צים: האוניות מגיעות לכל העולם והגיע הזמן להתיחסות כאן

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

בורסה 2008

Well-known member
צים במהלך ירידות אדיר כמעט ללא עצירה. אני נפרדתי לשלום בצער רב מצים במהלך שבוע שעבר.
יש פעמים שאתה נכנס לפוזיציה, בטוח ממש בדרכך, ואז התרחיש הגרוע שנתת לו סבירות מאד נמוכה מתממש לך בפנים. כולנו הערכנו ירידה במחירי השילוח, אך לא הערכנו ירידה כה גדולה ואני אישית גם לא הערכתי שצים תישאר חשופה כל כך לספוט ולא תסגור אחוז גבוה יותר מהחוזים לטווח ארוך. צים לדעתי כבר קרובה מאד למחירי הפסד. במצב כזה גם זרם הדיבידנדים ייפסק, וגם תמחור הפעילות השלילית יכול להימשך לעוד הרבה זמן. אין לי מושג מתי זה יתהפך ויש מצב שממחר צים תצא לראלי עצום, אבל החלטת הכניסה לפוזיציה והיציאה היו מבחינתי נכונות שתיהן(את היציאה אולי אפילו יכולתי להקדים עוד קצת). אי אפשר להיות צודק כל הזמן.

בהצלחה למחזיקים שעוד נשארו :)
 

בורסה 2008

Well-known member
מחירי התובלה ממשיכים להתרסק. עוד ירידה דו ספרתית השבוע ולהערכתי אנחנו מתקרבים כבר לנקודת האיזון של צים. בנקודה הספציפית הזאת עוד אולי רווחית בקטנה, אבל זה כבר קרוב מאד, ואין ספק שזרם הדיבידנדים עוצר ברמות האלה והמומנטום השלילי לאחר כמה שבועות של ירידות מאד חדות במחירי התובלה לא עוזר למניה. אם צים תעבור למחירי הפסד היא עוד יכולה לרדת הרבה. המזומן שחשבנו שיהווה איזשהי תחתית, פחות רלוונטי כששורפים אותו, במיוחד בתקופה הנוכחית. מה שכן, צים יכולה לשים את הכסף מהקופה בבנק ולקבל מהריבית לא מעט כסף :).

אין עניין
 

yel5

Well-known member
עשיתי חישוב מיידי על 3 המדדים (scfi, drewry, fbx).
1. מצאתי שירדו מהשיא ב ~ 64%.
2. התעריף האחרון המעודכן ב 3 המדדים גבוה ב 160% מהתעריף הממוצע ב 2019 (טרום קורונה).
נשאר לקוות שהירידה נבלמה או שהיא לקראת בלימה. מה דעתכם?
 

בורסה 2008

Well-known member
הבעיה היא שגם מבנה ההוצאות בצים השתנה מאד מאז. המגמה מאד שלילית, ולדעתי צים כבר באיזורי איזון במחירים הנוכחיים. מתי יבוא היפוך? תגיד לי אם תגלה. אם אני צריך להמר, אז לא כרגע כשכל העולם מנסה לדכא את הצריכה.
 

yel5

Well-known member
שלשום הגדלתי אחזקה במניה. אומדן יתרת הדיבידנד הצפויה היא ~ 11.7$ למניה. לפי חישוביי, אם החברה תעמוד במדיניות הדיבידנד הנוכחית עבור שנת 22 ונקבל את אותם 11.7 אז תשואת הדיבידנד על מחיר המניה הנוכחי תהיה סביב 47%.
גם אם תשלם מחצית מכך אז נקבל החזר מיידי של 25% ממחיר המניה הנוכחי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אגב, השבוע עוד התרסקות של 13% בקו שנחאי-לוס אנג'לס ו-8% בקו שנחאי-ניו יורק. ממש התרסקות מפוארת.
 

בורסה 2008

Well-known member
הגיע הזמן. אחת המניות החבוטות של התקופה האחרונה. גם אני אכלתי שם אחלה קש.
 

בורסה 2008

Well-known member
ירידה מתונה של 3% בלבד במדד מחירי השילוח העולמי. גם הירידות בקווים של שנחאי לוס אנג'לס וניו יורק עם ירידה מתונה יותר משהתרגלנו. אולי לקראת התייצבות?
 

Reem88

Well-known member
 

Reem88

Well-known member




 
נערך לאחרונה ב:

Reem88

Well-known member


 
נערך לאחרונה ב:

yel5

Well-known member
תסתכלו טוב על המספרים של צים לשנת 22 כי אולי לא נראה עוד מספרים כאלה בחיינו:
הכל במיליארדי $

הכנסות 12.6
רווח גולמי 6.4
רווח נקי 4.6

נכסים 11.6
הון עצמי 5.9
הון עצמי למאזן 51%

רווח למניה 38$ (כמעט כפול ממחירה בשוק)
ברמה שנתית, התעבורה נשמרה וההכנסות למכולה עלו כך שסך ההכנסות עלות.
למרבה הצער, ב 23 צפויות ההכנסות והרווחים לרדת דרמטית. האביטדה צפוי לצנוח בבשיעור 73%.

אני לא דרמטי (ביחס לתוצאות השיא של 22 מול הצניחה הכואבת ב 23) אלא הדוח שפורסם היום.
 

yel5

Well-known member
נקודת האור מבחינתי היא שהתעריפים גבוהים כבר 5 חודשים, וביום שישי האחרון נתנו עוד קפיצה למעלה.
כל עוד שצים ממלאת את הקופה במזומנים, התעריפים גבוהים, הדיבידנד בדרך ואין סימנים לנסיגה אז אני בפנים.
להבנתי, רבעון 2 צפוי להיות מוצלח מרבעון 1.
 

Reem88

Well-known member
 

Reem88

Well-known member

1717480796479.png
 

yel5

Well-known member

צפה בקובץ המצורף 105404
המחירים עלו עשרות אחוזים בחודשים האחרונים.
כתוצאה מכך, לא צריך להיות ממש מופתעים שבפחות מחודש המניה עלתה סביב 50%.
מחזיק.
 

Reem88

Well-known member
מניית צים


צוללת הערב בקרוב ל-20%. אחת הסיבות האפשריות לכך היא שקנון שבשליטת עידן עופר מממשת נתח ממניותיה בחברת הספנות.


קנון מנצלת את עליית המניה ב-100% מתחילת השנה והודיעה כי מכרה 5 מיליון מניות צים תמורת 110.6 מיליון דולר או 22.12 דולר למניה, עם אופציה למכירת 5 מיליון מניות נוספות.

קנון החזיקה טרם המכירה 24.5 מיליון מניות של צים, המהוות 20.7% מהמניות שלה. כעת מחזיקה קנון בכ-16.5% ממניות צים, המוערכות בכ-1.74 מיליארד שקלים, נכון למחיר הסגירה של צים אמש.

סיבה אפשרית נוספת לירידה היא המלצה שלילית מצד הבנק האמריקאי סיטי גרופ. מניות חברת השילוח הימי יותר מהכפילו את ערכן עד כה ב-2024, בזכות המתיחות הגיאופוליטית שגרמה לעליית מחירי ההובלה הימית. כעת אנליסט של סיטיגרופ הוריד את דירוג המניה למכירה, בטענה שהעלייה הנוכחית אינה בת-קיימא.

האנליסט של סיטי סבור כי העלייה של יותר מ-70% במחירי התובלה לא תימשך במחצית השנייה של 2024, בין היתר עקב האטה צפויה בצריכה בארה"ב שתפחית את הביקוש ותקל על הלחץ על המחירים.

 

yel5

Well-known member
מניית צים


צוללת הערב בקרוב ל-20%. אחת הסיבות האפשריות לכך היא שקנון שבשליטת עידן עופר מממשת נתח ממניותיה בחברת הספנות.


קנון מנצלת את עליית המניה ב-100% מתחילת השנה והודיעה כי מכרה 5 מיליון מניות צים תמורת 110.6 מיליון דולר או 22.12 דולר למניה, עם אופציה למכירת 5 מיליון מניות נוספות.

קנון החזיקה טרם המכירה 24.5 מיליון מניות של צים, המהוות 20.7% מהמניות שלה. כעת מחזיקה קנון בכ-16.5% ממניות צים, המוערכות בכ-1.74 מיליארד שקלים, נכון למחיר הסגירה של צים אמש.

סיבה אפשרית נוספת לירידה היא המלצה שלילית מצד הבנק האמריקאי סיטי גרופ. מניות חברת השילוח הימי יותר מהכפילו את ערכן עד כה ב-2024, בזכות המתיחות הגיאופוליטית שגרמה לעליית מחירי ההובלה הימית. כעת אנליסט של סיטיגרופ הוריד את דירוג המניה למכירה, בטענה שהעלייה הנוכחית אינה בת-קיימא.

האנליסט של סיטי סבור כי העלייה של יותר מ-70% במחירי התובלה לא תימשך במחצית השנייה של 2024, בין היתר עקב האטה צפויה בצריכה בארה"ב שתפחית את הביקוש ותקל על הלחץ על המחירים.

הצלילה במניה קרתה עקב מכירת 5M מניות צים ע"י קנון, ובעיקר עקב הורדת מחיר יעד (סתמית לטעמי) ל 13$.
רבעון 2 צפוי להיות מוצלח מרבעון 1 וגם הדיבידנד שיחולק בגינו יהיה גבוה יותר.
מחזיק.
 
למעלה