זה לא כביש למשאיות. זו הרכבת הקלה שנוסעת לצד הכבישים
העירוניים המתוכננים של פ"ת באזור התעשייה קריית אריה. זו היתה התכנית הראשונית של הקו האדום בפ"ת.
תסתכל בפירוט הגושים והחלקות שצירפתי. תראה שכביש הגישה היחידי למרכז התחזוקה הוא בגוש 6345, בחלקה מס' 18 ובחלקות שמובילות אליו. כביש זה קיים כבר היום ומשמש את כל הכלים הכבדים שמגיעים לבנות את מרכז התחזוקה. אין כביש גישה אחר למרכז התחזוקה מאף כיוון. היום נכנסים אליו מצומת הכניסה לבית העלמין ירקון שבעתיד ייהפך להיות למחלף קפלן עם המשך סלילת 491 מערבה לב"ב ולת"א.
כעת תסתכל בגוש 6640, בחלקות מס' 105, 107, 76, 79 ובגוש 6364, בחלקה מס' 163. הם מוקצים בתכנית הישנה של נת"ע ל"רצועת מסילה במפלס הקרקע".
תסתכל גם במפה שצירפתי ובמקרא של הצבעים במפה. הצבע הצהוב הוא "תוואי מסילות במפלס הקרקע".
הקו האדום תוכנן להיות תת-קרקעי רק מת"א ועד לצומת של רחוב בן-גוריון בר"ג (מכון מור). ב-ב"ב הוא היה אמור להיות על פני הקרקע ולהמשיך בציר ז'בוטינסקי בפ"ת. בצומת של דרך רבין-משה דיין בפ"ת הוא היה אמור להתפצל גם צפונה דרך רח' משה דיין ורח' השפלה ולהגיע עד למרכז התחזוקה שלו שתוכנן להיות מדרום למסילת הרכבת של רכבת ישראל.
תחנת אם המושבות ותחנת קריית אריה היו מתוכננות להיות תחנות על פני הקרקע.
כמובן שעיריית פ"ת ביטלה את התכנון הזה שמפקיע ממנה שטחים יקרים מאד שהיא ייעדה למגה-חברות היי-טק מהעולם.
התכנון שונה כך ששתי התחנות יהיו תת-קרקעיות. תחנת אם המושבות נמצאת היום מתחת לפינה הדרום מערבית של מחלף אם המושבות ותחנת קריית אריה נמצאת מתחת לאזור של מרכז התחזוקה.
כביש הגישה ממחלף קפלן למרכז התחזוקה ישמש את הנוסעים שבאים במכוניות ורוצים לחנות ליד התחנה התת-קרקעית. לעובדים של מרכז התחזוקה יש, לצידו של החניון הציבורי, שער כניסה מאובטח עם עמדת שמירה ענקית שמאפשרת להם להיכנס עם מכוניותיהם לתוך מרכז התחזוקה.
לא ניתן להיכנס למרכז התחזוקה ללא בדיקה וגם לתחנה התת קרקעית לא.
מבנה הכניסה לתחנה התת-קרקעית נמצא ליד תחנת רכבת ישראל. הוא ממש מאחוריו, כך שהגישה להולכי רגל בין שניהם היא פשוטה.