רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
תודה ושאלה נוספת

עונה גם לך וגם ל down und: למיטב ידיעתי לא צריך להירשם מראש
ההרשמה היא לפעילויות ה"חוויתיות" שהרכבת מציעה שם. כל מיני סיורים ודברים כאלו. הנסיעה עצמה היא כמו כל נסיעה בר"י, פשוט להגיע לתחנה ולקנות כרטיס. הסיבה לדיסאינפורמציה זה שהפרסומים של ר"י באינטרנט ובטלויזיה מטעים (בגלל שהם פרסמו את הקו ביחד עם הפעילויות ה"חוויתיות").
&nbsp
למי שמתכוון לטייל עצמאית כמובן שאין סיבה להירשם מראש.
תודה ושאלה נוספת
מדוע לקנות כרטיס אם הנסיעה היא בחיני חינם או בחינם חינמוביץ'?
אם אני בחיפה ו/או בכל אחת מתחנות הקו החדש הרי כרטיס לכוון חיפה / בית שאן
אמור להיות
bezplatno ברוסית או gratis (sin pagar) בספרדית או ביידיש בלי כסף.
הלא כן?
 

אורי404

New member
אולי בשביל רישומים

תודה ושאלה נוספת
מדוע לקנות כרטיס אם הנסיעה היא בחיני חינם או בחינם חינמוביץ'?
אם אני בחיפה ו/או בכל אחת מתחנות הקו החדש הרי כרטיס לכוון חיפה / בית שאן
אמור להיות
bezplatno ברוסית או gratis (sin pagar) בספרדית או ביידיש בלי כסף.
הלא כן?
אולי בשביל רישומים
גם בשביל לבדוק את מספר הנוסעים.
סיבה אפשרית נוספת, בהסתייגות: אולי רישום בספרי החשבונות. הם רושמים את הכסף, שהיה אמור להיכנס כמחיר כ"הנחת מזומנים" או שם אחר וכך מבצעים חישוב של גודל הסבסוד. אבל זה בערבון מוגבל, כי אני לא יועץ-מס או רואה-חשבון.
 

down und

New member
יעני כמו כרטיס מעבר בסבידור, שעדיין צריך

אולי בשביל רישומים
גם בשביל לבדוק את מספר הנוסעים.
סיבה אפשרית נוספת, בהסתייגות: אולי רישום בספרי החשבונות. הם רושמים את הכסף, שהיה אמור להיכנס כמחיר כ"הנחת מזומנים" או שם אחר וכך מבצעים חישוב של גודל הסבסוד. אבל זה בערבון מוגבל, כי אני לא יועץ-מס או רואה-חשבון.
יעני כמו כרטיס מעבר בסבידור, שעדיין צריך
להוציא אותו מהמכונה (אגב, עוד יש את זה? שנים לא הייתי בסבידור בכדי
לעבור מצד לצד, כלומר מר"ג לת"א או ההיפך)?
 

אורי404

New member
לפני כמה חודשים עוד היה את זה

יעני כמו כרטיס מעבר בסבידור, שעדיין צריך
להוציא אותו מהמכונה (אגב, עוד יש את זה? שנים לא הייתי בסבידור בכדי
לעבור מצד לצד, כלומר מר"ג לת"א או ההיפך)?
לפני כמה חודשים עוד היה את זה
מאז לא יצא לי לעבור שם.
אני מניח, שכרטיס המעבר הוא כדי לאפשר מעבר בין צידי התחנה ולא מעבר לזה. כך יוכלו לעבור מצד תחנה לצד שני ולא להמשיך בנסיעה.
לא חושב, שיש כאן סבסוד לכל משתמש, לעומת קו רכבת העמק. שם יש שווי לנסיעה. כיוון, שהנוסעים לא משלמים על הנסיעה, צריך להיות סבסוד, שיכסה על, שהם היו אמורים לשלם.
 

Bus Nerd

Active member
כן, צריך כרטיס מעבר כדי לעבור בסבידור

יעני כמו כרטיס מעבר בסבידור, שעדיין צריך
להוציא אותו מהמכונה (אגב, עוד יש את זה? שנים לא הייתי בסבידור בכדי
לעבור מצד לצד, כלומר מר"ג לת"א או ההיפך)?
כן, צריך כרטיס מעבר כדי לעבור בסבידור
ויש בנוסף למכונות הכרטיסים הרגילות גם מכונה שמיועדת לכרטיסי מעבר בלבד, קרוב יותר לולידטורים, כך שלא צריך לעמוד בתור
 
רק שים לב שנסיעה מחיפה לתחנות רכבת העמק היא בחינם

תודה ושאלה נוספת
מדוע לקנות כרטיס אם הנסיעה היא בחיני חינם או בחינם חינמוביץ'?
אם אני בחיפה ו/או בכל אחת מתחנות הקו החדש הרי כרטיס לכוון חיפה / בית שאן
אמור להיות
bezplatno ברוסית או gratis (sin pagar) בספרדית או ביידיש בלי כסף.
הלא כן?
רק שים לב שנסיעה מחיפה לתחנות רכבת העמק היא בחינם
אבל בכיוון ההפוך נסיעה מתחנות רכבת העמק לכל תחנת רכבת בארץ היא בחינם. ואם טוענים הלוך ושוב בתחנות רכבת העמק, אז גם החזרה בחינם.
&nbsp
אז אם אתה בתחנות הקו החדש, תוכל לחזור הבייתה בזול.
 

sweetums

New member
בנתיבות הדפיסו כרטיסי נייר שהיו תקפים לשעה וחצי.

רק שים לב שנסיעה מחיפה לתחנות רכבת העמק היא בחינם
אבל בכיוון ההפוך נסיעה מתחנות רכבת העמק לכל תחנת רכבת בארץ היא בחינם. ואם טוענים הלוך ושוב בתחנות רכבת העמק, אז גם החזרה בחינם.
&nbsp
אז אם אתה בתחנות הקו החדש, תוכל לחזור הבייתה בזול.
בנתיבות הדפיסו כרטיסי נייר שהיו תקפים לשעה וחצי.
מעריך שפה זה יהיה דומה
 
תוקף של איזה כרטיס שעה וחצי?

בנתיבות הדפיסו כרטיסי נייר שהיו תקפים לשעה וחצי.
מעריך שפה זה יהיה דומה
תוקף של איזה כרטיס שעה וחצי?
הכרטיס חזור בהלוך ושוב?
הרי רק הנסיעה לאשקלון תיקח 3 שעות, אז החזור צריך להיות שעה וחצי אחרי ההנפקה?
&nbsp
אשמח לפירוט של הנוהל שהיה בנתיבות
 

sweetums

New member
כמו הכרטיסים לגשר בת"א מרכז,חייבים להשתמש בהם תוך X זמן

תוקף של איזה כרטיס שעה וחצי?
הכרטיס חזור בהלוך ושוב?
הרי רק הנסיעה לאשקלון תיקח 3 שעות, אז החזור צריך להיות שעה וחצי אחרי ההנפקה?
&nbsp
אשמח לפירוט של הנוהל שהיה בנתיבות
כמו הכרטיסים לגשר בת"א מרכז,חייבים להשתמש בהם תוך X זמן
כשהנסיעה לכולם הייתה בחינם לא הטעינו על רב קו ולא אפשרו לקנות כרטיסים בכסף (באמת! ניסיתי).
הדבר היחיד שעשו זה להנפיק כרטיסי נייר, עם הערה שחייבים להתחיל את הנסיעה תוך X זמן.
 
אוקי, אז קצת בעייתי כאן, כי מדובר גם על החזור

כמו הכרטיסים לגשר בת"א מרכז,חייבים להשתמש בהם תוך X זמן
כשהנסיעה לכולם הייתה בחינם לא הטעינו על רב קו ולא אפשרו לקנות כרטיסים בכסף (באמת! ניסיתי).
הדבר היחיד שעשו זה להנפיק כרטיסי נייר, עם הערה שחייבים להתחיל את הנסיעה תוך X זמן.
אוקי, אז קצת בעייתי כאן, כי מדובר גם על החזור
גם החזור הוא חינם לכולם.
מסכים שהגיוני שיהיה כרטיס נייר, אבל לא נראה לי סביר שתהיה הגבלת זמן על החזור, וגם אם תהיה אז הרבה יותר משעה וחצי.
 

sweetums

New member
לא שמתי לב שדיברת על חיפה.

אוקי, אז קצת בעייתי כאן, כי מדובר גם על החזור
גם החזור הוא חינם לכולם.
מסכים שהגיוני שיהיה כרטיס נייר, אבל לא נראה לי סביר שתהיה הגבלת זמן על החזור, וגם אם תהיה אז הרבה יותר משעה וחצי.
לא שמתי לב שדיברת על חיפה.
במקרה הזה בטח ידרשו להנפיק כרטיס מוגבל בזמן לפני כל נסיעה.
אין לרכבת אינטרס להתחיל בהטענת הו"ש על רב קו.
 

sweetums

New member
OK ראיתי את התקנה שפרסמת, מאוד מוזר שהחליטו על הו"ש

לא שמתי לב שדיברת על חיפה.
במקרה הזה בטח ידרשו להנפיק כרטיס מוגבל בזמן לפני כל נסיעה.
אין לרכבת אינטרס להתחיל בהטענת הו"ש על רב קו.
OK ראיתי את התקנה שפרסמת, מאוד מוזר שהחליטו על הו"ש
 

Nlz1

New member
תוהה על רלבנטית הרכבת...

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
תוהה על רלבנטית הרכבת...
שום דבר מזה לא ישנה אם לא יהיו רכבות מהירות בבקרים.
צריך לעשות רכבת מהירה מבית שאן שתעצור בעפולה ואז תמשיך לחיפה, כמו שיש רכבת מהירה שיוצאת מבינימינה עוצרת בחדרה וממשיכה לת"א.
אם אדם כמוני שרוצה להגיע לתל אביב מעפולה יכול פשוט לנסוע לבינימינה ומשם להמשיך למרכז אז מה כל הסיפור הזה של הרכבת?
היה עדיף לסלול כביש עוקף ואדי חעארה ולחבר את עפולה לתחנת בינימינה בכביש מהיר.
כך תוך 20 דקות היית מגיע לבינימינה ותוך 35 דקות לתל אביב אם אתה תופסת את הרכבת המהירה.
שלא לדבר על זה שלא אמרו שיהיו רכבות על הבוקר מהשעות 5-8.
דעתכם?
 
זה לא אפשרי כי יש מסילה בודדת

תוהה על רלבנטית הרכבת...
שום דבר מזה לא ישנה אם לא יהיו רכבות מהירות בבקרים.
צריך לעשות רכבת מהירה מבית שאן שתעצור בעפולה ואז תמשיך לחיפה, כמו שיש רכבת מהירה שיוצאת מבינימינה עוצרת בחדרה וממשיכה לת"א.
אם אדם כמוני שרוצה להגיע לתל אביב מעפולה יכול פשוט לנסוע לבינימינה ומשם להמשיך למרכז אז מה כל הסיפור הזה של הרכבת?
היה עדיף לסלול כביש עוקף ואדי חעארה ולחבר את עפולה לתחנת בינימינה בכביש מהיר.
כך תוך 20 דקות היית מגיע לבינימינה ותוך 35 דקות לתל אביב אם אתה תופסת את הרכבת המהירה.
שלא לדבר על זה שלא אמרו שיהיו רכבות על הבוקר מהשעות 5-8.
דעתכם?
זה לא אפשרי כי יש מסילה בודדת
העצירות הן גם ובעיקר כדי שרכבות יוכלו לחלוף זו על פני זו.
 

easylivin

New member
את הלו"ז אפשר לשפר; אבל רוב המשתמשים - יוממים לחיפה ולא לת"א

תוהה על רלבנטית הרכבת...
שום דבר מזה לא ישנה אם לא יהיו רכבות מהירות בבקרים.
צריך לעשות רכבת מהירה מבית שאן שתעצור בעפולה ואז תמשיך לחיפה, כמו שיש רכבת מהירה שיוצאת מבינימינה עוצרת בחדרה וממשיכה לת"א.
אם אדם כמוני שרוצה להגיע לתל אביב מעפולה יכול פשוט לנסוע לבינימינה ומשם להמשיך למרכז אז מה כל הסיפור הזה של הרכבת?
היה עדיף לסלול כביש עוקף ואדי חעארה ולחבר את עפולה לתחנת בינימינה בכביש מהיר.
כך תוך 20 דקות היית מגיע לבינימינה ותוך 35 דקות לתל אביב אם אתה תופסת את הרכבת המהירה.
שלא לדבר על זה שלא אמרו שיהיו רכבות על הבוקר מהשעות 5-8.
דעתכם?
את הלו"ז אפשר לשפר; אבל רוב המשתמשים - יוממים לחיפה ולא לת"א
לגבי הלו"ז, הוא בהחלט ניתן לשיפור באמצעות הארכת שעות הפעילות. שיפורים בתדירות ובמהירות לעומת זאת, בשלב הזה מוטלים בספק רב הודות למשרד האוצר, שהתעקש על מסילה הבודדת בין עפולה לחיפה.

רכבת "מהירה" בין בית שאן לחיפה לא תהפוך את המסלול הארוך לת"א לאטרקטיבי מבחינת זמן הנסיעה למספיק יוממים כדי להצדיק את קיומו, כל עוד הקו עובר דרך חיפה. אפשר היה בלי קשר להפעיל רכבת מהירה כזאת במידה ויש לה מספיק ביקוש (ואני בכלל לא בטוח שיש), ובאם זה בכלל אפשרי לשלב רכבת כזאת בלו"ז יחד עם שאר הרכבות לאור מגבלת המסילה הבודדת...

חוץ מזה, רכבת העמק היא בהחלט רלוונטית ונחוצה מאוד לעמק יזרעאל, שלא מעטים מתושביו עובדים באזור חיפה. אבל היא בהחלט פחות רלוונטית לסיסמה הנדושה "חיבור הפריפריה למרכז" - וטוב שכך! שיפור אמיתי בנגישות התחבורתית בפריפריה, פירושו קודם כל חיבור טוב יותר לאזור הביקוש הגדול והקרוב ביותר (מטרופולין חיפה במקרה דנן). אגב, גם הקו לכרמיאל מיועד בראש וראשונה לחבר אותה למטרופולין חיפה ורק אח"כ "למרכז". הנוסעים מכרמיאל לאזור ת"א יהוו ללא שום ספק מיעוט מבין כלל הנוסעים בקו החדש (ואולי רק החיילים של יום א' וה'-ו' יצליחו להטות מעט את המאזן הזה).

הקו העתידי שבאמת יחבר בין העמק למרכז נקרא "מסילת עירון" (מסילת עפולה - חדרה). פרוייקט מורכב ביותר וגם יקר מאוד, כולל מנהרה ארוכה באזור אום אל-פחם... בקיצור, עוד חזון רב למועד.
 

Nlz1

New member
מה שניתן להסיק מכל הנ"ל אם כך הוא

את הלו"ז אפשר לשפר; אבל רוב המשתמשים - יוממים לחיפה ולא לת"א
לגבי הלו"ז, הוא בהחלט ניתן לשיפור באמצעות הארכת שעות הפעילות. שיפורים בתדירות ובמהירות לעומת זאת, בשלב הזה מוטלים בספק רב הודות למשרד האוצר, שהתעקש על מסילה הבודדת בין עפולה לחיפה.

רכבת "מהירה" בין בית שאן לחיפה לא תהפוך את המסלול הארוך לת"א לאטרקטיבי מבחינת זמן הנסיעה למספיק יוממים כדי להצדיק את קיומו, כל עוד הקו עובר דרך חיפה. אפשר היה בלי קשר להפעיל רכבת מהירה כזאת במידה ויש לה מספיק ביקוש (ואני בכלל לא בטוח שיש), ובאם זה בכלל אפשרי לשלב רכבת כזאת בלו"ז יחד עם שאר הרכבות לאור מגבלת המסילה הבודדת...

חוץ מזה, רכבת העמק היא בהחלט רלוונטית ונחוצה מאוד לעמק יזרעאל, שלא מעטים מתושביו עובדים באזור חיפה. אבל היא בהחלט פחות רלוונטית לסיסמה הנדושה "חיבור הפריפריה למרכז" - וטוב שכך! שיפור אמיתי בנגישות התחבורתית בפריפריה, פירושו קודם כל חיבור טוב יותר לאזור הביקוש הגדול והקרוב ביותר (מטרופולין חיפה במקרה דנן). אגב, גם הקו לכרמיאל מיועד בראש וראשונה לחבר אותה למטרופולין חיפה ורק אח"כ "למרכז". הנוסעים מכרמיאל לאזור ת"א יהוו ללא שום ספק מיעוט מבין כלל הנוסעים בקו החדש (ואולי רק החיילים של יום א' וה'-ו' יצליחו להטות מעט את המאזן הזה).

הקו העתידי שבאמת יחבר בין העמק למרכז נקרא "מסילת עירון" (מסילת עפולה - חדרה). פרוייקט מורכב ביותר וגם יקר מאוד, כולל מנהרה ארוכה באזור אום אל-פחם... בקיצור, עוד חזון רב למועד.
מה שניתן להסיק מכל הנ"ל אם כך הוא
שהרכבת כלל אינה מועילה ליוממים(ובתכנון גם לא הייתה אומרה, זאת רק רכבת מטען ולכן גם בנו מסילה אחת, כל השאר זה רק פוזה של משרד התחבורה).
מי שרוצה לנסוע מעפולה לחיפה יכול להגיע בקלות עם רכב וכלל לא כדאי לו לקחת את הרכבת.
רק שיפור משמעותי באמת בתחבורה ציבורית יחליף את הרכבים ואת הפקקים בכביש.
אך קצת מוזר לי שלא יהיה ביקוש להגעה למרכז, יש שם הרבה משרות ובעפולה כעת יש פיתוח נדל"ן די רציני.
הסיבה שאין ביקוש לנסיעה למרכז היא כי אין תחבורה ציבורית הולמת שיכולה להסיע אותך לשם, אם הייתה כזו אנשים היו מעדיפים לגור בפריפריה ללכת לעבוד במרכז ולחזור בערב הביתה.
תאר לך לנסוע במסילת עירון מעפולה לתל אביב, להגיע לעבודה תוך שעה קלה ולחזור. הכל דרך הרכבת ובנועם.
אגב מה עם רעיון חיבור עפולה/בית שאן דרך כביש עוקף ואדי עארה לבינימינה? נשמע הזוי?
כרגע זאת הדרך הכי הגיונית שחשבתי עלייה שבאמת אפשר לחבר את הפריפריה למרכז, וגם יחסוך את כל הפקקים בואדי הפקוק כל הזמן.
 

easylivin

New member
חבל שזה כל מה שאתה מסיק. אולי נסתכל בכל זאת פעם נוספת:

מה שניתן להסיק מכל הנ"ל אם כך הוא
שהרכבת כלל אינה מועילה ליוממים(ובתכנון גם לא הייתה אומרה, זאת רק רכבת מטען ולכן גם בנו מסילה אחת, כל השאר זה רק פוזה של משרד התחבורה).
מי שרוצה לנסוע מעפולה לחיפה יכול להגיע בקלות עם רכב וכלל לא כדאי לו לקחת את הרכבת.
רק שיפור משמעותי באמת בתחבורה ציבורית יחליף את הרכבים ואת הפקקים בכביש.
אך קצת מוזר לי שלא יהיה ביקוש להגעה למרכז, יש שם הרבה משרות ובעפולה כעת יש פיתוח נדל"ן די רציני.
הסיבה שאין ביקוש לנסיעה למרכז היא כי אין תחבורה ציבורית הולמת שיכולה להסיע אותך לשם, אם הייתה כזו אנשים היו מעדיפים לגור בפריפריה ללכת לעבוד במרכז ולחזור בערב הביתה.
תאר לך לנסוע במסילת עירון מעפולה לתל אביב, להגיע לעבודה תוך שעה קלה ולחזור. הכל דרך הרכבת ובנועם.
אגב מה עם רעיון חיבור עפולה/בית שאן דרך כביש עוקף ואדי עארה לבינימינה? נשמע הזוי?
כרגע זאת הדרך הכי הגיונית שחשבתי עלייה שבאמת אפשר לחבר את הפריפריה למרכז, וגם יחסוך את כל הפקקים בואדי הפקוק כל הזמן.
חבל שזה כל מה שאתה מסיק. אולי נסתכל בכל זאת פעם נוספת:
"הסיבה שאין ביקוש לנסיעה למרכז" - היא שמבחינה גיאוגרפית, מדובר במרחק גדול מדי עבור יוממים. אין שום סיבה אמיתית שרבבות אנשים יעשו כברת דרך כזאת מדי יום! לא מדובר במצב תקין או רצוי במדינה. מה שצריכים באמת זה לפתח תעסוקה באזורים קרובים יותר עבור אותם היוממים הפוטנציאליים. בין היתר, לשם כך נועדו פרוייקטי הרכבות בארץ - וטוב שכך. המושג "פריפריה" ייתכן וייעלם מהלקסיקון רק כשתהיה לתושבים תחבורה ציבורית טובה למקומות התעסוקה מגוונים, וזה ממש לא אומר "גוש דן"! אבל זה כן אומר שתעסוקה כזאת צריכה להתפתח יותר גם במקומות כמו עפולה (שסיכוייה עם הרכבת בהחלט טובים יותר מאשר בלעדיה), בטח ובטח בחיפה, שצריכה להפוך כבר לבירת הצפון במלוא מובן המילה. כפי שעפולה צריכה להפוך לבירת העמק.

"מי שרוצה לנסוע מעפולה לחיפה יכול להגיע בקלות עם רכב" - ולהיתקע בפקקים. רכבת נותנת אפשרות לעקוף את הפקקים ובדרך גם לנצל את זמן הנסיעה בצורה טובה יותר - בגלל זה משתמשים בה באזורים אחרים בארץ, מכל המגזרים כולל היי-טק, שבו על-פי הסטיגמה המטופשת כולם נוסעים עם רכב שמקבלים מהמעסיק... כן, אני מבין שזה עדיין חדש אצלכם באזור ולא לגמרי ברור - אז תתחילו להתרגל מאתמול לחיים טובים קצת יותר.


"זאת רק רכבת מטען ולכן גם בנו מסילה אחת" - שטויות מבית היוצר של מגיבים בוואינט. רק רכבות מטען בודדות יפעלו על המסילה הזאת מדי יום (אולי רק זוג רכבות בודד! לפחות בשלב הראשון), וזה בהחלט לא יהיה "רווחי" בניגוד למה שאנשים מסויימים מספרים. הרווח העיקרי הוא לתושבי העמק שיראו קצת פחות משאיות כבדות על כבישי האזור - וזה בהחלט שווה את הסבסוד של המדינה בעיניי. לעומת זאת, יפעלו בקו העמק עשרות רכבות נוסעים בכל יום - אז אם כך, מה הייעוד האמיתי של המסילה?.. וכמו שכתבתי, הקימו אותה כבודדת רק בגלל פקידי האוצר שנעמדו בזמנו על רגליהם האחוריות ככל שמדובר היה על השקעה ב"פריפריה".

"מוזר לי שלא יהיה ביקוש להגעה למרכז" - בטח שיהיה, אבל רק אם זמן הנסיעה מבית שאן יעמוד על פחות משעה. וכעת, ננסה לחשב את יחס העלות מול התועלת שבהקמת קו כזה; ושלא נשכח לקחת בחשבון גם את מה שאמרנו בפסקה הראשונה...

"תאר לך לנסוע במסילת עירון מעפולה לתל אביב" - אני בהחלט מסוגל לתאר זאת לעצמי. אבל הרבה יותר קשה לי לתאר לעצמי את הגיהינום הסטטוטורי שיצטרכו לעבור כדי לתכנן ולהקים את המסילה הזאת... כמו שאומרים, הלוואי במהרה בימינו.
 

easylivin

New member
עוד דבר: בשאיפה לחבר כל מקום "למרכז" אתה מייבש את הפריפריה

חבל שזה כל מה שאתה מסיק. אולי נסתכל בכל זאת פעם נוספת:
"הסיבה שאין ביקוש לנסיעה למרכז" - היא שמבחינה גיאוגרפית, מדובר במרחק גדול מדי עבור יוממים. אין שום סיבה אמיתית שרבבות אנשים יעשו כברת דרך כזאת מדי יום! לא מדובר במצב תקין או רצוי במדינה. מה שצריכים באמת זה לפתח תעסוקה באזורים קרובים יותר עבור אותם היוממים הפוטנציאליים. בין היתר, לשם כך נועדו פרוייקטי הרכבות בארץ - וטוב שכך. המושג "פריפריה" ייתכן וייעלם מהלקסיקון רק כשתהיה לתושבים תחבורה ציבורית טובה למקומות התעסוקה מגוונים, וזה ממש לא אומר "גוש דן"! אבל זה כן אומר שתעסוקה כזאת צריכה להתפתח יותר גם במקומות כמו עפולה (שסיכוייה עם הרכבת בהחלט טובים יותר מאשר בלעדיה), בטח ובטח בחיפה, שצריכה להפוך כבר לבירת הצפון במלוא מובן המילה. כפי שעפולה צריכה להפוך לבירת העמק.

"מי שרוצה לנסוע מעפולה לחיפה יכול להגיע בקלות עם רכב" - ולהיתקע בפקקים. רכבת נותנת אפשרות לעקוף את הפקקים ובדרך גם לנצל את זמן הנסיעה בצורה טובה יותר - בגלל זה משתמשים בה באזורים אחרים בארץ, מכל המגזרים כולל היי-טק, שבו על-פי הסטיגמה המטופשת כולם נוסעים עם רכב שמקבלים מהמעסיק... כן, אני מבין שזה עדיין חדש אצלכם באזור ולא לגמרי ברור - אז תתחילו להתרגל מאתמול לחיים טובים קצת יותר.


"זאת רק רכבת מטען ולכן גם בנו מסילה אחת" - שטויות מבית היוצר של מגיבים בוואינט. רק רכבות מטען בודדות יפעלו על המסילה הזאת מדי יום (אולי רק זוג רכבות בודד! לפחות בשלב הראשון), וזה בהחלט לא יהיה "רווחי" בניגוד למה שאנשים מסויימים מספרים. הרווח העיקרי הוא לתושבי העמק שיראו קצת פחות משאיות כבדות על כבישי האזור - וזה בהחלט שווה את הסבסוד של המדינה בעיניי. לעומת זאת, יפעלו בקו העמק עשרות רכבות נוסעים בכל יום - אז אם כך, מה הייעוד האמיתי של המסילה?.. וכמו שכתבתי, הקימו אותה כבודדת רק בגלל פקידי האוצר שנעמדו בזמנו על רגליהם האחוריות ככל שמדובר היה על השקעה ב"פריפריה".

"מוזר לי שלא יהיה ביקוש להגעה למרכז" - בטח שיהיה, אבל רק אם זמן הנסיעה מבית שאן יעמוד על פחות משעה. וכעת, ננסה לחשב את יחס העלות מול התועלת שבהקמת קו כזה; ושלא נשכח לקחת בחשבון גם את מה שאמרנו בפסקה הראשונה...

"תאר לך לנסוע במסילת עירון מעפולה לתל אביב" - אני בהחלט מסוגל לתאר זאת לעצמי. אבל הרבה יותר קשה לי לתאר לעצמי את הגיהינום הסטטוטורי שיצטרכו לעבור כדי לתכנן ולהקים את המסילה הזאת... כמו שאומרים, הלוואי במהרה בימינו.
עוד דבר: בשאיפה לחבר כל מקום "למרכז" אתה מייבש את הפריפריה
במקום לפתח אותה. האם אתה בטוח שכל מקום במדינה צריך להפוך לפרבר שינה של תל-אביב רבתי? כן, זה כמעט בלתי-נמנע בחלק מהמקומות (כמו בית שאן...) אבל מה עם עפולה? מה עם חיפה עצמה?..
 
אני מבין שלא יהיה שאטל מהרכבת לאיזור התעשייה ביקנעם?

רכבת העמק רשמית שוב פועלת, ההתרגשות בעמק הורגשה בהחלט
המון אנשים פקדו את רכבת העמק היום באירוע השקת הקו, מרבית הנוסעים הגיעו מתחנות עפולה ובית שאן, זמן הנסיעה מתחנת עפולה לחיפה מרכז השמונה כ-25 דקות, המון נוסעים דווקא נסעו לתל אביב בהחלפה לרכבת לתל אביב
האם גם בימי חול יפקדו נוסעים כה רבים את הרכבת ? נקווה שכן
תמונות מהאירועים היום בתחנת עפולה
אני מבין שלא יהיה שאטל מהרכבת לאיזור התעשייה ביקנעם?
חתיכת פספוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה