אל תשווה כביש 4 לבין 4 מסילות רכבת מגודרות
ה"ירוקים" בחיפה מתנגדים לאוויר נקי...
עכשיו אין גדדרות? מנהור הרכבת יבטל את כביש 4 שנמצא לחוף הים?
שתי התשובות שליליות.
בכל מקרה חייבים לעבור את כביש 4. צריכים לבנות מנהרות וגשרים מתחתיו ומתחת למסילת הרכבת לכיוון החוף.
אז אין כאן שום קשר לחשמול הקו.
ואם הרעיון שלך הוא מנהרה שלמה מתחת לכרמל, אז איך בדיוק זה קשור לפרוייקט החשמול?
הם יכולים לקדם מנהרה כזאת, שבהחלט יתכן שצריך אותה.
אבל זה לא אמור לפגוע בחשמול הרכבת שכבר היה אמור להיות מזמן, אלמלא הם.
אל תשווה כביש 4 לבין 4 מסילות רכבת מגודרות
כביש 4 במתכונת כזו או אחרת קיים בערי חוף רבים ואנחנו מבינים שצריך לחיות איתו, אבל הוא לא מגודר ולא כולל
עמודי חשמול והוא "רע הכרחי" שהלוואי שגם אותו היו מעבירים בצמוד להר מאחורי שכונות החוף זה היה אידאלי!!
אל תשווה את זה לבין הרצון להוסיף 2 מסילות רכבת לאורך כל החוף, לגדר 4 מטר גובה לכל אורך החוף ומשני
צידי הרכבות (יראה כמו בית סוהר) ובנוסף כל 15-20 מטר עמודי חשמול עם מסגרת עליונה להעברת קוי החשמל
אגב יש לקוים בחוף הים גם השלכות כמו פגעי מזג אויר ורוחות וקורוזיה וכד' שאפשר להפחית בסילוק הקו מהחוף
מה נרויח במנהור הקוים דרך מנהרות כרמל לרכבת?
1. שטח הרכבת בבת גלים ואזור הבסיס בחוף הכרמל שבו ניתן לפתח מאות דירות ומלונות, יממן מנהור
2. מניעת הניתוק בין העיר התחתית והנמל/מעגנה
3. מניעת מטרדי הרעש והזעזועים הקשים לתושבי בת גלים וקרית אליעזר והעיר התחתית
4. מניעת המפגע הנופי והמכשול הפיזי שיאפשר פיתוח רצועת החוף בשלמותה עד כביש 4
5. קיצור הדרך בין הצפון למרכז ב-10 דקות!!! במקום התוואי לאורך כל החוף
6. חסכון של מאות אלפי נסיעות משכונות הרכס לתחנות רכבת בחיפה, עם תחנה בואדי גיבורים
7. הקו בהיותו ממונהר יהיה ממוגן כך שיוכל להמשיך לפעול בעת חרום
8. הצדקת המטרונית שעושה תוואי זהה לרכבת כיום, כך שיוכלו לרדת במרכזית חוף הכרמל ולקחת מטרונית לבת גלים..
9. חסכון אדיר בדלק ובזיהום אויר מנסיעות תושבי חיפה לתחנות הרכבת המרוחקות מהרכס
10. מליארדים לקופת המדינה מהשבחת קרקעות לאורך החוף ובת גלים שהרכבת מנעה פיתוח שלהם (מבני התעשיה ליד חוף הכרמל)