הצבי ישראל 88
Active member
ועדיין - ההחלטה על פתיחת קומת קווי 5XX תמוהה מאוד:לא מדויק.
קווי 8X, 9X הם הקווים היחידים שנשארו עם שתי ספרות. יש בהם חוקיות מסויימת אך בעירבון מוגבל מאוד, פשוט זה מה שנשאר. אמנם קווים 8X נראים כמו קווי מזרח ירושלים - כלומר שכונות יהודיות בתוך אוכלוסיה מוסלמית בדרך כלל (82,83,84) אבל קווים 81,85,86 הם קווי אקסטרה שפוצלו מקו 37 הארוך בצפון העיר (רמות - רמת שלמה - נווה יעקב), קו 87 הוא קו שפוצל מקו 57 שקוצר - רמת שלמה גבעת התחמושת, קו 89 פוצל מקו 59 שקוצר, ויש גם את קווים 80,88 שהם קווי מיניבוסים שכונתיים בהרחבות חדשות גילה ובארמון הנציב-ארנונה. אני לא רואה חוקיות, וכל הקומה תפוסה.
בקווים 9X אפשר לראות בעיקר קווים חוצים מדרום מזרח לצפון מערב שלא "מתחקים" אחרי קווים אחרים: 90,91,95,97, שגם לפעמים משרתים רחובות חדשים לגמרי במרכז הקו שלא היה בהם שירות בעבר, אבל יש לך את קו 92 שהוא פשוט פיצול של קו 32 הישן שבוטל לחלק של גילה - מרכז העיר. אני לא רואה מכנה משותף בינו עם ה-9X האחרים. בקומה הזאת יש עוד 5 מספרים פנויים, לא יודע מה מתוכנן במסגרת המכרזים.
מכיוון שלא נותרו מספרים, אז יש 3 ספרות: 1XX משמשים בעיקר קווים לפרוורים סביב ירושלים, 2XX בעיקר מזרח ירושלים וקווים בודדים ליו"ש, 3XX - קווים פרווריים ברדיוס יותר גדול מ-1XX, קווי 4XX בינעירוניים למרכז הארץ או לדרום. מכיוון שהכל תפוס אז יש את 5XX, שלמעט קווים בודדים לדרום הארץ די פנוי. אבל גם פה - יש לך קו שכונתי וסיבובי לחלוטין - 580 - צומת רמות - בר אילן - ירמיהו - שמגר - שפע חיים - צומת רמות. אז אין חוקיות יותר מדי, מדובר בדרך להתחרות בקווי אגד הוותיקים.
לגבי קומות נוספות - 6XX נראה כמו שירות נוסף בקווי חרדים בינעירוניים, 7XX-8XX קווי תלמידים (ויש הרבה), 9XX קווים לצפון הארץ מקו הרצליה וצפונה.
לכן - אין יותר מדי מספרים פנויי
א. עדיין קיימים המון מספרים פנויים (18+3):
8,11,37,41,43,46,58,60,61,63,73,76,79,93,94,96,98,99
קו 70 משרת את פיקוד מרכז ואין סיבה שלא יקבל את המספר 170.
קו 4 פועל פעמיים ביום וספק הצורך בו (מקסימום קו תלמידים).
לא ממש ברור לי גם הצורך בשימוש גם ב-48 וגם ב-84 במקום שאחד יהיה חלופת א'.
כמו כן - לא ברור הצורך ב-87 שאפשר להאריך את 86 (בטח לאחר פתיחה מלאה של הכניסה המזרחית לרמת שלמה).
גם קיומם של קווי מיניבוס קצרים כדוגמת 88+82 (ניתן לאחד לקו אחד וספק אם זקוקים לקו נפרד), 83 (במקום 2א') או 80 (במקום הארכה של קו 30) - נתון בספק.
ב. היה יותר לעניין לפנות את קומת קווי 1XX.
19X בעצם כמעט פנויה. 192/194 לאזור צור הדסה דרך כביש המנהרות + 195 לנטף יכולים לעבור לסדרת 6XX.
18X - פרוזדור ירושלים (קווי 180+183-189) - יכלו גם להיות מעוברים לסדרת 6XX.
17X+ 16X + 12X- קווי מעלה אדומים - היה ניתן להעביר לסדרת ה-2XX.
15X - מבשרת- היה ניתן להעביר לסדרת ה-2XX.
14X - בנימין - היה ניתן להעביר לסדרת ה-3XX בדומה לגוש עציון.
13X - גבעת זאב היה ניתן להעביר לסדרת ה-2XX.
11X (פלוס 109) - מודיעין - ללא קשר היו צריכים מזמן לעבור לסדרת 6XX
10X - כעיקרון יכולים להישאר כסדרת קווי לילה.
אני יודע שסדרת 2XX היא כעיקרון קווי מזרח ירושלים.
מדובר בקווים בודדים יחסית (אם אני לא טועה כל המערכת בנויה מכ-20 קווים) . חלקם יכולים להישאר עם הקידומת 2XX - קווים פרוורים - כמו הקווים לבית לחם/ בית ג'אלה/ רמאללה/ קלנדיה/ אבו דיס. אחרים יצטרפו לסדרת 1XX ואפילו לסדרת עשרות ייעודית.
אגב - את סדרת 29X + 22X של ביתר עילית היה מזמן צריך לשנות ל-3XX.
כנ"ל הקווים למצפה יריחו/ כפר אדומים (216/217).
קידומת 3XX צריכה להיות מופעלת עבור קווים פרוורים רחוקים יותר - כמו שנעשה בגוש עציון כיום.
זה כולל את ביתר עילית, בנימין, ואולי גם את סדרת 18X + 19X של פרוזדור ירושלים שמקודם היפנתי לקווי 6XX.
קווי מודיעין +מודיעין עילית צריכים להצטרף לבית שמש עם סדרת ה6XX החדשה.
טוב יהיה אם הסדרה הזו תשמש גם את קווי בית שמש/ מודיעין/ מודיעין עילית לכיוון גוש דן והמרכז (אגב, את מספור קווי תל אביב - נתניה/ השרון הייתי מעביר לסדרת 7XX חדשה לכל אזור השרון הצפוני בין חוף הכרמל לנתניה כחלק מרה-ארגון של כל הבלגן המספרי של מרחב השרון).
סדרת 5XX צריכה לשמש קווים של העוטף הפרברי של גוש דן - קווי השרון הדרומי (הרצליה, רמת השרון, רעננה, כפר סבא, רמת השרון עד כוכב יאיר והמשולש), ראש העין וכפר קאסם (קווי אריאל והשומרון צריכים לקבל סדרה גבוהה (8 או 9) מתוך קווי 6XX), אלעד, שוהם, רמלה- לוד, באר יעקב, נס ציונה, אזור רחובות, יבנה.