קומה שניה מעץ דעתכם

קומה שניה מעץ דעתכם

אני גר בקיבוץ לשעבר, בתהליך הקניה אנחנו גם משפצים ומגדילים הציעו לנו להוסיף קומה, ולא להוסיף חדרים בעצם רק באופציה אחת והיא שני חדרים אחרי חדר הילדים הנוכחי ומסדרון משמאל. כך שבנית קומה שניה מעץ נשמע הכי אטרקטיבי מצרף שרטוטים שאני עבדכם הנאמן בלי ניסיון בארכיטקטורה עשיתי, אשמח לדעות המלצות עצות וכל הבא ליד, אני פשוט מאוד מתלבט ועד כאן מגיע הדימיון שלי לאפשרויות הבניה. תודה מראש.
 
הנה השרטוט למה שאני רוצה שיהיה

ואגב המרפסת בשרטוט של המקורי זה משטח בטון מוגבה ומכוסה בגג פח משופע לא משהו מלהיב
 

מאגר

New member
קומה שניה מעץ

מספר נתונים חסרים לי בשאלתך ראשית האם זה בית במסגרת ההפרטה של הקיבוץ אם כן האם הקיבוץ כבר עבר שיוך דירות? ואני אסביר למה אני שואל את השאלות האלה: 1 . אם הקיבוץ לא עבר עדיין שיוך דירות ולא העבירו את הדירה הזו בטבו על שימך כל שיפוץ שתעשה עשוי להיות הפסד כספי מאחר ובהסכם שיוך הדירות כתוב באותיות הקטנות כי לכ עוד לא נעשתה פעולת השיוך בפועל רשאי הקיבות להחליף לחבר את הדירה ולשדרגה כלאמר אתה עשוי לשפץ ולסיים את השיפוץ ואחרי זה יבוא ממזכירות הקיבוץ ועדת הדיור ויגידו לך אתה לצורך השיוך מקבל בכלל בי אחר ואתה תזוכה או יותר נכון תפוצה או ערכית או כספית יחסית לדירה שתקבל מול הדירה שאתה נון אוז תתחיל את השיפוץ מחדש.והיומספר קיבוצים שזה קרה. 2 . שאלה באיזה איזור בארץ אתה נימצא יש איזורים שלא הייתי ממליץ לבית עץ בגלל כל מני סבות אוביקטיביות כמו מזג אויר וקירבה ליערות ועצים
 
תשובות

1. הקיבוץ כבר עבר שיוך דירות, רישמית בקיבוץ רשום שהבית שלנו, לא רישמית, כי עוד לא קנינו, אבל יש לנו כבר את המסמכים לקראת העברת הבעלות, כמובן שנצטרך לקנות את הבית ואז לקבל משכנתה עליו, שזה כבר סיפור אחר וכואב, ואנחנו בדיוק מחפשים פיתרונות שיקלו עלינו את הרכישה ולאח"כ נוכל גם לשפץ (חייבים לשפץ. 2. הקיבוץ הוא באיזור גליל מערבי, יש עצים בקרבה , לא הרבה, אבל יש לא מעט. אשמח לשמוע מה דעתך בעניין לגבי בית מעץ, בניה אחרת לא תהיה אפשרית בגלל צורת הבית והשטח זה חייב להיות קומה שניה.
 

מאגר

New member
בגליל המערבי לא הייתי בונה עץ

יש אפשרות לצורת בניה אחרת מעטפת אינונג בקורות או בבלוק ומחיצות מגבס עם בידוד טוב אך בכדי לדעת אם אפשר בכלל לבנות קומה שניה יש להזמין קונסטרוקטור ולהציג בפניו את התוכניות המקוריות של המבנה ורק הוא יכול יהיה לקבוע איזה סוד בניה תתאים לאושיות בהנין הקיים.
 
ברור לי שצריך שיבוא מומחה אבל...

אנחנו בפורום, ואני רוצה לשמוע דעות של אנשים בעלי ידע כזה או אחר, קודם כל אשמח לדעות נוספות בנושא, ושנית ממך מאגר, אשמח להבין למה לא כדאי לבנות עם עץ באיזור שלי? תודה מראש.
 

מאגר

New member
למה לא לבנות עץ באיזורך

האיזור שלך ידוע כיזור פגיע לברקים במפה המטראולוגית לכן בתי עץ בקרוב לעצים זה לא הדבר האידיאלי הן מבחינת דלקות והן מבחינת תולעי עץ שנית בגלל שינויי מזג האויר הקיצוניים באיזורכם הטיפול בעץ הרבה יותר קשה ומצריך טיפול כמעט שנתי קבוע אחרת העץ יבקע מיובש. דבר שיצירך אותך טיפול מתמיד בעץ ולא בטוח שתמצא את הזמן לעשות זאת ולהביא איש מקצוע יעלה הרבה מאוד כסף ביחוד שמדובר בל שנה כמעט. מעבר לכך שבית עץ שוקל יור מבניה באיטונג שהבידוד בו הרבה יותר טוב לחורף וגם לקיץ
 
אני רוצה להבין מאיפה אתה מסתמך

על מה שאמרת, כי ממה שאני רואה בסביבה שלי, הרבה בעלי בתים מעץ, וכאלו עם תוספת כמו שאני רוצה. הם לא סיפרו על תופעות כמו שתיארת. כך שאני לוקח אותך בעירבון מוגבל... אבל עדיין הייתי רוצה לדעת על מה אתה מסתמך בהודעה שלך, בסופו של דבר אתה מנהל פורום. בכל מקרה אני אלך להציק לבעלי הבתים מעץ. יום טוב.
 

fireman

New member
כדאי מאוד לקבל פידבקים

מאנשים שיש להם ובנו.... דעתי השוללת בניה בעץ מפורטת בהמשך השרשור ולא נוגעת לענייני ההתאמה האקלימית\תחזוקתית\"מזיקית" ושאר ירקות לסביבה
 

מאגר

New member
צמרים מעץ

כי זה ניראה יותר רומטי ויותר פסטורלי ולהם הוצאות האחזקה נחשבות הוצאה במלואה (ואפשר לקפל שם כל מני דברים שהמס אוכל ולא שואל שאלות) בכל דבר כזה יש עינין של חישובים כאלה ואחרים אבל זה לא אומר שהחישוב שניראה למראית עין נכון הוא הנכון בקרוב יצאו מספר מאמרים בנושא של כדאיות או אי כדאיות ע"י אנשים נטרליאים שחלק מעיסוקם הוא ניתוח מקצועי כלכלי של עלות מול תועלת מול הוצאות מתמשכות. ואז קל יותר יהיה להבהיר את הנושא מאחר והוא מאוד מורכב.
 
גיבוב שטויות.

הבנייה בעץ היום היא כבר מזמן לא הבנייה שאתה ככל הנראה זוכר מתקופת העלייה הרביעית, כשהיו בונים צריפים מלוחות של עץ מרקיב. טיפול נכון בבית עץ ישמור עליו לשנים ארוכות, ארוכות יותר ממה שאתה או דומים לך חושבים. אמרת שצריך לטפל בבית כמעט פעם בשנה, למה אתה לא אומר מה הטיפול הזה כולל ? אני אגיד לך מה הטיפול הזה צריך לכלול, אחת לשנתיים (מקסימום) צריך לעבור על כל העץ עם צבע - זהו. זה יקנה לו חיים ארוכים ומראה חדש. לא תולעים, לא ברקים ולא עוד שטויות כאלה ואחרות שמעליבות את האינטיליגציה של יושבי הפורום. אגב, עץ הוא לאנשים שאוהבים את זה, כמו שאמרת רומנטי אינטימי וכו', אם אתה אוהב את הבנייה ומוכן לעמוד בטיפול תקופתי של אחת לכמה שנים, אדרבה. לגבי הנושא הכלכלי של העניין, הכסף שחסכת בבניית בעץ נותן לך בערך אחזקה של הבית אחת לחצי שנה למשך 70 - וכן, אני זוכר שאמרתי שצריך טיפול אחת לשנתיים. יש לך גינה ? אתה יודע כמה מטפלים בגינה ? אז מה אתה ממליץ ? שאנשים ישאירו חול ? שיבנו שם אספלט ? אז טיפול, ביג דיל. העץ (כשקונים אותו מאנשי המקצוע הנכונים) עובר תהליך של חיטוי אשר מונע תולעים ומעקב בערה, אפרופו בערה, הידעת כי גם בטון נשרף ? - ע"ע בית מרכזים. בנייה בעץ היא לא לכל אחד והיא לא צריכה להיות תחליף זול, עץ הוא סטטוס אחר.
 
תודה על התגובה השונה אם כי מתלהמת

אמנם בתשובה שלך היו אלמנטים מרגיעים שדווקא בעד מה שאני רוצה, ז"א בניה בעץ לפי הגדרתך מומלצת ובטוחה. הכל טוב ויפה, ואני אכן חושב את עצמי כאחד בסטטוס שבניה מעץ מתאימה לו. שמעתי גם מאנשי מקצוע שעץ אכן צריך תחזוקה אך הם לא עשו מזה סיפור גדול ומורכב ויקר כמו שמאגר רשם, אגב אשמח לדעת מאיפה הידע שלך לגבי זה? סלח לי על הספקנות אך נראה לי שבחור בן 22 עוד לא בשל מספיק לקביעות חד משמעיות. תודה בכל אופן.
 

fireman

New member
בוא נוותר על עניין הגילאים בפורום

כי זה לא יפה ולא מכובד...אני למשל בן 24 והספקתי לבנות הרבה יותר מהרבה אנשים בגיל 50. אני לא מסכים עם הבחור לגבי קביעותיו המרגיעות.... הבניה בעץ היום היא באמת לא הבניה של פעם אבל הניסיון מלמד שבניה בעץ לא מקובלת על הצרכן הישראלי הממוצע וזו עובדה קיימת. הבעיה העיקרית של בניה בעץ בישראל, לפני כל הטיפולים והאחזקה הנדרשת היא הפרצוף המתעקם של הלקוח שמגיע לראות בית ואז הוא מגלה שחלקו או כולו בנוי מעץ.... בעת מכירת הנכס הדבר יהיה בעוכריו של המוכר, ההפסד גדול והסיכוי למצוא קונה קטן. לכו עם זה כנקודת המוצא שלכם..... אני חוץ מדק ופרגולה לא הייתי מעיז לבנות שום דבר מעץ בבית.
 

בינא

Member
בית מעץ כדאי או לא?

כ-5% מהבתים צמודי הקרקע במדינת ישראל בנויים מעץ. מי שאוהב בתי עץ, אף אחד לא ישכנע אותו שזה לא טוב. בית מעץ, עולה כבר כמה שנים כמו מבנה בלוקים ובטונים. בית מעץ נחשב מבנה בבניה קלה. ניתן לקבל מושג על יתרונות וחסרונות של שיטות בניה שונות באתר "בית" www.bayit-il.co.il כלוחצים על הקישור של "סוגי מבנים שונים למגורים.
 
תודה לך בינא

האתר שלך מלא מידע וזה נחמד, אך המידע לא מספק אותי, או יותר נכון לא ראיתי משהו שיגרום לי להיבהל מבניה בעץ. בכל אופן זה פעם ראשונה שאני שומע על מקצוע כשלך, הכל בכל בניה דרוש אחד כמוך? או שמה הארכיטקט והקבלן מספיקים? תודה.
 

בינא

Member
חשוב מלווה מקצועי

בכל שיטת בניה שלא תבחר, חשוב שלפחות אחת מהעוסקים במלאכה יבין בתכנון ובבצוע בניה. זה יכול הליות האדריכל,אם הוא כזה שגם מנהל בצוע של בניה וזה לא יכול הליות הקבלן שתשכור כי הוא אינטרסנט (להוויח מה שיותר...) מלווה בניה מקצועי יודע לקרוא תוכניות ולהעיר על סתירות, אי-התאמות או שגיעות בתכנון - זה נקרא תיאום-תכנון. מלווה בניה יודע להוציא כמויות מדוייקות לבניה, כדי לקבל הצעות מחיר אמיתיות, למיין אותן ולמצוא את הקבלן או קבלני המשנה המתאימים לעבודה. המלווה יפקח על טיב החומרים והעבודה ועל חלוקת התשלומים של הלקוח לספקים ולקבלן, בצורה כזו שלא יהיה מצב בו קבלן קיבל יותר מידי כסף והלקוח צריך "לרוץ" אחרי ספק או קבלן שילימו אספקה או יגמרו ת העבודה. אתר המידע "בית" לא נועד "להפחיד" אף אחד. זהו אתר מידע מאוזן עם דגשים על מידע שבדרך-כלל לא מוכר לציבור שאינו עובד בתחום. בניה מעץ זה בסדר גמור אם אתה מוכן לקבל את כל המינוסים שלו, לחיות איתם ולממן אותם, כי אתה חושב שהמינוסים קטנים לעומת הפלוסים הגדולים וזה בסדר גמור, כי אתה זה שצריך לחיות עם החלטותיך. אם איני טועה, אמרת שאתה גר בקבוץ בגליל המערבי. באיזור שלך יש הרבה מאוד בתי עץ, כולל כפר לימן, כפר ורדים ועוד. את הבתים האלה בנו קבלני משנה מומחים לבניה בעץ שמפרסמים את עצמם במקומונים הצפוניים ולכן אם יש לך תוכניות מוגדרות, ולאחר קבלת היתר בניה לתוספת, העבר להם את התוכניות, רצוי עם כמויות מדויקות (נקודות חשמל, שטח מרוצף/פרקט/שטיח וכיו"ב, קבל מהם הצעות מחיר, כולל תיקונים בחלק התחתון של הבית כתוצאה מהעליה כלפי מעלה וכולל מדרגות העץ והפתח לעליה לתוך הגג. ניתן לבצע כל תכנון בעץ, אין כמעט מגבלות, פרט למפתחים ותמיכות שלגביהם יש חוקי בניה בעץ שבדרך-כלל הקבלנים מכירים. אם תרצה תכנון של מומחה לתכנון בעץ, מומלץ לפנות עם התוכנית האדריכלית שכבר עשית, למהנדס צבי אייכבאום, המומחה מספר 1 לבניה בעץ בארץ: טלפון: 09-9505304 סלולרי: 052-2506151 בהצלחה
 
ואני לתומי חשבתי

שזהו לא פורום פירסומי. בכל מקרה, בינא ידידי, בנייה בעץ עדיין זולה יותר. אני מכיר משפחה שבנו בית מדהים שעלה כ550$ למטר, ואני מדבר איתך על בית של אדריכלית. הכוונה שהבית נבנה עבור האדריכלית ובני משפחתה, הבית אגב נמצא בשילת. לגבי גילי המופלג, אני עוד לא בן 22, בן 21 יותר נכון, אני מבין ויודע שזהו עניין מאיים להרבה אנשים... איך לומר ? מקובעים. אני יכול להבטיח שתשובותיי איני מצוצות מהאצבע ויש לי אומנם פחות ניסיון מרוב הקבלנים אך לא פחות ידע. מה לעשות עם תגובותיי זה תלוי רק בכם, עצה שלי - תנצרו
 
תודה לך כבאי, לגבי מכירה בעתיד

אני חושב (כמובן אי אפשר לדעת היום) שאגור בבית הזה כל חיי, אין לי סיבה לעזוב פה, כמובן שדברים יכולים להשתנות, אך אני יוצא בהנחה שזה לא ישתנה, לכן אני לא מתייחס לעניין הזה בכלל. כך שדברים אחרים מעניינים אותי ולא מה יגיד הקונה
ואני מסכים לגבי הגיל, אך הבחור שענה פשוט הגישה שלו הייתה מתלהמת ולא משנה כמה הוא גיבה אותי זה נראה קצת לא רציני.
 

bis fd

New member
בית מעץ לא כדי

אנחנו בונים בית במושב אניעם ברמת הגולן יש שם אחד שבנה בית מעץ כאשר את העץ הוא בחר בעצמו מחו"ל (לוגים עבים במיוחד ) הבית בשנה הראשונה נראה ניפלא מקסים וחלום של כל מי שאוהב עץ לאחר החורף יש כבר צורך לצבוע אותו מחדש ועלויות הצבע הם ענקיות למבנה בגודל כזה כמובן אם זה קומה שניה צריך להגיע לחלקים הגבוהים גם אנחנו חשבנו על בית מעץ אח ירדנו מזה לאחר שראינו מה עלויות האחזקה אין פחד מפחינת טולעים העץ מגיע מחוטה ועם חומרים מעקבי בעירה . צימרים בונים מעץ גם בגלל העלויות בניה הנמוחות יחסית וגם בגלל שזה ותר רומנטי והצימר הוא יחסית קטן וקל לצבוע אותו .
 
למעלה