קראתי עכשיו את הכתבה שהייתה לפני

סאביבית

New member
קראתי עכשיו את הכתבה שהייתה לפני

ב-7 לילות לפני שבוע(?) קצת באיחור אבל יש לי הרבה מה להגיד: "אני לא בטוח שאם הייתי מלחין ושר את ברית עולם היום הוא היה זוכה להצלחה" - נכון ולא נכון, לכל דבר יש זמן ומקום ונסיבות ולכן אין וודאות אבל שיר טוב סביר להניח שיצליח. "כועס על חברות התקליטים ששכחו אותו" - במו אוזני שמעתי את מתי מספר בגאווה איך עבד על זאב שליק, מנכ"ל NMC (ולימים הבוס שלי) כדי שישחרר אותו מהחוזה. "מה עושה אמן שלא ממש מצליח למצוא את עצמו בתרבות הנוכחית? נכון חוזר לעבר, מאז 1999 הוציא כספי לא פחות מ4 אוספים" - קשקוש בביצים - הוציאו לו אוספים זה לא משהו מיוזמתו. "אם אני לא אמן של הד ארצי לא ישימו אותי בחלונות של טאוור רקורדס" - נכון, שטח פרסום עולה כסף(ככה זה בעולם) , תשלם -ישימו - מבטיחה. "החברות הגדולות הן מונופול שדואג לעצמו ולא למוזיקה" - מה זה השטויות האלו? מי מונופול? NMC הד ארצי והליקון? הצחקת אותי, מה שכן לכל חברה יש מערכת יחסי ציבור משומנת וברור שלאדם פרטי יותר קשה, מי אמר לך לצאת מהחוזה? !למען הסר ספק - אני כותבת על דעתי בלבד ולא מייצגת את NMC או משהו!
 

דנ120

New member
מספר הערות :

1) חברות התקליטים נוהגות כעסק שמטרתו להרויח כסף גם על חשבון האומן .רווחתו של האומן אינה עומדת לנגד עיניהם . 2) אומנים וותיקים "נבעטים" על ידי חברות התקליטים כאשר הם מוכרים פחות , כאשר הם לא מספקים את הרווחים המצופים . 3) מה זה מונופול ? כוח , שליטה , ידע , ייצור , אספקה , יחסי ציבור משומנים , אנשי קשר במקומות הנכונים וכ ס ף ! - והיכולת לנצל זאת - גם לר ע ה !
 

סאביבית

New member
אני לא באה להגן על חברות התקליטים

אבל חוקי הג'ונגל הם כאלו שמי שחזק שורד. חברת תקליטים מחתימה אמן כי היא חושבת שהיא תרוויח ממנו, לא מדובר בחבורת פילנתרופים, מדובר בחברה שמשקיעה מאות אלפי שקלים באמן והיא בהחלט רוצה לראות מזה רווח יפה+. (או כמו ששמעתי מישהו דווקא מתחום הטלויזיה אומר: חברה שעושה רווח של פחות מ-20 אחוז - תמות, אם היא עושה הרבה פחות מ-20 אחוז היא תמות מהר ואם היא עושה רק מעט פחות מ-20 אחוז היא תמות יותר לאט...) רווחת האמן - האמן חותם חוזה והוא צריך לדאוג לעצמו כמו בן הוא גם צריך לדאוג לספק את הסחורה. ניצול לרעה - זה יש בכל מיני מקומות, לאו דווקא בחברות תקליטים, כאמור -אדם צריך לדאוג לעצמו(נניח לבוא עם עורך דין לסגירת חוזה). אם נחזור שניה למתי כספי - אמן ותיק שהיום כבר לא מייצר (לצערי הרב) אלבומים איכותיים כמו פעם ולכן לא יכול לצפות שחברת תקליטים תשקיע בו את אותם סכומים כמו פעם, לא נכחתי באותה שיחה עם זאב שליק אבל אני משוכנעת שאם הוא היה מבקש משהו ראלי לא היו ממהרים להגיד לו לא ובכלל הוא חוזר ומתפאר שהוא בא לNMC לעבוד על זאב שליק כדי שישחרר אותו מהחוזה אז על מה התלונה? !אני שוב מדגישה שאני מדברת בשמי בלבד!
 

מוגג

New member
לא מבין את הטיעון שלך

(גם כשאת חוזרת עליו פעם שניה). זה שמתי רצה להשתחרר מחברת התקליטים לא סותר את העובדה שחברת התקליטים לא דאגה לו (לדעתו).
 

liavt

New member
לא קראתי את המאמר

אבל סאביבית מצטטת ממנו את מתי: "כועס על חברות התקליטים ששכחו אותו". משונה קצת לכעוס על מישהו שנטשת שהוא שכח אותך.
 

caspit

New member
זה לא ציטוט של מתי

אלא של כותב הכתבה שמדבר על מתי. זה הציטוט של מתי בנוגע לחברות התקליטים: "ברגע שדיסק לא יצא באחת משלוש החברות הגדולות, כמעט ואין לו סיכוי. החברות הגדולות הן מונופול שדואג לעצמו ולא למוסיקה. חנויות התקליטים של טאוור רקורדס, למשל, מתעניינות רק במה ששייך להד ארצי, בגלל שהיא הבעלים של הרשת. מכיוון שהדיסק שלי לא יצא בהד ארצי, הוא לא נראה לעין בחנויות של טאוור. לא ישימו אותו בחלונות ולא יבליטו אותו. מכעיס אותי שקידום חברת הד ארצי קודם לקידום המוסיקה בטאוור רקורדס."
 

shellyland

New member
מתי לא מעודכן.

שמישהו יספר לו על הדיסקים שיוצאים במסגרת הלייבל של התו השמיני.
 

caspit

New member
זה הלייבל שבו יצאו "את האשה שלי"

ו"מאחורי הצלילים 2002".
 

shellyland

New member
אז הוא לא יכולהאשים את הלייבל

באי-הצלחת האלבומים, כי אלבומים אחרים של הלייבל הזה מאוד הצליחו.
 

shellyland

New member
אז הוא לא יכולהאשים את הלייבל

באי-ההצלחה של האלבומים, כי אלבומים אחרים של אותו לייבל מאוד מצליחים.
 

caspit

New member
אני חושבת שההפצה שלהם מזעזעת

חוץ מזה, את מי רצית שיאשים, את עצמו?
 

caspit

New member
אוי סליחה.... התבלבלתי לגמרי

מתי מעולם לא עבד עם התו השמיני (אבל יש דיבורים על כך לאלבומו הבא) אני התבלבלתי עם האוזן השלישית.
 

liavt

New member
דווקא את "את האישה שלי"

אני זוכה לראות ברוב החנויות
 

Shykedmi

New member
מה פתאום מיכל

"את האישה שלי" לפחות יצא באוזן ולא בתו השמיני.
 

caspit

New member
תיקנתי את עצמי שלוש שעות וחצי לפני

שאתה תיקנת אותי :)
 

caspit

New member
אביבית צודקת,

טפשי לכעוס על חברת התקליטים ששכחה אותך, אם במו ידיך עשית כל מה שיכולת כדי להשתחרר ממנה. אלא שמתי כספי לא כועס על חברת התקליטים ששכחה אותו, למרות שזה מה שהצליח להבין הכתב. אני יכולה להעיד מהכרותי את האיש ושיחותי הרבות איתו שהכעס שלו מופנה לעניין הפרסום. למשל, בגלל שהחנויות שייכות לחברות, אין סיכוי שפוסטר של אלבום חדש של מתי יופיע על קירותיהן. אני יכולה להדגים ממה שקרה כשיצא "מאחורי הצלילים 2002". בעיתוי נבזי, מיד הוציאה חברת הד ארצי את "מאחורי הצלילים" המקורי של 73, במהדורה מחודשת. כל לקוח שהגיע לטאוור רקורדס וביקש את "מאחורי הצלילים" החדש, קיבל את המחודש של הד ארצי. את החדש לא ניתן היה, על פי רוב, למצוא על המדפים, שלא לדבר על פרסום.
 

liavt

New member
זה באמת היה נבזי למדי

ואני גם חושב שחלק מהאוספים שיצאו בקרבת "את האישה שלי" היו... מכעיסים (גם עם הוגנים למדי)
 

סאביבית

New member
תגידי לו שגם NMC צריכים *לשלם*

להד ארצי כדי שיפרסמו בחלונות טאואר רקורדס שלהם, זה כל הסוד. לגבי מאחורי הצלילים, אני באמת לא מכירה את הסיפור אבל להוציא דיסק מתחרה כדי לרכב על גל ההצלחה זה לגיטימי לחלוטין, לא להחזיק אותו או לטעות צרכנים - זה כבר סיפור אחר לגמרי. ובכל מקרה אני אוהבת הודעות שמתחילות ב"אביבית צודקת"
 

Shykedmi

New member
בדיוק

הוצאת לי את המילים מהפה. טאואר רקורדס, וכל חנות אחרת לצורך העניין, יפרסמו את מי שאת רוצה, מתי שאת רוצה, ואיך שאת רוצה, כל עוד יש לך את הכסף המתאים. טאואר כבר פרסמו את רוני, שי גבסו, מוש בן ארי, ועשו מבצעים רציניים מאד גם להליקון האויבים הגדולים של הד ארצי, וגם לאן.אם.סי. הכל פונקציה של כסף. שאף אחד לא יבין מהדברים שלי שאני חושב שזה בסדר, אבל זו המציאות. אם היה לאוזן השלישית מספיק אינטרס וכסף, מתי כספי היה מתנוסס במלוא הדרו בכל חור אפשרי בטאואר, והסטנד המוביל של טאואר היה רק מתי כספי. שי
 
למעלה