לא בדיוק אבל בערך
אין שום היתר להתעלל בבעלי חיים (ויש גם איסור צער בעלי חיים). וכמו כן התורה אוסרת על האדם להשחית את הועלם "סתם כך". אבל מצד שני, אלוקים נתן לאדם רשות "לשלוט" בעולם ו*להשתמש* בו לצרכים שלו, למשל: לשחוט חיות כדי להנות מאכילתן ומעורן (לבגדים), לכרות עצים כדי לבנות רהיטים או לחמם את הבית... אבל גם אז התורה באה ואומרת - "תן דעתך שלא תשחית את עולמי", כלומר - גם ה"שלטון" שניתן בידי האדם, הוא מוגבל - אנחנו צריכים להשתמש בו בחוכמה, ולא למטרה שלילית, ולא להרוס את העולם. בנוגע לצמחונות: עקרונית, לפני המבול - אדם וחווה היו צמחונים, ואז הרמה הרוחנית היתה גבוהה מאד. לאחר המבול, חוקי הטבע השתנו והרמה המוסרית והדתית ירדו מאד. מאותו שלב הותר לאכול בשר. כמו כן, חלק מעבודת המקדש היא לאכול קורבנות, וגם בפסח יש מצווה לאכול קורבן פסח - ועוד, לכן זה בעייתי להיות צמחוניים בימינו (ובמיוחד אם בית המקדש היה קיים) כיוון שמדובר באי-עשיית חלק מהמצוות. באידיאליה, היינו אמורים להיות צמחונים. אך מכיוון שהרמה המוסרית והרוחנית ירדה - העולם הותאם יותר לצרכינו. יותר מכך: האדם נולד עם יצרים שליליים וחיוביים, וגם יצר הריגה מסויים. עדיף שננתב אותו ל"הריגת" פרה כדי לאכול אותה ולשמור על בריאותנו, מאשר שזה יתפרץ בצורה שלילית כמו הריגת אדם חס וחלילה, או ציד לשם ציד והריגה. הרב קוק אכן כמו שכתב המנהל - היה צמחוני. מצד שני, הוא באמת מאותם יחידים שמסוגלים לרדת לעומק הסוגיה ולנהוג בצמחונות למרות הרמה המוסרית-רוחנית הירודה השולטת בעולם, ואין זה מתאים לרוב האוכלוסיה (למרות שהיום יש מגמת צמחונות מתפשטת - זה לא אומר שזה מתאים לכולם).