גם אני לא הבנתי מה בדיוק אתה רוצה
ולמה אתה מוציא את דבריי מהקשרם.
"דעתך היא שהפסוק נותן הכשר לאי-קיום מצוות, או ביצוע עברות, כי כל זמן שיש לו אמונה והוא חי באמונה שלו הוא צדיק."
איפה כתבתי שהפסוק נותן הכשר לאי-קיום מצוות או ביצוע עבירות? אם אפשר את הציטוט המדויק.
אנשים שיש בהם אמונה ורוצים להתקרב ליהדות ולהתחיל לשמור מצוות - הולכים בדרך הזו מבחירה. הדרך בה יעשו זאת תלוי בהם. לא הייתה לי פה שום כוונה לביצוע עבירות או אי קיום מצוות, אלא רק על הדרך בה זה יתבצע. ירגישו שקשה להם בהתחלה ויעדיפו להקל - שיקלו. מרגישים צורך להחמיר - יחמירו. הבחירה כולה שלהם. אדם שהתחיל להניח תפילין ועוד לא יודע בכלל מה זה בית המקדש - אתה לא תבוא אליו ותאמר לו שהוא לא יכול להניח תפילין רק כי הוא לא צם בט' באב או לא צדיק מספיק. או שהוא יוכל להניח תפילין רק כאשר הוא ידע את כל הדברים שיש לדעת על שמירת המצוות.
וכל שאר הדברים שכתבת - גם הסכמת עם מה שאמרתי - "קודם שתהיה בך האמונה, תקיים מצוות," וגם ניסית לסתור את זה בו זמנית ויצא לך מישמאש: "זו שאלה פתוחה שאין לי כוונה להכנס אליה, אבל אם מסתכלים על המקום וההקשר שבו נאמר הפסוק סביר להניח שהנביא התכוון באומרו צדיק למי ששומר את התורה המצוות וערכי המוסר של היהדות"
כלומר, בשורה התחתונה, על פי מה שאני כתבתי, ואף על פי שאתה לא רצית להיכנס לזה אבל נכנסת בכל מקרה, שנינו הסכמנו שצדיק הוא אדם מאמין ושומר מצוות.
שבת שלום.