ראש עיריית פ"ת פותח את חניון אצטדיון המושבה בחינם לכולם. ראש

משה12333

New member
ראש עיריית פ"ת פותח את חניון אצטדיון המושבה בחינם לכולם. ראש

העיר הגיע להבנות עם חב' האוטובוסים אפיקים על שכירת החניון מעיריית פ"ת והעמדתו לחניית מכוניות בחינם.

ראש העיר השקיע רבות בכניסת חברת אפיקים לפ"ת במקום חברת קווים ויועצי התחבורה שלו תכננו לתושבי פ"ת קווי אוטובוסים חדשים רבים שלא היו בעידן של חברת קווים בעיר.

חניון האצטדיון הוא חלק ממתחם אצטדיון המושבה שעלה לעיריית פ"ת כ-150 מיליון שקלים מתקציבה. הסכום העצום הזה הושקע כדי לעמוד בדרישות פיפ"א לרמת הדירוג העולמית הגבוהה ביותר של אצטדיון, שיכול לארח משחקים בי"ל.

ראש העיר משכיר את החלק המזרחי של החניון לחברות פרטיות ללימוד נהיגה על רכבים דו-גלגליים וכעת החלק הצפוני מושכר לחב' אפיקים שמחוייבת לפתוח אותו בחינם.

ראש העיר ניסה לשכנע את חב' רכבת ישראל לשכור את החניון לטובת נוסעי הרכבת, אך לרכבת ישראל כלל לא אכפת מקווי הנוסעים שלה. אכפת לה רק מקווי המטענים שלה שמכניסים לה כסף רב. רכבת ישראל סירבה לבקשת ראש העיר לשכור את החניון וזאת למרות שהחניון שלה מלא בכל בוקר עד אפס מקום.


לחב' אפיקים היתה בבוקר תאונה ללא נפגעים בתחנה המרכזית של פ"ת כשנהג של החברה יצא מהתחנה המרכזית, התבלבל בין דוושות התאוצה לבלימה ודהר קדימה במקום ימינה.

האוטובוס חצה את אי התנועה של רח' אורלוב (ציר 481), חצה את כל הנתיבים הנגדיים ונעצר במדרכה הרחוקה כשהוא מתנגש במבנה הכניסה למעבר התת-קרקעי להולכי רגל שנבנה עבור נוסעי הקו האדום של הרכבת הקלה בין המדרכות שבצידי רח' אורלוב לבין אי התנועה שבמרכז הכביש.

המעבר מחכה נטוש וסגור כבר הרבה שנים לקו האדום, אבל היום נמצא לו סוף כל סוף שימוש:

המבנה של המעבר התת-קרקעי מנע בוודאות אירוע רב נפגעים כי בלעדיו האוטובוס היה ממשיך לדהור לתוך רחוב מגורים שנמצא ממש מאחוריו (רח' פרופ' שור).





 

shershku

New member
יח"ץ מעולה למי שפוגע בתושביו

במקום תחבורה ציבורית, בריאות ואורך חיים בריא הוא מקדם ערכים שדי פוגעים בבריאות התושבים שלו.
 

משה12333

New member
דבר ראשון כותבים: אורח חיים ולא כפי שכתבת. אורח (orach)

בעברית הוא נתיב, דרך.

בהשאלה, אורח חיים הוא נתיב חיים, אופן התנהגות.

מאותו השורש קיימת המילה: אורחה שמציינת שיירה שהולכת בדרך ובהשאלה: אורחות חיים.


דבר שני, ראש העיר של פ"ת מקדם אורח חיים בריא לתושבי עירו ומעודד אותם לעסוק בהליכה וברכיבה על אופניים.
ראש העיר מתכנן מסלולי רכיבה רצופים, באמצעות מדרכות וגשרים מעל צירי התנועה המרכזיים, ממרכז העיר ועד לפארק הצפוני של פ"ת (פארק הירקון של פ"ת). הפארק מתוכנן להיבנות מיד כשבית המשפט יוציא צו פינוי לכל העסקים במתחם ירקונים.

יהיו שני מסלולי רכיבה על אופניים חדשים מכיכר המייסדים שבמרכז העיר, האחד לאורך רחוב פינסקר והשני לאורך רחוב בר-כוכבא. שני המסלולים ייפגשו ברח' הרכבת שיוארך דרומה עד לציר גיסין. מסלול הרכיבה ימשיך לתוך הפארק הצפוני על גבי הגשר שמעל למסילת הרכבת בסמוך לאתר מיון הפסולת שייהפך לאתר מבקרים עם פארק מיחזור ענק שיוקם במקומו.

ממש בקרוב מתוכננים להיבנות שני גשרים חדשים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, האחד מעל לציר הרב מלכה והשני מעל לציר גיסין.

יהיה גם גשר מעל לכביש מס' 4 לחיבור בין פארק הירקון החדש של פ"ת לפארק הירקון החדש של בני-ברק שגם מתוכנן להיבנות עם פינוי מתחמי משפחות הפשע שהתנחלו בשיטחו. הממשלה כרגע מפנה את משפחות הפשע האלה בכח.

 

Bus Nerd

Active member
משה משה משה, עוד פעם באת לעשות יח"צ? תציג את התמונה המלאה

פעם חניון האצדטיון היה פתוח בחינם והיה סבבה. עיריית פ"ת סגרה אותו בגלל שלטענתה משאיות חנו בחניון וגרמו נזק לאספלט שלא נועד למשאיות.

הוא היה סגור במשך שנים, עומד לו, בתור משטח אספלט ריק, ונעשה בו שימוש רק בזמן משחקים באיצטדיון.

ב2015 הפכו אותו לחנה וסע והוא נפתח מחדש לאנשים שרוצים לשלב רכב פרטי עם תחבורה ציבורית. השאטלים כידוע, נכשלו ובוטלו לא מזמן, אבל במקומם משרד התחבורה החליט להעביר שם קו אוטובוס (מספר 238) שיחליף את השאטלים ויהיה יותר זול להפעלה, כך שהחניון יוכל להמשיך לשמש כחניון חנה וסע. מאז החניון היה פתוח בחינם ובלי בעיות מיוחדות, והרבה מנוסעי הרכבת (יותר מ100 אנשים ביום) השתמשו בו, בתור תוספת לחניון הצר והזעיר של תחנת הרכבת.

אבל לפני שבועיים עיריית פ"ת החליטה שבא לה לסחוט את רכבת ישראל, אז היא סגרה את החניון עם שער ברזל חדש שהותקן באישון לילה, בלי להודיע לתושבים. הם רצו שרכבת ישראל תשלם לעירייה דמי שכירות לחניון, דבר שרכבת ישראל אף פעם לא עושה באף עיר. רכבת ישראל כמובן סירבה לשכור את החניון, ולכן הוא נשאר סגור.

התושבים מחו על כך בדף הפייסבוק של ראש העיר הנערץ שלך, וצוות הדף הגיב בנסתר, לא בפוסט שפורסם לכולם אלא בתגובה למתייגים, שהחניון יהיה בתשלום של 10 ש"ח ליום לתושב או 20 ש"ח ליום למי שלא תושב.

זה מחיר שהוא יותר מ*כפול* ממחיר החופשי חודשי. זאת אומרת, יש לא מעט אנשים שיש להם רכב פרטי, ובוחרים, כן, *בוחרים*, להשאיר אותו בתחנת הרכבת ולנסוע ברכבת במקום לנסוע ברכב כל הדרך לעבודה. הם לא נוסעים שבויים. אם לא תיתן להם לחנות כמו שצריך הם ישתמשו ברכב שלהם כדי לנסוע כל הדרך לעבודה עם הפקקים. אז ראש העיר שלך החליט שהם יהיו פרה חולבת, ושצריך *להכפיל* את עלויות הנסיעה שלהם סתם כי הוא יכול.

כמובן שנוצרה מחאת תושבים קולנית מאוד בפייסבוק, כי אף אחד לא רצה לשלם כסף לחניון שלא באמת צריך שישלמו עליו - תושבי פ"ת משלמים ארנונה מספיק גבוהה כדי לתחזק חניון. ואם מה שאתה אומר בפוסט הזה נכון, ראש העיר התקפל מלחץ התושבים וחזר בו מהחלטתו. מחר אסע לבדוק אם באמת הדבר כך. מה שמצחיק כאן זה שאתה מציג התקפלות של ראש העיר בתור משהו שהוא עשה מלב טוב, ולא שהוא ניסה לסחוט ב"שיטת מצליח" ורק כשלא הצליח החליט לוותר *ולהחזיר את המצב לקדמותו*.

עוד שגיאה עובדתית אצלך זה הטענה שלרכבת ישראל לא איכפת מנוסעים - דווקא איכפת להם מאוד. שירות המטענים שלהם הרבה פחות רווחי והרבה פחות רחב משירות הנוסעים שלהם. רכבת ישראל היא *בעיקרה* חברה להסעת נוסעים, ורכבות משא הן ענף צדדי שמפותח הרבה פחות. הטענה שלרכבת ישראל איכפת רק ממטענים הייתה נכונה בשנות ה90, כשהרכבת עדיין הייתה חלק מרשות הנמלים.

בוא נבדוק בדוח הרבעוני של הרבעון הראשון של 2016:
https://www.rail.co.il/HE/About/Documents/דוח_תקופתי_רבעון_1_2016_isa.pdf

177 מיליון ש"ח הכנסות מהסעת נוסעים עם 14.8 מיליון נסיעות
50 מיליון ש"ח הכנסות מהסעת מטענים.

בפעם האחרונה שבדקתי, 177 מיליון זה עדיין יותר מ50 מיליון, אבל אולי בפתח תקווה זה אחרת?


לאחרים בפורום, שאינם משה, שלא אוהבים רכבים פרטיים וכיו"ב:
חניון החנה וסע הזה במילא קיים בתור החניון של האצטדיון. כשאין משחק, אין לאף אחד מה לחפש בו חוץ מנוסעי הרכבת, לכן הוא אפילו לא קרוב לתפוסה מלאה. מדובר על חניון בסדר גודל של בערך 1000 מקומות חניה, לכן אין בעיה של דרישה שצריך לנהל באמצעות מחירי חניה.
דווקא חניה חינם שם *מעודדת* תחבורה ציבורית כי היא מאפשרת לאנשים שכבר יש להם רכב להגיע לרכבת בקלות, להשאיר את הרכב שם, ולהמשיך את שאר הדרך בתחבורה ציבורית (רכבת + אוטובוסים).


אם כבר בעניין פתח תקווה, לאחרונה מסתבר שהמרכז המסחרי הלא חוקי שנבנה על קרקע חקלאית בירקונים, שלידו יש את תחנת הרכבת סגולה, החליט לסגור את החניה שלו בשעות שהחנויות לא פועלות, ובכך לפגוע בכל משתמשי הרכבת שרוצים להגיע לתחנה בסביבות 7 בבוקר, כולל מי שמגיע לשם באוטובוס. עיריית פתח תקווה נהנית מהארנונה של המתחם הזה, ולכן מתעכבת במכוון מביצוע צו בית המשפט המורה לסגור את המתחם ולהרסו.

לעיריית פ"ת לא איכפת מתחבורה ציבורית, אחרת ראש העיר היה עושה משהו בנידון. אבל הוא לא עושה. כי לא איכפת לו.
 

משה12333

New member
זה לא יח"צ. אלו הן עובדות:

1. עיריית פ"ת השקיעה כ-150 מיליון שקל מתקציבה כדי להקים את האצטדיון. לכן לתושביה הוצע מנוי חודשי עירוני במחיר של 100 שקלים. לתושביה שמשתמשים ברכבת 20 פעמים בחודש, המחיר הוא 5 שקלים ליום חנייה שזה מחיר ממש אפסי.

2. החונים בחניון הם לא תושבים מחוץ לפ"ת. הם תושבי פ"ת שרוצים להגיע לחיפה או למקומות עבודה מחוץ לגוש דן, ברכבת. לנסיעות בתוך גוש דן לא שווה לתושבי פ"ת להחנות את ריכבם בתחנת הרכבת ולנסוע נסיעה קצרה בה.

3. חברת רכבת ישראל מפסידה הפסדים עצומים מכל קו נוסעים שהיא מפעילה. הממשלה מסבסדת בסבסוד עצום, שאין כדוגמתו בעולם, את כל קווי הנוסעים ברכבת במדינת ישראל.
הממשלה משלימה בכל שנה, השלמה תקציבית בשיעור של 85 אחוז את תקציב רכבת ישראל, רק כדי שיהיה לה מאזן אפס (ללא הפסד או רווח) ע"מ שקווי הנוסעים ימשיכו לפעול.
מצב איום ונורא זה גרם למהפיכה ששר התחבורה מוביל כעת בכל הכח: רשת חדשה ושלמה של מסילות רכבת כפולות בכל הארץ להובלת מטענים, מכולות, חול, אשפה, חמרי גלם וכל דבר שניתן לשנעו.
כל מה שאתה רואה היום בעבודות של רכבת ישראל הוא לצרכי מטרה זו. פרוייקט החישמול, הקו החדש לבית שאן, הקו החדש לכרמיאל, הקו החדש המזרחי, הקו החדש לאילת, כולם מיועדים להניב הון עתק לחברת רכבת ישראל כי היא מתכננת להחליף את כל משאיות-הענק שנעות על כבישי הארץ.
חברת רכבת ישראל מתכננת הקמת מסופי ענק למטענים, מסופים פרטיים למטענים, "נמל יבשתי" למטענים כי חטיבת המטענים שלה מכניסה לה הרבה מאד כסף.
התחנות החדשות של הנוסעים שמוקמות על קווים אלה, לא מעניינות בכלל את רכבת ישראל אלא אך ורק את משרד התחבורה. מצידה של רכבת ישראל, אפילו שיהיו בהן רק 5 נוסעים ביום. גם כך, הממשלה מסבסדת את קווי הנוסעים שלה.

4. מצידה השני של מסילת הרכבת של תחנת הרכבת קריית אריה, נבנה בימים אלה חניון ענק של נת"ע לטובת משתמשי הקו האדום של הרכבת הקלה. מתוכננת תחנה במיקום של מסוף התחזוקה של רכבות הקו האדום.
הגישה לתחנה תהיה מהמחלף החדש (מחלף קפלן) שייבנה בכניסה לבית העלמין ירקון על כביש 491 החדש.
רכבת ישראל משתמשת בחניון החדש של נת"ע כתירוץ לא להגדיל את החניון שלה בצד הדרומי של המסילה, למרות שכל רצועת המסילה היא שטח פרטי שלה והיא יכולה בעיקרון להאריך את החניון שלה עד אין-סוף לאורך המסילה.
אתה תראה שהיא תקים בשטח הזה עוד מסוף מטענים קטן במקום עוד חניה לכלי רכב.

5. עיריית פ"ת מנסה כבר במשך כעשור לפנות את כל מתחם העסקים שליד תחנת הרכבת סגולה, כדי להתחיל לבנות את הפארק הצפוני (פארק הירקון).
בית המשפט, פעם אחר פעם, שם לעיריית פ"ת מקלות בגלגלים כי בית המשפט במדינת ישראל הוא רחום וחנון כלפי האזרחים ומחמיר כלפי הרשויות.
בית המשפט נותן עוד הארכת זמן ועוד הארכת זמן לבעלי העסקים עד לפינויים.

עיריית פ"ת לא יכולה לפעול בניגוד להחלטות בית המשפט והיא נושכת שפתיים ומחכה לצו הפינוי המיוחל מבית המשפט.





 

Bus Nerd

Active member
אתה שוב טועה

החניון "של נת"ע" נועד לעובדים של החברה שתתפעיל ותתחזק את הקו האדום. לא יהיה ממנו גשר הולכי רגל אל הצד של קריית אריה.
&nbsp
תחנת הרכבת *הקלה* של הקו האדום בקריית אריה תקום מדרום לתחנת הרכבת הכבדה הקיימת, בשטח שהיום הוא שדה ריק. כך עולה ממסמכי התכנון הרלוונטיים.
&nbsp
בקשר לסעיף מספר 2, אתה גם טועה, חלק מהחונים לא גרים בפתח תקווה, והרבה מהנוסעים ברכבת שעולים בפתח תקווה יורדים בת"א מרכז ות"א השלום כדי להגיע לעבודתם בת"א ורמת גן. חלקם כמובן ממשיכים הלאה לחיפה או לדרום, אבל זה לא רלוונטי - בכל מקרה כל מכונית שחונה בחניון היא פחות מכונית אחת בפקקים, ולהרבה מתושבי פתח תקווה וישובי הסביבה (רוב החונים בסגולה הם בכלל מהוד השרון) משתלם יותר להחנות את הרכב בתחנת הרכבת ולהמשיך את הנסיעה למרכז ת"א (או לאיזורי תעסוקה אחרים) ברכבת. הנסיעה ברכבת מקריית אריה לת"א השלום לוקחת רבע שעה, שזה מהיר *בהרבה* מנסיעה של אותה דרך ברכב פרטי בפקקים של הבוקר.
&nbsp
&nbsp
בקשר לסבסוד, אני מבין שאת הדוחות הכספיים לא קראת? רכבת ישראל מקבלת סבסוד לפי מספר נוסעים. כל השקעות הענק האחרונות בתשתיות של רכבת ישראל נועדו לנוסעים. השקעות בחטיבת המטענים הן תוכניות לעתיד (המסילה המזרחית וכו') בשביל להציל את חטיבת המטענים מקריסה - כי ישראל לא גדולה מספיק בשביל שהובלת מטען ברכבת תהיה יעילה מספיק לרוב השימושים, בניגוד לארה"ב ששם המטענים שולטים, ובלי מסילות נוספות שמיועדות למטען הרכבת לא תצליח להיות תחרותית מול משאיות בהובלת מטענים שאינן מכולות זבל או מכולות חצץ (רוב מה שהרכבת מסיעה היום).
&nbsp
אם לרכבת ישראל לא היה איכפת מנוסעים, הם לא היו טורחים לבנות את הקו המהיר לירושלים, או את הקו לכרמיאל, או את התחנות החדשות על קווים קיימים שצצות מדי פעם. הקו לכרמיאל לא הולך להסיע מטענים, אין שם מקום למסוף מטענים או הכנה בשבילו. הוא מתוכנן לנוסעים בלבד. כנ"ל הקו המהיר לירושלים. אם לרכבת ישראל לא היה איכפת מנוסעים הם לא היו משקיעים מילארדים בקרונות וקרונועי נוסעים חדשים, וכו' וכו'.
&nbsp
בקשר למחיר, תסתכל בעצמך בפייסבוק של ראש העיר בתגובות, זה מקרה *קלאסי* של שיטת מצליח:
&nbsp
1) לנסות לסחוט את רכבת ישראל. לא הצליח.
2) לנסות לסחוט את הנוסעים - להגיד שהתשלום יהיה 10 שקלים ליום.
3) להבין שהנוסעים לא מוכנים, להציע להם מנוי חודשי בעלות של 5 שקלים ליום. לא הצליח.
4) לוותר ולהגיד שזה בחינם, כמו שהיה קודם.
&nbsp
בקשר לעלות הקמת החניון הזה, תאמין לי שלסגור את החניון לא היה מחזיר את העלות, וגם לגבות תשלום לא היה מחזיר את העלות. גם לגבות קנסות מכל מי שחונה באדום לבן בתחנת הרכבת לא היה מחזיר את העלות, למרות ששם היה אפשר לעשות כמה אלפי שקלים ביום "בקלות" (ולהבריח את כל הנוסעים).
&nbsp
לרכבת ישראל גם אין בדיוק "לאן" להרחיב את החניון, כי השטח של השדה הריק שמדרום לחניון הקיים וממערב לכביש הגישה מתוכנן בתור תחנת רכבת קלה של הקו האדום. מדרום לחניון בצד השני יש את החניון של האיצטדיון, וממזרח השטח צר מדי מכדי להרחיב, שלא לדבר על זה שזה דורש שינוי תכנוני משמעותי כי הרחבה המזרחית ביותר של החניון נועדה להיות מסוף אוטובוסים בכלל, וכל הרכבים הפרטיים שחונים בה עושים את זה שלא כחוק.
&nbsp
לא הגיע הזמן שתעשה "גילוי נאות" ותגיד שברוורמן משלם את המשכורת שלך?
 

משה12333

New member
1. תסתכל על המפה שצירפתי עכשיו של רכבת ישראל. תסתכל על מסוף

המטענים כרמיאל ועל כמות המסופים שרכבת ישראל מתכננת להקים.

תסתכל על "הנמל היבשתי" של רכבת ישראל במפה.

2. החיבור לחניון של נת"ע יהיה דרך מחלף קפלן שיקשר בין פ"ת, בית העלמין ירקון וכביש 491. החניון הזה יהיה של התחנה של הקו האדום שמוקמת ממש מול תחנת הרכבת קריית אריה, מהצד השני של מסילת הרכבת.

3. אף תושב פ"ת לא נוסע עם מכוניתו לקצה פ"ת כדי להמשיך ברכבת לת"א. זה פשוט לא הגיוני. אם הוא צריך להגיע לת"א, הוא נוסע בדרך אם המושבות ומשם לת"א דרך גשר מבצע קדש בר"ג ודרך שכונת הדר יוסף שבצפון ת"א. זו נסיעה של רבע שעה, גם בפקקים של הבוקר.

הסטודנטים שגרים בפ"ת נוסעים לאונ' ת"א דרך קו 49 או דרך האוטובוסים לאצטדיון המושבה ומשם ברכבת עד לתחנת האונ'.

לתושבי הוד השרון יש תחנת רכבת בהוד השרון או בראש העין או בסגולה. הם לא משתמשים בתחנת הרכבת קריית אריה שמשמשת רק את תושבי פ"ת שעובדים מחוץ לגוש דן.

4. התשלום של עשרת השקלים נועד לתושבי פ"ת שלא רצו לרכוש מנוי עירוני חודשי כי הם משתמשים ברכבת פחות מ-20 פעמים בחודש.

5. מנכ"ל חב' אפיקים וראש עיריית פ"ת עובדים בשיתוף פעולה מלא במגוון פרוייקטים תחבורתיים לטובת תושבי פ"ת. לא תמצא שיתוף פעולה כזה באף עיר אחרת.
פתיחת החניון בחינם הוא רק אחד מהפרוייקטים המשותפים של שניהם.

6. תסתכל על ההדמייה של חניון נת"ע. יש כבר מעבר תת-קרקעי פעיל בתחנת הרכבת קריית אריה כדי לעבור מצד אחד של המסילות לצד השני. מחניון נת"ע הולכים ברגל לתחנת הרכבת ועוברים לצד השני של המסילות דרך המעבר התת קרקעי. פשוט יקימו עוד שער לבידוק בטחוני מהצד הצפוני של המסילות.

7. חניון נת"ע ישמש אך ורק את נוסעי הרכבת הכבדה כי הקו האדום יוקפא ולא יושלם משלוש סיבות עיקריות:

א. קשיי מימון.
ב. חשש מהתמוטטות מבנים בעת החפירה האופקית התת-קרקעית.
ג. מי התהום הגבוהים שמקשים על החפירה והופכים אותה אפילו לבלתי אפשרית.

לאחר סיום חפירת התחנות התת קרקעיות, הרחובות יוחזרו פחות או יותר למצבם המקורי וזהו. התחנות התת קרקעיות יישארו שוממות כפי שנשאר המעבר התת-קרקעי בפ"ת ליד התחנה המרכזית.

אולי הממשלה תפתח אותן לציבור בעת המלחמה הבאה עם החמאס בעזה או עם החיזבאללה בלבנון כדי שימשו מקלט לתושבי ב"ב, ר"ג ות"א שאין להם חדר מוגן בביתם.

(דרך אגב, היום הפתח של המעבר התת-קרקעי הנטוש והסגור בפ"ת בלם אוטובוס דוהר ומנע ממנו להיכנס לתוך רחוב מגורים. כך, תאונת האוטובוס הפכה לתאונה ללא נפגעים כלל).

8. ראש עיריית פ"ת הוא ראש עיר מוצלח. רק השבוע התפרסמו שני סקרים ארציים אובייקטיביים לגבי מקומות בילוי ושירותי רפואה. נחש איזו עיר כיכבה בשני הסקרים.













 

d70

Well-known member
ראש עיר גרוע ביותר,אפילו היחצן שלו לא משהו...
שירותי הרפואה לא נקבעים ע"י ראש העיר.
משעשע אותי הלוגיקה העקומה שלך שכבישים שהמערכת קוברת ל 20 שנה ב"בדיקת היתכנות" נחשבים עובדה מוגמרת, ומצד שני אתה החלטת שהקו האדום בביצוע - לא יוקם.
 

משה12333

New member
אתה משווה סלילת כבישים לחפירה תת-קרקעית בתוך מי תהום? סלילת

כביש זה מהיום למחר. תראה באיזו מהירות הרחיבו את כביש מס' 1 וזאת למרות תנאי השטח הלא פשוטים.

בפ"ת הכל מישור. סלילת כביש בגוש דן היא הדבר הכי קל בעולם.

חפירה תת-קרקעית בגוש דן היא הדבר הכי קשה בעולם. אין לך אף דוגמא מהעולם של חפירת מנהרה תת קרקעית בתוך מי תהום.
למדינת ישראל גם אין את התקציב לכך כי זה בור ללא תחתית.

ואל תשכח שהכל מיועד לרכבת קלה שגם לכך אין לך דוגמא מאף מקום בעולם. מי בכלל יכול להמציא יצור כלאיים משונה של רכבת קלה שתעבור מתחת לאדמה? איפה ההיגיון הכלכלי והתחבורתי בצעד שכזה?

 

d70

Well-known member
עוד פעם
? חפירה באזורים עם מי תהום זה נורמה
רק בעולם הדימיוני שלך "דבר הכי קשה בעולם"
 

משה12333

New member
חפירה במי תהום היא בלתי אפשרית. בגוש דן מי התהום הם גבוהים

מאד וקרובים לפני הקרקע.

לכן אתה רואה בכל פינה בגוש דן תחנת שאיבה של מי התהום. בגוש דן יש מאות תחנות שאיבה שמספקות מים לתושבי הערים.

במחלף גהה, למשל, יש בפינה הדרום-מערבית של המחלף תחנת שאיבה לעיר בני ברק.



 

d70

Well-known member
תקשיב לעצמך ,עושים זאת בכל העולם ורק בישראל אי אפשר?
 

ש מים

New member


אם חפרו מתחת הלה-מאנש, לא נראה לי שתהיה בעיה לחפור מתחת לרחוב שטמפפר, או אפילו לנחל הירקון...
 

משה12333

New member
לא חפרו את המנהרה בין אנגליה לצרפת בתוך המים. חפרו אותה מתחת

למים, בתוך הסלע שבתחתית התעלה וגם את זה עשו רק לאחר שגילו שכבה מוצקה של סלע עמיד ולא פריך שמוגן לחלוטין מחדירת מים.

בגוש דן, לא ניתן לבצע זאת כי העומק התחתון של מאגר מי התהום מגיע למאות מטרים מתחת לפני הקרקע.

 

d70

Well-known member
אם נת""ע משלמים יותר,היית מביא לינקים לשיטות חפירה במי תהום
 

משה12333

New member
לחפור בתוך מי תהום חפירה יקרה בשביל רכבת קלה? איפה ההיגיון?

כל הכסף בא מתקציב המדינה והוא על חשבון מיליון דברים אחרים שיותר נחוצים לאזרחי ישראל.

בתוך מי תהום, החפירה הופכת למסובכת מאד כי צריך כל הזמן לשאוב עם משאבות את המים ולהזרימם החוצה מאתר העבודות.

כל טעות הכי קטנה בעת חפירה שכזאת גורמת להרוגים ולהריסת כל הבנייה שהתבצעה באתר.

 

d70

Well-known member
בלינק שהבאת יש דוגמא לביצוע של מנהרות תשתית בחיפה
 
לא רק שחפרו - אלא ממשיכים בשאיבה תמידית

במרבית ( לשם זהירות ולא לכל ) המקרים בהן הרכבת התחתית חוצה נהר מתחת לפני המים - מתחייבת שאיבה, בה נוצרת שפילת מים בקרבת המנהרה, המונעת את כניסת המים אל תוכה. יש מקרים בהם המנהרה מצויה בעומק רב מתחת לפני הקרקע/תחתית הנהר.
 

משה12333

New member
בכל העולם אין לך מקרה כזה. כל גוש דן צף על מאגר עצום של מי

תהום שנמצאים ממש בסמוך לפני הקרקע.

לכן כל גוש דן, מחדרה ועד ליבנה, היה שטח מוצף של ביצה אחת ענקית עד לתחילת המאה ה-20.

הספיקה של מעיינות הירקון בין ראש העין לפ"ת היא ספיקה אדירה שמשמשת את חברת מקורות להזרמת מים לכל הנגב.

לפני שמדינת ישראל החליטה לשאוב את מי המעיינות האלה, נהר הירקון היה נהר אדיר שפשוט חצה את גוש דן לשניים ולא היה ניתן לחצות אותו. היו עוקפים אותו ממזרח למעיינות הירקון כדי לנוע צפונה ודרומה בא"י.

במדינת ישראל, רוב האוכ' התיישבה בדיוק מעל מאגר מי התהום הזה כי רוב האוכ' היהודית שהגיעה לא"י בעליות הראשונות הגיעה דרך הים ממז' אירופה.

גם בארה"ב, רוב האוכ' הגיעה מאירופה דרך האוק' האטלנטי ולכן קו החוף המזרחי שלה הוא הכי מיושב.

בעת העתיקה, אף אחד לא רצה להתיישב ברצועת החוף של א"י בגלל הביצות. רצועת החוף היתה ריקה ושדרת ההר היתה מיושבת, למרות הקושי להקים ישובים במקום הררי.


אם אתה רוצה להקים מנהרה בתוך מים, אתה נכנס להרפתקה שלא תצא ממנה.

 

d70

Well-known member
מניו יורק ועד רצועת עזה חופרים באזורים עם מי תהום
 
למעלה