אתה מתכוון לדעותיך ולפרשנויותיך.
הבאתי את הציטוטים כמו שמצאתים, והדגשתי את הסתייגותי שלא בדקתים במקורם. הציטוט - גם אם לא מדיוק לגמרי - לא סותר דבר מעדות המסורת. כמו שאתה יכול לפרש אותו לפי דעתך, כל אחד אחר יכול לעשות זאת. כנראה שיש צורך לקרוא את כל הספר/ים ולהבין את דעת הכותב ממכלול דבריו. בכל אופן, כפי שכתבתי, הארכיאולוגיה אינה מתמטיקה, היא נתונה לפרשנויות לפעמים מגמתיות. תלוי בנקודת הראות של החוקר. אלו לא דברים שלי, אלא של ד"ר לארכיאולוגיה: "אינני סובר שקיימת סתירה מהותית בין שני התחומים. לא התגלה שום ממצא בעל משמעות המצביע על סתירה כלשהי ... נדמה שהבעיה נובעת, מפרשנות שגויה של הממצא הארכיאולוגי, לעתים הדבר נובע ממגמתיות של החוקר" --- כוונתי היתה על הפעולות של שמואל בגלגל [שמואל א יב], שם לעיני "כל העם" (שחזרו ממלחמה) חולל נס והראה את כוחו בתפילתו. ייתכן והמאורע עם 450 נביאי הבעל היה האירוע הגדול בו הראה נביא את כוחו, אך לאו דווקא המפורסם. לפני ארוע זה: עצירת הגשמים שגרם אליהו. ואחאב שולח לחפשו בכל העולם [מ"א יח י] ביודעו שהוא הגורם הבלעדי לכך. ודאי שהדבר גרם לפרסום כוחו. לפני אליהו. המאורע בו ירבעם מקריב על המזבח (לעיני אנשים) והנביא מנבא על המלך יאשיהו שישרוף את נביאי הע"ז, ושהמזבח יקרע. ידו של המלך משתתקת, המלך מבקש מהנביא להחזירה, והנביא מחזירה בכח תפילתו. הנביא עובר על צווי ה', ונביא השקר מבין זאת. מעשי אלישע, ריפוי המים, נקמתו במחרפיו, ריפוי צרעת נעמן. אנו לומדים מהתנ"ך שהעם הכיר בכח הנביאים.
הבאתי את הציטוטים כמו שמצאתים, והדגשתי את הסתייגותי שלא בדקתים במקורם. הציטוט - גם אם לא מדיוק לגמרי - לא סותר דבר מעדות המסורת. כמו שאתה יכול לפרש אותו לפי דעתך, כל אחד אחר יכול לעשות זאת. כנראה שיש צורך לקרוא את כל הספר/ים ולהבין את דעת הכותב ממכלול דבריו. בכל אופן, כפי שכתבתי, הארכיאולוגיה אינה מתמטיקה, היא נתונה לפרשנויות לפעמים מגמתיות. תלוי בנקודת הראות של החוקר. אלו לא דברים שלי, אלא של ד"ר לארכיאולוגיה: "אינני סובר שקיימת סתירה מהותית בין שני התחומים. לא התגלה שום ממצא בעל משמעות המצביע על סתירה כלשהי ... נדמה שהבעיה נובעת, מפרשנות שגויה של הממצא הארכיאולוגי, לעתים הדבר נובע ממגמתיות של החוקר" --- כוונתי היתה על הפעולות של שמואל בגלגל [שמואל א יב], שם לעיני "כל העם" (שחזרו ממלחמה) חולל נס והראה את כוחו בתפילתו. ייתכן והמאורע עם 450 נביאי הבעל היה האירוע הגדול בו הראה נביא את כוחו, אך לאו דווקא המפורסם. לפני ארוע זה: עצירת הגשמים שגרם אליהו. ואחאב שולח לחפשו בכל העולם [מ"א יח י] ביודעו שהוא הגורם הבלעדי לכך. ודאי שהדבר גרם לפרסום כוחו. לפני אליהו. המאורע בו ירבעם מקריב על המזבח (לעיני אנשים) והנביא מנבא על המלך יאשיהו שישרוף את נביאי הע"ז, ושהמזבח יקרע. ידו של המלך משתתקת, המלך מבקש מהנביא להחזירה, והנביא מחזירה בכח תפילתו. הנביא עובר על צווי ה', ונביא השקר מבין זאת. מעשי אלישע, ריפוי המים, נקמתו במחרפיו, ריפוי צרעת נעמן. אנו לומדים מהתנ"ך שהעם הכיר בכח הנביאים.