ראש עיריית פ"ת פותח את חניון אצטדיון המושבה בחינם לכולם. ראש

משה12333

New member
בניו יורק לא חפרו כך את הרכבת התחתית. חפרו אותה מלמעלה, ע"י

חפירה לא עמוקה של תעלה ואז כיסו את התעלה עם תקרה. כך חפרו רכבת תחתית פעם בכל העולם.

ברצועת עזה, מי התהום הם מאד גבוהים ולכן מנהרות הטרור ומנהרות האספקה קורסות לאחר השלמתם.

 

d70

Well-known member
כן,בטח לכן צה"ל משקיע טכנולוגיות יקרות לחפש אותם.
 

משה12333

New member
בניו יורק, הרכבת התחתית נבנתה בתחילת המאה ה-20. לא היו אז

מכונות כרייה אופקיות. חפרו מלמעלה תעלה לא עמוקה, הניחו בה מסילה ואז בנו לה תקרה.

אפילו הרכבת לא היתה חשמלית אלא רכבת-קיטור והעשן היה יוצא דרך פתחים בתקרה. כך בנו בכל העולם פעם רכבות תחתיות.

אם למשל ייבנו כעת תקרה מעל הרכבת בת"א בתעלת האיילון, זה יהיה דומה למה שעשו פעם בעולם.

האמת היא שכבר כעת, הרכבת שבת"א, בבת-ים ובחולון משמשת כרכבת תחתית מבחינת מיקום התחנות שלה במרכז העיר ומבחינת הקירבה ביניהן.
אם יבנו מעליה תקרה וגם יחשמלו אותה, היא תהיה רכבת תחתית כשרה למהדרין (יש תכנית עתידית לבנות מעליה תקרה וגם להפוך אותה לחשמלית).

 
האם הולנד היא חלק מהעולם ?

אתה בכלל סותר את עצמך - אתה מדבר על המצב לפני 100 שנה. המצב היום הוא שונה לחלוטין. היכן הוא אותו הירקון ה"מפואר" - מה עלה בגורלו ?
אכן מרבית הישובים של ישראל ה"חדשה" נבנו באזורים ביצתיים ובאזורי מי תהום גבוהים ( בשטחי הפלישתים, הפיניקים והעמקים המרכזיים ) - אבל מאז מים רבים זרמו - הביצות יובשו ומי התהום שפלו.
נכון שעבודה בתוך מים מורכבת יותר ויקרה יותר - אבל היא אפשרית בחלט.
 
לידיעתך גם במדינת ישראל עושים זאת

קיימות טכניקות של שאיבה הגורמות לשפילת מי התהום - אם לפרק זמן קצר ( לצורך בניה ) ואם כשאיבה קבועה למטרת הגנה על אובייקטים.
ניתן לגרום לשפילת המים באמצעות נקז תת-קרקעי - על שיטותיו השונות. עושים זאת בעיקר על מנת לבסס כבישים/מסילות ברזל בשטחים ביצתיים ו/או בתנאי מי תהום גבוהים ומשתנים ( קיץ וחורף )
 

Bus Nerd

Active member
"רכבת קלה שעוברת מתחת לאדמה"

רכבת קלה שחלקה מתחת לאדמה זה לא המצאה ישראלית. יש בסאן פרנסיסקו, בלונדון (הDLR, חלקה תת קרקעית), בסטרסבורג, ובעוד הרבה ערים.
&nbsp
ההבדל המעשי בין "רכבת קלה" / "טראם" ל"מטרו" זה האמינות, ברכבת שמופרדת לחלוטין מתנועת כלי הרכב (כולל ברמזורים) יש אמינות גבוהה יותר ודיוק גבוה יותר. מבחינת קיבולת ואורך המערכים והטכנולוגיה: הכל אותו דבר. במקטע התת קרקעי של הרק"ל בגוש דן אפילו יעבדו בצורה אוטומטית לחלוטין בלי התערבות אנושית, הנהג ינהג רק בקטעים העיליים.
&nbsp
הסיבה היחידה שזה יהיה (טיפה) פחות אמין ממטרו של ממש הוא שהחיכוך עם רכבים פרטיים בצמתים מפחית את רמת הדיוק במעט, ומגביל את התדירות המקסימלית.
 

Bus Nerd

Active member
מתי בפעם האחרונה ביקרת בתחנת הרכבת של קריית אריה?

או שאתה לא הולך לשם כי אתה אלרגי לרכבות?
&nbsp
כמו כן תחסוך ממני את צילומי המסך חסרי ההקשר. תביא קישורים עם הקשר מלא או שאל תביא צילומי מסך בכלל, אתה מבזבז את הזמן שלך.
&nbsp
המעבר התת קרקעי שקיים היום בקריית אריה כחלק מתחנת רכבת ישראל לא ייאפשר מעבר לצד תחנת הרק"ל, כי מצפון לתחנה יש שטח שהולך להיות שטח תפעולי של הרק"ל: מוסכים, חניות, בנייני ניקוי וכדומה, והם מופרדים מרציף הרכבת הכבדה באמצעות תעלת ניקוז וחומה. לא מקום שהולכי רגל (שאינם עובדים של החברה שתפעיל את הרק"ל) הולכים ללכת בו. לא הולכת להיבנות כניסה צפונית לתחנת הרכבת הכבדה.
&nbsp
החניון הזעיר שייבנה למרכז התפעול מיועד *אך ורק* לעובדי מרכז התפעול.
תחנת הרק"ל תיבנה *מדרום* לתחנת הרכבת הכבדה בשטח השדה הריק שנמצא ליד ולא בשטח הדפו, כך נקבע בתוכניות הרלוונטיות.
&nbsp
אף אחד לא ייסע באוטו כדי לקחת רק"ל, כמובן, ועל זה לא הדיון כאן. הדיון הוא גם לא על מה יקרה עוד 10 שנים כשתהיה כאן רק"ל, אלא על מה שקורה *עכשיו*.
&nbsp
ונכון, לקריית אריה לא באים תושבי הוד השרון, אבל כן באים אנשים מיישובים אחרים בסביבה, ולא, לנסוע בפקקים בבוקר לתל אביב זו לא נסיעה שלוקחת רבע שעה, בטח שלא דרך אם המושבות הפקוקה.
&nbsp
סע לתחנת קריית אריה מחר מוקדם בבוקר ותעשה סקר נוסעים, תשאל כל אחד מאיפה הוא בא, ולאן הוא נוסע. מבטיח לך שהרבה ממי שמחנה שם את האוטו נוסע לעבודה בת"א. הרבה יותר הגיוני לחנות בקלות בתחנת הרכבת ולקחת רכבת לת"א מאשר להמשיך בפקקים ואחר כך להסתובב שעות בחיפוש חניה במרכז ת"א. אתה מוזמן גם לשאול בדף הפייסבוק שנפתח למחאת תושבים בקשר לחניון הזה, שבפעם האחרונה שבדקתי היו בו 200 אנשים.
 

Bus Nerd

Active member
תיקון

כתבתי "לא יאפשר מעבר לצד תחנת הרק"ל" והתכוונתי "לא יאפשר מעבר לצד של הדפו".
&nbsp
כל השאר נכון.
 

משה12333

New member
יש לך בלבול בין התחנה עצמה למרכז התחזוקה. התחנה עצמה היא תת

קרקעית ולכן אתה לא רואה אותה בהדמייה. מרכז התחזוקה הוא מעל הקרקע וגודלו עצום.

לפ"ת מתוכננות שתי תחנות תת-קרקעיות בקו האדום: קריית אריה ואם המושבות. תחנת קריית אריה תהיה ליד תחנת הרכבת קריית אריה של רכבת ישראל ותחנת אם המושבות תהיה בפינה הדרום-מערבית של מחלף אם המושבות.

הגישה לתחנת קריית אריה של הקו האדום למכוניות תהיה אך ורק דרך מחלף קפלן שייבנה במקום צומת הכניסה הנוכחי לבית העלמין ירקון.
אם אתה מכיר את המקום, כביש הגישה לתחנה כבר קיים היום מהצומת הזה. כביש הגישה הזה עובר מתחת לגשר הכניסה לפ"ת ומשמש היום רק את כלי העבודה הכבדים שבונים את מרכז התחזוקה של הקו האדום.
מכביש 491 לא תהיה פנייה אחרת לתחנה אלא אך ורק דרך הכביש הזה, דרך מחלף קפלן.

כדי לעבור מהתחנה התת-קרקעית לתחנת רכבת ישראל, פשוט יאפשרו גישה חדשה לרציף הצפוני של תחנת הרכבת של רכבת ישראל.

 

Bus Nerd

Active member
אתה שוב טועה!

תחנת "אם המושבות" נמצאת בסמוך לאיזור המשרדים "פארק עופר". היא תהיה תת קרקעית.
&nbsp
התחנה שליד תחנת הרכבת קריית אריה תהיה *מעל הקרקע*, מדרום לחניון תחנת הרכבת בשטח שעכשיו הוא שדה ריק. לא מאמין לי? תעיין במסמכי התכנון ובמצגת לקבלן שבונה את הדפו.
&nbsp
לא תהיה יציאה נוספת לתחנת ר"י בקריית אריה מרציף 2 - אין שם מקום לבנות יציאה כזו ואף אחד לא בונה אותה.
 

משה12333

New member
א. השדה הריק שאתה מדבר עליו לא שייך לנת"ע אלא לעיריית פ"ת.

למה שעיריית פ"ת תיתן לנת"ע שטח אם כבר יש לנת"ע שטח עצום שעליו היא מקימה את מרכז התחזוקה שלה?

ב. אם התחנה תהיה מעל הקרקע, הרכבת הקלה לא תוכל להגיע לשטח שהוא מדרום למסילת הרכבת של רכבת ישראל. איך היא תחצה את מסילת רכבת ישראל או איך הנוסעים בה יחצו את המסילה של רכבת ישראל?

ג. אם היא תהיה תת-קרקעית, אז היא אכן יכולה לחצות את מסילת רכבת ישראל אבל איפה יחנו אז כל המשתמשים בתחנה שלה? רכבת ישראל לא תסכים להקצות שטח חניה בשבילם מדרום למסילה שלה וגם לא עיריית פ"ת.

ד. באתר העבודות הענק של מרכז התחזוקה יש מספיק שטח כדי לחפור מתחתיו תחנה תת קרקעית.

ה. תחנת קריית אריה תהיה התחנה התת קרקעית הסופית. הפיצול בין הקו שלה לבין קו התחזוקה יהיה ממזרח למחלף אם המושבות והוא יכלול צומת מסילות תת קרקעי. מצומת זה, הרכבות שצריכות תחזוקה ייכנסו למסילת התחזוקה ויעלו לפני הקרקע בשיפוע לתוך מרכז התחזוקה.

 

Bus Nerd

Active member
אתה ממש ממש מתאמץ להיות מטומטם, נכון?

נת"ע היא חברה ממשלתית שכל המנדט שלה הוא לתכנן ולבנות קווי מערכת הסעת המונים. אין לה שטחים משלה.
ולא צריך להפקיע שטח כדי לבנות תחנת רק"ל - כל מה שצריך זה לשנות ייעוד שטח בתב"ע.
&nbsp
ואני בטוח שלעיריית פ"ת לא תהיה בעיה עם זה כי היא לא עושה כלום עם השטח הריק הזה.
&nbsp
בנוגע למסילה, זה מאוד פשוט - מהתחנה המסילה תצא מערבה במקביל למסילת רכבת ישראל, תיכנס לתת הקרקע בפורטל, ושם תיפגש עם המסילה שמובילה לדפו ועם המסילה שמובילה לתחנת אם המושבות ולגהה בצומת מסילות תת קרקעי.
&nbsp
באיזור כזה שאין בו כלום אין סיבה לבנות תחנת רק"ל מתחת לקרקע, זה סתם יקר יותר.
&nbsp
http://www.nta.co.il/sites/default/files/מכרז 0059-2013 - מצגת כנס מציעים 15-1-2014.pdf
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181096918/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
&nbsp
ובגלל שאתה לא יודע ללחוץ על קישורים ויודע ללחוץ רק על צילומי מסך (למרות שצילומי מסך הרבה פחות אמינים, אותם אפשר לזייף בקלות) הנה צילום של השקופית הרלוונטית מהמצגת לקבלן, שם אפשר לראות *בבירור* שנשמר שטח לתחנת הרק"ל מדרום למסילת רכבת ישראל.
&nbsp
במצגת הזו ניתן גם לראות שבדפו עצמו אין תכנון לתחנה או מקום לבנות אחת.



 

משה12333

New member
רק כעת הבנתי את מקור הבלבול שלך. בטעות צירפת תמונה שבה

רואים את הקו הכחול שמהווה גבול תכנית לתכנון הקודם של הקו האדום בפ"ת.

אכתוב בעתיד בתגובה חדשה על התכנון המפותל של הקו האדום אבל בינתיים אספר לך שהקו היה אמור לפנות על הקרקע מדרך ז'בוטינסקי בפ"ת שמאלה לרח' משה דיין ולהמשיך דרך רחוב השפלה. אז הוא היה אמור לחצות את דרך אם המושבות ולהיכנס למסלול המפותל שרואים בתמונה שהבאת עד לשער הכניסה למתחם התחזוקה של הקו האדום שהיה אמור באמת להיבנות מדרום למסילת הרכבת של רכבת ישראל.

כמובן שתכנית זו שונתה לחלוטין. תסתכל בתמונה שצירפתי של התכנון שבוטל.

תסתכל גם בתמונה השניה. אסמן לך בה את מבנה הכניסה לתחנה התת-קרקעית של הקו האדום בקריית אריה.



 

Bus Nerd

Active member
הקו הזה נועד בכלל לכביש גישה למשאיות

שייבנו את התחנה.
&nbsp
בדפו *לא* חופרים תחנה תת קרקעית. אם היו רוצים לבנות שם תחנה תת קרקעית, היו צריכים לבנות אותה לפני שהתחילו לבנות את המבנים שמעל, וכידוע *לא עשו את זה*.
עכשיו אין שם מקום לחפור תחנה תת קרקעית.
&nbsp
מה שצירפתי זה ממצגת הוראות לקבלן שבונה את הדפו, לא מתכנון ישן ולא נעליים.
 

משה12333

New member
זה לא כביש למשאיות. זו הרכבת הקלה שנוסעת לצד הכבישים

העירוניים המתוכננים של פ"ת באזור התעשייה קריית אריה. זו היתה התכנית הראשונית של הקו האדום בפ"ת.

תסתכל בפירוט הגושים והחלקות שצירפתי. תראה שכביש הגישה היחידי למרכז התחזוקה הוא בגוש 6345, בחלקה מס' 18 ובחלקות שמובילות אליו. כביש זה קיים כבר היום ומשמש את כל הכלים הכבדים שמגיעים לבנות את מרכז התחזוקה. אין כביש גישה אחר למרכז התחזוקה מאף כיוון. היום נכנסים אליו מצומת הכניסה לבית העלמין ירקון שבעתיד ייהפך להיות למחלף קפלן עם המשך סלילת 491 מערבה לב"ב ולת"א.

כעת תסתכל בגוש 6640, בחלקות מס' 105, 107, 76, 79 ובגוש 6364, בחלקה מס' 163. הם מוקצים בתכנית הישנה של נת"ע ל"רצועת מסילה במפלס הקרקע".

תסתכל גם במפה שצירפתי ובמקרא של הצבעים במפה. הצבע הצהוב הוא "תוואי מסילות במפלס הקרקע".

הקו האדום תוכנן להיות תת-קרקעי רק מת"א ועד לצומת של רחוב בן-גוריון בר"ג (מכון מור). ב-ב"ב הוא היה אמור להיות על פני הקרקע ולהמשיך בציר ז'בוטינסקי בפ"ת. בצומת של דרך רבין-משה דיין בפ"ת הוא היה אמור להתפצל גם צפונה דרך רח' משה דיין ורח' השפלה ולהגיע עד למרכז התחזוקה שלו שתוכנן להיות מדרום למסילת הרכבת של רכבת ישראל.

תחנת אם המושבות ותחנת קריית אריה היו מתוכננות להיות תחנות על פני הקרקע.

כמובן שעיריית פ"ת ביטלה את התכנון הזה שמפקיע ממנה שטחים יקרים מאד שהיא ייעדה למגה-חברות היי-טק מהעולם.

התכנון שונה כך ששתי התחנות יהיו תת-קרקעיות. תחנת אם המושבות נמצאת היום מתחת לפינה הדרום מערבית של מחלף אם המושבות ותחנת קריית אריה נמצאת מתחת לאזור של מרכז התחזוקה.

כביש הגישה ממחלף קפלן למרכז התחזוקה ישמש את הנוסעים שבאים במכוניות ורוצים לחנות ליד התחנה התת-קרקעית. לעובדים של מרכז התחזוקה יש, לצידו של החניון הציבורי, שער כניסה מאובטח עם עמדת שמירה ענקית שמאפשרת להם להיכנס עם מכוניותיהם לתוך מרכז התחזוקה.

לא ניתן להיכנס למרכז התחזוקה ללא בדיקה וגם לתחנה התת קרקעית לא.

מבנה הכניסה לתחנה התת-קרקעית נמצא ליד תחנת רכבת ישראל. הוא ממש מאחוריו, כך שהגישה להולכי רגל בין שניהם היא פשוטה.





 
למעלה