קניה מ אלי אקספקס - שירות לקוראים.

trilliane

Well-known member
מנהל
בפעם האחרונה...
זה כמו ה"מיציתי" שכתבת לפני שהמשכת?

תכתוב כמה שבא לך, אבל בתור חופר מקצועי שמפרסם הצהרה (במקביל ביותר מפורום אחד) ואז מצטער שהגיב (אבל לא מפסיק להגיב...) זה די אירוני (שלא לומר צבוע) שאתה מאשים אותי ב"חפירות". הירידות האלה עליי לא מרגשות אותי ולא מרשימות אף אחד, כי במקביל לירידות עליי אתה פשוט ממשיך לחפור ולחפור, אז על מי אתה חושב שאתה עובד כאן?
קצת מודעות עצמית, חבר, אני מחזירה לך את הדחפור מתנה, נראה לי שאתה זקוק לו יותר ממני. כן, אני עונה לא מעט ואני לא מתייבשת ולא מסתירה זאת. מנגד, אני גם לא יורדת על אחרים שהם "חופרים". הפוסל במומו פוסל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם באיביי אין לך שירות החזרות בסיסי אלא רק בהסכמת המוכר

איביי מעודדים את המוכרים לאפשר החזרה בכל מקרה, אבל לא כל המוכרים מאפשרים זאת. הגנת הקונה באיביי זהה לזו של עלי אקספרס מהבחינה הזאת – אתה יכול להחזיר מוצר רק אם הוא אינו כמתואר. אם סתם התחרטת, אתה נתון לרצונו הטוב של המוכר, וכאן ושם יש מוכרים עם תודעת שירות גבוהה ויש כאלה שנמוכה. כמובן, חשוב לזכור שע"א היא זירה סינית בלבד לעומת איביי שהיא זירה בינ"ל, והסינים לא מצטיינים בשירותיות ובאמינות, אבל זה נכון גם לגבי הסינים באיביי. הפעמים היחידות שבהן נאלצתי להסלים תלונה באיביי (ופעם אחת בפייפל) היו מול מוכרים סיניים.
&nbsp
בעלי אקספרס זה עוד לא קרה לי, אגב... כשהתלוננתי על מוצר שלא כמתואר (קרה יותר מפעם אחת) וסיפקתי תמונות התומכות בדבריי החזירו לי את הכסף באופן די מידי. לא ניסו למרוח אותי ב"קודם תסגרי את התלונה ואז ניתן לך זיכוי" כפי שכל מיני סינים רמאים עשו, לא ניסו להאשים אותי שאני הבעיה, לא הציעו לי 50% החזר בלבד אחרי שמכרו לי מוצר מזויף שאינו עובד... כך שהניסיון האישי שלי מול על אקספרס דווקא טוב יותר בינתיים, לפחות לעת עתה.
&nbsp
זה לא אומר שההגנה של ע"א טובה יותר; כאמור, שתי ההגנות די זהות בסה"כ. זה רק אומר שהסינים הם סינים (בין אם הם מוכרים בפלטפורמה א' ובין אם הם מוכרים ב-ב') וזה חלק מהשקלול לפני קנייה. אפשר ליפול כאן ושם על מוצרים ועל מוכרים מעאפנים. לכן יש לא מעט מוצרים שלא אזמין מסין (וממש לא משנה האתר) אלא במקרים מיוחדים או אם קיבלתי המלצה נקודתית על מוצר / מוכר / חנות.
 

eshak

New member
קונה כ 5 קניות מעלי ביום וחד וחלק השירות של אותם סינים שונה

מאותם סינים באיביי.
באיביי בפועל כולם מאפשרים החזרה אם אתה לא מרוצה, בעלי זה לא נהוג וגם עלי לא מועדדים את זה. אפשר לפתוח קייס החזרה על זה שאתה רוצה להחזיר מסיבה אישית אבל אז אם המוכר רוצה למנוע את זה ממך עלי לטובתו.
שונה לגמרי מאיביי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שמע, לא ניסיתי להחזיר מסיבות של חרטה לא פה ולא פה

ולמען האמת מעולם לא החזרתי מוצר מסין, כי הכול מוצרים זולים שלא משתלם להחזיר (בפרט אם הם מזויפים / פגומים ואז גם אין טעם). תמיד החזירו לי את הכסף.
&nbsp
אבל כאמור, זה מעבר להגנת הקונה שהיא נושא הדיון, זה קשור לשירות מעבר, מלפנים משורת הדין, כאמור, גם באיביי זה לא מכוסה אוטומטית אלא בנוי על רצונו הטוב של המוכר. כן, איביי מעודדים זאת, כתבתי; לגבי עלי, אין לי מושג. אם זה המצב ואם לך זה חשוב, פשוט אל תזמין מהם.
 

eshak

New member
אז אני ניסיתי (יותר נכון קונים משוגעים שלי)

כשאתה מוכר אתה מרגיש את השירות החרא של עלי אקספרס בגדול.
את מדברת על חוקים יבשים, אני מדבר תכלס.
חוץ מזה, באיביי המוכר כותב מראש איזה סוג החזר ואחרי כמה זמן אפשר להחזיר. בעלי אין דבר כזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מדברת תכלס על מה שרלוונטי לדיון – הגנת הקונה

אם אתה מחפש שירות אמריקני, לא תמצא אותו בסין (כאילו דה?). כן, איביי היא חברה אמריקנית. הכול ידוע. שוב, אני מזמינה מסין ישירות בעיניים פקוחות ומתוך מודעות לאיכות המוצרים ולאיכות השירות. אני יודעת שיש לי הגנה בסיסית במקרה של אי הגעה או אי התאמה וזה מספק אותי לחלוטין.
&nbsp
בהחלט הגיוני שיש מי שזה לא מספק אותו, ולאדם כזה אני ממליצה בחום לא להזמין מסין, קל וחומר מפלטפורמה סינית. אבל הקונים שלך לא מזמינים בעצם בפלטפורמה סינית (אם הבנתי נכון) אלא מזמינים ממך. הם לא "משוגעים", הם אולי לא מבינים שהם קונים בעקיפין (ובעצם ישירות...) מסין, כי הם לא קונים מעלי אקספרס והם לא יודעים שהמוכר הוא רק מתווך שבעצם מזמין להם משם. זה לא צריך לעניין אותם, זו בחירה שלך. אם אתה פועל בזירה אמריקנית אבל נסמך על זירה סינית עם כללים אחרים, זה לגמרי זבש"ך.
 

eshak

New member
שוב, זה סין בכל מיקרה. אבל אותו סין שונה מעלי לעומת איביי

הלקוחות שלי יודעים שהם קונים מסין (מוכר באיביי חייב לציין מאיזו מדינה המוצר מגיע)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב מה? לא סתרת במאום את דבריי, זה בדיוק מה שכתבתי.

ואם אתה מבין שהשירות אקסטרה שונה, אתה משלה את הלקוחות שלך שלא יודעים שהם למעשה מקבלים מוצרים מעלי אקספרס כשהם קונים באיביי. זו בעיה שלך שאתה יוצר בעצמך והיא לא באמת קשורה לנקודה בדיון הזה, שעוסק בהגנת הקונה במקרה של בעיה ולא בשירות איכותי במקרה של חרטה.
 

eshak

New member
אין דבר כזה לקבל מוצר מאיביי, יש לקבל מוצר ממוכר

ואנחנו ב 2017, אף אחד לא מחזיק אצלו מלאי. כשאת קונה מאיביי או מעלי זה בסוף מגיע מאותו מפעל או מחסן בסין.
ומאיפה את יודעת איזה שירות הם מקבלים ממני? למה את סתם זורקת דברים בלי לדעת?
 

Amiram_e

New member
אנחנו ב-2017 אף אחד לא מחזיק אצלו מלאי?

תגיד אתה אמיתי?
או שאתה בכלל לא מבין במסחר?
בוא נתחיל מזה שלעשות דרופ מעלי אקספרס זו תמימות או טפשות.
שנית, המוכרים החזקים ביותר מחזיקים מלאי בהחלט.
אני עובד עם ספקים ואני קונה מלאי, מראש והם שולחים עבורי ישירות ללקוחות.
יש לי גם מוצרים שאני קונה ומחזיק אצלי ושולח.

שאתה קונה מלאי יש לך מנוף כלכלי לבקש ולקבל מחריים יותר טובים ויש לך שליטה על המלאי שלך.
עשיתי דרופ מאמזון שנתיים. זה הספיק לי. עבודה מרובה בשביל כלום.
רק מלא שירות לקוחות. בעיות מלאי, מגבלות מכירה, החזרות.
וכל זה בשביל רווח של 2 דולאר עלובים למכירה.
כשתחליט שאתה רוצה לנהל עסק כמו שצריך ולא לשחק בקקה, תחפש מקורות למוצרים טובים, מותגים מקוריים ולא זבל סיני. תשקיע ותקנה ותרוויח 40 דולאר למכירה ולא 2 דולאר.
 

eshak

New member
אני אמיתי, וסוחר מעלי אקספרס כבר 3 שנים, אז מי הטיפש?

הרוב המוחלט של הקניות שאתה קונה מסין זה לא ממלאי של מוכרים אלה מחסנים או מפעלים ששולחים מהם.
עסק רציני זה להחזיק מלאי? אתה קבעת את זה? יש לך איזו סטטיסטיקה של זה?
אני כרגע מוכר כ 300 מוצרים שונים, את כל זה אתה אומר להחזיק? וכמה עולה שכירות מחסן? ארנונה? משלוח אליך? עוד עובד כי צריך לארוז הרבה מוצרים ולשלוח? (שמת לב שכבר שילמת פעמיים על משלוח כן?) ואיפה הסיכונים שמחר יכנס לך מתחרה ותשאר תקוע עם מלאי?
בסופו של דבר עסק באינטרנט לא יכול להתקיים רק על מלאי וצריך לפזר סיכונים שזה אומר לפחות אצלי להחזיק מלאי קטן והשאר דרופשיפינג. חלק מישראל, חלק מארה"ב, חלק מבריטניה וחלק מסין מכמה מקורות שאחד מהמקורות הוא עלי אקספרס.
 

Amiram_e

New member
אתה ממש לא מבין במסחר אה?

1. אני לא קונה מסין. יש לי ספק ישראלי שגר בוויטנאם - בירת הייצור העולמית של כל המותגים (לא זיופים) ואני קונה ממנו סחורות ומחזיק אצלו במחסן.
2. כן עסק רציני מחזיק מלאי. דרופ שיפינג - מה שנקרא ארביטרז' זה חרטא ולא מחזיק לאורך זמן.
אני לא יודע אם אתה מעודכן אבל אלפי חשבונות איביי של מוכרים שעסקו בדרופ מאמזון לאיביי נחסמו ב 4.7. חשובונת עם מגבלות של מאות אלפי דולארים הפכו לחשבונות של 100-200 מוצרים בחודש או 2000 דולאר.
ותאמין לי שדרופ מאמזון יותר אמין ומהיר מעלי אקספרס.
3. אני עובד מול מישהו שמחזיק מחסן. אני קונה אצלו סחורה במחירים הרבה יותר טובים מהשוק ומתחרה בסוחרים של אותם מוצרים באיביי. מדובר על מותגים בלבד. לא משלם שכירות, לא מחזיק עובדים ולא משלם משלוח פעמיים. המוצרים נשלחים ישירות ללקוח. הרווחים הרבה יותר גבוהים מדרופ מאמזון או עלי או כל דרופ אחר.
4. נכון יש סיכונים, אני בהחלט יכול להיתקע עם סחורה, אבל בשורה התחתונה אני ברווח. קוראים לזה ניהול עסק.
גם המוכרים באיביי שאני מכיר שעשו דרופ כמוך באיזה שלב מיצו את העניין ועברו לשלב הבא - FBA. קנייה של מוצחרים מסינים, יבוא למחסנים של אמזון ומכירה ישירה. גם שם יש סיכונים ועדיין אנשים בוחרים להתקדם ולהרוויח יותר.
מי שבוחר לעבוד בלי אף סיכון לעולם ישאר באותו מקום. זה בדוק.
5. אני לא מתקיים רק על מלאי. יש לי ספק שעובד איתי כמו עלי אקספרס. כשקונים ממני מוצר אני משלם לו. והוא שולח. אני לא פסלתי את השיטה של קונסיגנציה. אני פשוט בוחר לעבוד מול ספקים אמיתיים שיש לי קשר אנושי איתם ולא אתר שאינני סומך עליו ועל המוכרים שלו, אין לי שליטה על המלאי שבקריסמס מכניס אותי לסרטים של ביטולים / איחורים מול לקוחות.
אני מקווה שהמקור העיקרי שלך הוא לא עלי אקספרס.
בהצלחה
 

eshak

New member
כנראה שאתה לא עד הסוף

1. מצויין.
2. דרופ שיפינג זה לא ארביטרג'- אלה 2 דברים שונים (ואני לא מבין במסחר), אם תרצה אסביר לך את ההבדל.
3. זה בדיוק דרופ שיפינג! (ואני לא מבין במסחר), רק אתה מתחייב לו על כמות זה הכל.
4. לא שללתי אופציות אחרות, אני עובד גם איתן. רק שאני חושב שצריך לפזר סיכונים וצריך לעבוד עם כמה שיותר אופציות.
5. כמו שכבר כתבתי- לא העיקרי. אבל אם עובדים עם האתר נכון- הסיכונים הם מאוד מזעריים עד אפסיים.

בהצלחה גם לך! קורא הרבה גם מה שאתה כותב ומשתדל ללמוד מכולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ממש לא נכון, ואתה גם מגיב לדברים שלא כתבתי.

לגבי המלאי, גם אתה כמו סופרמן, בגישת "מה שאצלי משקף את המצב הכללי"?
עמירם כבר ענה לך היטב. זה פשוט לא נכון, מוכרים רבים שולחים בעצמם, די לקרוא בפורום הזה כדי להבין שזה רחוק מלהיות "אף אחד".
&nbsp
"לצפיה ב-'אין דבר כזה לקבל מוצר מאיביי, יש לקבל מוצר ממוכר'אין דבר כזה לקבל מוצר מאיביי, יש לקבל מוצר ממוכר"
נכון, לא כתבתי שהם מקבלים מוצר מאיביי. כתבתי:
"אבל הקונים שלך לא מזמינים בעצם בפלטפורמה סינית (אם הבנתי נכון) אלא מזמינים ממך."
אתה מוכר סיני? אתה נמצא בסין? הם קונים ממך בפלטפורמה סינית? לא, לא ולא. אבל בפועל זה המצב כי אתה לא באמת מוכר, אתה רק מתווך, דרופ-שיפר.
&nbsp
"ומאיפה את יודעת איזה שירות הם מקבלים ממני?"
ומאיפה אתה יודע שאני יודעת דברים שלא כתבתי? אתה קורא מחשבות? בוא תראה לי היכן התייחסתי לשירות שהם מקבלים ממך?
התייחסתי ישירות רק למה שכתבת, שאתה עושה דרופ מע"א.
 

superman1234

New member
את אומנם מנהלת פורום השפה העברית, אבל את עדיין צריכה

עזרה בהבנת הנקרא.
הצהרתי שלדעתי פלטפורמת הקניות eBay טובה מזאת של Ali Express.
הנימוקים שהבאתי היו מניסיון קניה של 4 שנים ב ebay ובAliexpress.
את נתלית בעץ גבוה, מנצלת את עמירם , שהוא ללא ספק בר סמכא, ובטח בנושא מכירות , שאכן העמיד את eshak על טעותו בנושא המלאי.
מאחר וכבר "למדתי" מי את, ומיציתי את הנושא, רק ארמוז לך, שכנראה שיש לך המון זמן לחפירות אינסופיות , הרבה יותר מהזמן שאני משקיע בהכנת קובץ אקסל למעקב הזמנות.
קבלי ממני שי צנוע בתמונה. BOBCAT

 

trilliane

Well-known member
מנהל
נאה דורש נאה מקיים

המילה "לדעתי" לא מופיעה במשפט הפתיחה שלך: "המלצה שתוסבר בהמשך : לא לקנות מאלי אקספרס פריטי אלקטרוניקה , מיחשוב, צעצועים, גאדגטים ופריט איבזור שונים למכוניות ואופניים. (אלו הפרטים שהתנסתי בהם)."
&nbsp
וגם לא במשפט הסיום שלך:
"סביר להניח שאולי אקבל בסופו של דבר את הכסף חזרה, אבל המדיניות שלהם באופן כללי היא להתיש את הקונה."
&nbsp
שניהם כתובים באופן כללי כהמלצה גורפת לא לקנות בעלי אקספרס (את רוב המוצרים שאנשים קונים שם...) ואתה קובע בצורה נחרצת שהמדיניות של ע"א היא "להתיש את הקונה". כן, אתה מציין שזה מבוסס על ניסיונך. ושוב, הנקודה שלי (ולא רק שלי) היא בדיוק זאת: אין טעם לבסס המלצה גורפת על ניסיון אישי בלבד.
&nbsp
ויודע מה, נגיד שכתבת "לדעתי", למה אתה כ"כ מתקומם ומתנגד לדעות ולניסיון של אחרים? אתה שוב ושוב מתבצר בססמה "לדעתי" ומציין כמה ניסיון אישי יש לך, מתפאר בקבצים, בשנים, בכמויות... והתחושה למקרא הודעותיך שדעתך היא עולם ומלואו ואתה לא ממש פתוח לשמוע על ניסיונם וחוויותיהם של אחרים ולשקלל אותו בתמונה הכוללת. כתבו לך שם וגם כאן שלאחרים יש ניסיון שונה, ובמקום לקבל התחושה היא שאתה הודף ומתנגד ולא מקבל. לא ראיתי פעם אחת שכתבת משהו בסגנון "מעניין לשמוע, טוב לדעת". שיתפתי מניסיוני, נתתי דוגמאות והסברים, הצעתי לך להיעזר בארכיון שלם שבו ניתן לקרוא שלל תלונות (לא שלי) על איביי ועל פייפל, ובתגובה אתה טוען שאני "מתנשאת" ו"חופרת"... טול קורה מבין עיניך או פשוט תסתכל בראי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה בידיים שלך... הארכיון פתוח, התגובות קיימות... פשוט תקרא.

 

eshak

New member
ראי תשובתי לעמירם, לגבי מה שאצלי זה בהחלט משקף את המצב הכללי

אני קונה מעלי כ 3 שנים, קניתי עשרות אלפי מוצרים שונים ממאות מוכרים שונים, זה מספיק בשביל לשקף.
סליחה שאני אומר לך, אבל את לא מבינה במסחר בכלל ובאינטרנט בפרט.
כולם מתווכים. גם כשאת קונה מוצר ממחסני חשמל פיזית הוא מתווך. את קונה מהיבואן שהוא קונה מהיצרן. ולפעמים יש עוד כמה "מתווכים" בדרך.
דרופ שיפינג זה ממש לא תיווך, זה אומר שהוא קונה ממני ואני אחראי על המוצר, השירות החזרה והכל.
מה זה כן דרופ שיפינג? יעול שיטת המסחר- במקום שהוא ישלח אליי ואז אני ללקוח, הספק שולח ישירות ללקוח. אין שום "אשליה" של הלקוח, יש פה חוסר הבנה בסיסי שלך של הדבר הזה שניקרא מסחר.
 
למעלה