קבלה- משמעות רצח הרב אלעזר אבוחצירא זצקל

  • פותח הנושא sgc
  • פורסם בתאריך

sgc

New member
קבלה- משמעות רצח הרב אלעזר אבוחצירא זצקל

קבלה- משמעות רצח הרב אלעזר אבוחצירא זצקל
 

ינוקא1

New member
דברי הרב חשובים ואמיתיים , ותודה שהבאת לנו !

יש לי שתי נקודות להעיר על הדברים : 1. בשבוע שעבר היה כאן ויכוח האם חשוב לעסוק כאן באקטואליה , והרב כאן אומר בצורה מפורשת כי הקב"ה מדבר איתנו דרך האקטואליה - וצריך להבין מה הקב"ה אומר לנו. (נכון שהרב אומר בהמשך דבריו שלא צריך להתיחס לדברים קטנים , אלא להתייחס לדברים גדולים ומהותיים , ולראות מה הקב"ה אומר לנו בזה). 2. הרב צופה כי יש מרידה בסמכות וביראת הרוממות שהיא תגיע בסופו של דבר גם לתוככי הציבור הדתי. הרב צופה כי חסידים ימרדו ברבותיהם. הרב מנסה למנוע זאת. אני צופה שנים לא מעטות שזה יקרה. כמובן שהרב צודק גם בזה שזה הולך להיות , אלא שאני חושב שזה לטובה. החברה החרדית לדעתי תתמוטט בשנים הקרובות. יהיה גל ענק של "יציאה בשאלה". הסיבה לכך היא שגדולי ישראל כבר שנים רבות צריכים להתאחד ולהקים סנהדרין וזוהי מצוות עשה מהתורה שמבטלים אותה. בדיןוק כפי שבדורות הקודמים היו צריכים לעלות לארץ ולא עלו ובגלל זה באה השואה והכריחה את כולם לעלות , כך בדורינו צריכים להקים סנהדרין ולא מקימים. כל זמן שלא עושים זאת , הגאולה מתעכבת והתורה חוגרת שק. סנהדרין צריכה להכריע במחלוקות ולקבוע הלכה אחת לכל עם ישראל. לבטל את כל ההבדלים בין העדות , ולהכריע גם במחלוקות בין ראשונים לפי דרישת הפסוקים. התורה שיש לנו היום היא תורת ספיקות , תורת הגלות. אין הלכה ברורה. היא צריכה להחליף את מקומה לתורת ארץ ישראל. מאחר וכך , כל החברה החרדית תתמוטט (גם הדתית אבל פחות) עד שבמצב שיווצר לא תהיה ברירה אלא ליצור בית דין אחד שיקבץ בתוכו את כל מי שישארו מאמינים בתורה - מדתיים לאומיים ועד ליטאים ועד חסידים. זו תהיה הסנהדרין. לכן בשנים הקרובות יהיה תהליך של "סותר על מנת לבנות". כל הממסדים התורניים הקיימים הולכים לאבד את סמכותם ולהתפרק , אנשים יחליטו לשמור רק מה שבא להם , ויהיה הרבה בלגן רוחני בעולם הדתי והחרדי. שבירת הכלים של ממש. מי שיחזיקו בתורה יהיו רק אנשים עם אמונה אמיתית. אבל מתוך הבלגן הזה יגיע עולם התיקון ומשיח בן דויד , תצמח תורת ארץ ישראל ונזכה לישועה גדולה.
 

דוד YY

New member
מה הקשר בין 'יצאה בשאלה' להלכה ברורה ?

לי נראה שהתופעה של בחורים חרדים שעוזבים את התורה היא בגלל פיתויי הרחוב. הם דורשים עולם הזה: אייפון מחשב נייד רשיון נהיגה רכב וכו'..... ולהורים החרדים אין כסף למלא את הדרישות שלהם כמובן. אז הבחורים הולכים לעבוד בבין הזמנים מרוויחים קצת כסף, והתאבון גדל ...... עוזבים את הישבה והולכים לעבוד , סתם עבודה : מלצרים מוכרים בחנויות וכו' ומכיוון שלו נעים לעבוד בלבוש חרדי , אז משנים את הלבוש, ומשם הדרך קלה לחילוניות. אני חושב שאצל החסדיים ששומרים על לבוש אחיד ועל פאות ארוכות וחליפה ארוכה כמעט שתופעת הנשירה לא קיימת.
 

ינוקא1

New member
הסיבה היא

שכל עוד אין סנהדרין , עומקי התורה לא יכולים להתגלות כראוי לדור הזה. אין הקומץ משביע את הארי. מה שיש לנו היום זוהי תורת הגלות , תורת הגלות היא "עצמות יבשות" לעומת כלל התורה. היא התמצית הכי בסיסית של התורה , היא הבלא דגרמי שנשאר עם האדם בקבר וממנו יקום בתחית המתים. כי עם ישראל בגלות היו כמו בתוך קבר. אבל פעמי הגאולה מתחילים והדור הזה כבר כן זקוק לעומקי התורה. הדור הזה כבר זקוק לנבואה ולדברים שנעלמו כל אלפיים השנה האחרונות. הוא לא יכול להסתפק רק בתורת הגלות. זה יוצר פער בין הרצוי למצוי , אנשים לא מסוגלים לראות את התורה ועומקה כפי שהיא באמת. הבעיה היא שהמבנים התורניים הקיימים לא יכולים להכיל סנהדרין או את התורה כפי שהיא. כי כל צורת הפסיקה תשתנה , כל הכללים ישתנו כשתהיה סנהדרין. מי שהם פוסקים היום לא בהכרח שיהיו אז - כי זוהי צורת חשיבה אחרת. זה לדרוש מתוך תורה שבכתב ופחות "ראשונים ואחרונים". לכן מוכרח שתהיה שבירה של המבנים הקיימים היום כסותר על מנת לבנות. יהיה גל של מרד , החברה החרדית תתמוטט ובמידה פחותה גם החברה הדתית. (אצל החסידים וכו' החברה שלהם מחזיקה אותם קצר. אבל מה שהולך לקרות זה שתהיה התרופפות , ואז הכל יקפוץ החוצה כמו קפיץ). כתוצאה מכך בסופו של דבר הדתיים יהיו מוכרחים להגיע לאחדות בינהם , - כשתהיה אחדות תוכל להגיע הסנהדרין. וככל שיגיעו לאחדות מוקדם יותר ויקימו סנהדרין מוקדם יותר , המכה תהיה פחות כואבת והגאולה תגיע מהר יותר.
 
אתה קצת מקדים את המאוחר ידידי ועל גבול הכפירה

שכחת בכל התאוריה שלך את הדבר החשוב ביותר, והוא המלך המשיח שרוב מה שכתבת יהיה בזמן שלו, כפי שכותב הרמב"ם בהלכות מלכים ומלחמות פרק יא: א. המלך המשיח עתיד לעמוד, ולהחזיר מלכות בית דויד ליושנה הממשלה הראשונה, ובונה מקדש, ומקבץ נדחי ישראל. וחוזרין כל המשפטים בימיו, כשהיו מקודם: מקריבין קרבנות, ועושין שמיטין ויובלות ככל מצותן האמורה בתורה. ב. וכל מי שאינו מאמין בו, או מי שאינו מחכה לביאתו--לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר, אלא בתורה ובמשה רבנו: שהרי תורה העידה עליו, שנאמר "ושב ה' אלוהיך את שבותך, וריחמך; ושב, וקיבצך מכל העמים . . . אם יהיה נידחך, בקצה השמיים--משם, יקבצך ה' אלוהיך, ומשם, ייקחך. והביאך ה' אלוהיך . . ." (דברים ל,ג-ה). ואלו הדברים המפורשים בתורה, הם כוללים כל הדברים שנאמרו על ידי כל הנביאים. כך שלהקדים את הדברים האלה מבלי לחכות למשיח, זה על גבול הכפירה שהרמב"ם מזכיר.
 

ינוקא1

New member
זה בדיוק מה שאמרו באירופה

"אנחנו נשאר כאן בגלות , המשיח יבוא ויקח אותנו בניסים ונפלאות לארץ ישראל" . . . אתה יודע מי לקח אותם בסוף ולאן. יש כיום מצוות עשה מפורשת ותקיפה לכל הדיעות להקים סנהדרין - אני שקורא לקיים מצוות עשה שמחויבים בה "נמצא על גבול הכפירה" , ומי שלא קוראים לקיים אותה הם הצדיקים ? אולי זה ההיפך ? כאשר בא משה לגאול את ישראל , הוא קודם כל הלך לדבר עם הזקנים. היה לו למי לפנות והם היו מקובלים על העם. כיום יבוא המשיח אפילו לאן ללכת לא יהיה לו ! ילך לליטאים ? ילך לחסידים ? ילך לספרדים ? ילך למזרחניקים ? הרי אין אף גוף שמקובל על כולם ! וכאשר יבוא המשיח אז החבדניקים יגידו לו שהוא לא הרבי לכן הוא לא יכול להיות משיח , והליטאים יגידו לו שהוא לא מספיק תלמיד חכם עבורם (כי הוא לא מפלפל מספיק את פלפוליהם של הבל) , והספרדים יגידו לו שהוא צריך ללכת לפי הפסיקות של הרב עובדיה , ושאר החסידים והבבות יגידו לו "לא תודה ! לא צריכים משיח , כבר יש לנו אדמו"ר !". לכן כדי שיבוא משיח , צריכים כל המבנים הקיימים להתמוטט - והם יתמוטטו בקרוב. כי במציאות של העולם הדתי היום אין דרך אחרת. אחרי שזה יקרה אז ישובו שופטינו כבראשונה..
 

simon780

New member
אין משיח בחוץ קודם המשיח שבפנים

קודם יגלו את המשיח שבתוכם,{היחידה -האין גבול } ולאחר מכן משיח בשר ודם בעולם הגבול, קח שלא יהיה ספק לאף אחד מי ומה זה משיח. לפני שאתה מעביר ביקורת על תורת הגלות {ארצך וממולדתך} מציע לך קודם "לך לך מארצך וממולדתך" חשוב ללמוד את כללות העניין של גילויי משיח { עצמות }אחר כך לא ישארו לך שום ספקות
 

ינוקא1

New member
יש מחלוקת

האם שמיים נבראו תחילה או ארץ נברה תחילה או שניהם כאחד. לי נראה שצריך ללכת על שניהם כאחד - משיח הגשמי לא סותר את הרוחני ולא קודם לו , ומשיח הרוחני לא סותר את הגשמי ולא קודם לו. צריך לעבוד גם על הגשמי וגם על הרוחני כאחד. ואני גם כשאני בגלות אני בארץ ישראל , ואתה גם כשאתה בארץ ישראל אתה בגלות.
 
הפכת את היוצרות כדי להצדיק את העיוות והכפירה

של הציונות הדתית. פלא גדול איך אנשים שמלאים וגדושים בתורה וקבלה, ממשיך להחזיק בהשקפה "תורנית" שלא היתה מביישת את אחרון החילונים האנטי דתיים! אבל כנראה שאת הגירסא דינקותא של הרעל "הציויני" החילוני שקיבלתם כחלק מהתורה רחמנא ליצלן בממ"דים ובישיבות התיכוניות של המדינה "הציוינית" ובבני עקיבא, את השעטנז הזה כנראה קשה לעקור. ברוך ה' לא אלמן ישראל, ויש בכל דור ודור תלמידי חכמים גדולים שהם קובעים ליראי ה' האמיתיים מה לעשות ואיך לנהוג על פי כללי התורה וההלכה בכל דבר ועניין (כל אחד והשיטה והגדול שהוא הולך בדכם), שנאמר: "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל... על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך - תעשה" (דברים יז). לגבי דבריך: "‫זה בדיוק מה שאמרו באירופה‬ "אנחנו נשאר כאן בגלות , המשיח יבוא ויקח אותנו בניסים ונפלאות לארץ ישראל" . . . אתה יודע מי לקח אותם בסוף ולאן. " כן אני יודע מי לקח אותם בסוף ולאן, הקב"ה לקח אותם להיכל הגבוה ביותר אצלו של המתים על קידוש השם, כך שאל לך לעשות חשבונות שמיים על פי השכל שלך והעיוות של החינוך הממלכתי "דתי" שקיבלתם, ולהגיע משם למסקנות על גבול הכפירה בתורה ובחכמי ישראל. וכבר כתב הרב אהרון ראטה "בעל השומר אמונים", שלפני השואה עברה בת קול בעולמות של מעלה במשך תקופה ארוכה, והכריזה על השואה הנוראה שעתידה לקרות ושכל מי שרוצה לסיים את התיקון שלו בצורה שלמה ומהירה מוזמן לרדת עכשיו לעולם. ושנשמות רבות ירדו מרצונם לעולם למטרה זו.
 

ינוקא1

New member
מי שהבינו שסנהדרין זה הכרח

זה לא אני ואפילו לא גדולי הציות הדתית. זה מהר"י בירב והרב יוסף קארו כבר בצפת לפני 400 שנה. גם הם היו קרובים לכפירה ? זה שאנשים מתו על קידוש ה' לא סותר שזה הגיע גם כעונש. גם חורבן בית המקדש בא כעונש על עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים , ובית שני חרב על שנאת חינם. מי שמתו שםפ נהרגו על קידוש ה' ותיקנו מה שתקנו , אבל ברור שסה היה גם עונש.
 
כן רק שהעונש לא היה ח"ו בגלל אלה ששמעו..

לגדולי ישראל (שלא יקדימו את המאוחר בעליה גורפת לארץ ישראל כחלק מהמפעל "הציוני" החילוני, שמטרתו כאמור הייתה לעקור את התורה והיהדות מהיהודי), אלא אם כבר נכנסים לחשבונות שמיים אז הסברה הישרה אומרת שהעונש היה דווקא על אותם יהודים שלא הקשיבו לגדולי ישראל והתורה, ועזבו מקור מים חיים של התורה והמצוות, בעבור בורת מים נשברים של ההשכלה ו"הציונות" החילונית.
 

ינוקא1

New member
הסברה הישרה היא

מה שכתב הרב טיכטאל בספרו "אם הבנים שמחה" שהשואה היתה עונש על אי העליה לארץ. לא משנה איך לעלות , ציוני לא ציוני , היה צריך לעלות ולבנות את הארץ. הגאולה יש לה זמן קבוע והיא לא מחכה לאף אחד. אם לא שומעים בטוב , אז בא מלך שגזרותיו קשות כהמן - כפשוטו וכמשמעו. ואז רוצים או לא רוצים עושים תשובה על מאיסת הארץ ובורחים לארץ ישראל ובונים אותה. כאשר הדתיים לא שמעו לגדולי ישראל שעוררו על כך , אז בא הדבר על ידי הציונות החילונית. (כנראה שהקב"ה יביא את הגאולה לא בגלל החרדים , אלא למרות החרדים). ושוב - אני מציע לך להאמין לרב טיכטאל שהיה גאון אדיר וצדיק וקדוש ונהרג כאשר הגן בגופו על יהודי אחר , מאשר לשמוע לאלו שברחו משם בהזדמנות הראשונה. http://he.wikipedia.org/wiki/אם_הבנים_שמחה
 
ואיזה ראיה אתה מביא לסילוף שלכם? עוד ציויני?

ומה מוכיחה העובדה שהוא היה חרדי לפני שהוא עזב באר מים חיים של היהדות אורתודוקסית וגדולי ישראל, לטובת בורות מים נשברים של "הציוינים" החילונים והמיזרוחניקים שנגררו אחריהם, במקום אחרי גדולי ישראל ? הרי כל המיזרוחניקים ואפילו החילונים היו פעם חרדים אורתודוקסים, עד שנפלו בקליפת "ההשכלה" ו"הציונות"! אז מה אתה מנסה להוכיח בכך שאתה מביא ספר של עוד אחד כזה? וזה שיש עוד שוטה שטוען את הדברים האלה מהרהורי ליבו בניגוד לדעת גדולי הדור חכמי התורה, לא הופך את השטויות האלה לנכונות !
 

ינוקא1

New member
אל תזלזל בתלמיד חכם וקדוש. אני במקומך

הייתי עושה על זה תשובה.
 
מה עושה אותו תלמיד חכם וקדוש בדיוק לדעתך?

זה שהוא שינה את השקפתו מאנטי ציוני לדעה כמו שלך מהרהורי ליבו, בניגוד לכל גדולי ישראל באותה התקופה? ראה את דברי רבי נחמן מברסלב על מי שעובר על "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" ועל אמונת חכמים גדולי הדור: ליקוטי מוהר"ן ח"א תורה סא: א. עַל יְדֵי אֱמוּנַת חֲכָמִים, יְכוֹלִין לְהוֹצִיא מִשְׁפָּטֵנוּ לָאוֹר כִּי מִשְׁפָּט הוּא עַמּוּדָא דְּאֶמְצָעִיתָא הַיְנוּ בְּחִינַת דֶּרֶך הַמְמֻצָּע, שֶׁאֵינוֹ נוֹטֶה לְיָמִין וְלִשְׂמאל וְזֶה זוֹכִין עַל יְדֵי אֱמוּנַת חֲכָמִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת: "לא תָּסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְך יָמִין וּשְׂמאל" וְעַל כֵּן, עַל יְדֵי זֶה יוֹצֵא הַמִּשְׁפָּט בָּרוּר כַּנַּ"ל, בִּבְחִינַת: "מִשְׁפְּטֵי אֱמֶת" הַיְנוּ, כִּי כָל הַלִּמּוּדִים שֶׁהָאָדָם לוֹמֵד צָרִיך שֶׁיְּקַבֵּל וְיוֹצִיא מֵהֶם מִשְׁפְּטֵי אֱמֶת, שֶׁלּא יִהְיֶה בִּבְחִינַת מִשְׁפָּט מְעֻקָּל דְּהַיְנוּ, שֶׁיְּקַבֵּל וְיִלְמַד מִכָּל הַלִּמּוּדִים שֶׁלּוֹמֵד, מִשְׁפְּטֵי הַנְהָגוֹת שֶׁיֵּדַע אֵיך לְהִתְנַהֵג, הֵן לְעַצְמוֹ, הֵן לַאֲחֵרִים שֶׁמִּתְנַהֲגִים לְפִי דַּעְתּוֹ כָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי בְּחִינָתוֹ, כְּפִי הַמֶּמְשָׁלָה וְהָרַבָּנוּת שֶׁיֵּשׁ לוֹ, הֵן לְרַב אוֹ לִמְעַט וְכָל זֶה זוֹכִין עַל יְדֵי אֱמוּנַת חֲכָמִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת: "לא תָסוּר" וְכוּ' בִּבְחִינַת מִשְׁפְּטֵי אֱמֶת, שֶׁאֵינוֹ נוֹטֶה לְיָמִין וּשְׂמאל כַּנַּ"ל אֲבָל כְּשֶׁפּוֹגֵם בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים, אֲזַי נִדּוֹן בִּיגִיעַת בָּשָׂר, הַיְנוּ בְּמוֹתָרוֹת 'הַלּוֹעֵג עַל דִּבְרֵי חֲכָמִים נִדּוֹן בְּצוֹאָה רוֹתַחַת', כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "וְלַהַג הַרְבֵּה יְגִיעַת בָּשָׂר" וְהוּא מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה כִּי הוּא אֵינוֹ מַאֲמִין בְּדִבְרֵיהֶם, וּמַלְעִיג עֲלֵיהֶם." וכן ליקוטי מוהר"ן ח"א תורה נז: "...וּמִי שֶׁפּוֹגֵם בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים וּפוֹרֵץ גִּדְרָם, אֲזַי אֵין רְפוּאָה לְמַכָּתוֹ 'דִּלְמָא חִוְיָא דְּרַבָּנָן טְרַקֵהּ, שֶׁאֵין לוֹ אַסְוָתָא' כִּי הַפּוֹרֵץ גִּדְרָם עַל יְדֵי זֶה מֵסִיר הַיָּדַיִם מִן הַמַּלְאָכִים לְפִי בְּחִינוֹת הֲסָרָתוֹ מִדֶּרֶך דִּבְרֵי רַבָּנָן . "לא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְך יָמִין וּשְׂמאל", ...וְזֶה בְּחִינַת: "מַכָּה אֲשֶׁר לא כתוּבָה בַּתּוֹרָה" 'זֶהוּ מִיתַת תַּלְמִידֵי חֲכָמִים' הַיְנוּ הַמִּיתָה שֶׁתַּלְמִידֵי חֲכָמִים מְמִיתִין אֵיזֶהוּ אָדָם כִּי חוֹלַאַת הַבָּאָה לָאָדָם עַל שֶׁעָבַר עַל דִּבְרֵי רַבָּנָן אֵין לוֹ רְפוּאָה, וְהוּא מֵת מִן הַחוֹלַאַת זֶה הַמִּיתָה בָּאָה עַל יְדֵי מַכָּה אֲשֶׁר לא כְּתוּבָה בַּתּוֹרָה כִּי דְּבָרִים שֶׁלּא נִכְתְּבוּ בַּתּוֹרָה נִמְסְרוּ לַחֲכָמִים וַאֲנַחְנוּ מְצֻוִּים לִשְׁמעַ מֵהֶם וְיֵשׁ מִי שֶׁמְּזַלְזֵל דִּבְרֵיהֶם וְאֵין מַאֲמִין דִּבְרֵיהֶם מֵחֲמַת שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁמִּדְּאוֹרַיְתָא אֵינוֹ כֵּן וְעַל יְדֵי זֶה נֶחֱלֶה בְּמַכָּה שֶׁאֵין לוֹ רְפוּאָה, וּמֵת בָּהּ..."
 

ינוקא1

New member
כתבתי תגובה ארוכה שלצערי המחשב מחק.

אבל בקיצור -כדאי שתקרא את הספר שלו כי כל ההתחלה הוא מביא גדולים רבים שסברו כמוהו. כל דבר שם הוא מבסס על גדולי הראשונים והאחרונים. כנ"ל הרב קוק היה גדול (כאשר אמרו לשון הרע על הרב קוק בכנסיה של אגודת ישראל , החפץ חיים נטש בכעס. גם החפץ חיים עצמו התאמץ לפשר במחלוקת שהיה בין הרב קוק לרב זוננפלד). אני מציע לך לשאול למשל את הרב אלישיב מה דעתו או דעת סבו (המקובל בעל הלשם) על הרב קוק - האם הוא היה גדול או לא. ומכיוון שאתה לומד את תורתו של הרב אשלג , אז הרב אשלג שם בראש ההסכמות את ההסכמה מהרב קוק , ולא הסתפק בזה אלא הוסיף גם הסכמה מהרב חרל"פ תלמידו של הרב קוק. ובכל אופן - הרב טיכטאל עצמו היה ענק , ואוהב ישראל אמיתי. אל תזלזל בו.
 
מה הקשר בין אדם כמעט אלמוני שכתב ספר לרב קוק?

לא צריך לשאול את הרב אלישיב כדי לדעת שהרב קוק היה גדול בתורה, אבל על ההשקפה "הציונית" שלו הוא הוחרם ע"י כל גדולי הדור, כפי שאפשר לראות את מכתבי החרם מכל גדולי הדור בספר 'דת הציונות', וגם גדולי הדור שבכל זאת החשיבו את גדולתו בתורה אמרו עליו שאהבתו הגדולה לארץ ישראל מקלקלת לו את השורה, ולכן לא תמצא עד היום זכר מספריו בישיבות והכוללים האורתודוקסים. לגבי מכתב ההסכמה של הרב קוק לרב אשלג הוא ממש לא בראש ההסכמות כדבריך, נהפכו, אם תפתח את ספר הזוהר פירוש הסולם תראה שהוא לגמרי בסוף ההסכמות! אחרי כל גדולי ישראל החסידות והקבלה, יחד עם ההסכמות של שאר הרבנים הראשיים לישראל הרב עוזיאל, הרב הרצוג, וראש ישיבת מרכז הרב החרל"פ, שאולי נועדו רק כדי לפתוח עוד ערוץ הפצה של ספריו גם בקרב הישיבות הציוניות. בכל מקרה, אי אפשר להשווות בין הרב קוק לבין "הרב" טיכטאל שאף אחד כמעט לא שמע עליו, למעט אולי בערוץ 7 ובישיבות ציוניות, וגם כן רק מפני שהוא כביכול דתי שכתב ספר בעל השקפה "ציונית", שתומכת בציוינים החילונים.
 

REALI

New member
אם אבותי היו שומעים לרב שלהם

היו לי היום הרבה הרבה יותר קרובי משפחה. הרבי מהוסיאטין חזה כמה שנים לפני השואה מה הולך לקרות והורה לכל חסידיו שמי שרוצה לחיות שיעלה לארץ ישראל, והוא עצמו עלה והתיישב בתל אביב ונחשב לאחד מגדולי הצדיקים שהיו בארץ.
 
למעלה