רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אני זכרתי שהרוצח היה 125 - אתה בטוח שזה היה 120?

בונוס לסיום בינתיים - קטר 120 ('הרוצח') בחיפה מרכז
בחיפה מרכז היה אפשרות למעבר זריז במיוחד של 3 דקות בין רכבת העמק חוזרת, לרכבת צפונה, אבל הרכבת איחרה ופגשה אותה באזור 'חיפה מזרח'. המתנה של כחצי שעה, בינתיים הגיע קטר 120 שדחף כמה קרונות משא לרציף השלישי של 'חיפה מרכז'.
&nbsp
על פי אביתר הקטר הזה היה מעורב בהריגתם של כמה עשרות אנשים בתאונות, זה הקטר של אסון הבונים וגם של תאונה בחיפה ב'מעבר חירם' עם אוטובוס שבה נספו 11 נוסעים, מלבד אפשרות לעוד כמה תאונות 'קטנות'.
&nbsp
הזמן קצת קצר, אמשיך עוד קצת במוצאי החג.
אני זכרתי שהרוצח היה 125 - אתה בטוח שזה היה 120?
 
פתיחה באיחור של 9 שנים

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
פתיחה באיחור של 9 שנים
כעת נותרו רק 4 פרוייקטים מתכנית החומש המקורית שטרם הושלמו: רעננה, כרמיאל, ראשון מערב ו-A1. בהנחה שלוחות הזמנים יחזיקו מעמד, עד שנת 19' יישאר רק פרוייקט אחד שלא הושלם. כזכור תכנית החומש נועדה להסתיים סופית בינואר 09' עם פתיחת תחנת האומה.
 

אורי404

New member
נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר

פתיחה באיחור של 9 שנים
כעת נותרו רק 4 פרוייקטים מתכנית החומש המקורית שטרם הושלמו: רעננה, כרמיאל, ראשון מערב ו-A1. בהנחה שלוחות הזמנים יחזיקו מעמד, עד שנת 19' יישאר רק פרוייקט אחד שלא הושלם. כזכור תכנית החומש נועדה להסתיים סופית בינואר 09' עם פתיחת תחנת האומה.
נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר
מבחינת תכניות ומועדים אני לא מאוד בקיא. בוודאי לא כמוך ווילי
.
אני חושב, שגם פרויקט החשמול התעכב. היה אמור להיות חלק מפתיחת הקו לרעננה ו/או הקו לכרמיאל. אני בכלל לא מבין מדוע גם את קו העמק לא פתחו, כקו מחושמל.

בתכניות הבאות נקווה, שלא יהיו עיכובים ושנראה את הקווים במהרה בימינו. ביניהם:
* מסילת מודיעין-ראשון לציון ראשונים. גם את ההמשך בין הראשונים לתחנת משה דיין. כנראה שהחיבור בין שתי תחנות ראשל"צ מתעכב ולדעתי חבל מאוד.
* מסילה עוקפת לוד בקו תל אביב-נתב"ג(?)-באר שבע.
* שדרוג הקו המזרחי - לרבות הקמה מחדש של חדרה מזרח-צומת חמד. צומת חמד הוא הפיצול העתידי במסילה המזרחית בין ההמשך צפונה לחדרה-מזרח לבין נסיעה מערבה לכיוון כפר סבא/הוד השרון. פרויקט זה כולל גם הכפלת ראש העין-לוד, יישור מקטעים והקמת הפרדות מפלסיות.
* פרויקט מסילת עירון וכן חיבור מטבריה לעפולה, כך שתהיה אפשרות לנסוע מטבריה ועפולה לכיוון תל אביב, שלא דרך חיפה.

הייתי שמח גם לראות התקדמות בקו לאילת, אבל זה אולי תרחיש אופטימי מדי.
לצד זה, שיהיו מקטעים מהירים יותר, בקווי הרכבת הקיימים. נניח יותר אזורים, שבהם נוסעים 160 קמ"ש ואף עוד יותר מהיר. כך שעם הזמן תהיה אפשרות לנסוע מחוף הכרמל לתל אביב, תוך כחצי שעה או מבאר שבע לתל אביב, בפחות מ-40 דקות.
 

Bus Nerd

Active member
העמק לא נפתח מחושמל מסיבה אחת: תקציב. רצו לחסוך.

נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר
מבחינת תכניות ומועדים אני לא מאוד בקיא. בוודאי לא כמוך ווילי
.
אני חושב, שגם פרויקט החשמול התעכב. היה אמור להיות חלק מפתיחת הקו לרעננה ו/או הקו לכרמיאל. אני בכלל לא מבין מדוע גם את קו העמק לא פתחו, כקו מחושמל.

בתכניות הבאות נקווה, שלא יהיו עיכובים ושנראה את הקווים במהרה בימינו. ביניהם:
* מסילת מודיעין-ראשון לציון ראשונים. גם את ההמשך בין הראשונים לתחנת משה דיין. כנראה שהחיבור בין שתי תחנות ראשל"צ מתעכב ולדעתי חבל מאוד.
* מסילה עוקפת לוד בקו תל אביב-נתב"ג(?)-באר שבע.
* שדרוג הקו המזרחי - לרבות הקמה מחדש של חדרה מזרח-צומת חמד. צומת חמד הוא הפיצול העתידי במסילה המזרחית בין ההמשך צפונה לחדרה-מזרח לבין נסיעה מערבה לכיוון כפר סבא/הוד השרון. פרויקט זה כולל גם הכפלת ראש העין-לוד, יישור מקטעים והקמת הפרדות מפלסיות.
* פרויקט מסילת עירון וכן חיבור מטבריה לעפולה, כך שתהיה אפשרות לנסוע מטבריה ועפולה לכיוון תל אביב, שלא דרך חיפה.

הייתי שמח גם לראות התקדמות בקו לאילת, אבל זה אולי תרחיש אופטימי מדי.
לצד זה, שיהיו מקטעים מהירים יותר, בקווי הרכבת הקיימים. נניח יותר אזורים, שבהם נוסעים 160 קמ"ש ואף עוד יותר מהיר. כך שעם הזמן תהיה אפשרות לנסוע מחוף הכרמל לתל אביב, תוך כחצי שעה או מבאר שבע לתל אביב, בפחות מ-40 דקות.
העמק לא נפתח מחושמל מסיבה אחת: תקציב. רצו לחסוך.
 

Bus Nerd

Active member
המזרחית כבר מתוקצבת לביצוע למיטב ידיעתי

נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר
מבחינת תכניות ומועדים אני לא מאוד בקיא. בוודאי לא כמוך ווילי
.
אני חושב, שגם פרויקט החשמול התעכב. היה אמור להיות חלק מפתיחת הקו לרעננה ו/או הקו לכרמיאל. אני בכלל לא מבין מדוע גם את קו העמק לא פתחו, כקו מחושמל.

בתכניות הבאות נקווה, שלא יהיו עיכובים ושנראה את הקווים במהרה בימינו. ביניהם:
* מסילת מודיעין-ראשון לציון ראשונים. גם את ההמשך בין הראשונים לתחנת משה דיין. כנראה שהחיבור בין שתי תחנות ראשל"צ מתעכב ולדעתי חבל מאוד.
* מסילה עוקפת לוד בקו תל אביב-נתב"ג(?)-באר שבע.
* שדרוג הקו המזרחי - לרבות הקמה מחדש של חדרה מזרח-צומת חמד. צומת חמד הוא הפיצול העתידי במסילה המזרחית בין ההמשך צפונה לחדרה-מזרח לבין נסיעה מערבה לכיוון כפר סבא/הוד השרון. פרויקט זה כולל גם הכפלת ראש העין-לוד, יישור מקטעים והקמת הפרדות מפלסיות.
* פרויקט מסילת עירון וכן חיבור מטבריה לעפולה, כך שתהיה אפשרות לנסוע מטבריה ועפולה לכיוון תל אביב, שלא דרך חיפה.

הייתי שמח גם לראות התקדמות בקו לאילת, אבל זה אולי תרחיש אופטימי מדי.
לצד זה, שיהיו מקטעים מהירים יותר, בקווי הרכבת הקיימים. נניח יותר אזורים, שבהם נוסעים 160 קמ"ש ואף עוד יותר מהיר. כך שעם הזמן תהיה אפשרות לנסוע מחוף הכרמל לתל אביב, תוך כחצי שעה או מבאר שבע לתל אביב, בפחות מ-40 דקות.
המזרחית כבר מתוקצבת לביצוע למיטב ידיעתי
 

Ccyclist

Well-known member
פרוייקטי תשתית נוהגים להיגרר כמה שנים מעל למצופה.

נקווה, שבתכניות הבאות יהיה טוב יותר ומהיר יותר
מבחינת תכניות ומועדים אני לא מאוד בקיא. בוודאי לא כמוך ווילי
.
אני חושב, שגם פרויקט החשמול התעכב. היה אמור להיות חלק מפתיחת הקו לרעננה ו/או הקו לכרמיאל. אני בכלל לא מבין מדוע גם את קו העמק לא פתחו, כקו מחושמל.

בתכניות הבאות נקווה, שלא יהיו עיכובים ושנראה את הקווים במהרה בימינו. ביניהם:
* מסילת מודיעין-ראשון לציון ראשונים. גם את ההמשך בין הראשונים לתחנת משה דיין. כנראה שהחיבור בין שתי תחנות ראשל"צ מתעכב ולדעתי חבל מאוד.
* מסילה עוקפת לוד בקו תל אביב-נתב"ג(?)-באר שבע.
* שדרוג הקו המזרחי - לרבות הקמה מחדש של חדרה מזרח-צומת חמד. צומת חמד הוא הפיצול העתידי במסילה המזרחית בין ההמשך צפונה לחדרה-מזרח לבין נסיעה מערבה לכיוון כפר סבא/הוד השרון. פרויקט זה כולל גם הכפלת ראש העין-לוד, יישור מקטעים והקמת הפרדות מפלסיות.
* פרויקט מסילת עירון וכן חיבור מטבריה לעפולה, כך שתהיה אפשרות לנסוע מטבריה ועפולה לכיוון תל אביב, שלא דרך חיפה.

הייתי שמח גם לראות התקדמות בקו לאילת, אבל זה אולי תרחיש אופטימי מדי.
לצד זה, שיהיו מקטעים מהירים יותר, בקווי הרכבת הקיימים. נניח יותר אזורים, שבהם נוסעים 160 קמ"ש ואף עוד יותר מהיר. כך שעם הזמן תהיה אפשרות לנסוע מחוף הכרמל לתל אביב, תוך כחצי שעה או מבאר שבע לתל אביב, בפחות מ-40 דקות.
פרוייקטי תשתית נוהגים להיגרר כמה שנים מעל למצופה.
יש רק דבר אחד שיכול להמריץ אותם וזה דד-ליין כמו ארוע ציבורי וגם זה לפעמים לא משיג את המטרה. יש לי אטלס רחובות לונדוני ישן עם תחנות קו היובל וכיתוב שהן יפתחו ב1998 כשבסוף הן נפתחו ברבעון האחרון של 1999 כי זה היה החיבור לכיפת המילניום / O2 וטקס המילניום ב2000. האולימפיאדה לא הצליחה להמריץ את קרוסרייל (בעת ההחלטה ב2005 היה סיכוי לכך אך ההחלטה על הקו התעכבה) אך הצליחה להמריץ את השירות הפנימי המהיר על הקו המהיר שבין לונדון לפריס שנפתח שנתיים אחרי הקו הבינלאומי.
&nbsp
באשר למהירות: ישנן מספר קטגוריות מהירות כאשר 160 קמ"ש (100 מייל לשעה) היא הגבול העליון המקובל לרכבות פרבריות. 200-250 קמ"ש זו קטגוריה חצי מהירה נפרדת ו300 קמ"ש היא קטגוריות הרכבות המהירות. את רכבת ישראל במתכונתה הנוכחית אפשר לשדרג ל160 קמ"ש ע"י יישור ושימוש בציוד נייד בקטגוריה הפרברית. הגברת המהירות מעל לסף זה תחייב לא רק יישור מסילות ותוואים חדשים אלא גם ציוד נייד חדש בקטגוריות שאינן נמצאות בארץ. לא ברור אם צריך רכבת 300 קמ"ש שיכולה תאורטית לחצות את 426 הקילומטרים שבין מטולה לטאבה ב1:25.
 

אורי404

New member
רבה Ccyclist על ההסבר

פרוייקטי תשתית נוהגים להיגרר כמה שנים מעל למצופה.
יש רק דבר אחד שיכול להמריץ אותם וזה דד-ליין כמו ארוע ציבורי וגם זה לפעמים לא משיג את המטרה. יש לי אטלס רחובות לונדוני ישן עם תחנות קו היובל וכיתוב שהן יפתחו ב1998 כשבסוף הן נפתחו ברבעון האחרון של 1999 כי זה היה החיבור לכיפת המילניום / O2 וטקס המילניום ב2000. האולימפיאדה לא הצליחה להמריץ את קרוסרייל (בעת ההחלטה ב2005 היה סיכוי לכך אך ההחלטה על הקו התעכבה) אך הצליחה להמריץ את השירות הפנימי המהיר על הקו המהיר שבין לונדון לפריס שנפתח שנתיים אחרי הקו הבינלאומי.
&nbsp
באשר למהירות: ישנן מספר קטגוריות מהירות כאשר 160 קמ"ש (100 מייל לשעה) היא הגבול העליון המקובל לרכבות פרבריות. 200-250 קמ"ש זו קטגוריה חצי מהירה נפרדת ו300 קמ"ש היא קטגוריות הרכבות המהירות. את רכבת ישראל במתכונתה הנוכחית אפשר לשדרג ל160 קמ"ש ע"י יישור ושימוש בציוד נייד בקטגוריה הפרברית. הגברת המהירות מעל לסף זה תחייב לא רק יישור מסילות ותוואים חדשים אלא גם ציוד נייד חדש בקטגוריות שאינן נמצאות בארץ. לא ברור אם צריך רכבת 300 קמ"ש שיכולה תאורטית לחצות את 426 הקילומטרים שבין מטולה לטאבה ב1:25.
רבה Ccyclist על ההסבר
לצורך העניין קו פרברי, זה למשל הקו לראשונים או כפר סבא-תל אביב-ראשון לציון משה דיין?
הקווים תל אביב-חיפה או תל אביב-באר שבע נחשבים לקטגוריה "חצי מהירה"? אם זה כך, במידה ויהיו ההתאמות, שהסברת Ccyclist, הרי שלא תהיה סיבה שנסיעה מחיפה (חוף הכרמל) לתל אביב (האוניברסיטה) תעלה על 30 דקות או שמבאר שבע (האוניברסיטה) לתל אביב (ההגנה) תעלה מעל ל-40 דקות.
 

Ccyclist

Well-known member
לחצי מהיר מדובר בשידרוג משמעותי וקניית ציוד נייד נפרד.

רבה Ccyclist על ההסבר
לצורך העניין קו פרברי, זה למשל הקו לראשונים או כפר סבא-תל אביב-ראשון לציון משה דיין?
הקווים תל אביב-חיפה או תל אביב-באר שבע נחשבים לקטגוריה "חצי מהירה"? אם זה כך, במידה ויהיו ההתאמות, שהסברת Ccyclist, הרי שלא תהיה סיבה שנסיעה מחיפה (חוף הכרמל) לתל אביב (האוניברסיטה) תעלה על 30 דקות או שמבאר שבע (האוניברסיטה) לתל אביב (ההגנה) תעלה מעל ל-40 דקות.
לחצי מהיר מדובר בשידרוג משמעותי וקניית ציוד נייד נפרד.
לצערי הגיוני יותר לעצור ב160 כי שידרוג יהווה למעשה פיצול של הרשת.
&nbsp
המסילה לבאר שבע עברה שידרוג משמעותי בעשור שעבר ויתכן שלא יהיה תאבון ציבורי לשידרוג נוסף, ופרוייקט ריבוע מסילת החוף צריך להיבנות כבר עכשיו לסטנדרט של 200-250. אם התוואי הנוכחי אינו מתאים יצטרכו למצוא תוואי מקביל צפונית להרצליה ודרומית לאזור (מה שפופולרי בספרד אבל יש להם שטח נרחב) וזו בכלל תוכנית אחרת.
&nbsp
בדרום אנגליה יש כמה מערכות בסדר הגודל של ר"י ומעלה שהקווים שלהם מגיעים למרחקים של 150-200 ק"מ והם מתנהלים במהירות של 160 קמ"ש בלבד.
 

אורי404

New member
תודה על ההסבר

לחצי מהיר מדובר בשידרוג משמעותי וקניית ציוד נייד נפרד.
לצערי הגיוני יותר לעצור ב160 כי שידרוג יהווה למעשה פיצול של הרשת.
&nbsp
המסילה לבאר שבע עברה שידרוג משמעותי בעשור שעבר ויתכן שלא יהיה תאבון ציבורי לשידרוג נוסף, ופרוייקט ריבוע מסילת החוף צריך להיבנות כבר עכשיו לסטנדרט של 200-250. אם התוואי הנוכחי אינו מתאים יצטרכו למצוא תוואי מקביל צפונית להרצליה ודרומית לאזור (מה שפופולרי בספרד אבל יש להם שטח נרחב) וזו בכלל תוכנית אחרת.
&nbsp
בדרום אנגליה יש כמה מערכות בסדר הגודל של ר"י ומעלה שהקווים שלהם מגיעים למרחקים של 150-200 ק"מ והם מתנהלים במהירות של 160 קמ"ש בלבד.
תודה על ההסבר
האם בוודאות כיום מסילת החוף ומסילת נען-באר שבע הן לפי מהירות 160 קמ"ש ולא מעבר? מבחינת תשתית הכוונה, לא ציוד-נייד.
בכל מקרה, גם אם המסילות השונות בנויות ל-160, הרי שבקטעים מעטים וקצרים יחסית הנסיעה היא 160 קמ"ש. אחרת גם במהירות 160 לא הייתה סיבה לזמני נסיעה קצרים יותר בין אזורים שונים.
 

luckydude

Active member
כן, 160 זו מהירות התכן.

תודה על ההסבר
האם בוודאות כיום מסילת החוף ומסילת נען-באר שבע הן לפי מהירות 160 קמ"ש ולא מעבר? מבחינת תשתית הכוונה, לא ציוד-נייד.
בכל מקרה, גם אם המסילות השונות בנויות ל-160, הרי שבקטעים מעטים וקצרים יחסית הנסיעה היא 160 קמ"ש. אחרת גם במהירות 160 לא הייתה סיבה לזמני נסיעה קצרים יותר בין אזורים שונים.
כן, 160 זו מהירות התכן.
התשתית בנויה למהירות של 160קמ״ש אם כי רוב הגשרים שנבנו בשנים האחרונות תוכננו כך שהם מתאימים למהירות של 200 או 230קמ״ש כך שיהיה יותר קל לשדרג את התוואי אם ירצו בעתיד.

עם זאת, לגבי היום, כאשר מתכננים היום את לוח הזמנים של הרכבת צריך לקחת בחשבון את היכולות של כלל הציוד ולכן מתכננים לפי המכנה המשותף הנמוך ביותר (שאינו מגיע ל160) כך שהיכולת של התשתית ל160קמ״ש אינה מנוצלת במלואה היום. לכן כאשר תיווצר מסה קריטית של ציוד חשמלי ואפשר יהיה לתכנן לוח זמנים שיוכל לקחת בחשבון את המהירות היותר גבוהה והתאוצה המוגברת אז ניתן יהיה לשפר משמעותית את זמני הנסיעה על גבי התשתית הקיימת של 160קמ״ש לפני שאפילו מתחילים לחשוב על שדרוג ל200קמ״ש ויותר.
 

אורי404

New member
תודה על ההסבר עם הדברים המעניינים בתוכו

כן, 160 זו מהירות התכן.
התשתית בנויה למהירות של 160קמ״ש אם כי רוב הגשרים שנבנו בשנים האחרונות תוכננו כך שהם מתאימים למהירות של 200 או 230קמ״ש כך שיהיה יותר קל לשדרג את התוואי אם ירצו בעתיד.

עם זאת, לגבי היום, כאשר מתכננים היום את לוח הזמנים של הרכבת צריך לקחת בחשבון את היכולות של כלל הציוד ולכן מתכננים לפי המכנה המשותף הנמוך ביותר (שאינו מגיע ל160) כך שהיכולת של התשתית ל160קמ״ש אינה מנוצלת במלואה היום. לכן כאשר תיווצר מסה קריטית של ציוד חשמלי ואפשר יהיה לתכנן לוח זמנים שיוכל לקחת בחשבון את המהירות היותר גבוהה והתאוצה המוגברת אז ניתן יהיה לשפר משמעותית את זמני הנסיעה על גבי התשתית הקיימת של 160קמ״ש לפני שאפילו מתחילים לחשוב על שדרוג ל200קמ״ש ויותר.
תודה על ההסבר עם הדברים המעניינים בתוכו
נראה, שישי סיבה נוספת לחשמול של רב מסילת הרכבת, אם לא כולה.

כיום כנראה יש קטעים מעטים, שהרכבת נוסעת, מעל 140 קמ"ש. אני לא בטוח אם מגיעים בכלל ל-160 קמ"ש. אולי כן. אולי לא. הכוונה היא למהירות סדירה. לא על מקרים חריגים.
כנראה אחד הקטעים המהירים ביותר הוא בין בנימינה לחיפה-חוף הכרמל. לרבות בקטע המערבי לכביש החוף.
כך אולי גם המצב בין קרית גת לנען. שני אלה כנראה הקטעים ההכי מהירים כיום.
כיום אנחנו אחרי, שנוצרו קווי רכבת רבים או לקראת פתיחת קווי חדשים, להם חיכינו שנים רבות. לדעתי היעד הבא במהלך ואחרי פתיחת קווי רכבת חדשים ופרויקט החשמול, הוא דגש על קיצור זמני הנסיעה בקווי הרכבת הקיימים.
 

alantan

New member
היום בוועדות התכנון מתכננים כבר את הרשת המהירה

לחצי מהיר מדובר בשידרוג משמעותי וקניית ציוד נייד נפרד.
לצערי הגיוני יותר לעצור ב160 כי שידרוג יהווה למעשה פיצול של הרשת.
&nbsp
המסילה לבאר שבע עברה שידרוג משמעותי בעשור שעבר ויתכן שלא יהיה תאבון ציבורי לשידרוג נוסף, ופרוייקט ריבוע מסילת החוף צריך להיבנות כבר עכשיו לסטנדרט של 200-250. אם התוואי הנוכחי אינו מתאים יצטרכו למצוא תוואי מקביל צפונית להרצליה ודרומית לאזור (מה שפופולרי בספרד אבל יש להם שטח נרחב) וזו בכלל תוכנית אחרת.
&nbsp
בדרום אנגליה יש כמה מערכות בסדר הגודל של ר"י ומעלה שהקווים שלהם מגיעים למרחקים של 150-200 ק"מ והם מתנהלים במהירות של 160 קמ"ש בלבד.
היום בוועדות התכנון מתכננים כבר את הרשת המהירה
(למעשה חצי-מהירה כפי שהגדרת) במקביל לרשת הקיימת ובמקומה, בהתאם לצורך.
&nbsp
מדובר בהקמת מסילה של 200 קמ"ש בין חוף הכרמל לתל אביב במקביל למסילה הקיימת (תוך יישור ניכר ודילוג על פני תחנות באיזור חדרה-זכרון יעקב). בנוסף, מסילה "עוקפת לוד" שתחבר בין איזור בן שמן במסילת A1 למסילת באר שבע הקיימת ליד מחלף נשרים.
&nbsp
המסילה האחרונה הוצעה בפורום בעבר ומתישהו הרעיון עלה גם ברכבת ישראל. אין לי מושג האם לפורום הצנוע שלנו היה השפעה על כך... היא תאפשר רכבות מהירות בין תל אביב לבאר שבע דרך נתב"ג ותאפשר גם החלפה נוחה לנוסעים מבאר שבע לירושלים. מדברים גם על משולש ליד בן שמן שתאפשר רכבות ישירות מבאר שבע לירושלים, אבל יתכן שרכבות כאלה תופעלנה רק בשעות השיא.
&nbsp
כמובן שכל זה ידרוש הרחבה של תחנת נתב"ג כפי שדובר כאן בעבר.
 

down und

New member
תודה רבה על הדיווח ועל התמונות

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
תודה רבה על הדיווח ועל התמונות
רק חבל שהן יצאו על הצד ולא ישרות.

בכל מקרה, ישר כח!

אני ביום שלישי עם חבר מהעבודה נעשה נסיעה לבית שאן וחזרה.
מקווה שאין יותר מדי נוסעים ושלא צריך להרשם קודם כפי שהרכבת פרסמה.
 
נצל"ש לגבי נסיעה השבוע ברכבת העמק

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
נצל"ש לגבי נסיעה השבוע ברכבת העמק
להבנתי לנסיעה ברכבת (ללא השתתפות בפעילויות סביב הפתיחה), לא נדרשת הרשמה או כל פעילות מוקדמת - פשוט להגיע, לרכוש כרטיסים ולנסוע. מכר טען שצריך להירשם מראש. האם יש ממש בדבריו?
 

Bus Nerd

Active member
עונה גם לך וגם ל down und: למיטב ידיעתי לא צריך להירשם מראש

נצל"ש לגבי נסיעה השבוע ברכבת העמק
להבנתי לנסיעה ברכבת (ללא השתתפות בפעילויות סביב הפתיחה), לא נדרשת הרשמה או כל פעילות מוקדמת - פשוט להגיע, לרכוש כרטיסים ולנסוע. מכר טען שצריך להירשם מראש. האם יש ממש בדבריו?
עונה גם לך וגם ל down und: למיטב ידיעתי לא צריך להירשם מראש
ההרשמה היא לפעילויות ה"חוויתיות" שהרכבת מציעה שם. כל מיני סיורים ודברים כאלו. הנסיעה עצמה היא כמו כל נסיעה בר"י, פשוט להגיע לתחנה ולקנות כרטיס. הסיבה לדיסאינפורמציה זה שהפרסומים של ר"י באינטרנט ובטלויזיה מטעים (בגלל שהם פרסמו את הקו ביחד עם הפעילויות ה"חוויתיות").
&nbsp
למי שמתכוון לטייל עצמאית כמובן שאין סיבה להירשם מראש.
 
כפי שחשבתי. תודה רבה וחג שמח.

עונה גם לך וגם ל down und: למיטב ידיעתי לא צריך להירשם מראש
ההרשמה היא לפעילויות ה"חוויתיות" שהרכבת מציעה שם. כל מיני סיורים ודברים כאלו. הנסיעה עצמה היא כמו כל נסיעה בר"י, פשוט להגיע לתחנה ולקנות כרטיס. הסיבה לדיסאינפורמציה זה שהפרסומים של ר"י באינטרנט ובטלויזיה מטעים (בגלל שהם פרסמו את הקו ביחד עם הפעילויות ה"חוויתיות").
&nbsp
למי שמתכוון לטייל עצמאית כמובן שאין סיבה להירשם מראש.
כפי שחשבתי. תודה רבה וחג שמח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה