צריך ייעוץ בבחירת קטנוע

גרמי

New member
צריך ייעוץ בבחירת קטנוע

יש סיכוי שבעתיד הקרוב אאלץ למכור את ה XT600 שלי ולהחליף לקטנוע 50 סמ"ק משיקולים כלכליים. מכיוון שאני לא ממש מכיר את האפשרויות בשוק, רציתי לקבל ייעוץ, כשהדרישות שלי הם כאלה: * אני רוצה קטנוע כמה שיותר יציב, דהיינו גלגלים גדולים והרגשת יציבות. * אני רוצה קטנוע כמה שיותר בטוח, דהיינו בלמים מצויינים והיגוי טוב. * אני רוצה קטנוע מגניב. אם לרדת מאופנוע, אז לפחות שהקטנוע יהיה אטרקציה. * אני מעדיף שהקטנוע יהיה מהיר מבחינת מהירות סופית, אבל זה לא הכרחי. * אני לא חייב שהקטנוע יהיה נוח להרכבה. * התקציב כנראה מספיק לכל קטנוע חדש שקיים בשוק, אז הכל בא בחשבון. * גם משומש יכול לבוא בחשבון. אשמח לשמוע תגובות, תודה!
 

yuvalfra

New member
מהירות סופית?

למה חשובה המהירות הסופית אם אתה לא יכול לעלות איתו על כביש מהיר (או שאתה מתכוון כן לעלות איתו?). מבחינת מהירות וביצועים אין מה להתווכח, ה-NRG עולה על כולם, וגם הג'ילרה ראנר מאוד מהיר. (אם משקלך איננו גבוה ותאמין לי שזה משנה, הם אמורים לסגור בין 90-95 קמ"ש ואפילו עד 100 קמ"ש למרות שזה האחרון לרוב איננו מציאותי אלא זיוף של הספידומטר). הפג'ו ספידפייט גם מצויין, אבל לא מהיר כמו השניים האחרים. אלה בכל אופן הקטנועים הספורטיביים, מקוררי המים (יש גם את ה-GP1 וימאהה אירוקס). מבחינת קטנועים שהם לא ספורטיביים האופציות העיקריות (לפי דעתי) הן פיאג'ו טייפון, פג'ו סטריטבורד, פג'ו ויוה סיטי וסאניאנג מאסק. הרוב ימליצו לך על הטייפון, וע"פ כמה דקות של רכיבה אני יכול לומר שאני מסכים. הוא קטנוע מאוד נוח ומרווח, שוקל משקל נוצה לכן הוא זריז ומצויין לעיר, יכולת ההעמסה עליו אדירה (תא אחסון גדול + וו תלייה + מקום בין הרגליים + ארגז מותקן = יותר משצריך) וע"פ כלל מדינת ישראל קטנוע אמין למדי, חזק ויציב (הוא בהחלט יציב וההיגוי בו טוב, ע"פ כמה דקות של התרשמות שלי). הבלמים שלו טובים, אם כי 2 בלמי דיסק שיש בקטנועים הספורטיבים מספקים סחורה טובה יותר. נ.ב - לא הגבתי לגבי הסטריט בורד או המאסק משום שעוד לא רכבתי עליהם. בכל אופן, קודם כל אתה צריך להחליט אם אתה הולך על מקורר מים ספורטיבי או מקורר אוויר עירוני. מקורר מים יניב ביצועים טובים יותר בתחום המהירות והבלימה, ואילו עירוני יניב ביצועים טובים יותר בתחום הנוחות, הפרקטיות, המתלים, יכולת ההעמסה ופגיעה מינימלית בחשבון הבנק שלך. אחרי שהחלטת, תסתכל על האופציות (כמה מהם רשמתי למעלה) תחליט מה נראה לך, תבחון אותם על הכביש ותקנה :) בהצלחה
 

ixmix

New member
מגניב בטירוף, כיפי (פחות פרקטי).

ג'ילרה אייס. אמנם אינו עונה על חלק מהקריטריונים שהצבת (הכי קרוב אליהם הוא הראנר), אבר נותן המון פאן. עם צמיגים מתאימים מרגיש כמוח סופרמוטו קטן וכל נסיעה מפתה אותך לאיזה סטופי, או ווילי (שמצריך כוח בידיים מאחר והקטנוע לא חזק במיוחד). יפיוף ומיוחד, שלדה חיצונית ועיצוב מטורף בעליל, אבל פחות פרקטי להרכבה וליום-יום (אין ארגז מתחת למושב והרכבת ארגז בחוץ הורסת את יצירת המופת העיצובית). אני הייתי הולך עליו, אבל זה ענין של טעם אישי, יש הסולדים ממנו לחלוטין (אני מתעליו).
 

aeroxman

New member
אני מאוכזב...

פאקינג קירור אויר?!?!!? לא ציפיתי מג'ילרה... ד.א. אהבתי את החתימה כרובי. רוצה לספר מה עומד מאחוריה?
 

כRובי

New member
ארוקס מן..

זהו ציטוט מתוך הטור האישי של אלי פאנגס (ה-
, כן?) שהופיע ב"מוטו".
 
ג'רמיה...

NRG, ראנר, או ספידפייט2 יעשו את העבודה נאמנה. אני במקומך הייתי שוקל להוסיף X שקלים ולקחת 125... בהצלחה ידידי...
 

גרמי

New member
הבעיה עם 125 סמ"ק...

תודה שדון! הבעיה עם 125 סמ"ק היא שהעלויות הקבועות גבוהות משמעותית מהעלויות של קטנוע 50 ומכיוון שהמטרה העיקרית שלי היא לקצץ בעלויות, אני חייב ללכת עד הסוף. היה לי פעם NRG, ולא התפעלתי במיוחד מהבלמים או מההיגוי. לטעמי הויוסיטי שהיה לי לפניו היה עדיף בתחומים האלה. ייתכן שה NRG הנוכחי משופר בתחומים האלה לעומת הדגם קודם? עשיתי פעם סיבוב על הספידפייט הקודם, והתפעלתי מאוד מהנוחות שלו. האם הספידפייט II גם נהנה מאותו מתלה קדמי משובח? האם הספידפייט עלול לסבול מבעיות בדומה למה ששומעים פה ושם על האליזאו? ולעונה הראשון: הקטנוע ישמש מדי פעם גם לנסיעות בינעירוניות שלא על דרכים מהירות (שם מותר לקטנוע לנסוע). לכן אני גם מבין שכדאי לי ללכת על מנוע מקורר מים. לגבי האייס, מיד אני הולך לבדוק מה זה. נדמה לי שראיתי אחת פעם, והוא באמת נראה מגניב לאללה. מה מידת הג'נטים שלו? ועוד תהייה, זכור לי שראיתי איפשהו תמונה של קטנוע "סופרמוטו" 50 סמ"ק. מישהו יודע במה מדובר והאם יש אותו בארץ?
 

גרמי

New member
ושאלת המשך....

מה עם ימאהה אירוקס כאלטרנטיבה לראנר/NRG/ספידפייט? ומה עם ימאהה סליידר כאלטרנטיבה לג'ילרה אייס (ראיתי שהוא קרור אויר, אבל עם ג'נט קדמי 12")
 

yuvalfra

New member
כמה תשובות

אני במקומך לא הייתי הולך על אירוקס. לא שהיה לי אותו, אבל רכבתי עליו למספר דקות והקטנועים האחרים שציינתי נוחים יותר ואפילו מהירים יותר (חלקם). ה-NRG ממש מצויין, ההיגוי שלו טוב ובלימה מעולה (2 דיסקים), אני רכבתי על דגם 2001. הספידפייט 2 נוח בטירוף, ממש קשה להבחין שזה כלי ספורטיבי כשיושבים עליו. הוא יפנק לך את האחוריים גם בנסיעות ארוכות. בקשר לנסיעות...נסיעות בינעורוניות בדרכים של 120 קמ"ש או בדרכים של 70 קמ"ש? אם אך ורק ב-70 קמ"ש, אתה יכול לשקול מקוררי אוויר כאופציה (כפי שציינת ויוה סיטי מעולה למטרה זו, כמו גם טייפון, סטריטבורד ועוד רבים...).
 

speedfight2

New member
אמממ הספידפייט נחמד אבל ...

משום מה המתלה הקידמי שלי ניהייה יותר מדי רח , עבר כבר 16K יכול להיות בגלל זה ?
 

ixmix

New member
sm = אייס.

זה שכונה בזמנו הsm של הקטנועים הוא הוא האייס ולא אחר. מה שכן מדובר בקטנוע בעל חישוק קטן (10"), בעל קירור אוויר ופחות פרקטי. אם המטרה היא ניוד בינעירוני מזדמן, אכן שווה לחשוב על אחד ממקוררי המים (מה זה "בינעירוני"? - כמה ק"מ ובאיזה תוואי?). אם אחד מקוררי המים - אני מאד אוהב את הספידפייט2, אולם לטעמי מדובר בדגם פחות מוצלח מהראשון (שמאד מאד אהבתי). גם הראנר יעשה את העבודה, אולם כפי שציינתי בעבר - ראיתי מספר כלים עם מתלים גמורים, ולמרות שאיני יודע אם זו בעיה כרונית בכלי הייתי בודק טוב טוב את נוחות המתלים (במחשבה שניה אתה מדבר על כלי חדש וזה לא ממש משנה
). הבחירה אישית ונעה בין מספר מצומצם של דגמים, כשאלה השניים המובילים לדעתי - קח נסיעת מבחן עליהם ותן לישבן ללכת במקומך.
 

גרמי

New member
מצאתי את הספורמוטרד שחשבתי עליו

הכוונה שלי היתה לדרבי סופרמוטרד 50. מבוסס על הסנדה R. הנה האם לדרבי יש נציגות היום בארץ? לגבי הצמיגים - עשיתי חישוב קצר של ההיקף החיצוני וקוטר צמיגי האייס לעומת צמיגי הראנר, ולמרות שהראנר עם ג'נטים 13" לעומת 10" באייס, ההבדל בקוטר החיצוני של הצמיג הוא בערך סנטימטר אחד בלבד, בזכות פרופיל גבוה של צמיגי האייס. מכאן אני מסיק שכנראה אין הפרש גדול ביציבות הכלים שמוסבר ע"י מידת הג'נט. בינעירוני אצלי יכלול במקרה הקיצוני נסיעה מכפר סבא לתל אביב מדי פעם (כלומר כולל כבישים של 90 קמ"ש). זה נשמע לי קצת גדול על כלים כמו האייס והסליידר, למרות שהם מגניבים לאללא ולא הייתי מתנגד להיות בעל כלי כזה למרות שאני כבר מעל גיל 30
בקיצור, אני אעשה נסיעת מבחן על אייס/סליידר כדי לראות אם זה כלי שאני יכול לחיות איתו למרות הפנקציונאליות הנמוכה, ואח"כ נלך להשוות NRG/ראנר/ספידפייט/אירוקס. אה!! ונבקר גם בלינקסים לראות אם יש אצלם משהו חדש בשוק.... תודה על העזרה, ונשמח לקרוא עוד דעות
 

כRובי

New member
ג'רמי

עומד SM כזה בדיוק (!) בחנות היי סייד בת"א. הוא חדש לגמרי, אך ללא רישוי עדיין (2002)
 
כתשובה לשאלתך המקורית

הקריטריונים שתארת מתאימים בדיוק לימאהה ארוקס. לדעתי הכלי הכי טוב (וגם הכי יקר) מבין קטנועי ה-50 סמ"ק. אם כסף אינו שיקול, לדעתי לך עליו. - גלגלי ספורט (אחורי בעל צמיג העבה ביותר שיש לקטנוע 50) - נוח מאוד בישיבה לדעתי, מקום רב יחסית לרגליים לעומת כלים אחרים, אם כי המתלים שלו קשים, ואינו בנוי להרכבה (אפשר אבל זה לא יהיה נוח). - עד כמה שבחנתי כלים, הוא הכי מהיר בקטגוריה. היה ברשותי טייפון 3 שנים, בחנתי טרקר אוף רואד,GP1 , ראנר ו-NRG. אך יש לציין, שהשניים האחרונים לא נופלים מהארוקס מבחינת מהירות סופית. - על מראה חיצוני אין בכלל מה לדבר, הוא מעוצב לדעתי הכי יפה. ואם כבר לדבר על עיצוב, אז יש לו גם תא אחסון גדול יחסית. התא של השמן מאפשר לדחוף ספריי לפנצ'ר, אבל צריך לעשות שמיניות על מנת להגיע לפיה של השמן). - המחיר הכי יקר, אבל הטיפולים שלו הם כל 6K ולא 4K כנהוג באחרים. אל תקנה כלום לפני שעשית נסיעת מבחן על הארוקס.
 
תשובות...

ג'רמי... לגבי עניין עלויות הקבועות... בדוק את העניין שוב לעומק. כמו שאני רואה את העניין... רק הביטוח חובה עולה כפול, מעבר לזה אתה מדבר על הוצאות דומות... ואולי (ואני נזהר) אף יקרות יותר ל-50. (מישהו חישב פעם עלות של שמן איכותי למשל ?) אני הייתי שוקל ברצינות לקנות דיוק 125. בכל אופן, אם ב-50 עסקינן... אכן האנרג'י החדש משופר ועדיף. לגבי האייס... רד מזה. לא בשבילך. האירוקס בהחלט אופציה לא רעה. ולגבי ה-SM שהעלית... אין כאלו ביבוא סדיר ארצה. רד גם ממנו, מעבר לכך שהוא פחות פרקטי מקטנוע. הספידפייט הוכיח את עצמו בארץ ויש לך למה לצפות... אין סיבה שתתאכזב מסימן II אם אהבת את הראשון. אכן מתלה דומה (אולי עדיף) ולא צפויות בעיות מיוחדות. אתה בהחלט בכוון, גרמי, מלבד העובדה שלדעתי עדיף לך ללכת על דיוק.
 

גרמי

New member
ביטוח החובה הוא המרכיב ההכי יקר

בעלות האחזקה של רכב דו גלגלי. לכן ביטוח חובה כפול כמעט מכפיל לי את העלויות הקבועות (הרי ההבדלים בעלויות צד ג'/מקיף, רישוי, דלק וטיפולים זניחים בין 50 ל 125) וחוץ מזה, הדיוק הוא כלי כל כך אפור ומשעמם... אם לא היתה לי בעיה עם זה, כבר מזמן הייתי מחזיק קטנוע. 95% מהנסיעות שלי עם ה XT600 היו יכולות להתבצע עם דיוק באותה מידה של יעילות ובמחיר זול יותר, אבל עד עכשיו הייתי מוכן (ומסוגל) לשלם עבור ההנאה שלי ב 5% הנותרים (ובעצם גם ב 95%...). וחוץ מזה יש לדיוק גלגלים קטנים... אם כבר נגזר עלי לעבור לקטנוע, אז לפחות שיהיה קטנוע מגניב/ספורטיבי. ואתה מנסה לרמוז שאם היה לי דיוק, הייתי שם בו שמן זול???? ככה אתה מכיר אותי? אם יש דבר אחד שאני לא חוסך בו, למרות האבטלה והאוברדראפט, זה החומרים שנכנסים לי לכלי הרכב. את הטיפול האחרון ל 309 עשיתי בעצמי כדי לחסוך בהוצאות, אבל השמן היה חצי סינטטי, פילטר השמן מקורי וכו' וכו'. ה XT קיבל טיפול כל 5000 ק"מ כמו שעון, בלי לוותר על כלום. האמת שאני עכשיו בהתלבטות לגבי הטיפול הקטן הבא של ה XT... עד עכשיו תמיד שמתי שמן סילקולן 15/50 שמיועד לאופנועים, ועולה לפחות כפול משמן חצי סינטטי למכוניות (ונכנסים 4 ליטר למנוע של ה XT600). זכור לי השרשור מפורום האופנועים בנושא הנ"ל, ואני מתלבט אם להכניס הפעם שמן של מכוניות... מה דעתך?
 
למעלה