כדאי להזכיר שכבר ב-2010 הוזמנו אלמנטי תפרי
ההתפשטות ע"י הרכבת. עד פברואר 2012 לא ידוע אם הגיעו ארצה אלמנטים אלה. מאידך, המקרה הראשון שידוע לנו על התקנתם של האלמנטים באיזשהו גשר היה רק באפריל 2012 ובגשר נחל אדוריים, אז בוצעה העבודה במהלך אחת השבתות. אני לא אופתע אם אגלה, שלמרות ההבטחה, טרם הותקנו האלמנטים בגשרי הקו למודיעין.
מעבר לכך, וכפי שציינת, יש כאלה ברכבת שמסבירים את אטיות הקו בסיבות נוספות.
כדאי להזכיר שכבר ב-2010 הוזמנו אלמנטי תפריהחשמול הוא רק חלק מהסיבה
כשמערך חשמלי מגיע ל140 קמ"ש תוך 50 שניות מול 200+ שניות לדיזל יהיה בהכרח הבדל גדול במהירות הנסיעה. הקו למודיעין הוא לא מסילת החוף, קיימים שם שיפועים ובשילוב המערכים הכבדים יחסית של סימנס וההספק הנמוך של קטרי הדיזל הרכבת נוסעת שם לאט , צירפתי תמונה להשוואת ההבדלים בשיפוע - חלק מהנתונים שם לא בדיוק מדוייקים אבל את הקשר בין משקל הרכבת והספק הקטר למהירות בשיפוע אפשר להבין.
בעבר דובר על צורך להתקין תפרי התפשטות(Railway Expansion Joints) בגשרים כדי להסיר הגבלות מהירות, לא יודע אם מאז הדבר נעשה. נראה שחלק נוסף מהסיבה לאיטיות בדומה לקווים חדשים אחרים היא רזרבה לו"ז גדולה מדי.
ההתפשטות ע"י הרכבת. עד פברואר 2012 לא ידוע אם הגיעו ארצה אלמנטים אלה. מאידך, המקרה הראשון שידוע לנו על התקנתם של האלמנטים באיזשהו גשר היה רק באפריל 2012 ובגשר נחל אדוריים, אז בוצעה העבודה במהלך אחת השבתות. אני לא אופתע אם אגלה, שלמרות ההבטחה, טרם הותקנו האלמנטים בגשרי הקו למודיעין.
מעבר לכך, וכפי שציינת, יש כאלה ברכבת שמסבירים את אטיות הקו בסיבות נוספות.