קו 509 ירושלים

konforty25

Active member
לפי מה שראיתי באוטובוס קרוב יתחיל לפעול בירושלים קו 509 מהר החוצבים עד מלחה.
לצערי לא ראיתי מתי הקו יתחיל לפעול
 

DanBus43Maalit72

Active member
אפשר גם לעשות קו 522 (מקביל מהיר לקו 22 שהוא מהקווים מהארוכים בירושלים)
קו 22 כלול באשכול י-ם צפון של אקסטרה וצפוי להתפצל לשני קווים לפי הרשום במכרז.

קו 60 של אקסטרה במסגרת אשכול י-ם צפון וקו 11 של אגד במסגרת אשכול י-ם דרום שיבצע את כל המקטע הדרומי של קו 22.

אין לי מושג אם מה שרשום במכרז יבוצע בפועל בדיוק לפי מה שרשום או עם שינויים קלים לעומת המכרז.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר גם לעשות קו 522 (מקביל מהיר לקו 22 שהוא מהקווים מהארוכים בירושלים)

איך אפשר לעשות קו 522 לקו שבקושי נוגע במערכת הכבישים המהירה ?

קו תלפיות - ברעם - בגין - הגבעה הצרפתית - נווה יעקב ?

לדעתי עדיף סוג של 49 / 7X דרך ברלב ודרך חברון שיוכל לשרת בדרך גם את השוליים המזרחיים של מרכז העיר - תחנת גבעת התחמושת, ממילא, המלך דוד, מתחם התחנה, דרך חברון.

למקטע של רסקו אין מה לעשות קו 5Xx.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר גם לעשות קו 522 (מקביל מהיר לקו 22 שהוא מהקווים מהארוכים בירושלים)

איך אפשר לעשות קו 522 לקו שבקושי נוגע במערכת הכבישים המהירה ?

קו תלפיות - ברעם - בגין - הגבעה הצרפתית - נווה יעקב ?

לדעתי עדיף סוג של 49 / 7X דרך ברלב ודרך חברון שיוכל לשרת בדרך גם את השוליים המזרחיים של מרכז העיר - תחנת גבעת התחמושת, ממילא, המלך דוד, מתחם התחנה, דרך חברון.

למקטע של רסקו אין מה לעשות קו 5Xx.
יתחיל בברעם, ייסע דרך חברון, ממילא, חיל ההנדסה, חיים בר לב, הגבעה הצרפתית ואז פסגת זאב

איך זה 522 ? זה 49 ההיסטורי או תואם 17/19 מאזור התעשייה תלפיות לציר בר לב (לא חושב שנשאר מספר 1X רלבנטי).

22 זה טשרניחובסקי ורסקו. סוג של אזור משני לקטמון הישנה שלא ריאלי לעלות ממנו לפלמ"ח או לרדת ממנו להרצוג.
 
איך אפשר לעשות קו 522 לקו שבקושי נוגע במערכת הכבישים המהירה ?

קו תלפיות - ברעם - בגין - הגבעה הצרפתית - נווה יעקב ?

לדעתי עדיף סוג של 49 / 7X דרך ברלב ודרך חברון שיוכל לשרת בדרך גם את השוליים המזרחיים של מרכז העיר - תחנת גבעת התחמושת, ממילא, המלך דוד, מתחם התחנה, דרך חברון.

למקטע של רסקו אין מה לעשות קו 5Xx.


איך זה 522 ? זה 49 ההיסטורי או תואם 17/19 מאזור התעשייה תלפיות לציר בר לב (לא חושב שנשאר מספר 1X רלבנטי).

22 זה טשרניחובסקי ורסקו. סוג של אזור משני לקטמון הישנה שלא ריאלי לעלות ממנו לפלמ"ח או לרדת ממנו להרצוג.
למה היסטורי?
49 חי וקיים יותר מתמיד.
 

yair480

Active member
איך אפשר לעשות קו 522 לקו שבקושי נוגע במערכת הכבישים המהירה ?

קו תלפיות - ברעם - בגין - הגבעה הצרפתית - נווה יעקב ?

לדעתי עדיף סוג של 49 / 7X דרך ברלב ודרך חברון שיוכל לשרת בדרך גם את השוליים המזרחיים של מרכז העיר - תחנת גבעת התחמושת, ממילא, המלך דוד, מתחם התחנה, דרך חברון.

למקטע של רסקו אין מה לעשות קו 5Xx.
קו 49 כבר עושה את המסלול הזה.
לגבי רסקו יש להם שירות מאוד מאוד תדיר בקו 15.

גם אמור לפעול קו 540 שיסע מקניון עזריאלי בשכונת מלחה לפסגת זאב דרך בגין עם עצירה בכניסה לעיר ובכניסה לרמת שלמה. (וללא עצירה בצומת הגבעה הצרפתית נכון לעכשיו)
וייתן כיסוי בפסגת זאב לאזור ש66 נותן לו שירות.

המקטע שלוקה בשירות זה רחוב ברל לוקר בשכונת פת.
ורחוב הטייסים וטשרניחובסקי השקט שיקבלו שירות ע"י קו 11.
 

aryeri

Member
דווקא כן.
נסע בעבר (במסלול ההיסטורי) דרך עמק רפאים, מאז שעבר לסופרבוס ופועל 3 פעמים בשעה כל היום גם עבר לדרך חברון כחלק מההכנות לעבודות הרכבת הקלה ברחוב.
טעות בידך!

קו 49 פועל במסלולו הוותיק דרך דוד המלך, עמק רפאים ואזור תעשיה תלפיות. מה שכן, לאחר אזו"ת תלפיות הוא ממשיך על דרך חברון עד "מחלף רוזמרין", שזה שם שגוי לחניון חדש בצומת רוזמרין / דרך חברון. לדעתי מדובר בצורך תפעולי בלבד בשל היותו של מסוף ברעם שייך לאגד. כך גם קו 95 מוארך למסוף זה בשל צרכים תפעוליים, ולדעתי גם קו 90 שהוארך לבי"ח הרצוג לדעתי מאותה הסיבה. חבל שלא האריכו בשתי תחנות אותו ואת 91 עד מסוף הר המנוחות אם כבר. כרגע מדובר בקילומטרים ארוכים על כבישים ראשיים וסואנים שלא משרתים יותר מדי אנשים - עוד משהו בתמרוץ המעוות של משרד התחבורה.

לגבי קו 49 - ייתכן שבקרוב הוא יועבר לדרך חברון כפי שאמרת, על כל פנים נסעתי בו היום במסלול הרגיל.
 
טעות בידך!

קו 49 פועל במסלולו הוותיק דרך דוד המלך, עמק רפאים ואזור תעשיה תלפיות. מה שכן, לאחר אזו"ת תלפיות הוא ממשיך על דרך חברון עד "מחלף רוזמרין", שזה שם שגוי לחניון חדש בצומת רוזמרין / דרך חברון. לדעתי מדובר בצורך תפעולי בלבד בשל היותו של מסוף ברעם שייך לאגד. כך גם קו 95 מוארך למסוף זה בשל צרכים תפעוליים, ולדעתי גם קו 90 שהוארך לבי"ח הרצוג לדעתי מאותה הסיבה. חבל שלא האריכו בשתי תחנות אותו ואת 91 עד מסוף הר המנוחות אם כבר. כרגע מדובר בקילומטרים ארוכים על כבישים ראשיים וסואנים שלא משרתים יותר מדי אנשים - עוד משהו בתמרוץ המעוות של משרד התחבורה.

לגבי קו 49 - ייתכן שבקרוב הוא יועבר לדרך חברון כפי שאמרת, על כל פנים נסעתי בו היום במסלול הרגיל.
צודק.

יודע שהתכנון המקורי היה להוציא מעמק רפאים.
חייב לציין שבוחנים את הקו - העובדה שלא ממשיך ונכנס לגילה היא פספוס גדול של חיבור השכונה לתלפיות+ צומת אורנים+ עמק רפאים בתדירות טובה במקום קו 30.
 

aryeri

Member
כן. אבל קו 30א הוא להר הצופים, וקו 49 הוא לנווה יעקב... התכלית שלהם שונה וכן תחנות הקצה. בנוסף, למיטב הבנתי קו מגילה לנווה יעקב ילקה בחוסר אמינות, זה קו ארוך מאוד
 

Ccyclist

Well-known member
קו 49 כבר עושה את המסלול הזה.
לגבי רסקו יש להם שירות מאוד מאוד תדיר בקו 15.

גם אמור לפעול קו 540 שיסע מקניון עזריאלי בשכונת מלחה לפסגת זאב דרך בגין עם עצירה בכניסה לעיר ובכניסה לרמת שלמה. (וללא עצירה בצומת הגבעה הצרפתית נכון לעכשיו)
וייתן כיסוי בפסגת זאב לאזור ש66 נותן לו שירות.

המקטע שלוקה בשירות זה רחוב ברל לוקר בשכונת פת.
ורחוב הטייסים וטשרניחובסקי השקט שיקבלו שירות ע"י קו 11.

הקטע של ה 5xx זה לסמן קו מהיר שנוסע בכבישים המהירים של ירושלים (בגין, ידין, שרון או 50, 1, 16 במספרי הכבישים.

המסר של הקידומת 5xx הוא שמדובר בקו מהיר המחבר בין השכונות במסלול מהיר כפי שתתבצע נסיעה במונית או רכב פרטי, לא דרך מרכז העיר.

להבנתי קומת ה 9x פנויה לקווים עירוניים חדשים., ואולי גם 8x
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240111-202510_Maps.jpg
    Screenshot_20240111-202510_Maps.jpg
    KB 1,007.1 · צפיות: 4

aryeri

Member
לא מדויק.
קווי 8X, 9X הם הקווים היחידים שנשארו עם שתי ספרות. יש בהם חוקיות מסויימת אך בעירבון מוגבל מאוד, פשוט זה מה שנשאר. אמנם קווים 8X נראים כמו קווי מזרח ירושלים - כלומר שכונות יהודיות בתוך אוכלוסיה מוסלמית בדרך כלל (82,83,84) אבל קווים 81,85,86 הם קווי אקסטרה שפוצלו מקו 37 הארוך בצפון העיר (רמות - רמת שלמה - נווה יעקב), קו 87 הוא קו שפוצל מקו 57 שקוצר - רמת שלמה גבעת התחמושת, קו 89 פוצל מקו 59 שקוצר, ויש גם את קווים 80,88 שהם קווי מיניבוסים שכונתיים בהרחבות חדשות גילה ובארמון הנציב-ארנונה. אני לא רואה חוקיות, וכל הקומה תפוסה.
בקווים 9X אפשר לראות בעיקר קווים חוצים מדרום מזרח לצפון מערב שלא "מתחקים" אחרי קווים אחרים: 90,91,95,97, שגם לפעמים משרתים רחובות חדשים לגמרי במרכז הקו שלא היה בהם שירות בעבר, אבל יש לך את קו 92 שהוא פשוט פיצול של קו 32 הישן שבוטל לחלק של גילה - מרכז העיר. אני לא רואה מכנה משותף בינו עם ה-9X האחרים. בקומה הזאת יש עוד 5 מספרים פנויים, לא יודע מה מתוכנן במסגרת המכרזים.
מכיוון שלא נותרו מספרים, אז יש 3 ספרות: 1XX משמשים בעיקר קווים לפרוורים סביב ירושלים, 2XX בעיקר מזרח ירושלים וקווים בודדים ליו"ש, 3XX - קווים פרווריים ברדיוס יותר גדול מ-1XX, קווי 4XX בינעירוניים למרכז הארץ או לדרום. מכיוון שהכל תפוס אז יש את 5XX, שלמעט קווים בודדים לדרום הארץ די פנוי. אבל גם פה - יש לך קו שכונתי וסיבובי לחלוטין - 580 - צומת רמות - בר אילן - ירמיהו - שמגר - שפע חיים - צומת רמות. אז אין חוקיות יותר מדי, מדובר בדרך להתחרות בקווי אגד הוותיקים.
לגבי קומות נוספות - 6XX נראה כמו שירות נוסף בקווי חרדים בינעירוניים, 7XX-8XX קווי תלמידים (ויש הרבה), 9XX קווים לצפון הארץ מקו הרצליה וצפונה.
לכן - אין יותר מדי מספרים פנויים
 
למעלה