פרק 19 - התנינים

Mידאס

New member


 
אבל זה קצת בעייתי

כי אם אני אחליט שהאמונה שלי היא לחלל שבת ולאכול חזיר? ולעבור על תריג מצוות? אני עדיין צדיק כי זו האמונה שלי ואני הולך איתה עד הסוף? אמונה זה נחמד, אבל רק איתה לא הולכים למכולת. ההבנה שלי את הפסוק היא שצדיק המאמין באלוקים ובוטח בו יתקיים ויחזיק מעמד בזכות הביטחון והאמונה הזו, ללא קשר או הצדקה לקיום או אי קיום מצוות ואגב קראתי מחקרים שקבעו שאנשים מאמינים מתמודדים יותר טוב עם משברים שונים, לא זוכר במדויק כרגע.
ולגבי צום ט' באב- אם אבי מטבריה לא היה מניח תפילין גם, ולצום בטח שלא היה, אז הנחת תפילין זה יותר טוב מכלום. עדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה.
 

LiRs Lullaby

New member
מה זאת אומרת אם תחליט?

כל אחד עושה את ההחלטות שלו בנוגע לקיום המצוות. יש שמקלים ונניח מקשיבים לגלגלצ לאחר כניסת השבת (יצא לי להכיר אחד כזה) ויש שמקפידים על מצווה קלה כבחמורה. אבל ט' באב הוא לא מדאורייתא וזו לא חובה לצום אם אתה לא מרגיש את זה בלב או אפילו מבין את המשמעות של הצום. לצום סתם זה נוראי בעיניי. אם הבחור המדובר מניח תפילין אבל לא שומר שבת (אני מניחה את זה רק בגלל עצם השתתפותו בתכנית) אז הוא כנראה מסורתי או חוזר בתשובה או סתם בתהליכי בירור עם עצמו. זוהי כל המשמעות של צדיק באמונתו יחיה - קודם שתהיה בך האמונה, תקיים מצוות, תהיי אדם טוב ואחר כך יבוא כל השאר. אתה לא יכול לכפות על אנשים לעשות דברים בניגוד לרצונם אם הם לא מוכנים לזה עדיין. כל אחד יגיע למסקנות שלו בהבנה את הדת, וכמו שאמרת - עדיף שהוא יניח תפילין ויתחבר לדת מהמקום שלו, מאשר שהוא לא יעשה לא את זה ולא את זה.
 

Jason2

New member
עם זה אין בעיה

מה שמעצבן אותי שיש שם אנשים שהדת לא ממש עניינה אותם לפני הכניסה שלהם לבית ופתאום הם הופכים למאמינים הגדולים ביותר רק בשביל לקבל עוד קולות מהצופים.

מזכיר את העבריינים שמגיעים לבית המשפט עם כיפה.
 
לא לגמרי הבנתי מה את רוצה

אני אנסה לחדד את מה שאמרתי- ומה שאת אמרת. הדיון היה על הפסוק [וזה פסוק, לא פתגם] "וצדיק באמונתו יחיה". דעתך היא שהפסוק נותן הכשר לאי-קיום מצוות, או ביצוע עברות, כי כל זמן שיש לו אמונה והוא חי באמונה שלו הוא צדיק. דעתי היא שהפסוק לא מדבר על קיום מצוות או לא אלא אומר שצדיקים נסמכים על האמונה והביטחון שלהם בחיי היום יום ובמשברים אישיים. ואולי יש גם רשעים שעושים את זה? ובכלל, מי קובע מיהו צדיק? זו שאלה פתוחה שאין לי כוונה להכנס אליה, אבל אם מסתכלים על המקום וההקשר שבו נאמר הפסוק סביר להניח שהנביא התכוון באומרו צדיק למי ששומר את התורה המצוות וערכי המוסר של היהדות. זו הפרשנות שלי לפסוק.
 

LiRs Lullaby

New member
גם אני לא הבנתי מה בדיוק אתה רוצה

ולמה אתה מוציא את דבריי מהקשרם.
"דעתך היא שהפסוק נותן הכשר לאי-קיום מצוות, או ביצוע עברות, כי כל זמן שיש לו אמונה והוא חי באמונה שלו הוא צדיק."

איפה כתבתי שהפסוק נותן הכשר לאי-קיום מצוות או ביצוע עבירות? אם אפשר את הציטוט המדויק.
אנשים שיש בהם אמונה ורוצים להתקרב ליהדות ולהתחיל לשמור מצוות - הולכים בדרך הזו מבחירה. הדרך בה יעשו זאת תלוי בהם. לא הייתה לי פה שום כוונה לביצוע עבירות או אי קיום מצוות, אלא רק על הדרך בה זה יתבצע. ירגישו שקשה להם בהתחלה ויעדיפו להקל - שיקלו. מרגישים צורך להחמיר - יחמירו. הבחירה כולה שלהם. אדם שהתחיל להניח תפילין ועוד לא יודע בכלל מה זה בית המקדש - אתה לא תבוא אליו ותאמר לו שהוא לא יכול להניח תפילין רק כי הוא לא צם בט' באב או לא צדיק מספיק. או שהוא יוכל להניח תפילין רק כאשר הוא ידע את כל הדברים שיש לדעת על שמירת המצוות.

וכל שאר הדברים שכתבת - גם הסכמת עם מה שאמרתי - "קודם שתהיה בך האמונה, תקיים מצוות," וגם ניסית לסתור את זה בו זמנית ויצא לך מישמאש: "זו שאלה פתוחה שאין לי כוונה להכנס אליה, אבל אם מסתכלים על המקום וההקשר שבו נאמר הפסוק סביר להניח שהנביא התכוון באומרו צדיק למי ששומר את התורה המצוות וערכי המוסר של היהדות"
כלומר, בשורה התחתונה, על פי מה שאני כתבתי, ואף על פי שאתה לא רצית להיכנס לזה אבל נכנסת בכל מקרה, שנינו הסכמנו שצדיק הוא אדם מאמין ושומר מצוות.


שבת שלום.
 
פרשתי את הפסוק, לא אמרתי את דעתי האישית

אני יכול לחשוב - תאורטית- שצדיק זה אוכל חזיר ורשע זה שומר כשרות, אבל כאן באתי לפרש את דברי הנביא ולמה הוא התכוון כשאמר מה שאמר.
את מתעקשת לערבב בין דעתך האישית לבין פירוש פסוק בתנ"ך.
שבת שלום גם לך.
 
אבל זה קצת בעייתי

כי אם אני אחליט שהאמונה שלי היא לחלל שבת ולאכול חזיר? ולעבור על תריג מצוות? אני עדיין צדיק כי זו האמונה שלי ואני הולך איתה עד הסוף? אמונה זה נחמד, אבל רק איתה לא הולכים למכולת. ההבנה שלי את הפסוק היא שצדיק המאמין באלוקים ובוטח בו יתקיים ויחזיק מעמד בזכות הביטחון והאמונה הזו, ללא קשר או הצדקה לקיום או אי קיום מצוות ואגב קראתי מחקרים שקבעו שאנשים מאמינים מתמודדים יותר טוב עם משברים שונים, לא זוכר במדויק כרגע.
ולגבי צום ט' באב- אם אבי מטבריה לא היה מניח תפילין גם, ולצום בטח שלא היה, אז הנחת תפילין זה יותר טוב מכלום. עדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה.
 

ny22

New member
מנהל
נראה לי שקצת התבלבלת...

זה לא התנינים שתולים של ההפקה אלא הזוגות...
 

Xדוכסית

New member
רק אני רואה כבר את הוידוי של מעיין ובתאל?

את זה שבת אל הולכת להגיד :ומעיין הגיעה, כמו איזה דוכסית, תופסת 12 ביד אחת ועוד 12 ביד השנייה, באנו תיקתקנו את המשימה והמשכנו
 

ny22

New member
מנהל
הסגולות פשוט שולטות


הלוואי שהם וא"א לא יודחו היום...
 

ny22

New member
מנהל
שמתם לב שיש משהו שונה אצל מעיין בעיניים?

 
למעלה