רגע של חולשה. זה כל הסיפור. למקרה שמעניין מישהו מדוע כתבתי בזמנו בשבת.

פולגאר

Well-known member
זה לא עניין של נמנע, אלא עניין שהוא מייד הותקף על עניין זה, למרות שהוא הבהיר שהוא לא חרדי מצד אחד ולא חילוני המחלל שבת בעקביות.
תקיפה זו המשיכה למרות שהוא חזר שוב ושוב על אמירות בסגנון זה

יש הרבה אנשים שנמצאים במצב קשה ונכשלים.
בבית חולים "חרדי" יעשו התאמות מסויימות וייסייעו לחולה דתי לשמור שבת כמיטב יכולתם. בבתי חולים רגילים זה לא המצב, ובמודע או שלא במודע יפריעו.
יש הנחייה הלכתית לא להתעקש יותר מדי אם יש חשש (וכיום וודאי שזה נפוץ) שזה יוביל לעויינות ופגיעה מכוונת.

עניין הסייגים וההחמרות שחלק מהחוזרים בתשובה מאמצים נוגע לזה: בתחום שבו התברר שהם מועדים לכישלון, מחמירים כדי לא למנוע את הכשל הבא
אנשים רבים בפורום ילעגו להם על כך, ינסו למנף חולשה זמנית לדיכאון גורף.

לכן לא רצוי כלל לגלוש בפורמים של תפוז כשמרגישים מדוכאים וחלשים.
אפילו לרון, לועגים פה בשפע,
וטיפוסים גועליים במיוחד אפילו מדרבנים שינסה להתאבד.
לא ראיתי פוסט אחד שמישהו דירבן אותו להתאבד.
אתה יכול להפנות אותי לאחד כזה בכדי שנוכל לראות מי הנוול, זה יעיד על עצמו הרבה!
 

ai27

Well-known member
לא ראיתי פוסט אחד שמישהו דירבן אותו להתאבד.
אתה יכול להפנות אותי לאחד כזה בכדי שנוכל לראות מי הנוול, זה יעיד על עצמו הרבה!
למצוא שרשרים בתפוז זאת משימה לא פשוטה
אנסה
אבל רק אם מנהלי הפורם יתחייבו להחזיר אותי אם הנבל יחסום אותי כנקמה
 

פולגאר

Well-known member
למצוא שרשרים בתפוז זאת משימה לא פשוטה
אנסה
אבל רק אם מנהלי הפורם יתחייבו להחזיר אותי אם הנבל יחסום אותי כנקמה
לא תחסם על קישור לתגובה, זה לא משהו שאתה כתבת, אלא קישרת לתגובה.
 

ai27

Well-known member
לא תחסם על קישור לתגובה, זה לא משהו שאתה כתבת, אלא קישרת לתגובה.
לא אסתמך על אמירה שלך
זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא חוסם מהפורם כנקמה.
והוא כבר הודה שהוא חוסם גם על דברים שנאמרים מחוץ לפורם שלו
 

פולגאר

Well-known member
לא אסתמך על אמירה שלך
זאת לא תהיה הפעם הראשונה שהוא חוסם מהפורם כנקמה.
והוא כבר הודה שהוא חוסם גם על דברים שנאמרים מחוץ לפורם שלו
אתה מוזמן לשלוח לי את זה במסרים ואני אפרסם את הקישור.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה לא עניין של נמנע, אלא עניין שהוא מייד הותקף על עניין זה, למרות שהוא הבהיר שהוא לא חרדי מצד אחד ולא חילוני המחלל שבת בעקביות.
תקיפה זו המשיכה למרות שהוא חזר שוב ושוב על אמירות בסגנון זה

יש הרבה אנשים שנמצאים במצב קשה ונכשלים.
בבית חולים "חרדי" יעשו התאמות מסויימות וייסייעו לחולה דתי לשמור שבת כמיטב יכולתם. בבתי חולים רגילים זה לא המצב, ובמודע או שלא במודע יפריעו.
יש הנחייה הלכתית לא להתעקש יותר מדי אם יש חשש (וכיום וודאי שזה נפוץ) שזה יוביל לעויינות ופגיעה מכוונת.

עניין הסייגים וההחמרות שחלק מהחוזרים בתשובה מאמצים נוגע לזה: בתחום שבו התברר שהם מועדים לכישלון, מחמירים כדי לא למנוע את הכשל הבא
אנשים רבים בפורום ילעגו להם על כך, ינסו למנף חולשה זמנית לדיכאון גורף.

לכן לא רצוי כלל לגלוש בפורמים של תפוז כשמרגישים מדוכאים וחלשים.
אפילו לרון, לועגים פה בשפע,
וטיפוסים גועליים במיוחד אפילו מדרבנים שינסה להתאבד.
רק למען הסר ספק, לא הבהרתי שאינני חרדי :). הבהרתי שאינני נכנס להגדרות האלו ושלא עשיתי זאת גם בעבר (מבחינתי אגב, דתי וחרדי זה בדיוק אותו דבר, לפחות בהגדרה, אבל זה דיון בפני עצמו. אולי זה מה שגרם לך במקרה הזה להבין אחרת מכוונתי).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בהודעה זו הודית שבמועד המדובר חיללת שבת, אך בזמן אמת הכחשת שחיללת שבת. ניכר כי מאז ייסר אותך מצפונך וגרם לך להתוודות ולספר דברים אישיים שקרו לך אשר ברור שהיית מעדיף בנסיבות אחרות לשמור לעצמך.

האם לא היה עדיף להודות מלכתחילה שחיללת שבת במקום ליצור רושם מוטעה ולהימנע מלספר מה שעבר עליך שלגמרי לא היה בשליטתך? תמהני. הרי לא את סליחתנו אתה צריך על חילול שבת, אלא כפי שכתבת, זה בינך ובין בוראך. לכן מדוע נמנעת מלהודות שחיללת שבת ובחרת במקום זאת ליצור מצג מוטעה? בגלל שסבלת? אני בטוח שסבלת, אבל האם ניתן להצדיק בכך חילול שבת? והרי אתה מעיד על עצמך שאתה מאמין ושומר שבת בדרך כלל, למעט מקרה זה שהחל בשגגה אך המשכת במזיד. חושבני שלא.
הו הו... במקום כל הפלסף הזה, לא היה עדיף לומר בקצרה: "רפואה שלמה, ושלא תדע עוד ימים שכאלה"?
אז היה לו קשה "להודות" וכעת הגיע יום חשבון הנפש, בעיקר לאחר שאנשים פה פיתחו תיאוריות חסרות כל שחר ובסיס - כשהם בעיקר חטאו לאמת.
אז בינינו? ממש לא הייתי רוצה להתחלף עם חיבוטי הנפש של הכותב, ואסתפק רק באמירה, ש'מודה ועוזב ירוחם'.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בזמן אמת הכחשת שחיללת שבת.
ממש לא. לא עשיתי זאת בשום שלב ובשום מקום. אתה מוזמן לחפש את הפוסטים שלי מאז :). יתכן שאתה מתלבלב עם פוסטים של 'ידענים' אחרים שכתבו מה כן או לא עשיתי ומדוע, מתוך מוחם הקודח גרידא. אני לא הכחשתי זאת בשום שלב ובשום מצב.

ניכר כי מאז ייסר אותך מצפונך וגרם לך להתוודות ולספר דברים אישיים שקרו לך אשר ברור שהיית מעדיף בנסיבות אחרות לשמור לעצמך.
מצפוני נקי לחלוטין, הסר דאגה מליבך. אני לא מודה כעת במשהו שהכחשתי אז. אולי לא כתבתי את הדברים בצורה לגמרי מפורשת, אבל שום הכחשה או שקר מפי לא קראת. לא אז ולא היום.

האם לא היה עדיף להודות מלכתחילה שחיללת שבת במקום ליצור רושם מוטעה ולהימנע מלספר מה שעבר עליך שלגמרי לא היה בשליטתך? תמהני. הרי לא את סליחתנו אתה צריך על חילול שבת, אלא כפי שכתבת, זה בינך ובין בוראך. לכן מדוע נמנעת מלהודות שחיללת שבת ובחרת במקום זאת ליצור מצג מוטעה? בגלל שסבלת?
כאמור, לא כתבתי במפורש, אבל לא הכחשתי זאת בשום מקום. זה שתוך דקותיים נפתחו שרשורים עם המצאות ופנטזיות של כל מיני אנשים בתוספת נוהג פרטיות שגרתי מנע ממני כנראה מלהתייחס יותר מפורשות לדברים (גם לעניין האשפוז הארוך עצמו).

אני בטוח שסבלת, אבל האם ניתן להצדיק בכך חילול שבת? והרי אתה מעיד על עצמך שאתה מאמין ושומר שבת בדרך כלל, למעט מקרה זה שהחל בשגגה אך המשכת במזיד. חושבני שלא.
בוודאי שלא. הוא שכתבתי כבר למעלה, אין ולא היה שום היתר לחלל שבת.
 
נערך לאחרונה ב:

שמלת תחרה1

Well-known member
ממש לא. לא עשיתי זאת בשום שלב ובשום מקום. אתה מוזמן לחפש את הפוסטים שלי מאז
:)
. יתכן שאתה מתלבלב עם פוסטים של 'ידענים' אחרים שכתבו מה כן או לא עשיתי ומדוע, מתוך מוחם הקודח גרידא. אני לא הכחשתי זאת בשום שלב ובשום מצב.


מצפוני נקי לחלוטין, הסר דאגה מליבך. אני לא מודה כעת במשהו שהכחשתי אז. אולי לא כתבתי את הדברים בצורה לגמרי מפורשת, אבל שום הכחשה או שקר מפי לא קראת. לא אז ולא היום.


כאמור, לא כתבתי במפורש, אבל לא הכחשתי זאת בשום מקום. זה שתוך דקותיים נפתחו שרשורים עם המצאות ופנטזיות של כל מיני אנשים בתוספת נוהג פרטיות שגרתי מנע ממני כנראה מלהתייחס יותר מפורשות לדברים (גם לעניין האשפוז הארוך עצמו).


בוודאי שלא. הוא שכתבתי כבר למעלה, אין ולא היה שום היתר לחלל שבת.​
מוזר לי אנשים הקנאים לפרטיותם, נכנסים לחיי האחר.
 

Ahava42

Active member
בהודעה זו הודית שבמועד המדובר חיללת שבת, אך בזמן אמת הכחשת שחיללת שבת. ניכר כי מאז ייסר אותך מצפונך וגרם לך להתוודות ולספר דברים אישיים שקרו לך אשר ברור שהיית מעדיף בנסיבות אחרות לשמור לעצמך.

האם לא היה עדיף להודות מלכתחילה שחיללת שבת במקום ליצור רושם מוטעה ולהימנע מלספר מה שעבר עליך שלגמרי לא היה בשליטתך? תמהני. הרי לא את סליחתנו אתה צריך על חילול שבת, אלא כפי שכתבת, זה בינך ובין בוראך. לכן מדוע נמנעת מלהודות שחיללת שבת ובחרת במקום זאת ליצור מצג מוטעה? בגלל שסבלת? אני בטוח שסבלת, אבל האם ניתן להצדיק בכך חילול שבת? והרי אתה מעיד על עצמך שאתה מאמין ושומר שבת בדרך כלל, למעט מקרה זה שהחל בשגגה אך המשכת במזיד. חושבני שלא.​
הוא לא טען שאין חילול שבת, אחרים דיברו בשמו, וניסו לנתח כל הבהרה שכתב.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הוא לא טען שאין חילול שבת, אחרים דיברו בשמו, וניסו לנתח כל הבהרה שכתב.
יבוא יום ואבין מה הצורך ב"ניתוחים" כאלה. אני יהודי פשוט. כל שצריך לעשות כדי לדעת מה אני חושב בעניין כלשהו, הוא לקרוא את דברי כפי שהם. כשמתחילים לנתח, לקרוא בין השורות (דברים שאין שם בדרך כלל) וכו', מגיעים בקלות פעמים רבות ל1001 מקומות שמעולם לא דיברתי עליהם, שמעולם לא אמרתי, שלא חשבתי, שלא קשורים אלי כהוא זה. מה כל כך קשה לקבל את דבריו של אדם כפשוטם? זה כמו רמת הערמומיות הגבוהה שמייחסים לי כאן לפעמים (בעניינים אחרים) :). תמיד מצחיק אותי מחדש. העולם (שלי בכל אופן) הרבה יותר פשוט מכל זה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יבוא יום ואבין מה הצורך ב"ניתוחים" כאלה. אני יהודי פשוט. כל שצריך לעשות כדי לדעת מה אני חושב בעניין כלשהו, הוא לקרוא את דברי כפי שהם. כשמתחילים לנתח, לקרוא בין השורות (דברים שאין שם בדרך כלל) וכו', מגיעים בקלות פעמים רבות ל1001 מקומות שמעולם לא דיברתי עליהם, שמעולם לא אמרתי, שלא חשבתי, שלא קשורים אלי כהוא זה. מה כל כך קשה לקבל את דבריו של אדם כפשוטם? זה כמו רמת הערמומיות הגבוהה שמייחסים לי כאן לפעמים (בעניינים אחרים) :). תמיד מצחיק אותי מחדש. העולם (שלי בכל אופן) הרבה יותר פשוט מכל זה.
נשאלת השאלה, האם אתה מעוניין בבקורת בונה או רק בהכלה?

אם התשובה לשאלתך, היא רק בהכלה, דלג על הפיסקאות הבאות ועבור ישר לסוף התגובה :)

הצורך ב"ניתוחים" כאלה הוא בגלל שאתה גרפומן, אתה אוהב להתפלסף על כל דבר כמו ילד בגן, סופרמן כתב לך, במדויק, בתגובה #2 שלו אליך, אתה הרי לא |טמבל| ידעת, בדיוק, איך כתיבתך בשבת נתפסת ע"י רוב מוחלט של גולשי הפורום ובמקום זה העדפת לנסות לטשטש את עצם כתיבתך בשבת, את הסיבה לכתיבתך בשבת, התחלת להפליץ שיש פוסקים שמתירים כתיבה בפורומים כפי שניתן לראות בתגובה #20 שלך בשרשור שפתחתי בפורום השכן על כתיבה בשבת מחו"ל.

בתגובה #42 שלי באותו שרשור, שאלתי אותך במפורש "יש פסיקה של שימוש במחשב או סלולר בשבת?" ובמקום להשיב כמבוגר, בחרת, שוב, להתפתל ולהתפלסף.
האם תשובה נורמלית ובוגרת לא הייתה מייתרת את הצורך ב"ניתוחים" כאלו או אחרים של דבריך?
אפילו, פולגאר, כפי שניתן לראות בתגובה #47 שלו, הופתע מתגובתיך ומהתנהלותך וכתב "הרינגטון טעה ומפחד שבזה שיודה בטעותו, ייתן גושפנקה לחילול שבת.
לטעמי, לא זאת הדרך."

אתה, כנראה, אוהב את המוניטין שרכשת של שקרן כרוני, אחרת לא יותר פשוט לכתוב "טעיתי כשחיללתי שבת ברגע של חולשה", לא צריך לפרט יותר אם לא רוצים ותגובה כזאת שלך, הייתה גורמת לכבד אותך, כולנו בני אנוש, כולנו טועים, לכולנו יש ריגעי חולשה.

לסיום, כפי שאתה תמיד אומר ואני מסכים עמך "לא מבקרים אדם בכאבו" ולכן רוצה לאחל לך בריאות טובה, רפואה שלמה |סיוע| ושלא תזדקק ליפול כך, שוב.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
נשאלת השאלה, האם אתה מעוניין בבקורת בונה או רק בהכלה?
לא בזה (מי אתה שתעביר עלי ביקורת?) ולא בזה (למה שתכיל אם קשה לך?) :). כתבתי כי מצאתי לנכון לעשות זאת. מה וכיצד כל אחד מגיב זה עניינו והחלטתו בלבד :).

הצורך ב"ניתוחים" כאלה הוא בגלל שאתה גרפומן, אתה אוהב להתפלסף על כל דבר כמו ילד בגן
אוקיי... וזה, ככל שנכון, רלוונטי לענייננו כי...?
אגב יש סתירה מובנית בדבריך. אם אני אכן "גרפומן" (what ever that means), הרי שאני כותב הרבה. כלומר כותב את דעתי, את ראייתי, את השקפת עולמי. מה אם כן הצורך בניתוחים נוספים לאחר מכן, חיפוש דברים בין השורות שלא מופיעים במפורש, וכדו'? מי שכותב כל כך הרבה שהוא זכאי לכינויים מיוחדים בשל כך, מן הסתם הכל כבר מופיע בדבריו ואין כל סיבה לא להסתמך על הפשט.

סופרמן כתב לך, במדויק
בעיה קטנה. שום דבר בתשובת סופרמן לא היה מדויק :). הוא מייחס לי הכחשה שבשום שלב לא נשמעה מפי. כנראה סתם טעות. הוא לא בין המעוותים והמסלפים כאן למיטב ידיעתי. אבל די בכך כדי לאיין את דבריו שם.

ובמקום זה העדפת לנסות לטשטש את עצם כתיבתך בשבת, את הסיבה לכתיבתך בשבת
רק בדמיונך הקודח ידידי. אני בשום מקום לא טשטשתי את כתיבתי בשבת, לא הכחשתי שמדובר בחילול שבת, ולא מאומה מכל הנ"ל. לא תמצא אפילו פוסט אחד שלי בו עשיתי משהו כזה. גם כעת אתה מעדיף להמציא לי המצאות ממוחך הקודח שאין להן כל אחיזה בעולם האמת העובדתי או במציאות.

התחלת להפליץ שיש פוסקים שמתירים כתיבה בפורומים
כאן אני חייב להודות על האמת ולהתוודות בפניך, אינני זוכר אם הפלצתי תוך כדי כתיבת אותה תגובה. אמנם קורה לי מעת לעת שאני עושה זאת, אבל לזכור היום אם עשיתי זאת ב13 לפברואר בתגובה מספר 20? אני באמת שלא זוכר. עמך הסליחה.
מה שכן, מה שכתבתי באותה תגובה נכון ב100% ואני עומד מאחורי דברי שם גם היום. הבעיה שם הייתה שכל השרשור שפתחת לא היה רלוונטי (כפי שכתבתי לך שם בזמן אמת יותר מפעם אחת וגם יותר מפעמיים). אתה בחרת להמציא/לקבוע ששהיתי בחו"ל ולהעלות שאלה הלכתית בנוגע לכתיבה בפורום כאשר אצל הכותב השבת טרם נכנסה או כבר יצאה אבל לא כך אצל כל באי הפורום. אני תמיד שמח לדיון הלכתי כפי שאתה יודע, אבל בשום שלב לא היה לתזה היפה שהמצאת כל קשר למציאות או לכתיבתי בשבת :).
אז העלית שאלה הלכתית והשבתי עליה כהבנתי. שום התפתלות, שום טשטוש, שום בטיח. זה שאתה התקבעת על ההמצאה שלך והתעלמת מכל הפעמים שאמרתי לך שכל התזה לא רלוונטית? אל נא תאשים אותי בכך :).

בשרשור שפתחתי בפורום השכן על כתיבה בשבת מחו"ל.
הוא שאמרתי, שרשור בדיון/שאלה הלכתית שלא היה לה כל קשר לנושא, אלי, לכתיבתי בשבת, או למשהו זולת ההמצאות שהמצאת במוחך הקודח עם עצמך.

שאלתי אותך במפורש "יש פסיקה של שימוש במחשב או סלולר בשבת?" ובמקום להשיב כמבוגר, בחרת, שוב, להתפתל ולהתפלסף.
גם כאן, שום התפתלות. יכולת לראות זאת כך רק בגלל הקיבוע שלך בתזה שהמצאת. השבתי על אתר על שאלתך בצורה המפורשת והברורה ביותר שאפשר.

האם תשובה נורמלית ובוגרת לא הייתה מייתרת את הצורך ב"ניתוחים" כאלו או אחרים של דבריך?
חחחח, אתה חמוד :). אתה מדבר על תגובה מספר 42 בשרשור שכל כולו ניתוח הזוי ומומצא על סמך המצאות שלך שאיש לא אמר אותם מעולם :). עכשיו אתה מבקש לתקוף שבתגובה 42 הייתי צריך/יכול למנוע את פתיחת השרשור המטופש הזה כולו :)? נו באמת :).

אפילו, פולגאר...הופתע מתגובתיך ומהתנהלותך וכתב "הרינגטון טעה ומפחד שבזה שיודה בטעותו, ייתן גושפנקה לחילול שבת.
לטעמי, לא זאת הדרך."
שיהיה לו לבריאות. כיצד זה אמור להשפיע על משהו מדברי בדיוק? אז גם פולגאר טעה/'חטא' בקבלת תזה (שלך?) שלא הייתה לה אחיזה במציאות (נדמה לי שהוא מתייחס שם לשאלה ההלכתית דווקא ומה לעשות, טועה בעניין זה). שוין. יכול להבין את זה בנסיבות העניין ואין לי בעיה מיוחדת עם זה. כל אחד ושיטתו במקרים האלו ובכלל.
אגב התייחסתי גם למקרים האלה בפוסט הפותח את השרשור הנוכחי.

אתה, כנראה, אוהב את המוניטין שרכשת של שקרן כרוני
לא מכיר מוניטין כזה. מכיר כמה תוקפנים פבלוביים שאוהבים לצווח כך. מבחינתי בכל מקרה, לא המוניטין מעניין אותי. עובדתית אני יודע שאינני נוהג לשקר. מה סבור מישהו שממציא לעצמו המצאות, קובע תזות שלדעתו מחייבות אותי, ובלפחות מחצית הזמן מעוות ומסלף את דברי? לא ענייני ולא מעניין אותי, צר לי :).

, אחרת לא יותר פשוט לכתוב "טעיתי כשחיללתי שבת ברגע של חולשה"
יכול בהחלט להיות. גם לזה כבר התייחסתי למעלה. באותו שלב לא חשקה נפשי לעשות זאת. למה? העליתי כמה אפשרויות. אולי סתם לא התחשק לי (בקושי נכנסתי לפורום באותם ימים, על אף שלל השרשורים והפוסטים שעסקו בי). אולי בגלל שזה היה נראה לי מיותר. אולי בגלל שזה היה נראה לי שזה פשוט לא עניינו של אף אחד. בוודאי לא של אלה -ואתה ביניהם אם לא העיקרי- שבחרו להמציא שלל המצאות ולעוות כל מילה שהוצאתי מהפה. שורה תחתונה בחרתי שלא לעשות זאת. מכאן ועד לקביעות מפה עד להודעה חדשה מה בדיוק היה, מה עשיתי, למה, כיצד, איפה, ושאר מרעין בישין שהמצאת בעצמך מעולם המדע הבדיוני, יש מרחק. בכל אופן, אמור להיות מרחק (ואכן התקיים מרחק כזה אצל כל הגולשים הנורמטיביים בפורום שבחרו שלא להמציא המצאות במקום בו הם לא יודעים משהו).

לא צריך לפרט יותר אם לא רוצים ותגובה כזאת שלך, הייתה גורמת לכבד אותך, כולנו בני אנוש, כולנו טועים, לכולנו יש ריגעי חולשה.
ידידי, כמו שלא מעניין אותי אם בעיניך אני "שקרן כרוני" כהגדרתך, לא אכתוב פוסט שנועד להביא לי כבוד מצידך (או מצד כל אחד אחר). סורי, זה פשוט לא אני (מזכיר את ההמצאה שלך כאילו כתבתי בשבת השניה אך ורק כדי להפגין משהו כלפיך :). המצאה שבאמת מגוחכת ברמות-על ומלמדת עליך פי כמה מאשר עלי :)). אני כותב כאן להנאתי, אומר את מה שבא לי, כותב את השקפת עולמי ומגיב למה שמתחשק לי. מה חושבים על זה? מה חושבים על זה אלה שתוקפים ללא הפסקה רק בגלל דעה שונה באיזשהו עניין (במקרה שלך למשל), מלעיזים ללא הרף, משמיצים בכל תגובה, ממציאים, מעוותים ומסלפים? צר לי, אבל באמת שלא מעניין אותי.
 
נערך לאחרונה ב:

דיברגנט חדש

Well-known member
לא בזה (מי אתה שתעביר עלי ביקורת?) ולא בזה (למה שתכיל אם קשה לך?) :). כתבתי כי מצאתי לנכון לעשות זאת. מה וכיצד כל אחד מגיב זה עניינו והחלטתו בלבד :).
אני בין הבודדים שכותב את מה שאני רואה, לא מנסה להתחנף ולמצוא חן.
תרצה - תקבל את הבקורת, לא תרצה - לא תקבל, אני יכול להביא את הסוס לבאר, אך לא יכול לשתות במקומו :)

למה אתה חושב שקשה לי להכיל?
אני רואה בך חבר בפורום, בחלק מהמקרים אפילו מסכים לדעותיך ובחלק לא.
זה שאני לא אוהב שאתה מתפלסף כמו ילד, לא אומר דבר ובטח שלא ארצה שיהיה לך רע.
אפילו, רון, שהוזכר כאן בשרשור שסלדתי ממנו בעבר בגלל התבטאויותיו, לא רציתי שיסבול ואפילו ניסיתי לעזור לו בכלים המועטים שיש בידי לעשות זאת דרך הפורומים.
אגב יש סתירה מובנית בדבריך. אם אני אכן "גרפומן" (what ever that means), הרי שאני כותב הרבה. כלומר כותב את דעתי, את ראייתי, את השקפת עולמי. מה אם כן הצורך בניתוחים נוספים לאחר מכן, חיפוש דברים בין השורות שלא מופיעים במפורש, וכדו'? מי שכותב כל כך הרבה שהוא זכאי לכינויים מיוחדים בשל כך, מן הסתם הכל כבר מופיע בדבריו ואין כל סיבה לא להסתמך על הפשט.
אז זהו שאין פשט, יש רק בלבולי בייצים. היה הרבה יותר פשוט לכתוב תמציתי שחור ולבן מבלי לתת מקום לפרשנות.
בעיה קטנה. שום דבר בתשובת סופרמן לא היה מדויק :). הוא מייחס לי הכחשה שבשום שלב לא נשמעה מפי. כנראה סתם טעות. הוא לא בין המעוותים והמסלפים כאן למיטב ידיעתי. אבל די בכך כדי לאיין את דבריו שם.
בעיה קטנה, כפי שאני מרבה לכתוב לך, אם הייתי היחיד שלכאורה מעוות את דבריך, היית יכול לכתוב זאת, אך כאשר זה לא רק אני, זאת בעיה.
הנה, האשמת גם את סופרמן בסילוף ויותר מאוחר גם את פולגאר וזה רק בתגובה אחת, מה יהיה?
רק בדמיונך הקודח ידידי. אני בשום מקום לא טשטשתי את כתיבתי בשבת, לא הכחשתי שמדובר בחילול שבת, ולא מאומה מכל הנ"ל. לא תמצא אפילו פוסט אחד שלי בו עשיתי משהו כזה. גם כעת אתה מעדיף להמציא לי המצאות ממוחך הקודח שאין להן כל אחיזה בעולם האמת העובדתי או במציאות.
ברור, לכן לא השבת במפורש. לא נמאס לך להגחיך את עצמך?
אתה מוזמן לתת לאחד ממכריך שאתה סומך עליו לעיין בשרשור שצירפתי בתגובתי הקודמת ולשמוע את דעתו.
לחלופין, אתה יכול לפתוח כאן סקר בנושא ;)
כאן אני חייב להודות על האמת ולהתוודות בפניך, אינני זוכר אם הפלצתי תוך כדי כתיבת אותה תגובה. אמנם קורה לי מעת לעת שאני עושה זאת, אבל לזכור היום אם עשיתי זאת ב13 לפברואר בתגובה מספר 20? אני באמת שלא זוכר. עמך הסליחה.
מה שכן, מה שכתבתי באותה תגובה נכון ב100% ואני עומד מאחורי דברי שם גם היום. הבעיה שם הייתה שכל השרשור שפתחת לא היה רלוונטי (כפי שכתבתי לך שם בזמן אמת יותר מפעם אחת וגם יותר מפעמיים). אתה בחרת להמציא/לקבוע ששהיתי בחו"ל ולהעלות שאלה הלכתית בנוגע לכתיבה בפורום כאשר אצל הכותב השבת טרם נכנסה או כבר יצאה אבל לא כך אצל כל באי הפורום. אני תמיד שמח לדיון הלכתי כפי שאתה יודע, אבל בשום שלב לא היה לתזה היפה שהמצאת כל קשר למציאות או לכתיבתי בשבת :).
אז העלית שאלה הלכתית והשבתי עליה כהבנתי. שום התפתלות, שום טשטוש, שום בטיח. זה שאתה התקבעת על ההמצאה שלך והתעלמת מכל הפעמים שאמרתי לך שכל התזה לא רלוונטית? אל נא תאשים אותי בכך :).
אז למה לא עצרת את זה מההתחלה שהתוודיתי שהשרשור נפתח עבורך בתגובה #10 שלי שהיינה תגובה לתגובתך הראשונה בשרשור (#9)?
פשוט העדפת להיות אותו ילד פלספן, לכן האשמות הן אך ורק על עצמך|!|
הוא שאמרתי, שרשור בדיון/שאלה הלכתית שלא היה לה כל קשר לנושא, אלי, לכתיבתי בשבת, או למשהו זולת ההמצאות שהמצאת במוחך הקודח עם עצמך.
כאמור, יכולת להיות ברור ולכתוב שחור - לבן, לא אשמתי שבחרת אחרת.
גם כאן, שום התפתלות. יכולת לראות זאת כך רק בגלל הקיבוע שלך בתזה שהמצאת. השבתי על אתר על שאלתך בצורה המפורשת והברורה ביותר שאפשר.
מרוב שהייתה מפורשת, שאלתי אותך את אותה שאלה שוב, בתגובה #44 שלי, אולי הפעם לא תתחמק.
חחחח, אתה חמוד :). אתה מדבר על תגובה מספר 42 בשרשור שכל כולו ניתוח הזוי ומומצא על סמך המצאות שלך שאיש לא אמר אותם מעולם :). עכשיו אתה מבקש לתקוף שבתגובה 42 הייתי צריך/יכול למנוע את פתיחת השרשור המטופש הזה כולו :)? נו באמת :).
לא, הרבה לפני, כפי שאפשר לראות בפסקאות קודמות, אך גם בתגובה זא יכולת לעצור את זה.
אגב, סוגיית השרשור לא מטופשת, זאת שאלה לגיטימית, רק לא קשורה אליך בדיעבד, חבל שלקח לך מס' שב' להודות בשקריך ובהתנהלותך הילדותית.
שיהיה לו לבריאות. כיצד זה אמור להשפיע על משהו מדברי בדיוק? אז גם פולגאר טעה/'חטא' בקבלת תזה (שלך?) שלא הייתה לה אחיזה במציאות (נדמה לי שהוא מתייחס שם לשאלה ההלכתית דווקא ומה לעשות, טועה בעניין זה). שוין. יכול להבין את זה בנסיבות העניין ואין לי בעיה מיוחדת עם זה. כל אחד ושיטתו במקרים האלו ובכלל.
אגב התייחסתי גם למקרים האלה בפוסט הפותח את השרשור הנוכחי.
ע"ס מה אתה טוען שהוא טעה? יש לך קישורים להצדקת טענה זאת שלך?
למה אתה חושב שאתה בקיא בענייני דת יותר ממנו?
לא מכיר מוניטין כזה. מכיר כמה תוקפנים פבלוביים שאוהבים לצווח כך. מבחינתי בכל מקרה, לא המוניטין מעניין אותי. עובדתית אני יודע שאינני נוהג לשקר. מה סבור מישהו שממציא לעצמו המצאות, קובע תזות שלדעתו מחייבות אותי, ובלפחות מחצית הזמן מעוות ומסלף את דברי? לא ענייני ולא מעניין אותי, צר לי :).
תגדיל את המשקפיים, אתה לא שם לב לכל השרשורים נגדך?
למה אין שרשורים כאלו עליי? על סופרמן? על שמלת תחרה?
יכול בהחלט להיות. גם לזה כבר התייחסתי למעלה. באותו שלב לא חשקה נפשי לעשות זאת. למה? העליתי כמה אפשרויות. אולי סתם לא התחשק לי (בקושי נכנסתי לפורום באותם ימים, על אף שלל השרשורים והפוסטים שעסקו בי). אולי בגלל שזה היה נראה לי מיותר. אולי בגלל שזה היה נראה לי שזה פשוט לא עניינו של אף אחד. בוודאי לא של אלה -ואתה ביניהם אם לא העיקרי- שבחרו להמציא שלל המצאות ולעוות כל מילה שהוצאתי מהפה. שורה תחתונה בחרתי שלא לעשות זאת. מכאן ועד לקביעות מפה עד להודעה חדשה מה בדיוק היה, מה עשיתי, למה, כיצד, איפה, ושאר מרעין בישין שהמצאת בעצמך מעולם המדע הבדיוני, יש מרחק. בכל אופן, אמור להיות מרחק (ואכן התקיים מרחק כזה אצל כל הגולשים הנורמטיביים בפורום שבחרו שלא להמציא המצאות במקום בו הם לא יודעים משהו).
אז אל תאשים אחרים בתוצאות חשקיך.
ייתכן מאוד כשזה קרה לך לא היית במצב נפשי, אך כאשר נרגעו הרוחות וחזרת לביתך, יכולת לתקן את זה ובחרת לא לרדת מהעץ ולהתחפר בעמדתך, כהרגלך.
ידידי, כמו שלא מעניין אותי אם בעיניך אני "שקרן כרוני" כהגדרתך, לא אכתוב פוסט שנועד להביא לי כבוד מצידך (או מצד כל אחד אחר). סורי, זה פשוט לא אני (מזכיר את ההמצאה שלך כאילו כתבתי בשבת השניה אך ורק כדי להפגין משהו כלפיך :). המצאה שבאמת מגוחכת ברמות-על ומלמדת עליך פי כמה מאשר עלי :)). אני כותב כאן להנאתי, אומר את מה שבא לי, כותב את השקפת עולמי ומגיב למה שמתחשק לי. מה חושבים על זה? מה חושבים על זה אלה שתוקפים ללא הפסקה רק בגלל דעה שונה באיזשהו עניין (במקרה שלך למשל), מלעיזים ללא הרף, משמיצים בכל תגובה, ממציאים, מעוותים ומסלפים? צר לי, אבל באמת שלא מעניין אותי.
אם אל היה מעניין אותך, לא היית פותח את השרשור הזה,
רק בריאות ורפואה שלמה מכל הלב |סיוע|
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני בין הבודדים שכותב את מה שאני רואה, לא מנסה להתחנף ולמצוא חן.
תרצה - תקבל את הבקורת, לא תרצה - לא תקבל, אני יכול להביא את הסוס לבאר, אך לא יכול לשתות במקומו :)
לא חושב שאחרים כן מנסים למצוא חן. בכל מקרה, איש איש ותגובתו. עלי הכל מקובל.

למה אתה חושב שקשה לי להכיל?
לא כתבתי את זה. רק השארתי את האופציה פתוחה. אגב אולי זה כן נכון, לאור ההמצאות שלך וכו' שגם עכשיו אתה מנסה (איך אתה אומר? בשלל התפתלויות להצדיק).

אז זהו שאין פשט, יש רק בלבולי בייצים. היה הרבה יותר פשוט לכתוב תמציתי שחור ולבן מבלי לתת מקום לפרשנות.
יש מצב שלא הבנת אף פעם את הרעיון של פשט ודרש? כי אם אתה מכיר את הקונספט, אתה בוודאי יודע שאין דבר כזה שאין פשט :). בכל מקרה אצלי כאמור הדברים פשוטים להחריד. מה שכותב זה מה שיש. כל השאר, אנשים ממציאים לעצמם. באמת שלא יכול להיות פשוט מזה.

בעיה קטנה, כפי שאני מרבה לכתוב לך, אם הייתי היחיד שלכאורה מעוות את דבריך, היית יכול לכתוב זאת, אך כאשר זה לא רק אני, זאת בעיה.
הנה, האשמת גם את סופרמן בסילוף ויותר מאוחר גם את פולגאר וזה רק בתגובה אחת, מה יהיה?
יש קבוצה (קטנה את צעקנית) של אנשים שנוהגים כך. לא רק כלפי כמובן ואין כל חדש תחת השמש. שיבושם להם. לכם. לא רואה סיבה להפוך את זה לאישיו כעת.
והנה שוב עיוותת כאילו כדי להוכיח את דברי תוך כדי :). אני דווקא ציינתי שאני לא חושב שסופרמן סילף (וגם על פולגאר לא אמרתי זאת כך). איך הפכת את זה לכך שהאשמתי אותו בסילוף? לה' הפתרונים. ולמוחך הקודח. לי לא.

ברור, לכן לא השבת במפורש. לא נמאס לך להגחיך את עצמך?
האמת שכן. כן נמאס לי קצת. על כן אפסיק להגחיך את עצמי בקריאת המשך תגובתך מכאן. פשוט מיותר. תוך כדי דיון סמי-רציני אתה מסלף ומעוות על אתר, ואני כמו מפגר עוד ממשיך להתדיין איתך עניינית ולהשיב לך ברצינות. תודה על הרעיון, הוא בהחלט במקום. אפסיק כאן.

הרבה בריאות וחג שמח.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא חושב שאחרים כן מנסים למצוא חן. בכל מקרה, איש איש ותגובתו. עלי הכל מקובל.
כולם, ללא יוצא מן הכלל, מודעים למוניטין שצברת כשקרן כרוני ילדותי.
יש כאלו שבוחרים להבליט כל שקר שלך, יש כאלו שבוחרים לא להגיב לך ויש כאלו שבוחרים להתחנף אליך.
לא כתבתי את זה. רק השארתי את האופציה פתוחה. אגב אולי זה כן נכון, לאור ההמצאות שלך וכו' שגם עכשיו אתה מנסה (איך אתה אומר? בשלל התפתלויות להצדיק).
אני מכיל כל יהודי שבצרה למעט פושעים וכאלו שרוצים לפגוע בי.
אתה לא במשבצת הזאת וגם רון לא.
יש מצב שלא הבנת אף פעם את הרעיון של פשט ודרש? כי אם אתה מכיר את הקונספט, אתה בוודאי יודע שאין דבר כזה שאין פשט :). בכל מקרה אצלי כאמור הדברים פשוטים להחריד. מה שכותב זה מה שיש. כל השאר, אנשים ממציאים לעצמם. באמת שלא יכול להיות פשוט מזה.
פשט זה לתאר במינימום מילים את המסר שרוצים להעביר ללא התפלספויות ומריחות, בדיוק כמו בצבא שרושמים בנקודות את הדברים.
יש קבוצה (קטנה את צעקנית) של אנשים שנוהגים כך. לא רק כלפי כמובן ואין כל חדש תחת השמש. שיבושם להם. לכם. לא רואה סיבה להפוך את זה לאישיו כעת.
והנה שוב עיוותת כאילו כדי להוכיח את דברי תוך כדי :). אני דווקא ציינתי שאני לא חושב שסופרמן סילף (וגם על פולגאר לא אמרתי זאת כך). איך הפכת את זה לכך שהאשמתי אותו בסילוף? לה' הפתרונים. ולמוחך הקודח. לי לא.
אז אתה מאשר ששיקרת? זה מה שסופרמן כתב, לא?
האמת שכן. כן נמאס לי קצת. על כן אפסיק להגחיך את עצמי בקריאת המשך תגובתך מכאן. פשוט מיותר. תוך כדי דיון סמי-רציני אתה מסלף ומעוות על אתר, ואני כמו מפגר עוד ממשיך להתדיין איתך עניינית ולהשיב לך ברצינות. תודה על הרעיון, הוא בהחלט במקום. אפסיק כאן.
כהרגלך בקודש, אין עקומת למידה או שבמקרה של השרשור הזה, האסימון בסוף נופל, רק לוקח לו הרבה זמן.
הרבה בריאות וחג שמח.
אתה זה שצריך את האיחולים האלו עכשיו,
רק בריאות |סיוע| וחג שמח.
 

raya

Well-known member
לדעתי לא משנה בכלל האם השבת חוללה ביודעין או שלא ביודעין.
אבל - בכל מקרה השמיים לא נפלו והעולם המשיך להתנהל.
לא באו אליך בטענות, והחיים נמשכו.
מכאן אולי אפשר להגיע למסקנה, שחוקי ההלכה שמתאימים לזמנים עתיקים , יכולים לקבל תפנית ולהתאים לזמנים מתקדמים ומודרניים יותר.
אם פעם כדי להדליק אש/אור צריך היה לעבוד קשה, כיום זה ממש פשוט.
אז אם התנעת כסא גלגלים/ עישנת / כתבת בשבת ולא קרה כתוצאה מכך משהו איום ונורא- אולי הגיע הזמן להכיר בקידמה ולרכך את חוקי ה"הלכה".
זו דעתי.
וכמובן - "רק בריאות" זה הכי חשוב.
רעיה
 

SupermanZW

Well-known member
לדעתי לא משנה בכלל האם השבת חוללה ביודעין או שלא ביודעין.
אבל - בכל מקרה השמיים לא נפלו והעולם המשיך להתנהל.
לא באו אליך בטענות, והחיים נמשכו.
מכאן אולי אפשר להגיע למסקנה, שחוקי ההלכה שמתאימים לזמנים עתיקים , יכולים לקבל תפנית ולהתאים לזמנים מתקדמים ומודרניים יותר.
אם פעם כדי להדליק אש/אור צריך היה לעבוד קשה, כיום זה ממש פשוט.
אז אם התנעת כסא גלגלים/ עישנת / כתבת בשבת ולא קרה כתוצאה מכך משהו איום ונורא- אולי הגיע הזמן להכיר בקידמה ולרכך את חוקי ה"הלכה".
זו דעתי.
וכמובן - "רק בריאות" זה הכי חשוב.
רעיה
עבודה מעולם לא נאסרה בשבת אלא מלאכה. אין שום קשר לקל או קשה, מדובר בעניין שונה לגמרי שאינו קשור לכמות המאמץ הנדרשת. לכל זרם ביהדות הלכה משלו המתאימה לערכים ולהשקפות המנחות אותו, החרדים הם המחמירים ביותר, אבל קשר ל״היה צריך לעבוד קשה״ אין ומעולם לא היה.
 

raya

Well-known member
עבודה מעולם לא נאסרה בשבת אלא מלאכה. אין שום קשר לקל או קשה, מדובר בעניין שונה לגמרי שאינו קשור לכמות המאמץ הנדרשת. לכל זרם ביהדות הלכה משלו המתאימה לערכים ולהשקפות המנחות אותו, החרדים הם המחמירים ביותר, אבל קשר ל״היה צריך לעבוד קשה״ אין ומעולם לא היה.
אז אולי לא התבטאתי נכון, מקווה שהכוונה היתה ברורה.
הנקודה שרציתי להבהיר היא שהשמיים כאמור לא נפלו, בן האדם לא "נענש" על אי שמירת השבת, והחיים נמשכו.
 

SupermanZW

Well-known member
אז אולי לא התבטאתי נכון, מקווה שהכוונה היתה ברורה.
אני כחילוני יכול להסכים איתך, אבל זה בגלל שאני חילוני. דתי לא יכול להסכים איתך מכיוון שדתי חייב למצוא בתורה נימוק לשנות את הפרשנות המקובלת עליו והתייחסות למקרה שונה מברירת המחדל כדי שההלכה (על פי הזרם אליו הוא משתייך) תשתנה ותתאים למידע החדש שיש בידינו ולא היה בעת שנקבעה אותה הלכה באותו נושא באותו זרם. להבדיל מחילוני, אשר אינו חש מחוייבות לקיים את חוקי התורה, הדתי חש מחוייבות לקיים את חוקי התורה, ולכן חייב למצוא נימוק בתורה שיתמוך בשינוי כדי לשנות, אחרת הוא כבול להלכה כפי שנקבעה לפני כן, בהקשר הרלוונטי (הוסבר קודם).

אני צופה שהרינגטון או מקסים יטענו שההלכה מעולם לא השתנתה וניתנה למשה בסיני, אבל זה כמובן לא נכון, גם הם יאלצו להודות שפסקי הלכה חדשים יוצאים חדשות לבקרים. אפילו ללא טיעון זה, הרי גלוי וידוע שאפילו לעדות שונות ולא רק לזרמים שונים יש הלכות שונות. האם ההלכות של יהודי מרוקו הן אלה שקיבל משה בסיני? האם ההלכות של יהודי ליטא? האם ההלכות של יהודי תימן? אולי ההלכות של יהודי הודו? התשובה היא כמובן שאיננו יודעים מה הייתה הפרשנות המקובלת בעת מתן תורה ואין שום סיכוי שההלכות של אז השתמרו היום באף אחד מן הזרמים ובאף אחת מן העדות.
 
למעלה