Ccyclist
Well-known member
לדעתי, יש יתרון בעיקר בסעיפים האחרים של הרפורמה
פטור מתשלום לחיילים משוחררים במשך שנה, והנחה לצעירים באופן כללי.
למרות שנסיעות בתחב"צ הם לא יקרות, הנחה בהחלט מעודדת נסיעה בתחב"צ, ודאי לצעירים, וזה יכול לגרום להם לתת צ'אנס לתחב"צ, ואולי הם ימשיכו לנסוע גם בתחב"צ בהמשך ולא ימהרו לקנות רכב.
אם זה היה ריאלי (וזה כמובן ממש לא) הייתי נותן הנחה משמעותית עד כדי נסיעות חינם לכל תושב חדש בעיר, למשך חצי שנה. הרבה מאוד מהתושבים החדשים בכל עיר, לא נותנים צ'אנס בכלל לתחבורה הציבורית, וישר קונים רכב עם מעבר הדירה, גם אם בעיר המגורים הקודמת שלהם הם הסתדרו מעולה בתחב"צ.
מחירי התח"צ נמוכים ומצחיקים בהשוואה למחיר הרכב הפרטי. רק למלא חצי מיכל עולה כמו חודשי. גם אם יש השתתפות של המעסיק בעלויות החזקת רכב - אני בספק אם העלויות הכוללות הן בין 99₪ בפריפריה ל ₪225 במרכז או מקסימום של ₪610 למי שנוסע ברכבת בכל רחבי הארץ. רק לנסוע לחרמון עלה לי כ ₪400 בדלק לפני שמחשבים את שכירות הרכב או שאלות של ליסינג / הלוואות למי שקונה או חוכר רכב בארץ באופן ארוך טווח.
אנשים לא עוזבים את התח"צ בגלל המחיר אלא בגלל שאלות אחרות של נוחות, זמני השירות, איכותו, וזמני הנסיעה. יתכן שאנשים שהתגוררו בתל אביב והיו רגילים שחיי הפנאי זמינים להם מתחת לבית לא מוכנים להיות מנותקים מכך בסופי השבוע כאשר הם עוזבים את העיר ומתברגנים בפרברים. במקרה כזה מדובר בתגובה לחוסר המענה של המערכת לנסיעות פנאי בסופי השבוע.