צדק תחבורתי

מוישי67

Active member
פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3

בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.
 

קבצים מצורפים

  • tsav.pdf
    KB 364.7 · צפיות: 15

מוישי67

Active member
מדד הפריפריאליות: מצורפים קבצים
לפי ההודעה הרשמית של משרד התחבורה
היישובים שמוגדרים פריפריה יהיו אלו שמוגדרים ע"פ הלמ"ס, וגם אלו שמוגדרים אזור 1 ברפורמות דרך שווה, שחלקם לא במדד פריפריאליות 1-5 של הלמ"ס.
ציטוט מההודעה: במשרד התחבורה הדגישו כי ההנחה כוללת את המנוי אזור 1, המנוי האזורי הפריפריאלי לנסיעות למרחק של עד 40 ק"מ, ובמקום 99 שקלים הוא יעלה מעתה לתושבי הפריפריה 49.50 שקלים בלבד.
 

מוישי67

Active member
היישובים שמוגדרים פריפריה יהיו אלו שמוגדרים ע"פ הלמ"ס, וגם אלו שמוגדרים אזור 1 ברפורמות דרך שווה, שחלקם לא במדד פריפריאליות 1-5 של הלמ"ס.
אני לא מבין למה יש הגדרות שונות לפריפריה
מישהו יודע על מה התבסס הגדרת הפריפריה (אזור 1) ברפורמת דרך שווה?
בסוף זה נהיה עקום, וטלאי ע"ג טלאי, במקום להיות מסודר.
עושים רפורמת צדק תחבורתי, מגדירים שפריפריה יהיה לפי הגדרת הלמ"ס, אבל מפחדים להוציא מהרשימה את היישובים שנכנסו להגדרת פריפריה רק לפני שנתיים, אז מכניסים גם וגם
 

מוישי67

Active member
לפי ההודעה הרשמית של משרד התחבורה
היישובים שמוגדרים פריפריה יהיו אלו שמוגדרים ע"פ הלמ"ס, וגם אלו שמוגדרים אזור 1 ברפורמות דרך שווה, שחלקם לא במדד פריפריאליות 1-5 של הלמ"ס.
ציטוט מההודעה: במשרד התחבורה הדגישו כי ההנחה כוללת את המנוי אזור 1, המנוי האזורי הפריפריאלי לנסיעות למרחק של עד 40 ק"מ, ובמקום 99 שקלים הוא יעלה מעתה לתושבי הפריפריה 49.50 שקלים בלבד.
עכשיו אני קורא את זה שוב, ומבין שאולי לא הכוונה שתושבי אזור 1 יזכו להנחה של 50%, אלא שההנחה לתושבי הפריפריה, כוללת גם הנחה על חופשי חודשי אזור 1 .
אבל מי שבאזור 1, אבל 6 ומעלה במדד הפריפריאליות, לא יקבל הנחה על חופשי חודשי אזור 1, ולא על החופשי חודשי הרגיל
 

מוישי67

Active member
פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3

בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.
והנה הפרסום הרשמי:
 

קבצים מצורפים

  • 30732_1_Train_Transportation_justice_conf_press_final version.pdf
    1.7 MB · צפיות: 4

Ccyclist

Well-known member
פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3

בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.

חדק תפרודתי: ההנחה לפנסיונרים תידחה עד השנה הבאה:


בנוסף, אם אינני טועה, אחד מסיכומי המימון בין משרד התחבורה היה שמחירי הרכבות העירוניות יעלו בשנה הבאה. זה לא כלול בכתבה ונקווה שלא יתממש.
 

luisluis

Active member
לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.

הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
 

מוישי67

Active member
לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.

הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
לפי הצו הזה, ההנחה היא לפי מדד פריפריאליות, ולא לפי מדד סוציו אקונומי (המדד הסוציו אקונומי מוזכר רק לצורך הוצאה מהכלל של ישוב פריפריאלי, לדוגמה ישוב שנמצא בפריפריה (1-5 במדד הפריפריאליות) אבל במצב סוציו אקונומי 9, לא יקבל הנחה, מנגד, העיר בני ברק, גם לא תקבל הנחה, כיוון שהיא 10 במדד הפריפריאליות (צמודה לתל אביב))
 

שלום 202

Active member
לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.

הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
למה כתבת בני ברק?!
היא לא ברשימה
 

מוישי67

Active member
ועדיין אתה יכול להיות עם משכורת של 60 אלף שח לגור בשדרות ולקבל את ההנחה
למיטב הבנתי, הסיבה לתת הנחה לפריפריה, היא בגלל שהתחבורה הציבורית שם, מטבעה, פחות טובה מהמרכז. ולכן צריך לעודד את הנוסעים לנסוע בתחבורה ציבורית יותר מאשר צריך לעודד את תושבי המרכז. והנחה היא אחת הדרכים לעודד את זה.
אם כך, אין מקום לטענה של גובה ההכנסה של תושב הפריפריה. הוא משלם פחות על תחבצ, כי היא פחות טובה מהמרכז. באותה מידה עשיר משלם על אוכל בדיוק כמו עני, למרות שזה הרבה פחות אחוזים מההכנסה שלו.
 

luisluis

Active member
למיטב הבנתי, הסיבה לתת הנחה לפריפריה, היא בגלל שהתחבורה הציבורית שם, מטבעה, פחות טובה מהמרכז. ולכן צריך לעודד את הנוסעים לנסוע בתחבורה ציבורית יותר מאשר צריך לעודד את תושבי המרכז. והנחה היא אחת הדרכים לעודד את זה.
אם כך, אין מקום לטענה של גובה ההכנסה של תושב הפריפריה. הוא משלם פחות על תחבצ, כי היא פחות טובה מהמרכז. באותה מידה עשיר משלם על אוכל בדיוק כמו עני, למרות שזה הרבה פחות אחוזים מההכנסה שלו.

אני לא מקבל את זה.
בכרמיאל למשל יש תחבורה ציבורית מאוד טובה.
במרכז יש רמאות בהיבט של התחבורה. אני צריך 3 אוטובוסים כדי להגיע ליעד שלי בצורה נוחה.
אני יוצא מגבעתיים וצריך להגיע לגלילות.
זה הכי מרכז שיש. התחבורה נוראית.
כן, אפשר לעושת את זה גם ב2 קווים אבל זה אומר להוסיף עוד כ 30 דקות לזמן הנסיעה.

יש שפע של קווים ושפע של תדירויות אבל שום דבר לא מסונכרן לשום דבר ואין מחשבה תכנונית עמוקה מאחורי מערכת שלמה.
ההנחה שאם יזרקו הרבה קווים בתדירות גבוהה אז כל הבעיות יפתרו היא פשוט לא נכונה.
 

שלום 202

Active member
לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.

הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
למה כתבת בני ברק?!
היא לא ברשימה
 

שלום 202

Active member

רפורמת ההנחות בתחבורה הציבורית תושק בעוד שבועיים

למרות הבור התקציבי שיצרה המלחמה וגל קיצוצי תקציבי הממשלה, נערך משרד התחבורה להשיק את רפורמת "צדק תחבורתי" ב-25 במרץ.
בני ברק וירושלים לא נכללות ברפורמה

(וואלה)
 

Ccyclist

Well-known member
פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3

בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.

נזק תחבורתי.

רגב לא מבינה שהנכס החשוב ביותר לנוסעים אינו המחיר אלא התדירות.

האוצר הבהיר בעבר שהמחיר להורדת מחירים תהיה הפחתת נסיעות.

הרפורמות של רגב (תעריפי האפליקציות לפי מרחקים אישיים) ומיכאלי (אימוץ תעריפי ומרחקי האפליקציות ברב קו, ביטול החוזה השבועי, מתן תעריף פריפריאלי נמוך, העלאת מחירי הנסיעה ברכבת עד פי 3 ממחיר הנסיעה באוטובוסים, הנחת ענק על חופשי כל הארץ אוטובוסים, נסיעות חינם לבני ה 75+) וגם הרפורמה הנוכחית של רגב (הנחת פריפריה נוספת, הנחות צעירים, משוחררים וכו') נראות לי כמו שליפים בעייתיים שמערערים על אלמנט השתתפות הציבור במימון התח"צ, עד כדי כך שנשאלת השאלה אם לא עדיף שאלמנטים מסויימים של המערכת, כמו נסיעות מקומיות בתוך העיר, יהיו בחינם.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
עד כדי כך שנשאלת השאלה אם לא עדיף שאלמנטים מסויימים של המערכת, כמו נסיעות מקומיות בתוך העיר, יהיו בחינם.
אני לא חושב שכדאי נסיעות פנימיות בחינם, זה יכול לגרום לאנשים להעדיף נסיעה באוטובוס ע"פ הליכה ברגל.
זה מה שקרה במודיעין עילית לפני יותר מ-10 שנים, כשמחיר נסיעה פנימית ירד בהדרגה למחיר מצחיק של 2.5₪, לדעתי הרבה יותר תושבים לא חושבים בכלל על הליכה ברגל בגלל זה, עד היום.
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא חושב שכדאי נסיעות פנימיות בחינם, זה יכול לגרום לאנשים להעדיף נסיעה באוטובוס ע"פ הליכה ברגל.
זה מה שקרה במודיעין עילית לפני יותר מ-10 שנים, כשמחיר נסיעה פנימית ירד בהדרגה למחיר מצחיק של 2.5₪, לדעתי הרבה יותר תושבים לא חושבים בכלל על הליכה ברגל בגלל זה, עד היום.

בתדירויות הנהוגות בארץ ועם מגבלות ההורדה וההעלאה זה לא יקרה. במרחק הליכה סביר ההליכה מהירה יותר מהמתנה לתח"צ.

גם אם יהיה אפקט זמני - זה יהיה כמו אפקט המעלית. כשעברתי מגילה לניות היתה מעלית בבניין וזה היה חידוש. השתמשתי בה לא רק להגיע הביתה אלא כדי להגיע לקומות העליונות ללא סיבה. זה היה בחופש הגדול באחת משנות היסודי. השכנים לא כעסו כי הם היו רגילים שכאשר ילדים חדשים מגיעים לבניין יש להם תקופת התלהבות מסויימת מהמעלית ואחרי חודש - חודשיים הם נרגעים ומשתמשים בה בצורה נורמאלית כדי להגיע הביתה או לשכנים בקומות אחרות. כיום, עם התח"צ בחינם לגיל הזהב, לא שמעתי תלונות על כך שהאוכלוסייה הותיקה גודשת את האוטובוסים ללא סיבה. גם אם תהיה התלהבות ראשונית- זה ישכך ואנשים ישתמשו בתח"צ לפי הצורך.

70% ממחיר התח"צ בארץ מסובסד. השתתפות הנוסעים היא בין 30% (רגיל) ל 15% (נוער, הנחות סוציאליות) לחינם (חוגר, אזרח ותיק). ההנחות הפופוליסטיות של רגב פשוט חוצבות חורים נוספים בגבינה. בשלב מסויים הסיבסוד יעלה ל 80%, 90%, וניהול מערכת התשלום יהיה יקר יותר מהפעלת הרשת בחינם: עלויות הנפקת כרטיסים, עמלות לאפליקציות וכרטיסי האשראי, מכשירי כירטוס ניידים באוטובוסים, העסקת פקחים.
 

מוישי67

Active member
נזק תחבורתי.

רגב לא מבינה שהנכס החשוב ביותא לנוסעים אינו המחיר אלא התדירות.

האוצר הבהיר בעבר שהמחיר להורדת מחירים תהיה הפחתת נסיעות.

הרפורמות של רגב (תעריפי האפליקציות לפי מרחקים אישיים) ומיכאלי (אימוץ תעריפי ומרחקי האפליקציות ברב קו, ביטול החוזה השבועי, מתן תעריף פריפריאלי נמוך, העלאת מחירי הנסיעה ברכבת עד פי 3 ממחיר הנסיעה באוטובוסים, הנחת ענק על חופשי כל הארץ אוטובוסים, נסיעות חינם לבני ה 75+) וגם הרפורמה הנוכחית של רגב (הנחת פריפריה נוספת, הנחות צעירים, משוחררים וכו') נראות ךי כמו שליפים בעייתיים שמערערים על אלמנט השתתפות הציבור במימון התח"צ, עד כדי כך שנשאלת השאלה אם לא עדיף שאלמנטים מסויימים של המערכת, כמו נסיעות מקומיות בתוך העיר, יהיו בחינם.
לדעתי, יש יתרון בעיקר בסעיפים האחרים של הרפורמה
פטור מתשלום לחיילים משוחררים במשך שנה, והנחה לצעירים באופן כללי.
למרות שנסיעות בתחב"צ הם לא יקרות, הנחה בהחלט מעודדת נסיעה בתחב"צ, ודאי לצעירים, וזה יכול לגרום להם לתת צ'אנס לתחב"צ, ואולי הם ימשיכו לנסוע גם בתחב"צ בהמשך ולא ימהרו לקנות רכב.

אם זה היה ריאלי (וזה כמובן ממש לא) הייתי נותן הנחה משמעותית עד כדי נסיעות חינם לכל תושב חדש בעיר, למשך חצי שנה. הרבה מאוד מהתושבים החדשים בכל עיר, לא נותנים צ'אנס בכלל לתחבורה הציבורית, וישר קונים רכב עם מעבר הדירה, גם אם בעיר המגורים הקודמת שלהם הם הסתדרו מעולה בתחב"צ.
 
למעלה