רוכב אופניים נדרס למוות בצומת אל על

ialcalay

New member
רוכב אופניים נדרס למוות בצומת אל על

מישהו יודע פרטים?
השעה בערך 07:20
אופני sworks אדומות

יהי זכרו ברוך
 

YotamKa

New member
יש את זה גם ביותר יוּ הפנר.

אתרי החדשות לא בוחלים בפרסום פורנו של הרג.
 
יהיה זיכרו ברוך ושוב אפשר לראות את "יופיה" של

ארץ חמדת.
בקושי עלתה הידיעה לאוויר וטוקבקיסטים רבים מציעים, חלקם דורשים, להוריד את רוכבי האופניים מהכביש.

ארץ זבת במלוא תפארתה, יש בעיה? יש גם כח!!!

רק תחשבו מה שמשמעות של "נוריד", או "להוריד" בשפה המבוססת על כוונה כוחנית, אלימה.

אוי כמה שאני אוהב את הצד הזה של "הוי ארצי, מולדתי" ומכאן למציאות בת ימינו אין קשר ולו הזעיר ביותר לשירו של שאול טשרניחובסקי, גם לא ללחן העליז של נעמי שמר.

בזמן האחרון אני באמת חושב שאיזו מחלה סופנית אכלה את ההגיון ויכולת החשיבה של המוח היהודי כפי שצמח וגדל בארץ ישראל.
 
תנחומים למשפחה, יהי זכרו ברוך


עצוב לשמוע ולראות,
תנחומי למשפחה,

כואב ועצוב על כל הרוג ועל כל תאונה,
כביש 40 הוא הכביש המותר על פי חוק מצפון לדרום... ( יחד עם 444, אולם מי שנדרש להמשיך דרומה או צפונה חייב בסופו של דבר להשתמש בו, או בכביש 4 )

וכן - אופניים הם קודם כל כלי תחבורה, כך הם מופיעים בחוק, וכך הם מבחינה ההסטוריה - האופניים כתחביב ספורטיבי הם אומנם דבר שהתעצם מאוד בשנים האחרונות, אבל הבסיס היה ונשאר אמצעי תחבורה.

ולכל אלו שקוראים לרוכבי הכביש לרדת מן הכביש - ארד יחד איתכם, ביום שבו אתם תרדו מן הכביש המכונית האחרונה ותפנה מקום לתחבורה ציבורית בלבד, לאור מס' ההרוגים הבלתי נסבל בתאונות בהן מעורבות מכוניות.

בואו ונסתכל אחד לשני בעיניים בזמן הנהיגה והרכיבה, נראה ונקבל זה את זה, ונתן גם לאחר מקום לעבור, לנשום ולחיות - בלי קשר אם הוא נוהג ברכב או במשאית, רוכב על אופניים או אופנוע, או הולך ברגל ורוצה לחצות את הצומת / הכביש בשלום.

תודה

יוסי
 

ariasdo

New member
קשה לראות תאונות חוזרות בלי לעשות כלום ולכן

פניתי לשר התחבורה , אם הצעה מנומקת , לחייב בחוק שרוכבים ילבשו ווסט זוהר , ברכיבה בכביש ביום ובלילה .
אני גם מאמין שזה יציל כמה נפשות , בטיעון שהנהג מזהה את הווסט .

אני אישית רוכב כל הזמן עם ווסט זוהר , ואחד הסמנים שמזהים אותי זה שמצפצפים לי לזוז הצידה .

אני יודע שזה לא נוח וחם בקיץ , אבל החיים חשובים יותר , ( ואולי ניתן למנוע חלק מתאונות ) .

אני מקווה שיגבשו מהר את הצעת החוק בנושא , וגם בטוח שזה יעבור .( זה לא דבר מסובך ובר ביצוע ) .


אם לא נעשה כלום בסוף הלחץ הכללי יצור מגבלות קשות על רכיבה בכביש , עד מצב שיורדו אותנו מהכבישים .

עד שהדור הבא יזכה אולי לחינוך ולסבלנות בכביש , יעבו הרבה מים בירדן .

אריה סדובניק
 
חבל אריה

רכיבה על אופניים היא תרבות של הנאה בפעילות גופנית.

ללבוש ווסט צהוב כי ככה ייקבע בחוק אינו מסתדר לי עם הנאה.

זה נשמע לי כמו הצעה לחייב נערות ללבוש חגורת תניעות ולהפקיד את המפתח במשטרת המוחות כי איפה שהן מסתובבות אפשר בקלות לפגוש אנס, אתה יודע, חבל, חגורת צניעות יכולה למנוע אונס.

מצטער על הקיצוניות, במהלך 24 השנים האחרונות רואייניתי יותר ממה שאוכל לזכור בנושא גיליתי שעד שאני לא משווה דריסת רוכב אופניים על כביש לאונס במהלך בילוי הצד השני של הדיון לא מסוגל להבין מאום עד כלום ולעיתים שום דבר.

מעולם לא ראיתי ישום חוקים על קורבנות שהביאו לפתרון ובבקשה, אני מתחנן, אל תכתוב לי בתגובה שזו המציאות, או שעדיף להיות חכם מאשר צודק כי גררו אותי היום לחומוס ובקלות אחזיר לאמא טבע את הכל.
 

ariasdo

New member
חלק מהטיעונים בהצעה שזה ישפר את תרבות הרכיבה

החיוב בלבוש הווסט בכבשים שיש תנועת רכבים בפועל כשיגרה .

מקומות שיסגרו עבור תחרויות / אימונים , או אירועים עבור אופניים שם לא תהיה חובה .

מי שמעונין לרכב בכביש עם תנועת רכבים , הווסט זה לא אסון , קצת פחות הנאה בפעילות גופנית .

לערכתי זה יגדיל את כמות המשתתפים וכמות האירועים התחרותיים ואירועים עממים .( גם יגדיל רכיבות במכונים או בבית ) שם לא תהיה חובה ללבוש ווסט .

ההשוואה שלך לא מתאימה הכביש זה מקום מסוכן כמות המפגשים בין נהגים לרוכבי אופנים גדולה , זה יוצר הרבה מצבים לתאונות .
הווסט משמש למניעה בגלל הנראות . בשנים האחרונות כמות התאונות עולה , ובהרבה מקרים הנראות היא דבר מכריע .

בווקום שיש שאף אחד לא עושה כלום , אני הפעל שזה ימומש בכל דרך אפשרית וחוקית .

אני מאמין באמונה שלמה שזה הדבר הנכון לעשות במצב הקיים היום .


כרגע אני יוצא לרכיבת ערב עם ווסט נצנצים ופנסים ,.

אריה סדובניק
 

yuvalind

New member
ווסט, נצנצים וכו' זה מסוכן

לפחות לדעתי ולדעת חברי לרכיבה.
כשבוחנים חלק לא קטן מתאונות הדרכים בהן נדרסו רוכבי כביש (בשונה מרוכבי יוממות) מדובר בשעות המוקדמות של הבוקר, כבישים כמעט ריקים.
מה הסיכוי שרכב יסטה בדיוק על אופניים מתוך כל הק"מ של הכביש בו הוא נוסע?
הסבר קיים ונפוץ הוא שכמו תמיד בנהיגה, הרכב יגיע בסוף לאן שהנהג מסתכל (הדבר הראשון שמלמדים בנהיגת ספורטיבית או מבצעית - תסתכל לאן שאתה רוצה להגיע).
נהג שמנקר על ההגה או מאבד ריכוז, בהחלט יתכן כי יסתכללשניה לכיוון משהו בשדה הראיה שלו שתופס את תשומת הלב - ולשם הרכב יגיע.
לכן אנחנו רוכבים בלי ווסטים ובלי נצנצים.

כמובן שאין לי שום תיקוף לתיאוריה הזו, לא ניסיונית ולא סטטיסטית.
גם למי שחושב שווסט מציל את חייו אין שום תיקוף לתיאוריה הזו, אז אולי שכל אחד ימשיך לעשות מה שמתאים לו?
אני לא מכיר מקרה אחד שבו גרימה להתערבות של הרשויות בנושאים מעין אלה נגמרה כמו שיוזם הפניה התכוון. ובד"כ השינויים ביוזמה היו לא לטובה, בלשון המעטה.
 

אילון22

New member
אני מופתע מהתגובות כאן


החל מהתיאוריה הבלתי הגיונית בעליל שהנהג ייסטה לכיוון ה"מטרה" ועד לנימוקים מופרכים של הגנת החופש "להתאבד בכבישים".
אני חוזר מחודש וחצי מאיטליה שם רכבתי קילומטרים רבים על כבישים צרים ללא שוליים וראיתי רוכבים רבים מאד משתמשים בבגדים בצבע בולט.
אני יכול להגיד שאישית הרגשתי יותר טוב עם קסדה ווסט צהובים.
בתמונה המצורפת מתמצית כל התורה האיטלקית- לכולם יש זכות על הדרך!... הלוואי עלינו !

ברור שתרבות הנהיגה כאן היא פראית ומופקרת וצריך לעשות חריש עמוק בתודעה, אבל מה אתם מתנפלים על אריה שמציע הגברת הניראות?
מה קרה כאשר חייבו נהגים להחזיק ברכב אפוד זוהר למקרה של תקלה? נכון, נהרגו נהגים בודדים אבל כנראה ניצלו חייהם של רבים אחרים.
 
ממה אתה מופתע אילון22?

מהגילוי המדהים שלא בא לרוכבי אופניים ללבוש ווסט צהוב כשהם יוצאים לרכיבה בבוקרו של אוגוסט, או אפילו השקם בבוקרו של פברואר כשמתחת לווסט יצטרכו ללבוש מעיל גשם וירגישו מסורבלים עד כדי שמבט לאחור יהיה משימה הדורשת תירגול רב, או סתם בגלל שחלק מהרוכבים לא אוהבים שאומרים להם מה, מתי ואיך ללבוש כדי לצאת לרכיבה?

מה כל כך מפתיע בעובדה הבסיסית שרכיבה על אופניים זה משחק ילדים, גם לגברים מגוכחים כמוני שבסוף העשור החמישי לחייהם עוד רוצים לשחק באופניים?

אתה גם תופתע לגלות שהיו כבר הצעות ברמת הטיפשות וחירוב תרבות רכיבת האופניים כבילוי פנאי שהוגשו למשרד התחבורה?

הנה דוגמא - הוצע למשרד התחבורה לאסור רכיבה על כביש ללא רכב לווי.
אתה חושב שזו הצעה התורמת לביטחון הרוכבים, אל מקדמת את תרבות רכיבת האופניים בישראל?
אני חושב שזו הצעה מחרבת, טיפשית ברמת חוסר השליטה בחומר ובדיוק הדוגמא לרעיון שיצא מראש של מי שאינו שולט בחומר אבל הוא בטוח שהוא מומחה ברמות קצה.

בקשר לווסט שחויבנו ללבוש כשאנו עומדים לצד רכב בכביש... אנסה להבין מה דומה ולו ברמז לרכיבה על אופניים, ואשמח אם תסביר לי ובבקשה לאט, זכור שאני המטומטם


מצטער, ראיתי תאונות בהם נדרסו רוכבים עם ווסט צהוב, ראיתי תאונות שהרגו רוכבים ללא קשר לטיב הכבישים, הראון והנראות, ראיתי רוכבים נדרסים כשמאחוריהם רכב לווי בצבעים יותר בולטים מברק בלילה חשוך.

הדבר היחיד שיקדם את תרבות הרכיבה על כבישי ארץ חמדת הוא הנחלת תרבות כללית בחברה הישראלית.
זה לא יקרה בעתיד הנראה לעין, ההיפך יהיה גרוע בהרבה ונתגעגע לימים שאנו חווים כיום.
למה?
זה לא לפורום אופני כביש של תפוז.
תרצה אשמח לספר לך את התיאוריה שלי באופן פרטי... בעצם מה פתאום תיאוריה? אלו עובדות חוזרות לאורך ההיסטוריה של האנושות.
 

D i m e r

New member
תוכל בבקשה לשתף במקרים בהם נדרסו רוכבים

כשהיה רכב ליווי?
אפשר גם בפרטי ואנשים אחרים יותר ממוזמנים לשתף גם כן.
תודה מראש
 

YotamKa

New member
יאיר אם אינני טועה היה בעצמו נוכח בעת

דריסה כזו - על כביש הסרגל. למיטב זכרוני לא היו הרוגים באותו מקרה.

מנגד, גולן שלמון ז"ל נדרס באותו כביש בנוכחות רכב ליווי.

http://www.nrg.co.il/online/3/ART/958/893.html

שום דבר אינו פוליסת ביטוח מדריסה, למעט כביש נקי ממכוניות.
 

D i m e r

New member
מקרה קצת שונה ממה שאני מחפש

אני מכוון למקרים בהם רכב הליווי היה מאחורי הרוכבים וכך הוא לכאורה הגן עליהם.
אבל בכל זאת, תודה על השיתוף.
 

ItsikH

Member
מצב בו מספר רוכבים מצומצם רוכבים בדבוקה קטנה בצמוד לפני רכב ליווי הוא לחלוטין לא סביר. ראשית - נדרש להשמר מרחק בטיחות בין הרכב לקבוצה, שנית - קבוצה עם רכב ליווי היא לרוב גדולה משמעותית, ואחרון - פערים בהכרח נפתחים בתוך הקבוצה.

במקרה של יאיר, הרכב הפוגע *עקף* את המלווה ואז נכנס בקבוצה. זה מצב סביר ביותר, כי ברכב עוקף נטיית הנהג היא לחזור לימין.

המקרה השני הידוע הוא בכביש 3 - התאונה הקטלנית הראשונה במרובע עצמו.
 

ItsikH

Member
סליחה, תיקון טעות במקרה כביש 3 היתה "רק" קבוצה גדולה ללא רכב מלווה, הנהג הפוגע נרדם על ההגה - זהו מצב בו רכב מלווה היה "מגן" רק אילו היה צמוד ממש לקבוצה. ככל הנראה מקרה יאיר הוא היחיד החד משמעי. כך או כך, הנימוקים שנתתי עדיין תקפים.
נסה להשוות סבירות של תאונה לקבוצה גדולה, עם סבירות של תאונה עם רכב מלווה, תמצא סבירות קרובה מאוד מהמקרים [אי אפשר להעריך סבירות ממש על סמך מקרים בודדים כל כך] - כי הקבוצה היא זו שיוצרת את הנראות, יותר מהרכב המלווה. הטענה להגנת רכב מלווה היא *פיזית* - מקרה יאיר ממחיש כיצד אפילו בתנאים האופטימליים רכב עוקף עלול לפגוע בקבוצה.
ואני מסביר שאפילו התנאים האופטימליים האלו אינם סבירים, כי הקבוצה מראש גדולה, לא צמודה ממש לרכב, ופערים בקבוצה לא רק שאפשריים אלא אף רצויים באימון משמעותי.
 
למעלה