קו 509 ירושלים

aryeri

Member
אם בקו 54 אין הרבה נוסעים אז קו שני לא יוסיף נוסעים.

קשה להאמין שקו 54 ריק בגלל מקטע שמגר אלא בגלל תדירות והעובדה שלא נכנס ומסתובב בהר חוצבים עצמו.

כמו שציינתי- הרחבת שירות של קו 40 במקביל כעוד קו (מהיר יותר לכאורה) שעולה לאזור התחנה המרכזית/ נבון כקו תדיר כל 20 דקות במשך כל היום הייתה מסיימת את הסאגה.

קו 509 אמור לתת מענה של חיבור הר חוצבים לשכונות דרום העיר. במקור אלו היו צומת פת, קטמון, בקעה וארמון הנציב. ממה שנשמע הקו החדש מסיים במלחה, כך שלא ברור בכלל מה המסלול שלו.
כםי שאמרתי - 54 הוא קו שלא משתמשים בו בגלל שהוא קו ספגטי ארוך ולא יעיל שמשרת ציבורים שונים שאין ביניהם קשר - בית עלמין, תחנה מרכזית, אזורים חרדיים ושני אזורי תעשייה. בנוסף התדירות גרועה, כי זאת תדירות עוד מימי אגד
 

aryeri

Member
קו 54 כאמור אינו חלופה טובה, עובדתית אין בו הרבה נוסעים מנבון להר חוצבים. קיימת אפילו הסעה פרטית של החברות מהר חוצבים של המסלול הזה.
54 ועוד איך מסתובב בהר חוצבים. וזה לא יעיל, כי אין יותר מדי חרדים או אבלים מבית הקברות שנוסעים להר חוצבים
 

aryeri

Member
נשמע כמו קו מיותר.
54 עושה את העבודה, וניתן היה להאריך את שעות ומסלול קו 40 במקביל לאזור התחנה המרכזית דרל בגין.
יש לך נטייה להציע לאחד קווים כאשר המגמה כיום היא לפצל עקב חוסר אמינות. קו 40 עובר באזורים עמוסים מאוד וגם כביש בגין עמוס מאוד וזה יוצר חוסר אמינות...
אם כבר - קו 54 הוא קו ארוך, לא יעיל ומסורבל שעבר כירושה מחוסר הרצון של אגד להתייעל ומאחד בין צרכים לא קשורים לאורכו: בית עלמין, אזור תעשיה, חרדים, תחנה מרכזית, חרדים ואזור תעשיה. זה קו שכשהייתי ילד הוא מוספר כקו 29 עוד לפני ההארכה מהמרכזית הר חוצבים. שתבין איזה קו ספגטי ישן זה, הוא בן 25 שנה לפחות לדעתי. את קו 54 הייתי מפצל ומייעל, קו 509 הוא קו מצויין. אם כבר הייתי משפר את השירות שלו בדרום העיר לאזורים נוספים כמו קטמון, רחביה או פותח קו נוסף משכונות אלה להר חוצבים.

השירות למשל מהמרכזית להר המנוחות יכול להתבצע למשל ביעילות על ידי קו 90, לו רק יאריכו אותו בשתי תחנות מבי"ח הרצוג למסוף של בית העלמין. השירות מבית העלמין לכניסה להר נוף ממילא קיים על ידי קו 91, שגם אותו כדאי להאריך עד מסוף הר המנוחות. הייתי את 54 מקצר כך - במקום איסוף בהר חוצבים שממילא יבוצע על ידי קווים 40 הקיים (שאכן יש לתגבר בכל היום) וקו 509, הייתי מוציא אותו מהר חוצבים ישירות למסלולו הקיים, ובצד השני מרחוב גבעת שאול ישר להמשיך להר המנוחות, בלי הטיול הארוך מאוד והפקוק באזור התעשייה. וכמובן הייתי מתגבר את הקו
 

aryeri

Member
רגע.
קודם כל כפי שמנכל אחד אומר, שגם על חלק מדבריו אני חולק - ירושלים מזמן לא תלויה במרכז העיר, ולמען האמת מרכז העיר די חלק למרבה הצער בשנים האחרונות. רואים שאתה לא גר פה שנים, גם לפי התבטאויות אחרות שלך ;)
שוק מחנה יהודה הפך למרכז העיר ה"חדש" לגבי בילוי, בעיקר בלילה (למעט אזור הברים באזור כיכר ציון - שלומציון - כיכר החתולות שנשאר גם אזור של בילוי. לגבי סניף בנק - לא יודע מה איתך אבל אנחנו בשנת 2024 - סניפי בנק הולכים ונסגרים, אנחנו בעידן של אפליקציות ובוטים במקום פקידים, אני אומר לך כמישהו שבמקור מרמות. זה ככה בכל הארץ, כנ"ל לגבי דואר ;)
אכן אזורי העניין בירושלים התפזרו לכמה מקומות שציינתי בתגובה למנכל.
כתוצאה מכך כמובן שחל השינוי העצום בתחבורה הציבורית בעיר שאני רואה כמה אתה לא מעודכן בה, ראיתי לפני כמה זמן את ה"פיחות" שלך בחשיבות של קו 15, למרות שהוא ו-19 הקווים הכי חזקים, תדירים ועמוסים בעיר (כל 5-6 דקות בשעות העומס). אז חשוב לי שוב לומר - העניין של הקווים שרובם עוברים דרך מרכז העיר נגמר מזמן, ומעטים הקווים שאתה תכיר כשתבקר פה שנשארו ללא שינוי יותר מעשרים שנה. אולי 15-20 קווים לא עברו כמעט שינוי או שהחליפו מספר. לא יותר מזה
 

Ccyclist

Well-known member
רגע.
קודם כל כפי שמנכל אחד אומר, שגם על חלק מדבריו אני חולק - ירושלים מזמן לא תלויה במרכז העיר, ולמען האמת מרכז העיר די חלק למרבה הצער בשנים האחרונות. רואים שאתה לא גר פה שנים, גם לפי התבטאויות אחרות שלך ;)
שוק מחנה יהודה הפך למרכז העיר ה"חדש" לגבי בילוי, בעיקר בלילה (למעט אזור הברים באזור כיכר ציון - שלומציון - כיכר החתולות שנשאר גם אזור של בילוי. לגבי סניף בנק - לא יודע מה איתך אבל אנחנו בשנת 2024 - סניפי בנק הולכים ונסגרים, אנחנו בעידן של אפליקציות ובוטים במקום פקידים, אני אומר לך כמישהו שבמקור מרמות. זה ככה בכל הארץ, כנ"ל לגבי דואר ;)
אכן אזורי העניין בירושלים התפזרו לכמה מקומות שציינתי בתגובה למנכל.
כתוצאה מכך כמובן שחל השינוי העצום בתחבורה הציבורית בעיר שאני רואה כמה אתה לא מעודכן בה, ראיתי לפני כמה זמן את ה"פיחות" שלך בחשיבות של קו 15, למרות שהוא ו-19 הקווים הכי חזקים, תדירים ועמוסים בעיר (כל 5-6 דקות בשעות העומס). אז חשוב לי שוב לומר - העניין של הקווים שרובם עוברים דרך מרכז העיר נגמר מזמן, ומעטים הקווים שאתה תכיר כשתבקר פה שנשארו ללא שינוי יותר מעשרים שנה. אולי 15-20 קווים לא עברו כמעט שינוי או שהחליפו מספר. לא יותר מזה

אז ככה: קודם כל יש לי קשרים בירושלים אז זו לא עיר שנסגתי ממנה לחלוטין.

לגבי היעדר בנקים בגילה, שכונה של 30,000 נפש - לפי גיגול מהיר שלושת הבנקים של המרכז המסחרי ברמות אשכול שרדו, לאומי, הפועלים ודיסקונט. זה אומר שמשהו בכוח המסחרי של גילה הידרדר בעוד שרמות אשכול (אולי בזכות הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים) שמרה על כוחה. בנק זו דוגמה קונקרטית לסוג של עסק מנהלי שצריך מדי פעם. עם כל הכבוד לאינטרנט - מדי פעם צריך להגיע לסניף אמיתי עם מסמכים ולהתעסק עם בן אדם.

מנקודת מבט של דרום ירושלים - המרכז המשני של אזור התעשייה תלפיות היה קיים כבר משנות השמונים, קניון מלחה מתחילת שנות התשעים. את עמק רפאים לא הייתי מגדיר בדיוק כמרכז משני עסקי אלא כמרכז פנאי משני, הצלחת מתחם התחנה כמקבץ של מסעדות ומתחם פעילויות מקורה לא משנה את אופי הפנאי של האזור (יחד עם הסינימטק, סמדר ומתחם יס פלאנט).

מבחינת משרדי ממשלה שהציבור צריך לגשת אליהם מדי פעם: לאלו הוותיקים של בניין ג'נראלי נוספו אלו של החלק החדש של בניין כלל. מה שאי אפשר לעשות ברשת או בסניפי הדואר - בסוף צריך לעשות במרכז העיר.

עם כל הכבוד לגבעת שאול, לפארק הטכנולוגי של מלחה או להר חוצבים - אלו נועדו בעיקר למי שעובד בהם, מדי פעם למי שקונה מספק מקצועי שם.

השוק עשה מהפכה שלמה בעיר. בזה אודה, אך עשיתי בו ערב או שניים אז ראיתי את זה בעצמי. ג'נטריפיקציה של שווקים זו תופעה עולמית, ובלילה חורפי ירושלמי יש יתרון ענק למתחם מקורה של סימטה היסטורית שלאורכה דוכני מזון ומסעדות.

כבישי בגין וידין, שנהגתי בהם מספר פעמים כל אחד, מחברים בין מקומות. אין עליהם מקומות חדשים משום שהם כבישים מהירים באופיים.

לגבי המערכת החדשה מול ההיסטורית:

ב 2011, עם פתיחת הרק"ל, שינו לחלוטין את מערכת קווי האוטובוס בתוך העיר. יש מספר מצומצם של קווים ששרדו בגלל כוחם (45 ו 22 למשל מנוגדים לתוכנית המקורית לפיה שכונות הצפון יחוברו לרק"ל בקווים מזינים בלבד). לפעמים יש מקרים ברורים כמו קו 77 שהוא למעשה 4 ההיסטורי. בגלל שגדלתי בעיר עם המערכת ההיסטורית במדך שנות השמונים והתשעים, ובגלל שאותה מערכת שירתה את העיר גם כשביקרתי בה בשנות האלפיים - זו המערכת שאני מכיר כ 30 שנה ואני מתייחס אליה עם הסייג "ההיסטורית". זכותי המלאה לא להיות מעודכן בכל נבכי המערכת החדשה, אלא להכיר אותה באופן כללי, כמו קווי ה 7x של המת"צ שהתחילו בשנות האלפיים לפני פתיחת הרק"ל ומשוייכים לעיקרון ברור.

לגבי 15 - לפני כעשור כתבתי בפורום שצריך מערכת קווים על בסיס צומת עמק המצלבה. אני רגיל שהעמדות שלי בסופו של דבר מתבצעות כי יש בהן הגיון. כל למשל לגבי עמדתי שצריך שני שדות תעופה משניים בצפון ובדרום - שסוף סוף וויתרו על הרעיון הנואל שיהיה רק אחד ותחרות מי יקבל, או עמדתי לגבי המשך מסילת נבון לתוך העיר עוד מלפני שפתחו את הקו (שאמנם נעשית בצורה שאני חולק עליה, אך יש מקום לשיפור).

כשאני מסתכל על התחנות שגדלתי לידן אני רואה את כל אותן הרעות שאני מכיר מרעננה - ריבוי קווים לכל מקום בתדירות נמוכה.

אודה שכשאני שוהה במרכז העיר אני נוטה להתבסס על הרק"ל (ויש לי הרבה חוסר מזל עם הסינכרון שלה לרכבת - יותר מדי פעמים אני מגיע לנבון בדיוק כשהרכבת יוצאת). כמו כן - במצטבר יש לי 40 ימי נהיגה בישראל, חלקם בירושלים וכבישיה, בעיקר המהירים.

היה רק ביקור אחד שלי בישראל שלא ביקרתי בירושלים, וזה היה ביקור חירום בו הייתי צריך לעזור למארחיי ברעננה עם משהו.
 
נערך לאחרונה ב:

חעחעחע11

Active member
ההארכה של 54 בזמנו להר חוצבים פגעה בעיניי ביעילות של הקו.
מקו שהיה ייחודי עבור הנוסעים לא״ת גבעת שאול הר המנוחות, אשר היה יוצא מתחנה מרכזית, האריכו את הקו בעוד 40 דקות.
מה שגרם לכך שנוסעים הממתינים בתחנה המרכזית, לשעבר תחנת המוצא וכיום תחנת ביניים, יכולים להמתין גם שעה ויותר לקו שהתדירות שלו לא להיט גם ככה, והחלופה היחידה שלו היא מונית בעשרות שקלים.
מעבר לכך שפעמים רבות הקו מגיע לתחנה מרכזית יחסית מלא, כאשר פעם הוא היה מתחיל במרכזית ומטבע הדברים היה ריק בתחנה זו.
ואת זה אני אומר מניסיון אישי שלי בנסיעותיי בקו, לפני ואחרי ההארכה, ועוד בימיו כקו 29.
 

Ccyclist

Well-known member
ההארכה של 54 בזמנו להר חוצבים פגעה בעיניי ביעילות של הקו.
מקו שהיה ייחודי עבור הנוסעים לא״ת גבעת שאול הר המנוחות, אשר היה יוצא מתחנה מרכזית, האריכו את הקו בעוד 40 דקות.
מה שגרם לכך שנוסעים הממתינים בתחנה המרכזית, לשעבר תחנת המוצא וכיום תחנת ביניים, יכולים להמתין גם שעה ויותר לקו שהתדירות שלו לא להיט גם ככה, והחלופה היחידה שלו היא מונית בעשרות שקלים.
מעבר לכך שפעמים רבות הקו מגיע לתחנה מרכזית יחסית מלא, כאשר פעם הוא היה מתחיל במרכזית ומטבע הדברים היה ריק בתחנה זו.
ואת זה אני אומר מניסיון אישי שלי בנסיעותיי בקו, לפני ואחרי ההארכה, ועוד בימיו כקו 29.

לפי חיפוש במפות גוגל יש קווים נוספים לגבעת שאול מהתחנה המרכזית כמו 74 ו 67. ישנם מספר רחובות מקומיים המחברים בין שני הצירים האלו.

אם יעדך ברחוב חפצדי - אפשר להגיע לתחנה כלשהי של קו 91, או בבית הדפוס או בתחנה של מסוף הר נוף בכנפי נשרים שמשותפת לקו 74 ו 67 מהתחנה המרכזית ולהחליף שם.
 

aryeri

Member
לפי חיפוש במפות גוגל יש קווים נוספים לגבעת שאול מהתחנה המרכזית כמו 74 ו 67. ישנם מספר רחובות מקומיים המחברים בין שני הצירים האלו.

אם יעדך ברחוב חפצדי - אפשר להגיע לתחנה כלשהי של קו 91, או בבית הדפוס או בתחנה של מסוף הר נוף בכנפי נשרים שמשותפת לקו 74 ו 67 מהתחנה המרכזית ולהחליף שם.
או שלחלופין לא כל הקווים שנוסעים למסוף הר נוף יסעו דרך רחוב כנפי נשרים - אלא קו אחד או שניים נוספים יסעו דרך חפצדי וכך אולי יעודדו כמה מהיוממים שם לזנוח את הרכב בבית לטובת תחב"צ לעבודה ובחזרה.
 

Ccyclist

Well-known member
או שלחלופין לא כל הקווים שנוסעים למסוף הר נוף יסעו דרך רחוב כנפי נשרים - אלא קו אחד או שניים נוספים יסעו דרך חפצדי וכך אולי יעודדו כמה מהיוממים שם לזנוח את הרכב בבית לטובת תחב"צ לעבודה ובחזרה.

המרחק המקסימאלי בין הרחובות הוא 250 מטר, יש מקומות שבהם מדובר ב 200-150 מטר. המחסום הוא טופוגרפי.

יתכן שהפתרון הוא בפיתוח מעברים מכנפי נשרים לחפצדי, אולי גם דרך מבני משרדים ומסחר, תוך עידוד כניסות בשני המפלסים ושימוש ציבורי בדרגנועים ומעליות.

כנפי נשרים הוא רחוב עתיר תח"צ שעתיד לעבור בו רק"ל. צריך להנגיש אותו לרחובות המקבילים.
 

ITZIK96IL

New member
המרחק המקסימאלי בין הרחובות הוא 250 מטר, יש מקומות שבהם מדובר ב 200-150 מטר. המחסום הוא טופוגרפי.

יתכן שהפתרון הוא בפיתוח מעברים מכנפי נשרים לחפצדי, אולי גם דרך מבני משרדים ומסחר, תוך עידוד כניסות בשני המפלסים ושימוש ציבורי בדרגנועים ומעליות.

כנפי נשרים הוא רחוב עתיר תח"צ שעתיד לעבור בו רק"ל. צריך להנגיש אותו לרחובות המקבילים.
נגעת בנקודה קריטית. כנפי נשרים רחוב מרכזי אבל אין כמעט מעברים להליכה רגלית לרחובות אחרים (בית הדפוס, חפצדי)
כיום בונים את המעבר לרחוב האופה החסר מדרכות הטופוגרפיה לא נוחה.
 

Ccyclist

Well-known member
נגעת בנקודה קריטית. כנפי נשרים רחוב מרכזי אבל אין כמעט מעברים להליכה רגלית לרחובות אחרים (בית הדפוס, חפצדי)
כיום בונים את המעבר לרחוב האופה החסר מדרכות הטופוגרפיה לא נוחה.

בשכונות משנות השישים כמו רסקו וגבעת מורדכי יש מעברי מדרגות ציבוריים לרחוב הרצוג. חבל שבגסעת שאול לא השכילו לזכור מה שידעו מזמן.

מה שמזעזע אותי זה שאתה מדבר במונחים של להמתין שעה לאוטובוס ואפילו לקחת מונית בגלל חוסר הקישוריות. זה אזור תעשייה ומשרדים שכנפי נשרים ובית הדפוס קיימים שנים רבות, אם כי אני חושב שחפצדי הוא רחוב חדש יותר.
 

ITZIK96IL

New member
המרחק המקסימאלי בין הרחובות הוא 250 מטר, יש מקומות שבהם מדובר ב 200-150 מטר. המחסום הוא טופוגרפי.

יתכן שהפתרון הוא בפיתוח מעברים מכנפי נשרים לחפצדי, אולי גם דרך מבני משרדים ומסחר, תוך עידוד כניסות בשני המפלסים ושימוש ציבורי בדרגנועים ומעליות.

כנפי נשרים הוא רחוב עתיר תח"צ שעתיד לעבור בו רק"ל. צריך להנגיש אותו לרחובות המקבילים.
נגעת בנקודה קריטית. כנפי נשרים רחוב מרכזי אבל אין כמעט מעברים להליכה רגלית לרחובות אחרים (בית הדפוס, חפצדי)
כיום בונים את המעבר לרחוב האופה החסר מדרכות הטופוגרפיה לא נוחה.
 

aryeri

Member
המרחק המקסימאלי בין הרחובות הוא 250 מטר, יש מקומות שבהם מדובר ב 200-150 מטר. המחסום הוא טופוגרפי.

יתכן שהפתרון הוא בפיתוח מעברים מכנפי נשרים לחפצדי, אולי גם דרך מבני משרדים ומסחר, תוך עידוד כניסות בשני המפלסים ושימוש ציבורי בדרגנועים ומעליות.

כנפי נשרים הוא רחוב עתיר תח"צ שעתיד לעבור בו רק"ל. צריך להנגיש אותו לרחובות המקבילים.
מה שנקרא "כן, אבל". איני יודע מה הצרכים של תושבי רחוב גבעת שאול אך אני מניח שהרבה מהם צריכים להגיע להר נוף. כיום קווים 52,55 עושים זאת. ניתן להחליט שאחד מהם ייסע דרך חפצדי במקום כנפי נשרים הפקוק שלא מתוכנן בו נת"צ חוץ מהרק"ל.

בנוסף, אני חושב שגם מצידו הצפוני של חפצדי יש או שמתוכננים לקום משרדים, ולשם כבר כנפי נשרים יהיה רחוק.

אגב, ראיתי במקרה היום באתר מינהל התכנון שבעקיבא אזולאי פינת חפצדי מתוכנן חניון לתפעול תחבורה ציבורית, כנראה עקב חוסר המקום המשווע בחניונים הקיימים, הקבוע והזמניים שבאזור כיכר הכניסה להר נוף (כנפי נשרים-בקי-בית הדפוס). חוסר המקום הזה כבר היום גורם לכך שקו 505 הוא קו סיבובי - מגיע לכנפי נשרים וחוזר להר חומה מיידית. בעבר גם קו 6 שהגיע למקום נפגע מזה. ייתכן שהחניון החדש ישפיע גם על השירות ברחוב חפצדי.
 
למעלה