לצערי אתה כמו הלייטמנים בעניין הזה.
כמו שהם מתנערים מהחומר והופכים הכל ל"רוחני" , כך גם אתה. מה שהרב אשלג אומר בקטע שציטטת , זה דבר פשוט מאוד : יש גם גוף וגם נשמה. הגאולה וביאת המשיח זה לא רק גוף , זה גם תכלית ההשגה והדעת גם אני מסכים עם זה , וגם הרב קוק מסכים עם זה , וגם כל אחד מסכים עם זה. דבריו של הרב אשלג זה רמב"ם מפורש - "לא נתאוו הנביאים והחכמים ימות המשיח--לא כדי שישלטו על כל העולם, ולא כדי שירדו בגויים, ולא כדי שינשאו אותם העמים, ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח: אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה, ולא יהיה להם נוגש ומבטל, כדי שיזכו לחיי העולם הבא, כמו שביארנו בהלכות תשובה. ובאותו הזמן, לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות--שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המעדנים מצויין כעפר. ולא יהיה עסק כל העולם, אלא לדעת את ה' בלבד. ולפיכך יהיו חכמים גדולים, ויודעים דברים הסתומים העמוקים; וישיגו דעת בוראם כפי כוח האדם, שנאמר "כי מלאה הארץ, דעה את ה', כמים, לים מכסים" בכל אופן הרב אשלג שמח על מדינת ישראל כפי ששמח כל יהודי עם שכל בקודקודו. הרב אשלג ראה את זה אני לא יודע איזה מילים יותר מפורשות אתה רוצה שאני אביא לך : "בה' באייר תש"ח כאשר הוכרז על כינונה של מדינת ישראל, באו לבשר על כך למרן זיע"א, וסיפר אדמו"ר זצוק"ל שמעולם לא ראו על פניו איזה מבע חיצוני של התרגשות כי הסתיר הכל פנימה, אולם כאשר בישרו לו על ההכרזה ניכרה התרגשות גדולה מאד על פניו הקדושות, ואמר: "אכן הרגשתי מעט הרגשה של יום טוב". הרה"ח רבי מנחם אידלשטיין זצ"ל סיפר שרבינו הקדוש אמר אז שזו "אתחלתא דגאולתא" (תחילת תהליך הגאולה). וכן אמר שכינונה של המדינה לא יתבטל עוד לעולם ועד עד ביאת משיח צדקינו בב"א. עוד אמר: שלולא הקמת המדינה היו רבים מן העם היהודי בתפוצות מתבוללים, ועם ישראל היה מאבד מבניו עוד יותר ממה שהצליח היטלר ימ"ש להשמיד, אולם ע"י הקמת המדינה מתעודדים רבים בעולם לשמור בכל מחיר על זהותם היהודית ואינם מתבוללים. והנה אליבא דאמת ידוע שעוד בזמן מלחמת העולם הראשונה, כאשר החלו הגוים בפולין לתלוש ליהודים את זקנם באכזריות ברחובות וורשא, כבר אז אמר רבינו הקדוש, שזהו סימן מאת השי"ת, שהיהודים צריכים לארוז את מטלטליהם ולעלות לארץ הקודש היא ארץ ישראל. אבל יש לומר בבירור: שמחתו הגדולה של רבינו לא היתה מן הפעולה החיצונית של ההכרזה, או מהענין החיצוני של ריבונות פיסית על שטח האדמה, אלא מכך שיש כאן התעוררות וסימן מצד השי"ת לקרב את גאולתינו, דהיינו לקרבנו אליו, ולהחיש את גילוי אלוקותו ית' בקרב העם. ולצורך כך חייבים אנו לתקן את עצמינו, ולהשתית משטר אשר יתבסס על מהות התורה והמצוות, דהיינו על אמונה ואהבת הזולת." ותראה את זה גם שם - דבר שאפילו אני לא הייתי מעיז להגיד : "סיפר כ"ק אדמו"ר הרב"ש: "כאשר כבשו את הנגב במלחמת השחרור, שמח מאד אבי מורי. שאלתיו לפשר השמחה, וענה לי שכעת יבואו יהודים להתישב בנגב. שאלתיו שוב: "הלא אין שם מים" (המוביל הארצי עדיין לא היה קיים כמובן)!? וענה לי אבי מורי: "כאשר יבואו יהודים לגור ויתפללו לגשם, אזי ירד גשם". שאלתיו שוב: "הלא היהודים שמתעתדים להתישב שם הם חילוניים!?" וענה לי בזה"ל: "תפילה אין פירושה מה שאומרים בפה, אלא תפילה נקראת תביעת הלב". עכל"ק. והבאתי גם שהרב יהודה צבי (הרש) ברנדווין , תלמידו הבכיר של הרב אשלג , שחיבר את פירוש "מעלות הסולם" על התיקוני זוהר , היה הרב של ההסתדרות !!! (להזכירך "ההסתדרות הציונית העולמית" - זה השם המלא). הרב אשלג עצמו נפגש כמה וכמה פעמים עם בן גוריון ועם מנהיגי הציונות החילונית , הרב אשלג ראה את מדינת ישראל כדבר טוב וחיובי , הרב אשלג ראה את ההתישבות בנגב ובכל הארץ כדבר טוב וחיובי - אפילו שזו התישבות של חילונים (!) , הרב אשלג העריך כיבד וחיבב מאוד את הרב קוק , כל אלו עובדות.