צריך ייעוץ בבחירת קטנוע

nob

New member
של סונול (מצאתי סמל קטן למטה)

לא כתוב אם זה חצי סינטטי או 100%. פשוט כתוב "שמן סינטטי", "עונה על תקנים מחמירים ....... " וכו'. אני מניח שאפשר להסיק מזה שזהו שמן 100% סינטטי, לא? אני קונה שמן זה ב"אופנועי הקריה", הם אומרים שזה שמן טוב.
 
לא. אי אפשר להסיק...

כמבון שזה לא אומר שהוא לא סינטטי מלא, אבל גם שמנים חצי סינטטים מציינים בגאווה שהם סינטטים... והאמת... יש שמנים סינטטים שיהיו פחות טובים משמנים חצי סינטטים של חברה אחרת... או אפילו ממינרלים של חברה אחרת... הבעיה כמובן היא לדעת מיהם השמנים הטובים. וזו בעיה קשה.
 

ixmix

New member
עלויות ועוד.

דבר ראשון שמן סביר+ לדו"פ עולה כ50 ש"ח ליטר (חצי סינטטי טוב) ועד 70 ש"ח ויותר לשמן סינטטי טוב. תוסיף שבקטנוע 4 פעימות ניתן לשים שמן חצי סינטטי סביר של מכוניות, תגיע ל40-50 ש"ח הפרש לליטר לטובת 4פעימות. דבר שני אינך מכניס לעלויות איבוד ערך, שבקטנוע 50 ממודל חדש (או חדש יחסית) גבוה מאד, בוודאי גבוה יותר משל קטנוע מסוגם של דיוק/הירואיזם/ג'וקי וגם שארק ואחרים. דבר שלישי בחישוב של נסיעות בינעירוניות כפי שהג' רוצה, נניח קילומטרז' של 15K בשנה כ25 ליטר שמן אז ככה - חסכון על השמן = 1000 ש"ח הפרש (40ש"ח*25ליטר), וזה מתוך 1700 הפרש בביטוח. 700 לפחות הפער בירידת הערך - כבר קיזזת. השקעת מעט יותר כסף בקטנוע עצמו. כמו כן הטיפולים ב50דו"פ כל 4K וב4 פעימות יכול כל 5K בלי בעיה ובלי לפגוע בכלי. תוריד את הריבית והריבה והמסביבים, ותגיע שמ 15Kק"מ לשנה - המחירים מתאזנים פחות או יותר בין דו"פ ל4 פעימות (נאמר בהבדלים של 500 ש"ח לכאן או לשם).
 
זאת ועוד...

גם אם יש הבדל... הוא בטח לא משמעותי, ולרוב משתלם מאד... רק שג'רמיה ישקול את זה. הוא ילד גדול שבד"כ מחליט את ההחלטות הנכונות.
 

ixmix

New member
זה מה שאומרים על אשתי...

עד שפוגשים אותי
 

גרמי

New member
עם האופנוע אני נוסע 12000 ק"מ בשנה

וזה כולל רכיבות שטח ונסיעות למילואים. אז עם הקטנוע אני בוודאות ארכב פחות מזה. בכל מקרה, הארתם את עיניי בעניין עלויות השמן דו"פ, מה שבאמת מקטין את ההפרש בין 125 ל 50, אבל אני יכול להמשיך כך בעניין ה XT600.... ההפרש בביטוח החובה לעומת 125 הוא רק כמה מאות שקלים בשנה, הוא מאבד מערכו רק 1000 ש"ח בממוצע בשנה, טיפול זה רק כל 6000 ק"מ, הוא לא מתקלקל, ורק מדי פעם יש לי הוצאות בלאי כמו צמיגים, גלג"שים ובלמים (וגם כידון, וינקרים ומראות מנפילות בשטח פה ושם....), אז אם כבר, אני אשאר עם ה XT.... אה... וכמובן שיש לי ציוד שטח ששווה אלפי שקלים שלא יהיה לי מה לעשות איתו.... בכל אופן, הייתי היום במטרו כפ"ס, והם כבר לא מוכרים את האירוקס. אמרו שהמחיר שלו היה צריך להיות 15K, ושאף אחד לא יקנה במחיר הזה. ניסו לשכנע אותי ללכת על SYM מאסק (קרור אויר, 80 קמ"ש, 9800 ש"ח). יש להם גם NRG יד ראשונה 2001 עם 17000 ק"מ ב 8000 ש"ח (מושב קרוע עם תיקון מאולתר, חלק מהפלסטיקים שרוטים/סדוקים)
 

™asper©

New member
שלא לדבר...

על הכיף והערך מוסף שנותן לך ה-XT, מה שקטנוע לא יתן לך לעולם. בקיצור מה שאני אומר זה...סע לי מהעניים ומפורום קטנועים ותחזור לפורום טוחני האבק.
 

yuvalfra

New member
אז ככה

רכיבות שטח עם קטנוע 50 סמ"ק - שכח מזה (מקסימום שביל חצץ שמוביל לבית כנסת). 12,000 ק"מ בשנה עם קטנוע 50 סמ"ק - שכח מזה (אלא אם כן אתה רוצה לקרוע לו את הצורה). משהו לקראת ה 7,000 ק"מ זה יותר מציאותי. אל תלך על מאסק, לפי דעתי הוא לא משרת את המטרות שלך (80 קמ"ש? בקושי). ה-NRG עובר את ה-90 קמ"ש בכיף, אבל שוב זה קטנוע ספורטיבי, יתרונותיו וחסרונותיו שונים מקטנוע מקורר אוויר. אם אתה מתכוון ליסוע עד 70-80 קמ"ש אז אולי טייפון?
 
בקשר למאסק

לי יש את הקטנוע הזה ואני די מרוצה ממנו צמיגים גדולים יציב מאוד הגודל שלו בערך כמו ה125 שיש כיום בשוק ובגלל זה הוא נורא מרווח ונוח גם להרכבה סוחב לא רע בעליות ניתן לראות על הספידומטר מהירות נאה בהחלט בין 45 ל65 תלוי בעליה מהירות סופית משהו כמו 75 אבל אני יושב על 70 בלי בעייה ופשוט משייט לי בסבבה מחיפה עד לזכרון לפי דעתי קח אותו ותהנה שווה תכסף....
 

nob

New member
../images/Emo163.gif../images/Emo163.gif../images/Emo163.gif

חשבתי בדיוק כמו ג'רמי חושב עכשיו. נזכרתי במה שלמדתי בקורס של כלכלה באונ': הוצאות חד פעמיות לא נחשבות בכדאיות רכישה (נגזרת = 0), רק הוצאות קבועות משפיעות. ראיתי שהוצאה קבוע (ביטוח) ב 50סמ"ק יקרה פי 2 מהקטנועים גדולים יותר. לא היה לי משנה להוציא עוד כסף בקניה, אבל למה תמיד לשלם פי 2 לפחות על ביטוח. כך חשבתי. שככתי לגמרי נושא של שמן בדו"פ... אגב ירידת מחיר היא לא תלויה יותר בדגם/מחיר? לא זכור לי שירידת מחיר ב 50סמ"ק שעולה 10000 היא גדולה יותר מהדיוק למשל. בקיצור עכשיו אני מתחיל להבין שאולי טעיתי ומנעתי מעצמי גם הנאה אפשרית מהדו"ג.. ואני התלבטתי בין X9 לטרקר.... טוב, נו לומדים מהטעויות...
 

ixmix

New member
תודה על המחמאה, ובכל זאת...

1. הוצאות חד פעמיות על הרכישה לא נחשבות. משעשע, כי לפי מה שאתה אומר כולנו היינו קונים רכבים ב200K ש"ח... (בהנחה שאחזקתם דומה בעלויות). במילים אחרות - אם הוצאה ראשונית על הכלי לא נספרת, לא היו כלים זולים לרכישה (איזו אוניברסיטה זו?) 2. ירידת ערך - משום מה יש לי תחושה ש 50 מאבדים יותר מערכם, אולם זו תחושת בטן ובבדיקה מדגמית נראה שירידת הערך דומה (גיליתי הבדלים של 2-6 אחוזים בכלים בשימוש דומה). 3. שמן זול יותר - עדיין משמעותי. 4. טיפולים תכופים יותר ב 50 - עדיין משמעותי. בשורה התחתונה, ובלי אוניברסיטה - ההבדלים מזעריים (אופנוע, אגב, כמעט כפול לתחזוקה מקטנוע).
 

nob

New member
אני מבקש!

הוצאה חד פעמית אכן לא נחשבת בכדאיות ההשקעה. אבל הוצאות קבועות לפעמים תלויים לינארית במחיר השקעה (במקרה שלנו קטנוע). ירידת ערך זה 5-10% אחוז ממחיר קטנוע (אל תתפוס אותי במילה), חלקים יקרים יותר. פלוס תקח בחשבון שאם אין לך 200K ש"ח להשקיע, אתה צריך הלוואה, זה גם אחוזים של 10-12% שנתי. כך יוצא לך, שלא תמיד צריך להשקיע כמה שיותר. (ואם יש לך במזומן, אבל לא היתה קונה בהם רכב - היתה יכול להשקיע אותם במקום אחר ולקבל רווחים, זה גם הפסד!). זה מה שהיה בחלק של הוצאות. הכנסות הם ניתנות פחות להמרה למספרים כדי להציב לנוסחה. זה נוחות/יעילות/שימושיות/פאן. כל אחד נותן מספרים משלו בנוסחה זאת.
 
ב 50 סמ"ק - רובם עושים כ 1000ק"מ

לליטר, כך שיש פגם כלשהו בחישוב שלך. ב 15K ק"מ לשנה נשתמש בכ 15 ליטר שמן ולא 25....
 

גרמי

New member
קטנוע משומש בהחלט בא בחשבון

הכוונה שלי היא שעיקר החסכון יהיה בעלויות השוטפות, ולא בעלות הרכישה. עקרונית אני מוכן להוציא את כל הסכום שאני יכול לקבל על ה XT בשביל הקטנוע. היום היה לי עוד ראיון עבודה שהסתיים בנימה חיובית, אז ייתכן שאוכל לוותר על ההחלפה, אבל נחכה ונראה.... בכל מקרה, לגבי הטיול - גם אם אני אחליט למכור, אנחנו נעשה את זה לפני המכירה (למרות שאני חייב להחליף צמיג אחורי לפני שאני יוצא לטיול כזה, ותזרים המזומנים בעייתי כרגע בלשון המעטה....)
 
למעלה