ראש עיריית פ"ת פותח את חניון אצטדיון המושבה בחינם לכולם. ראש

Bus Nerd

Active member
אתה טועה, אלא אם יש לך גישה לתוכניות שלי אין

בגוש 6344 אתר התכנון של עיריית פ"ת טוען שמתוכנן "כביש גישה לדפו דרומי". אתה טוען שהתוכנית הזו מבוטלת?
&nbsp
ושוב תסביר לי איך אתה חושב שתהיה תחנה תת קרעית מתחת לדפו אם לא חפרו אותה לפני שבנו את מבני הדפו והפורטל של הדפו? ואיך תהיה גישה להולכי רגל אם לא רק שיש חומה בין מסילת ר"י לבין הדפו אלא ביום רביעי עובדי הבנייה של הדפו גם עבדו על הגבהת החומה הזו?
&nbsp
וכמובן: מה ההיגיון לבנות תחנה תת קרקעית בשטח שבו אין כלום? אפשר לבנות את התחנה מעל הקרקע ואם יבואו שם בניינים נוספים לגרום להם להשתלב עם התחנה העל קרקעית - זה זול יותר ויפה יותר.
 

משה12333

New member
תסתכל במפת הגושים והחלקות שצירפתי. גוש 6345, חלקה 18 וגוש

6358, חלקות 81, 85 ו-42 נמצאים מצפון למסילת הרכבת ולא מדרומה. כעת עובר בשטחים אלה הכביש החדש שמשמש כגישה היחידה שיש למרכז התחזוקה וכך זה גם יישאר. לא תהיה גישה מדרום.

כל מרכז התחזוקה בנוי מעל למפלס תת-קרקעי חדש שמשמש כקומת מרתפים לכל המבנים שנבנו מעל לפני הקרקע וגם כתחנת רכבת תת-קרקעית. זה נכון שהתחנה היא לא בעומק של שאר התחנות התת-קרקעיות אלא ממש קרובה לפני הקרקע מלמטה, אבל זה בגלל העלייה שהרכבת תעשה בכניסה מכיוון מערב, מעומק האדמה אל מפלס הקרקע במרכז התחזוקה. לפני העליה הסופית היא תתפצל לתחנה התת-קרקעית הלא עמוקה ולפני הקרקע של מרכז התחזוקה.

תסתכל עליה כעל תעלה לא עמוקה שפשוט שמו לה תקרה מלמעלה וזהו. התעלה הזאת עוברת לאורך הגבול הדרומי של מרכז התחזוקה ממערב למזרח ושמו בה מסילת רכבת. זה נורא פשוט.

וגם, מה הבעיה לסלול שביל פשוט בין מבנה התחנה התת-קרקעית לתחנת רכבת ישראל? הם נמצאים האחד ליד השניה. זה לא כזה סיפור גדול.

 

Bus Nerd

Active member
אבל לא חפרו שם שום תעלה

יש שם כורכר. לא תעלה. והמבנה היחיד שיש לו מרתף זה מבנה השליטה והבקרה.
&nbsp
תסתכל בסקירה מרחפן כאן: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181096918/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
&nbsp
תסתכל גם בתוכנית מספר 410-0359273 במבא"ת וגם באתר התכנון של פתח תקווה.
הנה קישור לנוחיותך
&nbsp
http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...jMpIE2kc7XXMZlAvygUUH6yz40y5/xjr/qz/GnpYYkhE=
&nbsp
זו תוכנית עדכנית מ2016. בתוכנית הזו מסומן בבירור "שטח התארגנות דפו דרומי".
 

Bus Nerd

Active member
בדקתי את זה, שנינו טעינו

לפי שירות הלקוחות של נת"ע.
אני טעיתי: התחנה לא תהיה בשטח שמסומן כשטח התארגנות דפו דרומי
אתה צדקת: התחנה תהיה בשטח הדפו ויהיה מעבר תת קרקעי אליה
&nbsp
אתה טעית: התחנה לא תהיה על קרקעית, והבניין שסימנת הוא בכלל תחנת השנאה
אני צדקתי: התחנה תהיה מעל הקרקע.
 

bralor4247

New member
משה, מזמין אותך לעלות לרכבת בפ"ת בבוקר

אלפי אנשים, אנשי עסקים, סטודנטים, ילדים, עם אופניים או בלי, עולים בתחנות פ"ת, כולל תושבי הוד השרון (שאני נמנה בינהם) שחונים בהמוניהם בפ"ת סגולה ופ"ת קיררת אריה ונוסעים מספר תחנות עד למקומות העבודה והלימודים ברמת החייל / בורסה / אוניברסיטה.
במקום לסוע בפקקים (שלא רק שלא לוקחים רבע שעה, לוקחים שעה מפ"ת עד ת"א)
&nbsp
אתה קשקשן ושקרן באופן מודע ומונע מאינטרסים פוליטיים ואז'נדה של בעלי אינטרסים (עיריית פ"ת, יבואני הרכבים והשד יודע מי עוד משלם לך)
&nbsp
מוטב שתסתום.
 

משה12333

New member
קשה לי להאמין שאתה נוסע במכונית מהוד השרון לתחנת הרכבת קריית

אריה כדי להמשיך משם לת"א.

אין בכך כל היגיון. קשה להאמין שיש אפילו תושב אחד בהוד השרון שנוהג כך.

אם כבר המכונית מגיעה למחלף התקווה בכביש מס' 5, אז היא תמשיך ישר לתוך ת"א דרך מחלף גלילות והאיילון ובטח שלא תיכנס לפקק הכניסה הארוך לפ"ת כדי לחנות בתחנת הרכבת קריית אריה.

למרות הפקקים של הבוקר, לוקח למכונית בדיוק רבע שעה להגיע מאצטדיון המושבה לרמת החיל דרך כביש אם המושבות וגשר מבצע קדש בר"ג. לא הגיוני בכלל שמישהו יחנה את מכוניתו באצטדיון המושבה וייקח רכבת לתחנת בני ברק ומשם יילך ברגל למקום עבודתו ברמת החיל.

גם למתחם הבורסה בר"ג, הדרך הכי מהירה להגיע מאצטדיון המושבה עד אליו היא פשוט לנסוע ישר בדרך אם המושבות לתוך ר"ג. לא הגיוני לחנות באצטדיון המושבה, לקחת רכבת, לרדת בתחנת ארלוזורוב ומשם ללכת ברגל למתחם הבורסה.

אפילו לאונ' ת"א, לא הגיוני לחנות באצטדיון המושבה, לקחת רכבת לתחנת האונ' ואז לעלות ברגל את העליה הארוכה לאונ'. פשוט נוסעים דרך כביש אם המושבות, דרך גשר מבצע קדש ומשם דרך שכ' הדר יוסף ישירות לאונ' ת"א. סיפור של 20 דקות בפקקים של הבוקר.

לכל מי שמגיע לאצטדיון המושבה באוטובוס, זה הגיוני לקחת רכבת לרמת החיל או לאונ' ת"א או למתחם הבורסה, אבל לא למי שמגיע במכונית.

 

d70

Well-known member
כרגיל שטויות

בבוקר אין שום אופציה להמשיך בכביש 5 לת"א. מי שמגיע למחלף התקווה כבר עבר מספיק מהפקק מכיוון ראש העין, אז הוא יורד לכיוון דרך אם המושבות כדי לנסות "לקצר".
לגבי האוניברסיטה- אם מגיעים עם אוטבוס לאיזור אז עדיף אפשר להמשיך.מאיזור פ"ת יש אוטובוסים שלוקחים אותך לאיזור הקניון ומשם אין בעייה לתפוס אוטובוס לאונ ת"א כך שבסעכומו של דבר שאין עדיפות בין אוטובוס למכונית (עומדים ביחד באותות פקק)
 

משה12333

New member
רק מי שמוכרח להיכנס במחלף התקווה לכיוון פ"ת, כלומר מי שעובד

בפ"ת, יסבול את הפקק שיש בכל בוקר ממחלף התקווה ועד לאצטדיון המושבה.

אף נהג לא ייכנס לפקק הזה כדי להגיע לתחנת הרכבת קריית אריה ומשם לקחת רכבת לת"א.
הוא פשוט ימשיך בכביש מס' 5 עד למחלף גלילות ושם ייכנס לת"א דרך האיילון או בדרך נמיר.
הוא יכול גם להיכנס לצפון ת"א ולר"ג דרך פנייה שמאלה במחלף הכפר הירוק.

כל החונים בתחנת הרכבת קריית אריה הם תושבי פ"ת שעובדים מחוץ לגוש דן ולא שווה להם לנסוע עם מכוניתם נסיעה כל כך ארוכה, למשל לחיפה. לנסיעה קצרה לת"א, לא הגיוני שנהגי פ"ת ייסעו ברכבת.

 

d70

Well-known member
"פשוט ימשיך בכביש 5"
(התכוונת בפקק)
כלומר ימשיך בפקק בכביש 5 ,לפקק באיילון ולפקקים בת"א...

רגע,נזכרתי,למה אתה לא ממליץ לנסוע לזבוטינסקי לקחת אוטובוס ש"טס" בנתיב הימני של התח"צ ועוקף את כל הפקקים
 

משה12333

New member
כי המדובר פה על נהגים שבאים ממז' לפ"ת. אף נהג לא ייכנס לפקק

שמתחיל במחלף התקווה ונגמר באצטדיון המושבה כדי לחנות בחניון הרכבת.

עדיף לו להמשיך בכביש מס' 5 ואז לפנות שמאלה במחלף הכפר הירוק לתוך צפון ת"א. יש 3 נתיבי פנייה שמאלה במחלף הזה.

לאחר הפנייה שמאלה, הוא מגיע בנסיעה מהירה לרמת החיל או אפילו לאונ' ת"א דרך שד' רוקח.

 

Bus Nerd

Active member
רבים מהסטודנטים שמגיעים לאוניברסיטה

עולים ברגל במדרגות מתחנת הרכבת, בלי בעיה.
אחרים מחכים לקו 7, 289, 45, או 49 שיוצאים בתדירות משותפת גבוהה מספיק מהמסוף כך שאף פעם לא צריך לחכות יותר מ10 דקות.
&nbsp
אנשים שונסעים ברכבת יודעים לשלב אמצעים עם אוטובוסים. זה עדיין יוצא יותר מהיר (ונוח) מנהיגה בפקקים. אפילו למי שהרכבת מוסיפה כמה דקות לנסיעה זה עדיין עדיף, כי בתחנות הרכבת קל למצוא חניה (בעיקר עכשיו כשראש עיריית פ"ת התקפל) ואף אחד לא אוהב לנהוג בפקקים.
 
רגע, רגע, יש כאן היסטוריה:

משה12333 כותב "לטובת משתמשי הקו האדום של הרכבת הקלה".

משה, בילבלת אותי לחלוטין...יהיה קו אדום?
 

משה12333

New member
לא יהיה קו אדום אבל כל המבנים של מרכז התחזוקה וכל המבנים של

התחנות התת-קרקעיות ייבנו ויישארו שוממים.

בדיוק כמו המעבר התת-קרקעי שעיריית פ"ת בנתה ברחוב אורלוב מול התחנה המרכזית בין המדרכות הצדדיות לאי התנועה שבמרכז נתיבי הכביש.

המבנה הדרומי במדרכה הדרומית הציל בוודאות חיים בשבוע שעבר כי הוא בלם אוטובוס של חברת אפיקים שדהר קדימה אל רחוב מגורים שנמצא ממש מאחוריו. האוטובוס המשיך ישר בצאתו מהתחנה המרכזית במקום לפנות ימינה, עלה על אי התנועה, חצה את כל נתיבי אורלוב הנגדיים ונעצר רק במבנה התת-קרקעי הזה.

כך גם יהיה עם החניה החדשה של נת"ע. היא תושלם ויחנו בה סתם כלי רכב של נוסעים ברכבת ישראל.

(גם הנתיב המרכזי של נת"ע בפ"ת בציר ז'בוטינסקי שימש לנסיעת אוטובוסים עד שהוא נסגר כי הוא גרם לדריסת הולכי רגל).

 

mishat

New member
מחזק כל מילה של bus nerd. הציג את העובדות הנכונות בסאגה זו.

 

משה12333

New member
הוא טעה. הוא התבלבל בין מרכז התחזוקה לתחנה התת-קרקעית שהם

שני דברים שונים לחלוטין.

התחנה התת-קרקעית אמנם מתוכננת להיבנות מתחת למרכז התחזוקה של קרונות הקו האדום, אבל אין שום קשר ביניהם.

 

Bus Nerd

Active member
לא בונים תחנה תת קרקעית מתחת לדפו.

אם הייתה תחנה תת קרקעית מתחת לדפו, היו צריכים לחפור אותה לפני שהתחילו לבנות את מבני התחזוקה. ולא עשו את זה.
&nbsp
לא מופיעה שום תחנה תת קרקעית שם במסמכי התכנון, והדבר היחיד שנחפר שם זה פורטל שממנו ייצאו הרכבות מהמנהרה.
 
כתבה שמשה12333 לא יביא לפורום:

[URL]http://www.ptnow.co.il/articles/1976/[/URL]

"
ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן ענה לחבר המועצה גרינברג:
קודם כל אני מסכים איתך שצריך לשדרג את רחוב בר כוכבא ולטפל בו ואני גם מסכים איתך שהיו תכנונים ותכניות ב-2007 ו-2008, אני נבחרתי להיות ראש העיר ב – 2013 ואחת השאלות הראשונות ששאלתי היא למה לא עשו את זה מ-2008 ועד 2013?
ואז אמרו לי שאף אחד לא לקח על עצמו לטפל בזה. שכב ולא עשו את זה. אני לקחתי את התכניות וראיתי אותן ואמרתי - אני לא איש מקצוע ולא מהנדס תנועה, אבל התכניות רעות, אמרו לי - בבקשה תבוא למשרד התחבורה, הגעתי למשרד התחבורה, הסברתי למה התכניות רעות וקיבלו את דעתנו ואמרו לי שאנחנו צודקים, שאני צודק שהן רעות.
החיתוכים של האוטובוסים לתוך החנויות ולאמצע הכביש בצורה כזו שמסכנת את התנועה, זה לא סביר שכך יעשה. ישבנו, תיקנו, כל התוכניות תוקנו, אושרו והוגשו למשרד התחבורה והוא אישר אותן, הדבר היחידי שנשאר כרגע שמשרד התחבורה גם יעמוד בהתחייבותו - לתת את הכסף, זה הדבר היחידי.
הנושא של התחנה המרכזית אינו תלוי בבר כוכבא, הוא בנפרד גם לגביו יש עם משרד התחבורה שיח, התכניות הוצגו למשרד התחבורה שמבין ומסכים שהוא צריך לממן, הדבר היחידי שנשאר כרגע זה שמשרד התחבורה יחתום על הצ'ק שהוא הבטיח לנו.
אנחנו העמדנו תכנית עסקית להשלמת התחנה המרכזית באופן שלראשונה יהיה פרויקט שלא יהיה על חשבון הכיס הציבורי, אלא על פי תכנית עסקית שתגויס ממקורות חיצונים ותוחזר מהכנסות הפרויקט ועל מנת שלא יבוא מהכיס הציבורי וגם בר כוכבא ילך באותו דרך, אנחנו בשלבים מתקדמים, הדבר היחידי שמעכב את הביצוע שמשרד התחבורה צריך לחתום על הצ'ק ואז הכל יהיה מוכן. התקצוב עומד. מי שצריך לחתום על הצ'ק יחתום על צ'ק של עשרות מיליונים."
ראש העיר נשאל לגבי התקצוב של בר כוכבא וענה: "גם בסביבות עשרות מיליונים".
מנכ"ל העירייה: סיימנו שתי פגישות עם השר תחבורה, אני וראש העיר היינו אצל השר, השר הבטיח לשלם את כל הכסף. אנחנו סיימנו את כל התכניות, לצערי אנחנו מבקשים כמה פגישות איתו, הפגישות משום מה לא מתקיימות.
חבר המועצה עו"ד רמי גרינברג שאל את ראש העיר: אמרת שהופתעת ושאלת מה עשו מ-2008 ועד 2013 למה לא שאלת את עצמך מה עשית (ברוורמן כיהן כסגן ראש העיר באותה עת)?
ברוורמן השיב: ראש העיר והעוזר הצמוד שלו מידרו אותי.
חבר המועצה גרינברג שאל בתגובה את ראש העיר: אז אם מודרת, למה המשכת בתפקיד וקיבלת משכורת ולא התפטרת?
חבר המועצה איציק ישראל: הכביש בבר כוכבא במצב לא טוב, גם אם מחכים למשרד התחבורה ראוי לעשות שם משהו בנדון, מדי יום חולפות שם אלפי מכוניות, זה עורק מאד משמעותי ואם לא מקבלים את הפתרון ממשרד התחבורה, יש מקום לשקול לפחות ביצוע בשלבים, הכביש מאד מרכזי מבחינת העיר.
ראש העיר: עשו שם תיקונים קוסמטיים, איציק אתה צודק, אנחנו עומדים בפני שלבים סופיים וקבלת תקציבים וחבל להשקיע יותר.
"

ראש עיריית פתח תקוה המהולל בתצוגת "אכלו לי - שתו לי" אופיינית.
 
למעלה