קשה חברים,קשה מאוד.

שמואליק

New member
שקרן

אתה בור ועם הארץ אין לך שום מושג בהלכות בטח שחייבים להגיש עזרה לנכרי אתה סלפן אמיתי בכל הדורות היהודים לא היו מתאימים להתרבות של אותו דור הלא זהו כל היחידיות של העם היהודי ועובדה שהבעלי חסד בכי גדולים בעולם הם הציבור החרדי היהודי אז אנא תפסיק לקשקש ותמשיך לשחק בחוץ אנשים שפלים כמותכם הוא דבר נדיר
 

haimcn

New member
שפלים שכמותינו... ../images/Emo129.gif

לפני המילה שקרן הבא נעיין ברמבם - הלכות שבת פרק ב סעיף כא: הייתה חצר שיש בה גויים וישראל, אפילו ישראלי אחד ואלף גויים, ונפלה עליה מפולת - מפקחין על הכול, מפני הישראלי... ובסעיף כב: נעקרו כולן מחצר זו לילך לחצר אחרת, ובעת עקירתן פירש אחד מהן ונכנס לחצר אחרת, ונפלה עליו, ואין ידוע מי הוא - אין מפקחין עליו... ממשיך הרמבם בהלכות רוצח ושמירת נפש פרק יב, סעיף יא: הבא ליטול ממך עצה, תן לו עצה ההוגנת לו. ואסור להשיא עצה טובה לגוי... ולנקודה עצמה - אומר הרמבם בהלכות עבודה זרה פרק י סעיף ג: מכאן אתה למד שאסור לרפאות עובדי עבודה זרה, אפילו בשכר; ואם היה מתיירא מהן, או שהיה חושש משום איבה מרפא בשכר, אבל בחינם אסור... אז גם לעיין בכתובים ותחזור אלינו, אני יכול למצוא עוד דוגמאות רק שזה לא פורום הלכה! ואין כאן סילוף... אז בא נדייק! ואם החרדים הם בעלי חסד, אכן, יש הרבה עזרה הדדית בחברה החרדית אך יש גם רשות לנצל את כל מי שאינו כזה - ואני מתכוון כרגע למדינה ולמשלמי המיסים שבה!
 

שמואליק

New member
סלפן אמיתי

מי שהוא קצת למדן יודע שלא מצטטים איזשהוא רמבם ומזה פוסקים בכל דבר יש המון דעות אין שום פוסק שיפסוק היום שאין לעזור לנכרי עובדה אני אדם חרדי ועזרתי המון לנכרים באירופה נכון שקודם חייבים להציל יהודי כמו שאני חייב להציל את האח שלי או קרובי לפני אחרים זה דבר מאד מוסרי מה שהרמבם התכון לאותו דור ודווקא מי שעובד עבודה זרה ובטוח מדובר בעכום ששנאו את היהודים שנאת רצח ובכלל בגמרא בבא בתרא מובא דעה שחייבים ליתן מן הצדקה גם לעניי עכום של אותו עיר מפני דרכי שלום ואין כאן המקום לפלפל רק שאני להבהיר שזה פשוט לא עובד ככה לצטט רמבם בפורום של שאינו יודעים לשאול וזה כבר פסק הלכה למעשה אתה מבין טוב טוב מה שאני אומר
 

haimcn

New member
אני מבין טוב... ../images/Emo80.gif

לא טענתי שהכל רע ביהדות... לא טענתי גם שהרוב רע... אני יהודי ואני אשאר כזה, אך לא יהודי שחי בגיטאות. יש דברים רבים יפים וטובים ביהדות, אך גם יש דברים פחות טובים - את הגזענות לא המציאו הגויים... אבל, אם אתה בא בגישה שלילית ומדגיש את הצדדים השוליים של החברה החילונית / יוצאת בשאלה - אל תתפלא אם אני מדגיש דברים כאלה ומעמיד אותם בפני עצמם. סילוף זה לא!! לא עיוותתי ולא שיניתי כלום - גם לא הוצאתי דברים מהקשרם! אולי אתה רואה מה שאתה רוצה לראות ומה שלא מסתדר לך הוא סילוף... (זאת הסיבה שהחברה החרדית לא לומדת תנך בפני עצמו... עצימת עיניים) אז לא יזיק להיזהר עם המילים שכותבים ולפני שאתה שוב כותב תחשוב טיפה!! יום נעים!!
 
קטע מהתלמוד

הגמרא במסכת פסחים דנה בפסוק: "כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו, עזוב תעזוב עמו". (מכירים? מצוה כל כך הומנית! להתעלם מהשנאה שיש לך כלפי האיש ולעזור לחיה הסובלת!) הדיון קובע שמדובר בחמורו של יהודי, ומיד שואלת הגמרא: איך יכול להיות שאתה שונא מישהוא, והרי יש מצות ואהבת לרעך כמוך? עונה על זה הגמרא: מדובר ביהודי מחלל שבת שמצוה לשנוא אותו מתעקש המקשן: אם כך למה הוא נקרא שונאך, הרי כולם צריכים לשנוא אותו? עונה על זה הגמרא: מדובר ביהודי שרק אתה ראית אותו מחלל שבת בסתר, ואם כן רק אתה מחויב לשנוא אותו !!
 

חי אדר

New member
צריך ללמוד היטב

כבר חז"ל צפו כי הבנה שטחית של הדברים עשוייה להוליד מסקנות שגוית ומרחיקות לכת. ולכן קבעו כי מי שאינו מגיע להוראה ומורה הוראה הרי זה גס רוח. למרבה הצער ומבלי כל כוונה לפגוע, מסקנותיך מאשרים קביעה זו. אכן, כפי שציינתה זה מופיע בתלמוד, אולם מהיכן אתה למד שהלכה זו תקפה גם כיום? כלום בחנתה את המציאות בה נכתבו הדברים? אם קצת תעיין בדברי ימי ישראל תיווכח לראות כי אז היו נרדפים מאוד ע"י הגויים, והוטלו עליהם גזרות קשות ונוראות, שבהכרח היחס לגוי יהיה שונה ממה שאוזנינו המוסריות עשויות לשמוע. בעניין זה דנו כבר הפוסקים, וספרות מחקרית רחבה מוכיחה זאת בעליל. כך שהיתפסותך לקריאת הטקסת תוך התעלמות מוחלטת מהרקע שבו נאמרו הדברים, מנביטה מסקנות גורפות וחפוזות,אשר ריח של שינאה נודף מהם. וחבל. מה דעתך אם היום אדם ימצא אבידה של פלסטיני הגר בשטחים, כלום יהיה בעיניך מוזר אם החוק יקבע שלא צריך להיכנס לשטחי הרשות על מנת להחזיר את האבידה? לפי מסקנותיך נראה לי כי לאור מסקנותיך הבהולות, אתה תציע התנגדות לחוק.
 

שמואליק

New member
תודה לחי אדר

אני מרוצה לראות אנשים כמוך כאן בפורום פשוט הוצאת לי המילים מהפה השאינו יודעים לשאול פשוט שונאים את הדת שלהם את העבר שלהם ולא צריך להיות חכם גדול או פסיכולוג להבין למה
 

haimcn

New member
כה לחי (אדר)!!

ראשית, לפחות חי אדר לא מדבר בשנאה אלא בהגיון - תלמד ממנו!! שנית, אני דווקא מאוד אוהב את הדת שלי, אני גם מאוד אוהב את התנך ואפילו אני לפעמים אוהב ללמוד גמרא. אני פחות אוהב את העובדה שקבוצה מסוימת מחזיקה את הדת אצלה והם היחידים שיכולים להגיד מה כוונת הדת. אני לא מוכן לקבל את זה שמה שנוח אפשר לקרוא כפשוטו ומה שלא נוח צריך לפרשן בכל מיני סיבובים והתחמקויות. ואני לא מוכן לקבל שמי שמותר לו לפרשן זה רק קבוצה אחת - זה גם לא היה כך בהיסטוריה של עם ישראל בתקופת המשנה והתלמוד - היהדות פעם היתה רבגונית לא כמו היום... אז אני אקרא את הספרים איך שאני רואה לנכון ואני מפרש אותם כמו שכתוב, לפי העובדות ההיסטוריות שהיו נכונות באותה תקופה וגם לפי פרשנויות קודמות.
 
לא היתה שנאה

קראתי שוב את הקטע הקודם שלי, ולא מצאתי צליל שנאה. למעשה ציטטתי את התלמוד מלה במלה (בתרגום שלי) בכל אופן אני אוהב הרבה דתיים, ואין מה לאהוב בדת, דת כלשהיא. בדת אתה מאמין או לא.
 

חי אדר

New member
לאתאיסט עם ציציות הערה קטנה.

אני ער לבעיה שאתה מבקש להעלות בבקורתך, אני גם מאוד מבין את המצב שאליו אתה נקלע אליו, בין הכרתך האישית לבין המצב החברתי שבתוכו אתה נמצא. אולם יש לי הרגשה שלפעמים המצוקה הפרטית של האדם מביאה אותו, לעשות הכללות ולשלול באורח גורף כל דבר שממנו הוא מבקש לברוח. וכאן אני חושב טמונה הבעיה. בעיה זו, אינה נחלתם הבלעדית של יוצאים בשאלה, אלא היא הרבה קיימת גם אצל חוזרים בתשובה. כך שמבחינה זו יש הרבה מכנה משותף בין חוזרים בתובה, ליוצאים בשאלה. אני כותב לך זאת, על מנת שלא תיקח את תגובותיי כדברי הטפה, או כניסיון לפגוע אישית. אני רחוק מכך מאוד. מטרתי לחפש דרכי ביניים לאיזון בין הקיטוב השורר היום בחברה שלנו. השסע בין הציבור הדתי והחילוני הולך ומעמיק, ולטעמי הדבר נובע מהעדר פירגון הדדי. ולרוב הוא נובע מבורות של שני הצדדים. לכל צד יש שברי ידיעות וכל אחד חושב כי רק הוא רואה נכוחה את המציאות, והשאר טועים.
 
הקביעה הגורפת....

הקביעה הגורפת היא דווקא נחלתם של המאמינים, באופן גורף אתה בוודאי לא תסכים שיתכן שמישהוא מגדולי ישראל טעה !! רש"י? הרמב"ם? רב אשי? רבי עקיבא? הטור? הבית יוסף? וכן הלאה והלאה ואם אני טועה, אז אני מתנצל מראש על שחשדתי בך. אבל אם אני טועה, אז תן לנו בבקשה דוגמא.....
 

חי אדר

New member
אין חסינות מטעויות

אי לי כל ספק שטעות עשויה לרבוץ לפתחם של חכמים. ואני רחוק מהגנה על חכמים באורח עיוור. אולם אני חושב שלפני שמחליטים וקובעים אם היתה טעות יש צורך בבחינה דקדקנית.בנוסף לזאת,עולם ההלכה יש לו מרכיבים משפטיים, ולפעמים גם אם נופלת טעות, שינוי הדבר צריך להיעשות ע"י המוסמכים לכך. אני משוכנע שעל נקודה זו אפשר להשיב כי יש בכך פגיעה בחופש הפרשני. אולם כך היא דרכה של הלכה, וכך ההוא דרכו של משפט. גם במערכת החוקית של המדינה מוכר הכלל: ששינוי החוק אינו יכול להעשות ע"י האזרח. ואף אם יש לו טענות כבדות משקל כנגד חוקיותו של החוק, לעניין זה מוסמך רק בית המשפט העליון להורות על בטלותו של חוק.וגם בנקודה זו, אין תמימות דעים. חילוקי דעות חריפים מתנהלים מעל דפי הפסיקה של בית משפט העליון בעניין הסמכות להורות על בטלותו של חוק.אם כן, זהו עיקרון עליון, הפורס מצודתו על כל נורמה בעלת איפיון חוקי.ואין לכך קשר לדת דוקא. בעניין זה, אפשר לומר שהמשפטנים אימצו את העקרונות ההילכתיים .ואם כן, מדוע נבוש במקורותינו?
 

חי אדר

New member
קח דוגמה

כינה בשבת,קביעות במה שקשור לענינים של אסטרונומיה. בעניין רפואות שונות המופיעות בתלמוד. ועוד. חומר מעניין בעניין זה תמצא, אצל פרופ´ פאוור, בקובץ שהחתפרסם לכבוד השופט שילה.
 
התנצלות

אני אכן מתנצל שחשדתי בך שאתה לוקח את דברי חז"ל כאמת בכל מחיר, אם אתה מקבל שחז"ל ידעו על העולם מה שלמדו מחכמי אומות העולם של זמנם אני אקרא שוב את הודעותיך ( המעניינות בכל מקרה)
 
למעלה