התלות היא בסוג הציוד
ולא ההנע שלו - במרכז אירופה פיצול ואיחוד רכבות הוא אפילו נפוץ יותר מבבריטניה והוא מתבצע גם עם ציוד דיזל. אם אין מספיק ציוד זה כבר עניין אחר למרות בשלוחות באופן טבעי התדירות לא כזו גדולה, ולכן גם אין צורך בכמות ציוד נייד גדולה.
עד שיעברו למערכי קרונועים עקב החשמול יקח הרבה זמן, בינתיים באופן שגוי אוגרים ואגרו קרונות מו-דו כאילו זמן החיים שלהם קצר.
התלות היא בסוג הציודברוב הרכבות יש צורך בקטר ולכן יש תלות.
נכון שיש את הIC3, אבל זה רק חלק מצי הרכבות של ר"י. כדי ששתי שלוחות יאוחדו בצורה שוטפת לאורך כל הלו"ז יש צורך במערכים שבהם המערך המשותף לא יכלול שני קטרים (שיקחו את מקומם של קרונות הנוסעים בקטע המרכזי).
הדוגמאות שאני מביא מבריטניה הן דוגמאות שיש בהן מערכי קרונועים חשמליים, היחידות עוצרות בתחנה האחת, ישנה אזהרה לנוסעים שהדלתות לא יפתחו לדקה ושאיחוד / פיצול עומד להתבצע (לפני פיצול יש כריזה לגבי היעדים והקרונות) ותוך דקה המערכים מתחברים והרכבת האחודה ממשיכה בדרכה. אין צורך בחיוג קטרים עודפים (מה שיסרבל את המהלך אם ינסו אותו על מערכי DD למשל)
נכון אמנם שבאחת הרכבות שהבאתי בשירשורי שוויץ היה איחוד בין שתי רכבות חשמליות עם קטרים חשמליים, אך זה היה ברכבת תיירים עם מקומות קבועים מראש, לא רכבת יוממים שבה אין מקום לשתי יחידות שאינן מספקות מקומות לנוסעים על חשבון הרציף.
ומשום שמעבר למערכי קרונועים בכל הרשת תלוי בחישמול - יש קשר.
ולא ההנע שלו - במרכז אירופה פיצול ואיחוד רכבות הוא אפילו נפוץ יותר מבבריטניה והוא מתבצע גם עם ציוד דיזל. אם אין מספיק ציוד זה כבר עניין אחר למרות בשלוחות באופן טבעי התדירות לא כזו גדולה, ולכן גם אין צורך בכמות ציוד נייד גדולה.
עד שיעברו למערכי קרונועים עקב החשמול יקח הרבה זמן, בינתיים באופן שגוי אוגרים ואגרו קרונות מו-דו כאילו זמן החיים שלהם קצר.