רון והרמיוני- העתיד.

את לא יכולה להגיד דבר כזה.

אמריקאית ואנגלית שונות בהרבה דברים... זה כמו שתגידי "למה מה, הישראלים לא יכולים להסתדר עם קצת אנגלית?", או כל העולם בכלל...בגלל זה מתרגמים לשפות שונות, בשביל שיהיה לנו קל וכיף לקרוא. ולא בשביל שנץאמץ ויכאב לנו הראש.
 

Crazy Figgy

New member
תסלח לי...

אבל ממתי אנגלית אמריקאית ובריטית הן שונות עדי כדי כל שאתה יכול להגיד כי הן שונות כמו עברית ואנגלית? זו אותה השפה. מלבד סלנג שונה, אין דבר אחר שונה (מלבד כמובן המבטא ואולי כמה יוצאי דופן בודדים). אז מפה להשוות את השוני ביניהן ממש לשתי שפות שונות, נראה לי מגוחך. אולי אתה יכול להגיד לי מה הגיוני בדיוק בלשנות את שם הספר הראשון ל"אבן המכשפים" במקום "אבן הפילוסופים"? מה, אמריקאים לא מכירים את המילה הזו? היא לא נמצאת בלקסיקון שלהם? ברור שכן. ומכאן, המסקנה הפשוטה והברורה, שהוצאת גרסה אמריקאית לספרים היא שטותית לגמרי, חסרת כל צורך אמיתי ופשוט מאוד- אידיוטית.
 
אל תקטול אותה לגמרי...

האנגלית שבגירסה האמריקאית זו האנגלית שכל העולם לוד ויודע וזה נורא ישוב שיהיה ספר באנגלית-אמריקאית... היא גם שונה מאנגלית-בריטית לא רק בסלנג, גם בהמון ביטויים, פעלים וחוקי דיקדוק... וחצמזה... הכריכות של הספרים האמריקאיים הרבה יותר יפים מהכריכות הבריטיות!
 

Crazy Figgy

New member
אני חייבת לשאול-

על אילו בדיוק חוקי דקדוק את מדברת? עוד לא פגשתי באחד ששונה ב"שתי השפות". כנ"ל לגבי הפעלים. אני ממש לא מבינה מאיפה באות התגובות האלה שאומרות כי יש הבדלים רבים בין שתי ה"שפות". אנגלית, היא אנגלית היא אנגלית. בקנדה, אמריקה, אוסטרליה ואנגליה- זו אותה האנגלית. אותו דקדוק, אותו איות (מלבד יוצאי דופן מעטים) ואותן מילים. כמי שיצא לה לקרוא טקסטים מאותן מדינות דוברות האנגלית ולדבר עם אנשים מאותן מדינות, אני יכולה להגיד לכם בוודאות שההבלים אינם כה גדולים. כן, ישנם מבטאים שונים ואולי אף ניבים שונים- אבל עוד לא הגענו למצב בו דובר אנגלית אחד לא יכול להבין דובר אנגלית אחר ברמה הטקטסית. זו אותה השפה. הנושא אינו פתוח לויכוח. הדברים היחידים שהגיוני ל"תרגם" לאמריקאית יהיו באמת ביטויים בריטים שונים וסלנג. מלבד לזה, הספר יכול לצאת באותה מהדורה בארה"ב ולא ישימו לב להבדל. אה ו- אני חייבת לא להסכים איתך בקשר לכריכות. אני מצטערת, אבל הגרסאות האמריקאיות פשוט מעוותות
(לטעמי). וכמו תמיד, המקור הוא העדיף בעיני.
 

Hermione1382

New member
נצל"ש - אנגלית ואמריקאית מה הן?

אמריקאית היא שפה אחרת לגמריי מהאנגלית - רוב המילים דומות בכתיב (וגם לא ממש כולן) אבל הרבה פעמים שונות בהגייה ובאינטונציה - אנגלים יכולים להבין אמריקאים אבל לאמריקאים יש הרבה בעיה עם הבנת הבריטים (הכוונה כמובן היא רק לתושי ארצות הברית שכן הקנדים בחלט מבינים בריטית וגם ההגייה הקנדית דומה יותר להגייה בריטית). למי שמדבר על מקור - המקור של הארי פוטר הוא בריטי ולכן אם לקרוא את הספר בשפת המקור (מה שכמובן מומלץ) יש לקרוא את הגרסא הבריטית והמדוייקת יותר לא קראתי את הגרסא האמריקאית אבל אני חושב שאם היא שונה וזה מה שהבנתי אז זה כמו לקרוא את הספר בעברית. למזלנו בארץ לומדים אנגלית בריטית ולכן ישראלי ממוצע שיודע אנגלית סבירה יכול להתמודד עם ספרות אנגלית ואמריקאית, האמריקאים אגב סביר להניח שיתקשו לקרוא ספרות אנגלית אם הם לא למדו תואר באנגלית באוניברסיטה - הכוונה לאמריקאי הממוצע - כמו אלה שעובדים במקדולנדס וקשה להם אפילו להבין את המילה צ'יפס ואז צריך במיוחד בשבילם לזכור שיש לבקש French Fries. חוץ מזה אנגלית בריטית הרבה יותר יפה :). סליחה על הפלצנות :)
 

Crazy Figgy

New member
מסכימה במאת האחוזים שבריטית עדיף.

אבל, כמו שכבר אמרתי, מבחינה טקסטית אין סיבה שבנאדם אמריקאי בעל אינטליגנציה ממוצעת לא יוכל לקרוא את ספרי הארי פוטר באנגלית בריטית ולהבין אותם באופן שלם. על מה שאת דיברת, בנוגע לכך שאמריקאים מתקשים להבין את האנגלית הבריטית, יותר נכון לשייך לתקשורת מילולית מאשר לתקשורת כתובה. הרי מהם בעצם אותם הבדלים? colour לעומת color? you say tomato i say tomato? אלה לא פערים בלתי ניתנים לגישור. אדם ששפת אימו היא אגלית, לא צריך להתקשות בקריאת טקסט באותה השפה, אפילו אם היא מארץ אחרת. להמחשה אני יכולה לשאול למה לא הוציאו גרסה טקסנית לספרים? הם מבטאים דברים בצורה אחרת משאר אוכלוסיית ארה"ב. להם יש סלנג שונה ואולי אף חוקי דקדוק שונים (או יותר נכון, שגויים). לא נכון לפי דעתי לקבוע כי לאמריקאי יהיה קשה לקרוא ספר באנגלית בריטית. זו לא כזו משימה בלתי ניתנת לביצוע. זוהי הרי, אני אגיד שוב- אותה השפה.
 

לוטה

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo79.gif

אני לא בטוחה אם זה היה כשסיריוס והארי הביטו בשטיח המשפחתי, אבל מישהו הסביר לו שאם הקוסמים לא היו מתבוללים (לא המילה הנכונה, אני יודעת) עם מוגלגים הם היו נכחדים. הרבה זמן לא קראתי את החמישי..
 

תותי 14

New member
../images/Emo41.gifכן.. נראה לי שזה היה

סיריוס, הוא הסביר לו שבגלל זה קוסמים ממשפחות תטהורות דם בדרך כלל שונאים מוגלגים או משו כזה..
 

rds15

New member
../images/Emo129.gif|כותרת|משפחות טהורות דם

בדרך כלל שונאות מוגלגים כי זה החינוך שהם קיבלו. משפחת וויזלי למשל מחנכת את הילדים שלה בצורה אחרת ככה שהם לא שונאים מוגלגים.
 

תותי 14

New member
../images/Emo41.gifאני יודעת..

התכוונתי שהם קיבלו את החינוך הזה בגלל איך שהדברים היו בימיי הביינים..
 

לוטה

New member
כל הקוסמים בכלל שנאו מוגלגים../images/Emo79.gif

בגלל הדברים שהם עשו לקוסמים בימי הביניים, ורובם נוטרים טינה. יכול להיות שהמשפחה של מאלפוי סבלה בעבר מהתעללויות מצד מוגלגים ובגלל זה הם הצטרפו לכוחות האופל.
 

Crazy Figgy

New member
הם רחוקים מלהיות קורבנות...

בואו לא נשכח את מה שקראנו בספר השלישי- קוסמים ומכשפות שנתפסו והועלו על המוקד בעצם יצאו ללא פגע מכל העניין, אז אני לא בטוחה בקשר ל"התעללויות" המדוברות שמוגלגים חסרי קסם יכולים לבצע על קוסמים. לא צריך להמציא להם תירוצים. יש אנשים שאוהבים לשנוא, והמאלפוים הם דוגמא מושלמת לכך.
 

לוטה

New member
אני לא מצדיקה את המאלפויים../images/Emo79.gif

ושכחת הילדים לא יכלו לקרר אש.
 

Crazy Figgy

New member
אני בספק אם העלו ילדים על המוקד.

לא שמעתי על מקרה אחד בו האשימו ילדים בכישוף שחור.
 

לוטה

New member
אמרו את זה בספרים../images/Emo79.gif

ואם אני לא טועה זה היה על כישוף בכלל ולא על כישוף שחור.
 

Crazy Figgy

New member
הדגומא היחידה שנותנים לנו היא של-

-Wendelin the Weird שנהנתה מאוד מכל העניין... בכלל שם המאמר שעל הארי היה לכתוב אומר הכל: "שריפת מכשפות במאה הארבע-עשרה היתה לגמרי חסרת תועלת- הסבר" (תרגום חופשי). לא צריך יותר הוכחה מזה. ובכלל, מידע כללי, לא נהגו לשרוף ילדים באשמת כישוף ("כישוף שחור"- כך קראו לקסם אותם "מוגלגים". לא היתה אבחנה בין השניים. כל כישוף נתפס כשטני).
 

kafafor you3

New member
יש קשר ביניהם...

עם מולי קשר נישואים, עם ארתור בן דוד שני במרחק דור... ציטוט(עמוד 124 בגרסה העברית: "מולי ואני בני דודים בקשר נישואים, וארתור הוא משהו כמו בן דוד שני שלי..."
 

yaarangel

New member
וכתוב בספר..../images/Emo105.gif../images/Emo1.gif

שכל טהורי הדם קשורים משפחתית זה בזה,בגלל שהם כל כך מעטים. אם אני לא טועה
 
למעלה