קיימת סתירה רק כשמערבבים בין השניים. כשמכירים בכך שכמו שאמרת
שתי המידות נעשות במקביל אז אין סתירה.
זה שאנו לא יודעים חשבונות שמיים ולכן לא יודעים להבדיל איפה נגמרת מידת השכר ועונש ואיפה מתחילה החסד לא מבטל את זה שאכן יש קבלה כחסד.
כמו שאמרת, אין אדם מושלם. מה שאומר שכולנו חוטאים ועושים טעויות. אני מאמין בהשגחה פרטית ובכך שה' נותן את הכלים לאדם להתמודד עם קשיים ונסיונות...
וכן, אני מאמין שאדם ששואף לטוב, גם אם הוא לא מושלם או ממידת הדין לא מגיע לו, הוא יקבל את הגב והסיוע להגיע לטוב. כי בסופו של דבר, המסר של ה' הוא שנעשה טוב אז הגיוני שינתן סיוע לכך גם לפנים משורת הדין.
שתי המידות נעשות במקביל אז אין סתירה.
זה שאנו לא יודעים חשבונות שמיים ולכן לא יודעים להבדיל איפה נגמרת מידת השכר ועונש ואיפה מתחילה החסד לא מבטל את זה שאכן יש קבלה כחסד.
כמו שאמרת, אין אדם מושלם. מה שאומר שכולנו חוטאים ועושים טעויות. אני מאמין בהשגחה פרטית ובכך שה' נותן את הכלים לאדם להתמודד עם קשיים ונסיונות...
וכן, אני מאמין שאדם ששואף לטוב, גם אם הוא לא מושלם או ממידת הדין לא מגיע לו, הוא יקבל את הגב והסיוע להגיע לטוב. כי בסופו של דבר, המסר של ה' הוא שנעשה טוב אז הגיוני שינתן סיוע לכך גם לפנים משורת הדין.