ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
תחליף באי מלאכותי ליד חוף ימה של תל אביב.
ראש עיריית ת"א הודיע שהוא לא מאשר את התכנית הענקית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במקום שדה דב ובמקומה הוא מקדם תכנית חדשה שבמסגרתה השטח של שדה דב יצומצם ע"י פינוי בסיס חיל האוויר ממנו.
ליד השטח המצומצם של שדה התעופה תוקם שכונה חדשה בהיקפים יותר קטנים לאורך ציר אבן גבירול החדש שיהווה את המשכו הצפוני של הציר הקיים.
שר התחבורה ושר האוצר קיבלו את עמדתו וכעת עמלים במשרדי הממשלה על התכנית החדשה שראש העיר מקדם.
ראש עיריית אילת בירך על החלטתו של ראש עיריית ת"א וציין כי שדה דב מהווה צינור חמצן לעירו כי דרכו מגיעים לאילת תיירים רבים.
שני ראשי הערים ציינו שנתב"ג הוא לא תחליף ראוי לשדה דב כי הוא כבר עמוס ואם שדה דב ייסגר אז כל התחבורה האווירית הפנים-ארצית מהמרכז לאילת תצומצם משמעותית ולמעשה תקרוס. שני ראשי הערים כבר עובדים במשותף מס' שנים והביאו לעצירת גל המסתננים הלא חוקיים מאפריקה לת"א.
אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית ת"א מבטל לממשלה תכניות. רק בגללו/בזכותו הקו האדום והירוק של נת"ע שונו מקווים רגילים לקווים תת-קרקעיים למרות עמדתם המנוגדת של משרדי האוצר והתחבורה.
ראש עיריית ת"א לא היה מוכן לשום רכבת קלה שתיסע בכבישי עירו ואפילו לא בחלק מהמסלול בתחומי ת"א, לא בקו האדום ולא בקו הירוק. בשני המקרים הוא ניצח את הממשלה (לאחר מלחמת עולם) אך קבר לחלוטין את פרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן.
אין לפרוייקט התת-קרקעי שום סיכוי להיות מושלם והוא ייתקע אין-ספור פעמים עד שלבסוף הוא יוקפא מסיבות תקציביות והנדסיות (במשרד האוצר כבר הכינו תכנית מגירה מפורטת לביטול הפרוייקט והם רק מחכים לשעת כושר כדי לממשה).
ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
תחליף באי מלאכותי ליד חוף ימה של תל אביב.
ראש עיריית ת"א הודיע שהוא לא מאשר את התכנית הענקית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במקום שדה דב ובמקומה הוא מקדם תכנית חדשה שבמסגרתה השטח של שדה דב יצומצם ע"י פינוי בסיס חיל האוויר ממנו.
ליד השטח המצומצם של שדה התעופה תוקם שכונה חדשה בהיקפים יותר קטנים לאורך ציר אבן גבירול החדש שיהווה את המשכו הצפוני של הציר הקיים.
שר התחבורה ושר האוצר קיבלו את עמדתו וכעת עמלים במשרדי הממשלה על התכנית החדשה שראש העיר מקדם.
ראש עיריית אילת בירך על החלטתו של ראש עיריית ת"א וציין כי שדה דב מהווה צינור חמצן לעירו כי דרכו מגיעים לאילת תיירים רבים.
שני ראשי הערים ציינו שנתב"ג הוא לא תחליף ראוי לשדה דב כי הוא כבר עמוס ואם שדה דב ייסגר אז כל התחבורה האווירית הפנים-ארצית מהמרכז לאילת תצומצם משמעותית ולמעשה תקרוס. שני ראשי הערים כבר עובדים במשותף מס' שנים והביאו לעצירת גל המסתננים הלא חוקיים מאפריקה לת"א.
אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית ת"א מבטל לממשלה תכניות. רק בגללו/בזכותו הקו האדום והירוק של נת"ע שונו מקווים רגילים לקווים תת-קרקעיים למרות עמדתם המנוגדת של משרדי האוצר והתחבורה.
ראש עיריית ת"א לא היה מוכן לשום רכבת קלה שתיסע בכבישי עירו ואפילו לא בחלק מהמסלול בתחומי ת"א, לא בקו האדום ולא בקו הירוק. בשני המקרים הוא ניצח את הממשלה (לאחר מלחמת עולם) אך קבר לחלוטין את פרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן.
אין לפרוייקט התת-קרקעי שום סיכוי להיות מושלם והוא ייתקע אין-ספור פעמים עד שלבסוף הוא יוקפא מסיבות תקציביות והנדסיות (במשרד האוצר כבר הכינו תכנית מגירה מפורטת לביטול הפרוייקט והם רק מחכים לשעת כושר כדי לממשה).