קבלה- משמעות רצח הרב אלעזר אבוחצירא זצקל

  • פותח הנושא sgc
  • פורסם בתאריך

ינוקא1

New member
אני פשוט לא רוצה להתיחס לדברים כאלו.

הספר אותו אתה מצטט כולו שקרים מתחילתו ועד סופו. ולגבי הרב טיכטאל - של נעלך מעל רגלך כאשר אתה מדבר על אדם קדוש כזה.
 
כאשר העובדות סותרות את השקפתך אז הם שקרים???

הרי כל הספר הנ"ל זה ציטוטים מהמקורות האותנטיים עם מראה מקומות, אז איך זה יכול להיות שקרים ? בפסיכולוגיה קוראים לזה הכחשה.
 

ינוקא1

New member
אתה רוצה דוגמה לעיוות ולשקר ?

היא בדיוק בתגובה שלך. בדפוס הראשון ההסכמה של הרב קוק עמדה בראש ההסכמות , ואחריהן ההסכמות של הרב שאול דוויך הכהן והרב זוננפלד. אבל כמה חסידים שוטים של הרב אשלג שחושבים שהם חכמים יותר ממנו , שינו את הסדר וחלק מהם אף הרשיעו לעשות והוציאו את ההסכמה בכלל - אם אתה רוצה את האמת , אז זו האמת. אם אתה מחפש שקרים כמו בספר ההוא , אז אין מה לעשות. ה"ציטוטים" בספר ההוא חלקיים ומוטים , חלק מהמכתבים הללו הם זיוף פשוט (אפילו האדמו"ר מחב"ד אמר על המכתב שנכתב כביכול בשם הרוגצ'ובר עלך הרב קוק שהוא זיוף) , הטענות ה"הלכתיות" שם הם ברמה של עם הארץ גמור - וזהו.
 

ינוקא1

New member
וכדי לברר מקחו של צדיק

אני סרקתי את ההסכמות בדפוס ישן של פירוש הסולם כדי שתראה בעצמך : קודם כל הרב קוק , בהמשך הדף ההסכמה של הרב שאול דוייך הכהן מתחילה ומסתיימת בעמוד אחר כך , ואחר כך הרב זוננפלד. בקובץ המצורף.
 
אם היית יותר יסודי היית רואה שהטענה שלך לא מ

לא מתחילה, ואתה הוא זה שמסלף דברים (אולי בשוגג) כדי להצדיק את דרך השעטנז שחונכת עליה, תוך כדי הכפשת חסידי אשלג על לא עוול בכפם. אני דיברתי על סדר ההסכמות בספר הזוהר פרוש הסולם (שנכתב בסוף ימיו של הרב אשלג), ואתה הבאתה צילום של ההסכמות על ספר אחר של הרב אשלג בשם פנים מאירות פנים מסבירות על עץ החיים, שזה הספר הראשון שהרב אשלג הוציא כמה עשרות שנים לפני כן, וזה אולי מסביר את ההבדל בין הסדר של החשיבות שהוא נתן לרב קוק (שהיה ענק בתורה לכולא עלמא) לפני החרם עליו, לעומת כמה עשרות שנה מאוחר יותר אחרי החרם של גדולי ישראל עליו.
 

ינוקא1

New member
ואם היית יותר יסודי

אז היית רואה שהרב אשלג שם בהסכמות לזוהר עם פירוש הסולם את ההסכמות על הפנים מאירות פנים מסבירות (מה שעושים הרבה מחברים במקום לשלוח כל פעם עוד ספר ועוד ספר לקבל הסכמה). למען הסיר ספק - אני צילמתי את ההסכמות מתוך הזוהר לפירוש הסולם בדפוס ישן.
 
ואם היית שופט יותר לקו זכות

אז היית אומר שאולי היו מספר מוציאים לאור שונים של ספר הזוהר פרוש הסולם, ואולי בהוצאה שאתה צילמת מימנה המוציא לאור הדפיס את ההסכמות כפי שהיו בסדר המקורי בספר פנים מאירות פנים מסבירות עשרות שנים לפני הזוהר ולפני החרם של גדולי ישראל על הרב קוק, ובהוצאות אחרות של הסולם מוציא לאור אחר סידר את ההסכמות כפי חשיבות הכותבים לאחר החרם של גדולי ישראל, בלי קשר לחסידי אשלג שוטים.
 

ינוקא1

New member
אין ולא היה חרם של גדולי ישראל על הרב קוק

אלו שטויות והבלים - ומספיק לחזור על השקרים הללו. היו כמה "קנאים" רשעים שהחליטו לכתוב חרמות - הם רחוקים מאוד מאוד מלהיות גדולי ישראל. ברוך ה' לא לשפל הזה הדרדרנו. מספיק לקרוא את האגרות של הרב קוק - הוא היה בקשר עם כל גדולי ישראל בדורו , ואף אחד לא היה אכפת לו מה"חרם" הזה. חוץ מזה שגם את הרמח"ל החרימו , גם את הבעל שם טוב , גם את הרב יונתן אייבשיץ - אז מה ? דווקא בגלל גדלותם , אלו שלא היו מסוגלים להבין אותם עשו חרמות. (ההבדל היחיד הוא שאת הרמח"ל ואת הבעל שם טוב ואת הרב אייבשיץ החרימו אנשים שבאמת היו גדולים). ודווקא בגלל שאני מכיר כבר את כל התכמונים והרמאויות בנושא הזה של הרב קוק - ברור לי שהכל היה מכוון , ולא היו כמה מדפיסים שונים. הרב אשלג עצמו הדפיס את ההוצאה הראשונה , והתכמנים הקטנים שהדפיסו אחריו שינו. אני לא חסיד גדול של הרב קוק , מעולם לא התחברתי לתורות שלו (כמו שגם לתורות הרב אשלג לא התחברתי) - אבל ברור ששניהם ענקים שבענקים. (את השקפתי קיבלתי יותר מהרב טיכטאל מאשר מהרב קוק). מכל מקום גם בלי להיות חסיד של הרב קוק : מה שעשו ועושים עד היום לרב קוק זוהי בושה וחרפה. ניסו ומנסים להשחיר את פניו בכל דרך , וכל האמצעים כשרים - תכמונים , רמאות , זיופים וכולל הוצאת שם רע. הכל כשר כדי להשחיר את פניו. מה שעשו המדפיסים שם בדוגמה של ההסכמות , זה עוד דבר קטן. ראיתי מנוולים הרבה יותר גדולים. אגב , ממשיכו של הרב אשלג - הרב יהודה צבי ברנדווין , היה "הרב של ההסתדרות" - לא פחות ! הוא גם היה חסיד סטרטין , ובן דודו האדמו"ר מסטרטין הרב יוסף שמואל ברנדווין זצ"ל היה ציוני נלהב ותמך באצ"ל ובלח"י. http://he.wikipedia.org/wiki/יוסף_שמואל_ברנדויין-מוריה
 
הרב אשלג אומר בציטוטים שהבאת את ההפך ממכם !

ראשית, כל גדולי ישראל שמחו וחגגו ביום הכרזת המדינה וקראו הלל וחשבו שזו התחלתא דגאולתא, רק שלאחר מכן כאשר הבינו לאן ראשי המדינה "הציוינית" רוצים לקחת אותנו (לניתוק היהודי מהיהדות והתו"מ במדינה כאחד העמים) או אז כולם שינו את יחסם למדינה "הציוינית" (במרכאות כפולות ומכופלות) והתחילו להתנגד לדרך והמהות שלה. שנית, הרב אשלג כותב בפרוש במקורות שציטטת שהגאולה לא תבוא מפעולות גשמיות של ישוב הארץ בכוח הזרוע, ושאר דמיונות של "ציונים" חילוניים או על ידם, שחז"ל כבר דחו כמותם מקהל ה', אלא ע"י עבודה רוחנית של עובדי ה' האמיתיים בשלמות ההשגה והדעת, כפי שכתוב בקישור הראשון: "ענין של הגאולה, וביאת המשיח המקוה לנו בב"א, הוא ענין תכלית הגובה של שלימות ההשגה והדעת, כמו"ש "ולא ילמדו עוד איש את רעהו לדעת את ה' כי כולם יידעו אותי מגדלם ועד קטנם", אלא שעם שלימות הדעת נשלמים גם הגופות כמ"ש (ישעיהו ס"ה): "הנער בן מאה שנה ימות". וכאשר יושלמו בני ישראל עם דעת השלם, יתגברו מעיינות התבונה והדעת מעל לגבול ישראל וישקו לכל אומות העולם, כמ"ש (ישעיהו י"א): "כי מלאה הארץ דעה את ה'", וכמו"ש "וינהרו אל ה' ואל טובו". והתגברות הדעת הזה הוא ענין התפשטות מלכות המשיח אל כל האומות. ולאפוקי מהמון עם גסי החומר, שלהיות דמיונם דבוק בשלימות כח האגרוף, וע"כ נחקק בדמיונם, ענין התפשטות מלכות ישראל על האומות, אך ורק במין שליטה הנוהג מגופות על גופות, ליטול שכרם משלם בגאוה גדולה, להתגאות על כל בני חלד, ומה אעשה להם אם כבר חז"ל דחו כל אותם, וכמותם מקהל ה', באמרם: "כל המתגאה אומר הקב"ה אין אני והוא יכולים לדור במדור אחד". עכל"ק. וכן בקישור השני שלך הוא אומר שנתינת הארץ ע"י הקב"ה לנו לא אומרת עדין שאנחנו קיבלנו אותה, ורק ע"י שאנחנו נתקדש וניטהר כראוי נוכל לקבל אותה ולהיגאל (בלי קשר ל"ציונים" חילונים או דתיים וישוב פיזי של הארץ): "עוד כתב (מאמר לסיום הזהר): יש לדעת שענינים רוחניים אינם כענינים גשמיים שבהם הנתינה והקבלה באים כאחד. כי ברוחניות זמן נתינה לחוד וזמן קבלה לחוד. כי תחילה ניתן הדבר מהשי"ת למקבל, ובנתינה זו נותן לו רק הזדמנות לקבל, אבל עוד לא קיבל כלום עד שיתקדש ויטהר כראוי, ואז זוכה לקבל הדבר. באופן שמזמן הנתינה עד זמן הקבלה יכול להתעכב זמן מרובה. ולפי זה מ"ש שהדור הזה כבר הגיע להכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וכו', הנה זה אמור מבחינת נתינה בלבד, אבל לבחינת קבלה ודאי לא הגענו עוד, עד שנטהר ונתקדש ונלמד ונתיגע בשיעור הרצוי, ואז יגיע זמן הקבלה, ויקויים בנו הכתוב ומלאה הארץ דעה את ה' וגו'." עכל"ק.
 

ינוקא1

New member
לצערי אתה כמו הלייטמנים בעניין הזה.

כמו שהם מתנערים מהחומר והופכים הכל ל"רוחני" , כך גם אתה. מה שהרב אשלג אומר בקטע שציטטת , זה דבר פשוט מאוד : יש גם גוף וגם נשמה. הגאולה וביאת המשיח זה לא רק גוף , זה גם תכלית ההשגה והדעת גם אני מסכים עם זה , וגם הרב קוק מסכים עם זה , וגם כל אחד מסכים עם זה. דבריו של הרב אשלג זה רמב"ם מפורש - "לא נתאוו הנביאים והחכמים ימות המשיח--לא כדי שישלטו על כל העולם, ולא כדי שירדו בגויים, ולא כדי שינשאו אותם העמים, ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח: אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה, ולא יהיה להם נוגש ומבטל, כדי שיזכו לחיי העולם הבא, כמו שביארנו בהלכות תשובה. ובאותו הזמן, לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות--שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המעדנים מצויין כעפר. ולא יהיה עסק כל העולם, אלא לדעת את ה' בלבד. ולפיכך יהיו חכמים גדולים, ויודעים דברים הסתומים העמוקים; וישיגו דעת בוראם כפי כוח האדם, שנאמר "כי מלאה הארץ, דעה את ה', כמים, לים מכסים" בכל אופן הרב אשלג שמח על מדינת ישראל כפי ששמח כל יהודי עם שכל בקודקודו. הרב אשלג ראה את זה אני לא יודע איזה מילים יותר מפורשות אתה רוצה שאני אביא לך : "בה' באייר תש"ח כאשר הוכרז על כינונה של מדינת ישראל, באו לבשר על כך למרן זיע"א, וסיפר אדמו"ר זצוק"ל שמעולם לא ראו על פניו איזה מבע חיצוני של התרגשות כי הסתיר הכל פנימה, אולם כאשר בישרו לו על ההכרזה ניכרה התרגשות גדולה מאד על פניו הקדושות, ואמר: "אכן הרגשתי מעט הרגשה של יום טוב". הרה"ח רבי מנחם אידלשטיין זצ"ל סיפר שרבינו הקדוש אמר אז שזו "אתחלתא דגאולתא" (תחילת תהליך הגאולה). וכן אמר שכינונה של המדינה לא יתבטל עוד לעולם ועד עד ביאת משיח צדקינו בב"א. עוד אמר: שלולא הקמת המדינה היו רבים מן העם היהודי בתפוצות מתבוללים, ועם ישראל היה מאבד מבניו עוד יותר ממה שהצליח היטלר ימ"ש להשמיד, אולם ע"י הקמת המדינה מתעודדים רבים בעולם לשמור בכל מחיר על זהותם היהודית ואינם מתבוללים. והנה אליבא דאמת ידוע שעוד בזמן מלחמת העולם הראשונה, כאשר החלו הגוים בפולין לתלוש ליהודים את זקנם באכזריות ברחובות וורשא, כבר אז אמר רבינו הקדוש, שזהו סימן מאת השי"ת, שהיהודים צריכים לארוז את מטלטליהם ולעלות לארץ הקודש היא ארץ ישראל. אבל יש לומר בבירור: שמחתו הגדולה של רבינו לא היתה מן הפעולה החיצונית של ההכרזה, או מהענין החיצוני של ריבונות פיסית על שטח האדמה, אלא מכך שיש כאן התעוררות וסימן מצד השי"ת לקרב את גאולתינו, דהיינו לקרבנו אליו, ולהחיש את גילוי אלוקותו ית' בקרב העם. ולצורך כך חייבים אנו לתקן את עצמינו, ולהשתית משטר אשר יתבסס על מהות התורה והמצוות, דהיינו על אמונה ואהבת הזולת." ותראה את זה גם שם - דבר שאפילו אני לא הייתי מעיז להגיד : "סיפר כ"ק אדמו"ר הרב"ש: "כאשר כבשו את הנגב במלחמת השחרור, שמח מאד אבי מורי. שאלתיו לפשר השמחה, וענה לי שכעת יבואו יהודים להתישב בנגב. שאלתיו שוב: "הלא אין שם מים" (המוביל הארצי עדיין לא היה קיים כמובן)!? וענה לי אבי מורי: "כאשר יבואו יהודים לגור ויתפללו לגשם, אזי ירד גשם". שאלתיו שוב: "הלא היהודים שמתעתדים להתישב שם הם חילוניים!?" וענה לי בזה"ל: "תפילה אין פירושה מה שאומרים בפה, אלא תפילה נקראת תביעת הלב". עכל"ק. והבאתי גם שהרב יהודה צבי (הרש) ברנדווין , תלמידו הבכיר של הרב אשלג , שחיבר את פירוש "מעלות הסולם" על התיקוני זוהר , היה הרב של ההסתדרות !!! (להזכירך "ההסתדרות הציונית העולמית" - זה השם המלא). הרב אשלג עצמו נפגש כמה וכמה פעמים עם בן גוריון ועם מנהיגי הציונות החילונית , הרב אשלג ראה את מדינת ישראל כדבר טוב וחיובי , הרב אשלג ראה את ההתישבות בנגב ובכל הארץ כדבר טוב וחיובי - אפילו שזו התישבות של חילונים (!) , הרב אשלג העריך כיבד וחיבב מאוד את הרב קוק , כל אלו עובדות.
 
ההתנצלות התקבלה, למרות שלא היה בה צורך

הכל חלק מהדיון של ברור האמת, וברוח טובה
 

REALI

New member
הוא נישאר אלמוני

בדיוק כמו שכתבי הרב קוק נשארו אלמוניים, ושניהם בגלל שהחרדים מרוב החרדות שלהם מליפול לתרבות רעה בחרו להפוך אותם לאלמונים. ובחרו לחתוך חלק מתורת החיים שלהם. וחוץ מזה הוא לא מדבר בשם עצמו, אלא כל הספר הוא בנוי ממאות ציטוטים ממקורותינו הקדושים ולא מליבו הוא בדה את הדברים. וגדולי ישראל? מי לנו גדול מהגאון מוילנא, הציוני הראשון ששלח את תלמידיו וייסד את העלייה הציונית הראשונה? וכי מפני שבחסדי ה' אפילו הרחוקים מתורה התעלו והצטרפו למפעל הקדוש הזה, מפני זה ננטוש אותו?! אדרבא!
 

REALI

New member
למה הנבואות זעם האלו?

אנחנו באמת המצב כ"כ גרוע לדעתך שיש צורך להרוס הכל מן היסוד בשביל לבנות משהו מתוקן?
 

ינוקא1

New member
אם הדתיים יתאחדו ויקימו בית דין אחד

לא יהיה צורך בכל זה. לפי מה שאני רואה , המצב היום הוא כזה שלאף אחד אין אינטרס לעשות זאת. אנחנו כבר לא בגלות , אנחנו בארץ ישראל , אנחנו כבר יכולים לעשות זאת מהבחינה המעשית , אבל כולם אוהבים את המצב הקיים בו לכל אחד יש את החצר שלו והציבור שלו. לכן לצערי זה כנראה יקרה. אנחנו נגיע למצב שלא תהיה לנו ברירה אלא להקים בית דין כזה. הלוואי ואתבדה.
 

REALI

New member
אני בטוח שתתבדה!

אנחנו מתקדמים בקצב שלנו וצריך סבלנות, אבל בפרספקטיבה יותר רחבה ההתקדמות שלנו היא בקצב עצום, העולם הולך ומתאחד מרגע לרגע, בכל המישורים.
 

ינוקא1

New member
אתה מכיר את היתושים של פבלוב ?

פבלוב היה מדען רוסי שקיבל פרס נובל , והוא עשה ניסוי פשוט : הוא לקח יתושים שיכולים לקפוץ מטר או שניים, ושם אותם בתוך צנצנת זכוכית שגובהה נמוך (15 ס"מ נניח). היתושים ניסו לקפוץ כהרגלם מטר או שניים , אבל קיבלו זפטה בראש. אחרי כמה נסיונות , הם התרגלו לקפוץ 15 ס"מ וזהו. כעת בא פבלוב והוריד את המכסה. כעת לא היה ליתושים שום דבר שמגביל אותם - אבל הם המשיכו לקפוץ רק 15 ס"מ ולא יותר !!! זה מה שקרה לנו בגלות. התורה איננה תורה של יחידים , היא תורה של עם - זוהי כל המהות של התורה. בתורה יש הלכות לסנהדרין ,הלכות למלך , הלכות לכהן גדול , הלכות לבית מקדש. יש מקום קדוש אחד שמייצג את כל העם , יש כהן גדול אחד , ויש בית דין אחד גדול. בית הדין הוא "עיני העידה" - כמו עיניים שמכוונות אותנו לאן ללכת. בלי זה אי אפשר לזוז לשום מקום. בגלות בגלל הריחוק הגיאוגרפי והגזירות , התורה הפכה להיות לתורה של יחידים וציבורים פרטיים. הדגש הושם על המצוות של הפרט , וכל חלקי התורה של הארץ והעם הושמו בצד. הגלות זה מצב לא נורמלי , זה כמו להיות סגורים בקופסה של היתושים של פבלוב. התרגלנו לקפוץ 15 ס"מ - שכחנו שאנחנו אמורים לקפוץ 2 מטר ! לכן גם כאשר אנחנו כבר לא בגלות , אנחנו מתנהגים כאילו שאנחנו בגלות - כמו היתושים של פבלוב. כדי שהתורה תחזור להיות מה שהיא באמת , תורה של עם , הצעד הראשון שצריך לעשות זה להקים סנהדרין. כי בלי סנהדרין אי אפשר בית מקדש ואי אפשר משיח ואי אפשר כלום. גם מהר"י בירב והרב יוסף קארו הבינו זאת כבר לפני 500 שנה בצפת , כאשר ניסו לחדש את הסמיכה - אבל אז עדיין לא הגיע הזמן. כעת הגיע הזמן , וכבר 60 שנה שיש מדינת ישראל , המרכז היהודי הגדול בעולם נמצא כאן - אין שום סיבה לא להקים סנהדרין , ויש עלינו דרישה מלמעלה להקים אותה כי הגיע הזמן. היו שניסו להקים את "הסנהדרין החדשה" לפני כמה שנים , אבל מבפנים התודעה היתה עדיין תודעה של גלות לכן זה לא הצליח. לכן להערכתי מלמעלה יאלצו אותנו להקים אותה והמבנים הקיימים יצטרכו להישבר - כסותר על מנת לבנות.
 
למעלה