קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,