מצטערת
אבל אתה עדיין מתעקש על משהו שכנראה אין לך מושג בו.
המשפט שאתה הבאת מתייחס לאנרכיה בתקופה שאין מלך או שליט, ועל כך שכל אדם עושה מה שהוא רואה לנכון *בעיניו*, כלומר גם לפשוע וגם לחטוא. גם פדופיל וגם אנס סדרתי שייכים לקריטריון הזה של "איש הישר בעיניו יעשה". למעשה, גם מבקר המדינה כתב לאחרונה שבשטחים אין חוק, ואיש הישר בעיניו יעשה. האם לדעתך, הוא התכוון לכך במשמעות חיובית? האם אתה חושב שהוא רוצה שכל אחד יעשה מה שבא לו, ישלם מיסים מתי שבא לו, אם בכלל בא לו? שהשטחים הם אזורים שומרי-חוק, שהרי איש הישר בעיניו יעשה? נו, מי בכלל צריך ריבון בשטחים אם איש הישר בעיניו יעשה?
http://glz.co.il/1087-22824-he/Galatz.aspx
הדברים שכתבתי - "צדיק באמונתו יחיה" - מתייחס בפירוש למה שכתבו מעליי - אנשים שמשתדלים להניח תפילין ולשמור מצוות, אך לא בהכרח צמים בט' באב. זו המהות של של המשפט הזה. אדם מאמין יכול להגיע לגאולה בכל מיני דרכים כל זמן שהוא שומר מצוות, אך בין אם הוא שומר אדוק ובין אם הוא נוטה להקל, הוא עדיין צדיק משום אמונתו השומרת עליו. צום ט' באב הוא צום שנקבע מדרבנן ולכן הוא איננו חובה וניתן להקל בו. רוב האנשים במגזר הדתי (שאני מכירה) צמים, אבל אם הוא בא מבית מסורתי אני מניחה שהולכים לפי המסורת של האב. אולי הוא חוזר בתשובה, אני לא יודעת. לא מכירה את הבנאדם הזה או מאיזו מסורת הוא מביא איתו - אבל "צדיק באמונתו יחיה". זה בול מה שהתכוונתי לכתוב, לא יותר ולא פחות.
מי שקופץ פה בראש זה אתה