"קחי רק חתיכה!!!"

אני מעדיפה לשמור על החיוך המנומס

הם יודעים שאני מסרבת כי אני צמחונית ולא סתם כי לא בא לי. מכיוון שזה לא מפריע לי במיוחד אלא יותר משעשע אותי, אני מעדיפה לשמור על החיוך המנומס ולסרב בכל פעם מחדש.
 
פולניה, פולניה

אלפקה, אני באמת לא מבין. אם זה משעשע אותך, אז סבבה - אבי געזונט. חשבתי שפתחת את השרשור כדי לשמוע איך אנחנו מתמודדים עם המשפחה כך שלא ינדנדו לנו...
 
אותי אישית זה לא מעצבן

אלא באמת מצחיק (רוב הזמן). אבל בהחלט מועיל לי גם לקרוא פה על דרכי התמודדות ואולי אני עוד אמצא כזו שאני רוצה לאמץ.
 
"רוצה חמין? סיננתי את כל פירורי

הבשר"
המשפחות האלה זה משהו.. (מזל טוב על הפורום החדש
)
 

Lost Lullaby

New member
ההורים עדיין מנסים לשכנע פה ושם

כשהם עושים על האש עם חברים הם תמיד שואלים אם אני אבוא, וכשאני שואלת מה אני אוכל חוץ מסלט הם לא עונים... כשיש בשר על השולחן כבר פחות מציעים לי, אלא אם שכחו... לא חסרות תגובות מסבא ואבא של "אבל זה כבר מת, מה זה משנה", וכו'... או כשאבא אוכל בשר, הוא תמיד יגיד "ממ, איזה עוף\אפרוח\טלה\וואטאבר טעים" חברים מתחשבים בדר"כ... חוץ מאיזו פעם שהייתי ביומולדת של ידיד וכל מה שהיה שם זה בשר ואלכוהול (וגם באלכוהול אני לא נוגעת מעיקרון), ולא מעט אנשים טרחו להגיד לי "בשר זה לא רצח, זה טעים רצח" או ללעוס לי את זה מול הפרצוף בכוונה. מתגברים.
 

ailag

New member
למה לא לאכול מוצרי טופו?

נקניקיות והמבורגר מן הצומח במנגל זה מעולה, וגם יותר קשה לשרוף אותם מסתבר. כשעשיתי מנגל עם חברים והבאתי טופו הם לא ידעו איך להכין, וגם אני לא, אז אמרתי להם להכין כמו בשר. בשלב כלשהו הם קראו לי ואמרו: טוב, אם זה היה בשר אמיתי זה היה כבר פחם עכשיו. להוריד מהמנגל?
מה שכן, זאת הזדמנות מצוינת לאחד היירוטים של "למה את צמחונית" על כל ניטפוקיו וגווניו אז תתכונני/תזהרי. במקרה הנ"ל באתי כבר בגישה שלהם (גם סלט זה רצח וכו') אז די מהר הדיון הזה גווע. רק דיברנו על זה שהכי טוב להיות צמחונים כי אוכלים ראשונים, אחרי שדפנה המליצה לי לבקש שיכינו את שלי קודם ובנפרד.
 

d a p h n a

New member
לא רק מוצרי טופו

יש המון אופציות צמחוניות שאפשר להכין על המנגל. למשל שיפודי ירקות. למשל למי שאוכל גם מוצרי חלב (ובהנחה שזה לא מנגל כשר) אז שיפודים עם גבינת חלומי. יש כמה מתכונים לא רעים לדברים לעשות על האש בספר "הבישול הצמחוני" של נעמי ליס-מייברג.
 

ailag

New member
מוצרי טופו הכי קל

ואם זו סביבה בעייתית שקשה לה מדי עם צמחונים, אולי השיפודים יהיו יותר מדי טרחה. אבל הטופו זה להוציא ולזרוק על המנגל כמו סטייק, לכן זה הפתרון הכי קל למי שרגיל יותר מדי להכנת בשר.
 

Lost Lullaby

New member
חח זו בדיוק הבעיה שלי,

אין לי מושג איך להכין טופו... כשניסיתי אוכל סיני (?) או מה שזה לא היה עם טופו, באיזו מסעדה, היה לזה טעם של קלקר
לעומת זאת אצל ידיד ביום שישי, אחותו הכינה טופו ויצא נפלא... יש לך מתכון בשבילי? P:
 

ailag

New member
התכוונתי למוצרים בסופר

המוצרים "מן הצומח", נקניקיות והמבורגרים שאת קונה בסופר והם בעצם מטופו/סויה. זה נורא יעיל במנגל.
 

beat surrender

New member
ממה שהבנתי עד עכשיו לגבי טופו

לטופו כשלעצמו אין ממש טעם (זאת בניגוד לבשר שאפשר לתבל אבל יש לו טעם מלכתחילה). כדי שטופו יהיה טעים (עד כדי ממש ממש ממש טעים) פשוט צריך לתת לו טעם טוב ע"י הוספת תבלינים, רטבים, ירקות שונים וכו. עד עכשיו לא יצא לי לנסות הרבה מתכונים בבית אבל אם את עוד לא מכירה, קבלי מתכון שהופיע בYNET (הלפני אחרון ברשימה, היתר כמדומני עם בשר) שניסיתי בבית ויצא מצויין עם שיפורים קטנים, ששלחתי שם כתגובה מספר 27.
 

d a p h n a

New member
טופו ממש אינו מתאים כל כך למנגל

ובמקרה כזה עדיף להשתמש במוצרי טבעול/טופו טבע ודומיהם. אבל, טופו כשלעצמו הוא מוצר חסר טעם. הוא מגיע בכמה מרקמים (רך, קשה יותר, קשה מאוד). לדעתי האישית טופו מתאים בעיקר לעולם הקולינארי שממנו הוא הגיע - היינו לאוכל אסיאתי. אני אישית לא אוהבת את השימוש בו למשל כתחליף לגבינה בלזניה וכו'. אבל אני מניחה שבמקרה של טבעונים יש פחות אפשרות להיות picky בעניין זה. הקטע עם טופו הוא שבגלל שהוא חסר טעם, מה שהוא צריך זה תיבול מאוד אגרסיבי (זו אחת מהסיבות שהוא מתאים לאוכל אסיאתי שהוא בדרך כלל עתיר רטבים, מתובל, חריף לעיתים קרובות וכו'). אם רוצים במיוחד לתת לו טעם, מומלץ להשרות את הטופו ברוטב לפרק זמן מסויים לפני הבישול שלו, כדי שיספוג את הטעמים (אם כי, אם הטעמים חזקים מספיק אז אין צורך בהשרייה). ואם רוצים לאכול בחוץ טופו במקום שבאמת יודע לתת לו טעם, אז אני ממליצה על מסעדת "פקין צהלה" בצפון תל אביב. זה אחד המקומות היחידים שאני מכירה שבו צמחוני יכול לבוא ולקבל מנה עיקרית שמבוססת על חלבון ולא בעיקר על פחמימות (כמו פסטה, נודלס או משהו כזה). יש להם מנות על בסיס טופו והן מצויינות! וגם אפשר לבקש את כל המרקים שם למעט מרק התירס על בסיס מים במקום על בסיס ציר עוף.
 
למעלה