צילום ותיעוד 20.12.07

עתודאית

New member
סגרנו עם..

אילן לוי, בחור נחמד ובמחיר יותר נמוך ממה שכתבת.. כדאי לך לדבר איתו
 

אנהב

New member
יש כמה וכמה שמות בולטים לטובה פה בפרורום

את יכולה לחפש קרדיטים מהחתונות בהם הם צילמו ולהכנס לאתרים, אם אהבת תרימי טלפון, תראי אם הם פנויים בתאריך שלך, ותשאלי סדר גודל של עלויות (הדבר משתנה לפי מספר צלמים, אלבום וכו', אבל עדיין יש איזשהו סדר גודל), את יכולה לשלוח מסר לבנות פה ולשאול כמה הן שילמו לצלם הספציפי. ואז תלכי לראות. אני דווקא בעד שתראי כמה צלמים, במיוחד שאין לך כל כך מושג בתחום. תראי למה את מתחברת יותר ופחות, תפיקי לקחים, לפעמים אפשר ללמוד גם מצלמים שלא אהבת או אהבת ולא תקחי מסיבות שונות.(למשל אהבנו משהו מאד מסויים אצל צלם שלא לקחנו בסוף, ואנחנו נבקש גם אצלנו, משהו שקשור בעריכת הוידיאו). ואגב, כמו בהרבה ספקים בתחום הזה, אחרי שרואים כמה מבינים בעצם מה העיקר ומה לא. למשל כשבאנו לצלם הראשון, נורא התלהבנו מהאלבומים, הוא הציג את זה כמשהו יחודי ומיוחד, אחרי ביקור אצל עוד כמה הבנו שאצל כולם יש את האלבומים (אמנם סיגנון העיצוב משתנה, אבל זה כבר עיניין של טעם). כרגע זה נשמע ממש מצחיק, אבל כן בפעמים הראשונות שרואים את האלבומים הם נורא מרשימים,הדיגיטלי למשל בהתחלה נראה לנו מאד מיוחד, אבל אחרי פעמיים-שלוש הבנתי שאני מתחברת יותר דווקא למעוצב. אז כמו בכל השאר, הולכים בודקים ומסתמכים על הלב +המלצות (של הפורום , חברים, עבודה וכו')
 

yeelarotberg

New member
אותנו יצלמו איה ואבי

ממליצה עליהם מאוד איה צלמת פשוט מדהימה גם אדם נעים ונחמד והתמונות יפהיפיות הוידאו קליל ומהנה כשישבנו אצלם פשוט נהניתי להסתכל באלבומים ובסרטים למרות שבכלל איני מכירה את המצולמים בן זוגי צחק עליי שאני מתרגשת מכל דבר כולנו לא???
 
../images/Emo206.gif מי מכיר את ליאור מעושים צילום

החתונה מחר, עכשיו גילינו שסבתא של הצלם שלנו נפטרה וכנראה ההלוויה מחר בגולן והוא לא יוכל להגיע מציעים לנו את ליאור האם מכירים אותו?
 

leikin

New member
בעיה בעייתית

אנחנו חודש וחצי אחרי החתונה, וקיבלנו אתמול את הDVD המקוצר. עוד לפני סיום העבודה שלהם הייתי כבר מאוכזבת מהמון דברים ופה הם גם לא אכזבו אותי. יש דברים שלא נכנסים לקליפ המקוצר - ודיברנו שיכנסו. יש שיר מסויים בסוף שאני לא אוהבת (לא בחרנו את השירים) מבחינתי קליפ מקוצר זהו קליפ אם המון קטעים מקוצרים מהחתונה ושכיף להלסתכל על זה וזה לא מעייף. אפילו אותי ואת בעלי זה עייף, הקליפ שעה וחצי!! ושעה ממנו זה המון ריקודים. הוא שם המון קטעים מהריקודים שבהתחלה היו ברחבה איזה 50 אנשים מתוך 250. אני ממש מאוכזבת. העניין הוא שהוא כבר הביא לנו את כל הדיסקים שזה אומר 3 דיסקים מוכנים, האם אני יכולה בכלל להגיד לו שאני לא אוהבת?? יש לו זכות להגיד לי שזה מה שיש, והם לא מתקנים את זה?
 

brmb

New member
לא, תנסי לדבר איתם

לומר להם שזה לא ממש מה שהיה לך בראש ותשבו ביחד על עריכה, אולי הם ירצו סכום נוסף על עריכה אבל זה שווה את זה אם תהיי מרוצה בסוף, ו 3 העתקים זה רק שכפול זה לא רציני בכלל... היה מה שהיה ונגמר אבל איך יתכן שהצלם לא מבקש ממכם אישור לפני הדפסה וצריבה. הצלם שלנו מבקש אישור לפני שמדפיסים את האלבום הדיגיטלי וכשמסיים את העריכה (כמובן שגם שאלו אם אנו רוצים להיות שותפים לבחירות מסוימות) זה רק הערה כטיפ למי שעדיין לא התחתן... ואצלך אני מאמינה שהכל יסתדר מחזיקה אצבעות...
 

leikin

New member
אלבום דיגיטלי

היינו שותפים כל הזמן בזה ולקח זמן עד שנתתי את האישור שלי. אני מחר אתקשר אליהם בקשר לDVD אבל אני לא מוכנה להוסיף עוד כסף. גם ככה שילמנו המון המון כסף יותר ממה שאני מבינה כולם.
 

brmb

New member
הבנתי

אבל אם הייתם שותפים אז איך יצא מצב שאישרת סרט שרוב רובו ריקודים ולא משהו שאת אוהבת? תעדכני מה אמרו אחרי שתדברי איתם ואם שילמת הרבה כסף אז בהחלט יש מקום לתיקון ועזרה מצידם.
 
תלוי בבנאדם ואם שילמת כבר... כדאי לקרוא!!

בגדול אני מניחה שכל הספקים רוצים שתצאי מרוצה מהם ותכתבי עליהם בפורום דברים טובים. נראה לי שאם תבואי אליו ותגידו לו שזה ממש מפריע לך ומבאס אותך, הוא יכים לשנות, למרות שלהעלות את הסרט בחזרה על פס העריכה זה עבודה כפולה ומכופלת (יכול להיות שהם שומרים את הפרוייקט על המחשב לזמן מה למקרה שתבואי עם תלונות). סיפור מהחיים - אחות של הבחור התחתנה לפני שנתיים בערך. הם קיבלו את הסרט הערוך וגילו שם שיש בערך 5 דקות שבהן מופיעה איזו קרובת משפחה די דפוקה שהם לא ממש אוהבים (היא עשתה שטויות על הרחבה, אז העורך חשב שזה משעשע ושם אותה). הם ממש התבאסו לראות אותה 5 דקות (הסרט בסה"כ הוא פחות משעה). הם פנו חזרה לצלם ואחרי הרבה שיכנועים הוא הסכים לערוך מחדש את הסרט ולהוציא את רוב הקטעים עם אותה בחורה. ועצות לכולן:. - תכללו בחוזה עם הצלמים סעיף שקובע פגישה עם עורך הסרט לפני תחילת העריכה. בפגישה הזו תציגו לו מי המשפחה הקרובה והחברים (שיכללו יותר בסרט) ומי הוזמן לחתונה, אבל הוא לא ממש חייב להופיע בסרט. בפגישה גם תבהירו דברים כלליים נוספים לדוגמא אורך הסרט ואילו שירים או סגנון שירים אתם רוצים לשלב (יותר עברי/יותר לועזי/ יותר רומנטי/יותר קצבי). - פגישה נוספת לפני שאתם מקבלים את הסרטים - בה אתם רואים את הסרט המוכן במחשב של העורך ונותנים הערות ותיקונים. אלו דברים שהעוך יכול לעשות תוך דקה, אבל אם הוא קבר יצרוב את הסרט ב-3 עותקים וימחוק את הפרוייקט מהמחשב, זה יהיה הרבה יותר קשה לבקש שינויים. זה אולי נשמע כמו הרבה עבודה, אולי זה מתאים רק ל- control freak כמוני, אבל זה מונע מצבים כמו של leikin.
 

איריסג

New member
מסכימה עם איילה לגמרי

אני למעלה משנה וחצי פה בפורום ורואה המון הודעות של כלות שהתבאסו מהצלמים שלהם - הן מצלמי הסטילס והן מעריכת הוידאו. ואני אומרת: לפעמים, קצת תשומת לב ומאמץ והגדרת ציפיות מצד החתן והכלה - והתוצאות משתדרגות פלאים. למה אני מתכוונת? למשל לחשיבות העצומה שיש לשיחה מקדימה עם הצלם, יום יומיים לפני החתונה. בשיחה כזו מגדירים ציפיות - למשל: אנחנו זוג שרע מאד בלעשות פוזות מבויימות למצלמה. אמרתי את זה לצלם בשיחה מקדימה, שאין לי שום כוונה לקפוץ באויר, או לחבק עצים, או כל פוזה מבויימת אחרת, וסיכמנו שאנחנו נטייל בטיילת של נחל אלכסנדר ונשוחח ביננו - והוא יצלם. יצאו תמונות מעלפות. בשיחה כזו למשל חשוב מאד להגדיר מתי צוות הצילום יכול לצאת להפסקה כדי לאכול משהו ולשתות - בכל זאת מדובר על אנשים שנמצאים על הרגליים משעות הצהריים ואף לפני כן. כך אפשר לעדכן אותם בליינאפ של החתונה - ולהגיד להם שאחרי החופה יהיה הסלואו הראשון - ואחריו יתחילו הריקודים - וזה הזמן שבו הם יכולים לעשות הפסקה. כשהדברים נאמרים בנעימות ומראש - אין אחר כך טעויות והתבאסויות. ביום החתונה עצמו למשל, כדאי לקבוע עם הצלם כמה דקות לצילומי משפחה - שבהם הוא יכיר מקרוב מי הנפשות הפועלות - כדי לדעת במי חשוב להתמקד. וכדאי מאד לעשות את זה לפני שכל האורחים מגיעים - ככה יוצאות תמונות משגעות שכולם עוד עם כל העניבות והאיפור במקום, והצלם מכיר מראש מי האמא, מי האחות וכו'. ככה לא יהיה מצב שאחרי החתונה מגלים שהאחות האהובה שלך, שדפקה הופעה ונראתה נפלא - אבל מה לעשות, לא ממש אוהבת לרקוד - לא נמצאת בתמונות בכלל. ואחרי החתונה - אני לא חושבת שזה עניין של "קונטרול פריק" - אלא פשוט עניין של חוסר ידיעה שזה מה שיכול לעשות את ההבדל - כדאי לסכם מראש עם חברת הצילום שאתם מקבלים קודם כל דיסק אחד עם כל חומר הגלם של הוידאו - לא ערוך. ואז עושים עליו מה שנקרא בשפה המקצועית "לוגינג" - זה תהליך ארוך ומייגע - אבל מאד חשוב - שמים את ה DVD במכשיר, ויושבים קרוב כדי לראות את התיזמונים - ופשוט עושים רשימה לפי :טיים קוד". מה זאת אומרת? שעושים רשימה לפי התזמונים (התחלת הסרט היא תמיד 0:00:00 - שעה, דקות , שניות) -ואז מכינים לעורך רשימה - בשעה 01:12:33 - חשוב שיופיע הריקוד שלי עם אבא שלי (שלבוש בחליפה כחולה, עניסה סגולה), בשעה 0:45:00 - זה החופה - אני רוצה שהכל יכנס , וכו' וכו'... אי אפשר לצפות מעורך שיושב לבד עם חומר הגלם לדעת מי החברה הכי טובה שלכם, או לנחש מי הסבתא ומי זו סתם איזה דודה מדרגה ד' שהיה לא נעים לא להזמין אותה... זה לוקח כמה שעות - אבל אחרי שהעברתם רשימה כזו לעורך - החיים שלו הרבה יותר קלים - ולכם יהיה וידאו שיש בו את כל הדברים שחשובים לכם. וכמו שאיילה אמרה - כדאי לסכם עם חברת הצילום מראש שאחרי שעושים "רף קאט" - זאת אומרת עריכה ראשונית - אתם באים לעורך ועוברים איתו על החומר ורואים שלא התפספסו דברים (כי לפעמים התיזמונים במכשיר הביתי לא ממש ממש מדוייקים - ויכול להיות שדברים יתפספסו) ככה עשינו - ויצא לנו אחלה וידאו.
 

ofirhadas

New member
זכות? יש, אבל...

למה שיהיה לו רצון שתהיה לו לקוחה לא מרוצה? ההתנהלות מול הצלם שלנו הייתה מעייפת ומייגעת, הוא מאד איכזב אותנו מהיחס, תמונות שהיו חסרות, השעה שהגיע לאולם ועוד, אבל- סגרנו איתו בגלל העבודה שלו, ועל זה אין לי שום מילה רעה. על מה שהיה לי- בהחלט שיתפתי אותו. אחרי החתונה התקשרתי אליו והבהרתי לו שיש לו עסק עם לקוחה שמאד לא מרוצה מכל מה שהיה בחתונה ומהתמונות ועוד. אמרתי לו שיש 2 אפשרויות- שאנחנו סוגרים חשבון כך ששני הצדדים מרוצים עכשיו או שאני אסגור איתו חשבון כבר בדרכים שלי. קיבלנו 2 אלבומים דיגיטליים מוקטנים, 3 הגדלות נוספות ועוד 20 עמודים לדיגיטלי (100 תמונות נוספות) גם עוד תמונות לכיסים וכ'ו. להגיד לך שעכשיו אני ממליצה עליו? ממש לא, כמה שהדיגיטלי יצא מעלף וכמה שהסרט שלנו משגע ומצחיק וכיפי. פשוט לא מספיק. מה שחשוב זה שתגידי לו. תסבירי לו שאת לא באה לאיים, את פשוט מסבירה לו את המצב. את רוצה ששני הצדדים יהיו מרוצים, מה שלא כ"כ מתקיים עכשיו- ומה שלא צריך לקרות. פשוט משגע אותי שהם משקיעים בפרסום ובאתרים אבל נופלים על יחס או עצלנות.... מי שמחפשת צלמים בחיפה, מוזמנת לשלוח לי מסר ואני אשלח לה את שם הצלם שלי- שלא תתעסק איתו.... בהצלחה!
 

SuperVixen

New member
זמן קבלת התמונות

אנחנו מתחתנים ביום רביעי. מה לדעתכן הסיכוי שיהיה לנו את הדיסק למחרת? האם הצלמים עושים משהו חוץ מאשר לצרוב את התמונות לדיסק?
 
יום למחרת נראה לי סביר. תבקשי מהם.

הם לא עושים דבר חוץ מלצרוב, אבל אולי יום למחרת הם באיכוע אחר כל היום או משהו כזה. אם תבקשי יפה, נראה לי שהם יסכימו. למה זה כ"כ דחוף??
 

SuperVixen

New member
אין ממש סיבה...

אנחנו הולכים אחר כך לחברים רחוקים והיה יכול להיחות נחמד אם כבר היו לנו תמונות. חץ מזה, אנחנו גרים בבאר שבע, וזה אומר גיחה נוספת למרכז. מה בעצם מונע מהצלמים להכין את הדיסק מייד? מה הם צריכים לעשות לפני שהם צורבים אותו?
 

שובי 456

New member
אצלנו זה לקח יותר זמן

בערך שבוע וחצי...כי הצלם העביר את התמונות למעבדה בתל אביב שעוברת על כולן ועושה תיקונים ושיפורים לכל תמונה והדבר לוקח זמן.
 
למעלה