בעיות קשות.
אתה מעלה שאלות לגבי התאוריה הקיימת, איניני בטוח שאני הכתובת העליונה לתת את התשובות, אשתדל כמיטב יכולתי:
מה זה קבוצה?
קבוצה זה מספר פרטים, שמשתפים פעולה.
כיון שלשיתוף הפעולה יש ייתרון הישרדותי, הגנטיקה הפעילה מנגנונים לשימור הקבוצה, כמו מינימום עוינות פנים, ועוינות חוץ (מה שכתבתי "אנחנו" מול "הם").
גודל הקבוצה משתנה עם ההיסטוריה האנושית. בחברה הציידית, שלא ידעה לקרוא ולכתוב, האינפורמציה שהייתה צריכה להיות לכל חבר קבוצה, על חבר קבוצה אחרת (למען שיתוף פעולה פורה) היתה תלויה במקסימום היכולת האנושית לשמור המון פרטי רכילות בע"פ, על כל פרט מפרטי הקבוצה, ולכן גודל הקבוצה היה לכל היותר 50.
אלו הם גם הגדלים המירביים של קבוצות בטבע, שמשתפות פעולה למשל בציד. בעדרים שלא צדים, שיתוף הפעולה בין הפרטים הוא מינימלי, וגודל הקבוצות (העדרים) יכול להיות הרבה יותר גדול.
ברור שעם המצאת הכתב, עם פיתוח החקלאות, גודל הקבוצה הלך וגדל, ואנו נימצאים בתהליך היסטורי של גידול הקבוצות האנושיות, מקבוצת ציידים קטנה, למשפחה, למשפחה המורחבת, לכפר, למחוז, לעיר, לשבט, למדינה, לעל-מדינות.
למה מי שעושה ילדים "מחוץ לקבוצתו" לא מוגבל בכמויות, בשעה שבתוך הקבוצה הוא כן מוגבל?
שני המקרים אפשריים. אם קיימות ביכולת ההישרדות מספר איסטראטגיות, לרוב תמצא אותן בטבע.
ואכן בטבע יש מקרים שונים, עם אסטרטגיה הישרדותית שונות, שחלקן דומה לאלו שאתה מעלה.
החיה הקרויה "אדם", התפתחה לאורך האיסטראטגיה הראשונה, כתוצאה מזאת התפתחו חוקי המוסר שלא מרשים לגבר לעשות ילדים עם נשים אחרות של קבוצתו, ומוסר זה הביא כמבן לצאצאים שבהם המטען הגנטי היה זהה, וכך חוקי המוסר הללו קיבלו חיזוק הולך וגדל.
לענות תשובה מסוג "לשם כך..." זו לא תשובה מדעית
בתורת דארווין זו תשובה מאד מקובלת.
כאשר אומרים שגבר חושק באישה, הרי תורת הגן האנוכי מסבירה למה (שרידות, מספר צאצאים, סטאטיסטיקה, ריבוי בקרב השורדים, חיסול הפרטים חסרי הגן הזה, וכ' וכ') אבל כאשר מנסים להסביר זאת, לא חוזרים על כל הסיפור מהתחלה, אלא שהייצר המיני של הגבר הוא לשם פיזור הזרע שלו. ואלו שמכירים את התורה, מבינים את כל שרשרת הטענות שמביאות למסקנה הסופית הזו.
זה מזכיר לי שכאשר יצא הספר על ה"גן האנוכי", איזו עיתונאית כתבה בעיתון, שמעתה יש לגבר יופי של תרוץ לבגוד באשתו, זה כבר לא מתוך הדחף המיני שלו, אלא לשם פיזור הגנים האנוכיים.
זה מראה את חוסר ההבנה של אלה שלא מכירים את התורה ושהם מבינים לא נכון את ה"לשם כך", לבין אלה שמבינים, שמאחורי ה"לשם כך.." קיימת שרשרת של טענות מדעיות.
אתה מעלה שאלות לגבי התאוריה הקיימת, איניני בטוח שאני הכתובת העליונה לתת את התשובות, אשתדל כמיטב יכולתי:
מה זה קבוצה?
קבוצה זה מספר פרטים, שמשתפים פעולה.
כיון שלשיתוף הפעולה יש ייתרון הישרדותי, הגנטיקה הפעילה מנגנונים לשימור הקבוצה, כמו מינימום עוינות פנים, ועוינות חוץ (מה שכתבתי "אנחנו" מול "הם").
גודל הקבוצה משתנה עם ההיסטוריה האנושית. בחברה הציידית, שלא ידעה לקרוא ולכתוב, האינפורמציה שהייתה צריכה להיות לכל חבר קבוצה, על חבר קבוצה אחרת (למען שיתוף פעולה פורה) היתה תלויה במקסימום היכולת האנושית לשמור המון פרטי רכילות בע"פ, על כל פרט מפרטי הקבוצה, ולכן גודל הקבוצה היה לכל היותר 50.
אלו הם גם הגדלים המירביים של קבוצות בטבע, שמשתפות פעולה למשל בציד. בעדרים שלא צדים, שיתוף הפעולה בין הפרטים הוא מינימלי, וגודל הקבוצות (העדרים) יכול להיות הרבה יותר גדול.
ברור שעם המצאת הכתב, עם פיתוח החקלאות, גודל הקבוצה הלך וגדל, ואנו נימצאים בתהליך היסטורי של גידול הקבוצות האנושיות, מקבוצת ציידים קטנה, למשפחה, למשפחה המורחבת, לכפר, למחוז, לעיר, לשבט, למדינה, לעל-מדינות.
למה מי שעושה ילדים "מחוץ לקבוצתו" לא מוגבל בכמויות, בשעה שבתוך הקבוצה הוא כן מוגבל?
שני המקרים אפשריים. אם קיימות ביכולת ההישרדות מספר איסטראטגיות, לרוב תמצא אותן בטבע.
ואכן בטבע יש מקרים שונים, עם אסטרטגיה הישרדותית שונות, שחלקן דומה לאלו שאתה מעלה.
החיה הקרויה "אדם", התפתחה לאורך האיסטראטגיה הראשונה, כתוצאה מזאת התפתחו חוקי המוסר שלא מרשים לגבר לעשות ילדים עם נשים אחרות של קבוצתו, ומוסר זה הביא כמבן לצאצאים שבהם המטען הגנטי היה זהה, וכך חוקי המוסר הללו קיבלו חיזוק הולך וגדל.
לענות תשובה מסוג "לשם כך..." זו לא תשובה מדעית
בתורת דארווין זו תשובה מאד מקובלת.
כאשר אומרים שגבר חושק באישה, הרי תורת הגן האנוכי מסבירה למה (שרידות, מספר צאצאים, סטאטיסטיקה, ריבוי בקרב השורדים, חיסול הפרטים חסרי הגן הזה, וכ' וכ') אבל כאשר מנסים להסביר זאת, לא חוזרים על כל הסיפור מהתחלה, אלא שהייצר המיני של הגבר הוא לשם פיזור הזרע שלו. ואלו שמכירים את התורה, מבינים את כל שרשרת הטענות שמביאות למסקנה הסופית הזו.
זה מזכיר לי שכאשר יצא הספר על ה"גן האנוכי", איזו עיתונאית כתבה בעיתון, שמעתה יש לגבר יופי של תרוץ לבגוד באשתו, זה כבר לא מתוך הדחף המיני שלו, אלא לשם פיזור הגנים האנוכיים.
זה מראה את חוסר ההבנה של אלה שלא מכירים את התורה ושהם מבינים לא נכון את ה"לשם כך", לבין אלה שמבינים, שמאחורי ה"לשם כך.." קיימת שרשרת של טענות מדעיות.