צריך ייעוץ בבחירת קטנוע

ixmix

New member
שארק 125.

לא זריז במיוחד, אבל בטח חזק יותר מכל 50 סמ"ק, יפיוף אמיתי, חישוקים גדולים (12"), דיסק קדמי גדול ובלימה לא רעה כלל, ועם רולים חליפיים (קלים יותר?) וצמיגים דביקים יותר ייתן לך יותר מכלי תחבורה. הבעיה העיקרית לטעמי היא שהוא צפוף (הייתי אומר לא לרוכבים מעל 1.75) ומבנה הכיסא המרגיז (נפתר אצל רפד בעלות לא גבוהה). אה, ואז יהיה לך קטנוע כמו למנהל הפורום (והדרכה צמודה בטיפולים), תגידו "תתחדש", תמונות מחר
.
 
לא הבנת אותי קצת....

לא חשוב כמה איכותי יהיה השמן לדיוק, הרי שאתה מחליף אותו רק בטיפולים ולא צורך אותו על בסיס קבוע כמו בקטנוע דו"פ !!! ודווקא בגלל שאני מכיר את הנפש הפועלת כאן אני משוכנע שתרכוש את השמנים הטובים יותר לקטנוע שלך. האם אתה יודע על איזה מחיר אתה מדבר ? 50 ש"ח לליטר, במקרה הטוב (אחרי הנחה). תחשוב שהקטנוע הזללן (יחסית לנפחו) יצרוך שמן כזה על בסיס קבוע. זו בהחלט לא עלות אחזקה מבוטלת !!! מה שטענתי, שמחיר השמן הזה, אולי, בצריכה שנתית, מצמצם את ההפרש במחירי הביטוח... לא רוצה דיוק... לא צריך... אבל אז כל קטנוע אחר בנפח גדול מ-50 באמת אולי יעלה יותר... השארק אכן בחירה לא רעה, אבל אני מעריך (רק מעריך) שאחזקתו תעלה יותר מלהחזיק דיוק, או 50 סמ"ק. כנ"ל לגבי האליזאו... לגבי עניין גודל הגלגל ויציבות... (בנוגע למה שרשמת על האייס) אז מי כמוך יודע שהיקף הגלגל החיצוני זה לא הכל בכל הנוגע ליציבות, אחיזה, דיוק היגוי ונוחות נסיעה... רמז : חתך הצמיג.
אני בטוח שאתה יודע מה יהיה ההבדל ביניהם... ואכן גלגל גדול יותר יהיה יציב יותר בד"כ ובאותה המידה גלגל "גבוה" יותר יהיה נוח יותר, אבל פחות חד ומדוייק, ו....פחות יציב... שוב... בד"כ. לגבי השמן של ה-XT... בהערכה שלי אין שום בעיה למלא שמן מכוניות איכותי ! לא ב-XT. כמובן שזו הערכה בלבד...
 
אחי קנה את האירוקס...

זה מבחינת ה-R1 של הקטנועים... מבית YAMAHA...קטנוע ספורטיבי מטלים קשים,קירור מיים בלמי דיסק,צמיגי כביש 7 ליטר מיכל, אחי וראסמי שאני נסעתי עליו לים והרגשתי כאילו כולם מסתכלים עליי חבר שלי אומר תיראה איך כולם מסתכלים ובלי הגזה אפילו אחד עם ER מסתכל כאילו אני על R1...מה קורה פההה?????? אבל הוא יפה ותותח...!
 

aeroxman

New member
מכיר את זה...

כל רמזור מבטים ננעצים. אתה בודק את ה- VFR שלידך, מרים מבט לראות את הרוכב שצריך לקלל את אמא שלו על כזה אופנוע, ואז אתה שם לב שגם הוא בודק את הכלי שלך (לא מה שאתם חושבים, למרות שגם הוא בין הרגליים...) פותח גז. רעש חזק נשמע מתחת לישבן ימין. תענוג. השהיה קלה והאירוקס נזרק קדימה. מחזיק חזק, מטה את הגוף קדימה. עוד לא עברו 10 שניות ואתה רואה 60 על הסקלה, והיד (וריאטור?) עוד נטויה. סיבוב שמאלה באופק. אתה עד 85 קמ"ש -מרחם על המנוע
- הסיבוב מתקרב מהר.מזיז את הישבן לצד ימין של המושב. "אולי אני נכנס מהר מדי?" אין זמן לחשוב. מפיל את הקטנוע לצד שמאל בעדינות. יד שמאל דוחפת עוד קצת את הכידון. היגוי הפוך, זוכרים? אתה מרגיש קרוב מאוד לכביש אבל מרגיש כמו עץ נטוע. הסיבוב נגמר אבל החיוך נשאר. (אני חושב שאני אכניס את זה לחתימה שלי...)
 

S A T L A N

New member
חבל ואני חשבתי...

כבר על מפגש על מנת לעשות החלפה לזמן מה (חצי שעה שעה גג... כן אני לא מתכוון לוותר על הקטנוע שלי כל כך מהר אההה...? מה חשבתם לכם???!!! כי לפי מה שהבנתי מחבריי הפורום כנראה הדעה שקיימת אצלי כרגע על האירוקס מוטעית וכדאי שאני יתנסה בנסיעה על עוד אחד... ובינתיים ייתן לך לחוות את התענוג שבנסיעה על ראנר!!! טוב לא נורא יהיה טוב אפשר להפגש באמצע בחדרה... חחחחחחח
 
../images/Emo6.gif ../images/Emo67.gif ../images/Emo5.gif ../images/Emo2.gif ../images/Emo163.gif

מצטער להפריע באמצע התסריט... אבל אם יש סיבוב ימינה... למה אתה מנסה לפנות שמאלה... בהיגוי הפוך אותו הגדלת להזכיר בכדי לפנות ימינה תצטרך לסובב את הכידון שמאלה (ולא להפיל אותו שמאלה) ובכדי לסובב את הכידון שמאלה, תצטרך לדחוף את הכידון עם יד ימין ולא יד שמאל
אגב... שכחת לספר ששנייה אחרי הזינוק כל מה שראית באופק, מלבד הסיבוב הוא את הזנב היפה של ה-VFR.
לא נורא...
 
קרא שוב את ההודעה שלי... ../images/Emo4.gif

הבעיה שם היא בדיוק שהסיבוב ימינה... ומה שהוא עושה זה לנסות לסובב את האופנוע שמאלה...
 
אבל הוא כתב שמאלה..

"עוד לא עברו 10 שניות ואתה רואה 60 על הסקלה, והיד (וריאטור?) עוד נטויה. סיבוב שמאלה באופק" הבנת אחי...
 
בפעם האחרונה... ../images/Emo13.gif

קרא את הודעתו... אתה מסכים שיש בה טעות, או לא ?
 
קבל ותגיד איפה הטעות?

" סיבוב שמאלה באופק. אתה עד 85 קמ"ש -מרחם על המנוע- הסיבוב מתקרב מהר.מזיז את הישבן לצד ימין של המושב. "אולי אני נכנס מהר מדי?" אין זמן לחשוב. מפיל את הקטנוע לצד שמאל בעדינות. יד שמאל דוחפת עוד קצת את הכידון. היגוי הפוך, זוכרים?" ---------------------------------------- הסיבוב שמאלה הוא דוחף עם יד שמאל = (כמו) למשוך עם יד ימין האופנוע נשכב שמאל...כי הפנייה שמאלה, איפה הטעות?!
 

Wile Coyote

New member
אני מצטער לשמוע

מצטער לשמוע שאתה צריך למכור את האופנוע מטעמים פיננסים. אני חושב שהשדון צודק - החל מקילומטרא'ז מסוים קטנועי הארבע פעימות חסכוניים יותר מבחינת עלויות אחזקה. הם גם בדר"כ עמידים יותר ומהירים יותר. (100 ק"מ אמיתיים) בחירה בקטנוע משומש בן שנה יכולה לחסוך הרבה כסף (ואת כאב הלב של השריטה הראשונה) בהצלחה וד"ש למיקה ומירב ערן של סיון נ.ב. מה עם הטיול שדיברנו עליו?
 

nob

New member
חישוב מאוד פשוט

תוספת בחובה ל125 (או סתם מעל 50 אחר) זה בערך 1800 ש"ח לשנה. שמן סינטטי לדו"פ עולה 40 ש"ח לליטר (חצי-סינטטי 25, אבל עזוב). אני מוסיף שמן, לפי הערכה מאוד גסה, פעם ב600 ק"מ. 1800/40=45 מילויים של שמן. 45 *600=27000. תסכים איתי שקוטנוע 50 סמ"ק לא יסע 27000 אלף לשנה. אם אתה נוסע 8000 בשנה, אתה חוסך יותר מ-1000 ש"ח לעומת תוספת למחיר חובה של 125+ סמ"ק.
 

nob

New member
שמן MAXY SYNT 2T

כמו שכתוב על הבקבוק - שמן סינטטי. מה, זה יכול לא סיננטי?
 
למעלה