אני מנסה להבין...
מה בדיוק מפחיד אותך? אבל לזה נגיע תכף, שאלה יותר מעניינת שעולה לי לראש מההודעה היא - מי לעזאזל נתן לך או לכל אחד אחר בעולם את הבעלות על ז'אנר הרגאיי או כל ז'אנר אחר בעולם?! ואני לגמרי רציני, כי אני גם הייתי רוצה לרכוש את הזכויות האלה, אני אפילו מוכן לשלם הרבה! תאמיני לי, אין הרבה אנשים שקשה להם כמו שלי קשה עם אנשים שהולכים אחרי צווי אופנה ולא שמים על התרבות שמסביב לדבר שהם ממלאים את עצמם בו. אבל אני אשמור את הבטן מלאה ואתאפק. יודעת למה? כי מי אני או מי את שנגיד לאנשים האלה מה לעשות, מה לשמוע, איך להתלבש ומה לא... קשה להאשים את המדינה שלנו, הכל בה מעורבב מאז שהיא קיימת, ואולי עוד לפני. ובגלל זה בין השאר, תראי במסיבות רגאיי כל כך הרבה אנשים, מעניינים נקרא להם, שבשביל לא מעט מהם, כל קשר בינם לבין התרבות הג'מייקאית הוא מקרי ביותר. הם יהיו יותר קרובים לתרבות השאנטי והפסטיבלים מאשר לדאנס בקינגסטון, אבל זה מה שבא להם ומי אני או כל אחד אחר יגיד להם מה לעשות, איך להתנהג? למה יש לי בעלות על החיים שלהם? בשביל זה אגב, הסכמתי להפוך את קומונת הרגאיי הקטנה לפורום רגאיי של ממש בפורטל הפורומים המוביל בישראל, כדי לחשוף אנשים לתרבות האמיתית שמקיפה את הז'אנר הפלאי הזה שאני כל כך אוהב והוא חלק מחיי היומיום שלי, שזה דבר שאפשר להגיד על המון מהחבר'ה שתראי באירועי רגאיי אבל לדאבוננו לא על כולם (ושוב, זו זכותם המלאה). אם גרמתי בזכות המקום הזה אפילו למישהו אחד להתעניין בקצת מעבר לבוב מארלי, להבין למה התקליטן מפסיק את השיר באמצע או למה יש כל כך הרבה שירים על אותה מוזיקה, או מי זה לעזאזל הטמבל הזה שמדבר באמצע השיר וצועק על הקהל - מבחינתי הפורום הזה עשה את שלו, ובגדול. ואני אישית לא מתכוון להפסיק עם זה, אז אפשר רק לקוות שנמשיך ככה. נחזור לשאלה מהשורה הראשונה בתגובה שלי. הפחד שלך ממה שאני מבין הוא שקהילת הרגאיי הישראלית "תתמסחר". למה בעצם את מתכוונת? אני אישית בדעה שיותר ממה שהיא מבולגנת היום, לא יכול להיות... כמו שזה נראה היום, אין לך ממה לדאוג - היא לא קרובה להתמסחרות אפילו. הרי אפילו במדינה שלנו בקושי יודעים עליה (יחסית כמובן, כן...), שלא לדבר על זה שבחו"ל אף אחד כמעט לא יודע שהיא קיימת. נכון, אני לא חושב שהיה אחד שהופיע פה, אם זה סאונד, אומן, מפיק שבא לביקור, שלא השארנו עליו רושם מצויין ולא התאהב בישראל, קשה שלא הרי. אבל ביחס לסצינות האימתניות של גרמניה, צרפת, איטליה, ואני אפילו לא אתחיל לדבר על לונדון, תאמינו לי שאנחנו בפיגור היסטרי. שואלים למה סיזלה או קפלטון לא מגיעים לכאן, אבל לא טורחים לפקוד הופעה של אומן בסדר גודל של לוקי די, שכן הוא אומן מהשורה הראשונה ביארד ולא, הבארבי לא היה מלא באותו ערב בואו נודה... אם יש משהו שאת רוצה לעשות לטובת הקהילה הקטנה שלנו בארץ, זה קודם כל לא לרשום הודעות נאצה כאלה שירחיקו את הקהל הפוטנציאלי שאולי יגיע למסיבות הלא תמיד הומות אדם שלנו ואולי ילמד דבר או שניים על רגאיי מיוזיק. תדאגי להביא חברות\חברים\מכרים\מכרות או כל מי שאת לא מכירה לאירועי חו"ל, יש לך הזדמנות בסוף החודש למשל, כששניים מהאומנים הכי גדולים בהיסטוריה של הרגאיי יגיעו לשלוש הופעות בארץ. רק ככה נוכל לבנות פה קהילה אמיתית, מתורבתת, דינמית, מעוררת השראה. כי כשרונות לא חסרים לנו פה, קהל פוטנציאלי בטח שלא חסר, אבל משהו בכל זאת חסר, ועל זה אין מחלוקת. השאלה היא רק מה... ודרך אגב, רגאיי היא מוזיקה "מחתרתית", בכל העולם, לא רק אצלנו. לא שאין קהל בעולם, אבל רגאיי אף פעם לא היה בטופ בשום מקום חוץ מג'מייקה, זה תמיד ישאר כמשהו שאין עליו קונצנזוס מוחלט. כי מוזיקה היא בסופו של דבר עניין של טעם. תתנחמי בעובדה שלדעתי, יש לך טעם מצויין!