רכב ליסינג - אפשר גם בלי קרדיט?

xbuffalomen

New member


 

NJConfidential

New member
Gap Insurance

כמעט כל היצרנים כוללים gap כסטנדרט, זה יופיע בחוזה. אם לא אני ממליץ בחום לחבריך לפנות לחברת הביטוח שלהם בהקדם ולבקש להוסיף לביטוח. זה יעלה גרושים.
לגבי ירידת הערך, אין לי מה להוסיף. אם אתה יודע על איזה רכב מדובר אתה יכול לבדוק כמה שווה מודל 2016 ב KBB ולראות שירידת הערך גבוהה מעלות הליס. אני לא ממציא. מאד קל לבדוק את הנתונים.
אין לי כוונה להמשיך בויכוח. בסה"כ ניסיתי להראות שלא לכולם עדיף לקנות רכב.
 

placid1

New member
אבל למה דגם האוטו סודי? שתף, אולי

סופסוף יהיה לי רעיון למתנה ליומולדת של בן הזוג....
 

איי ל

New member
מנהל
לא בעשרה שקלים

אבל ליס ל C300 מצויידת היטב, מכרו לי עם $995 דאון (חודש ראשון כלול). ותשלומים חודשיים של $289 (זה יוצא קצת יותר בגלל שהעדפתי לשלם מראש את כל הטיפולים לשלוש השנים הקרובות).* (הרכב היה שימש כ loaner והיה בעל 2800 מיילים עליו).
&nbsp
מצד שני, את הליס עשיתי בהמלצת רואה החשבון שלי, ובשביל זה מכרתי ברווח מאד יפה את ההאודי שרכשתי בשנת 2015 כמשומשת עם 50 מייל עליה.
 

NJConfidential

New member
די קרוב לעשרה שקלים

בהתחשב בזה שלא מעט אנשים עושים היום ליס לאייפון שעולה פחות מאלף דולר ב-50 דולר לחודש...
ואם תתן לבוסטון גיא לעשות את החישוב, הוא יגלה שעלות הליס הכוללת שלך נמוכה מירידת הערך...
 

Boston Guy

New member
בתכנית של האייפון זו רכישה ו"טרייד אין" - לא LEASE

התכנית מבוססת על לקיחת הלוואה מבנק (סיטיזן) שבעצם מממנת את רכישת הטלפון. קיימת שם אפשרות לסיים לשלם את תשלומי ההלוואה ואז הטלפון נשאר שלך.
 

NJConfidential

New member
בדיוק אותו דבר מהותית

אתה מממן את הטלפון אם אופצייה להחזיר אותו אחרי שנה ואחרי ששלמת חמישים אחוז ממנו פלוס ריבית משמעותית. רוב מכרי כמובן משדרגים כל שנה.

גם בליס של רכב אתה יכול להחליט לשלם את ההפרש בסיום התקופה או להחזיר ולקחת חדש. ההבדל הוא שה -Default בליס היא החזרת הרכב ובאייפון הטרייד אין הוא אופצייה שרוב מכרי מממשים... בפועל, הם שוכרים אייפון פלוס ביטוח לשנה בחמישים דולר לחודש. לא שונה מהותית מליס של רכב, פשוט הרבה פחות משתלם.
 

Boston Guy

New member
על כל דבר אפשר להסתכל בכמה צורות.

קודם כל - בוא נשים בצד את העניין של רכב "עיסקי" לצרכי עבודה לאדם עצמאי.
זה סיפור אחר לגמרי, ושיקולים אחרים לגמרי. ויכול מאוד להיות שבמקרה כזה ליסינג היא אופצייה הרבה יותר משתלמת כלכלית מאשר קנייה.

אבל כמדובר על אדם פרטי שקונה רכב שאי אפשר להגדיר אותו לצרכי מס כ"כלי עבודה":
במקרה שאתה מתאר - אני יכול לבוא ולהגיד שבת'כלס - אתה עשית ליס על רכב משומש "מהשכרה" (עשרות נהגים עברו עליו לפני שלקחת אותו).
השאלה שצריך לשאול - וזה מה שהאדון NJ גם לא מבין - היא בכמה היית מצליח להוציא מהם את הרכב הזה מהם אם היית מתמקח על מחיר קנייה וקונה אותו, לצורך העניין עם מימון - במקום לעשות עליו ליס.
רכב כמו מרצדס שהיה LOANER - גם אם הוא משנת הדגם הנוכחית (ובכלל אם הוא משנת דגם קודמת) - מאבד עשרות אחוזים ממחיר ה MSRP שלו.

ולגבי תחזוקה... אתה מודע מן הסתם לזה שכל היצרנים האחרים (וולוו, BMW, אאודי וכיוצ"ב) כוללים שנתיים או שלוש שנות תחזוקה שוטפת במחיר של רכב חדש...
 

איי ל

New member
מנהל
בהחלט לא מתאים לכל אחד.

זו פעם ראשונה שעשיתי ליס לרכב, וגם זה בעקבות המלצה של רואה החשבון. אז כנראה לי (בעל עסק) זה אכן התאים. די בטוח שלא הייתי הולך על ליס ללא העסק, והסיבה היא יותר אישית- אני לא אוהב תשלומים חודשיים.
אבל זה באמת לא הנושא.
&nbsp
אתה רושם שבתכל'ס ניתן לטעון שעשיתי ליס לרכב משומש "מהשכרה". אני די מסכים איתך, למרות המיילג' המאד נמוך והריח של החדש שעדיין היה בו, הרכב אכן שימש כ loaner וככזה, המחיר שלו לליס היה מאד אטרקטיבי. והאמת? אני מתייחס אליו כמו רכב שלא שלי. אני ממילא מתכוון להחזיר אותו בסוף התקופה, אז אין לי שום "קשר רגשי" לרכב (דלק הכי זול וכ'ו).
&nbsp
אך בהמשך נראה לי שאתה טועה. לא בטוח שיכולת ההתמקחות לגבי רכישת הרכב הייתה שונה מכל רכב משומש אחר.
הסיבה? מסתבר שבשביל שרכב יהיה בליס, הוא צריך להיות רשום על שם הדילר- כלומר, כל עוד לא התבצעה בו העברת בעלות. זו גם הסיבה שניתן לעשות ליס לרכב משומש ששימש כ- "loaner", שהרי לא מעולם לא התבצעה בו העברת בעלות והוא עדיין רשום על
שם הדילר. לצורך העניין, רכב שנרכש והוחזר לדילר מכל סיבה שהיא, לא יכול לשמש לליסינג.
מאותה הסיבה, אני מאמין שאותו הרכב, בין אם שימש כ loaner או לא, יימכר באותו המחיר של רכב משומש "רגיל" ובלי שיאבד עשרות אחוזים רק כי שימש כ loaner. אני גם חושב (ואולי אני טועה?) שבניגוד לחברת השכרה, רכב ששימש כ loaner לא יופיע בשום database.
&nbsp
וכן, אני מודע לעובדה שאר המתחרים באותה הקטגורייה מציעים תחזוקה לשלושת השנים הראשונות, אבל זה לא עבד. לא מבחינת מחיר (הרבה יותר גבוה) ולא מבחינת הנוחות. המרצדס החליפה את ההאודי בת השנתיים שהחליפה את ה BMW.
&nbsp
שוב, כאדם פרטי לא הייתי הולך על ליס- בעיקר בגלל תשלום חודשי שלא נגמר, מדיניות החזרה (שריטות/הגבלת מיילים וכ'ו).
מה כן הייתי עושה?
כמו הרוב, אני אוהב רכבים חדשים. אני שונא שבשניה שיצאתי מהדילר הרכב איבד 10% מהשווי שלו. אז אם ניתן למצוא רכב "חדש אך משומש" עם מינימום מיילים, זה לדעתי הפתרון המושלם- להנות משני העולמות.
ההאודי הקודמת שלי נקנתה בשנת 2015 מדילר באריזונה כשהיו עליה בקושי 50 מיילים. כ"משומשת", המחיר שלה היה כמעט 9K מתחת למחירון.
&nbsp
&nbsp
 

Boston Guy

New member
על הניירת של הרכב יהיה כתוב עם כמה מיילים אתה קיבלת אותו

ברור שיכולת ההמקחות שלך קיימת - כי על הטייטל של הרכב יהיה כתוב בפירוש כמה מיילים היו על האודומטר כשהרכב החליף ידיים.
יש חוק שנקרא Truth in Mileage Act (TIMA) certified odometer readings
וזה מתועד ברישומי הרכב במשרד הרישוי המקומי במדינה שבה הרכב נקנה \ נמכר.

בנוסף - אם הרכב הזה היה LOANER ועשה 2,800 מייל - הוא היה על הכבישים במשך חודשים. זה אומר שהדילר היה צריך להעביר אותו רישוי ולהוציא לו PLATES - שמן הסתם היו COMMERCIAL PLATES. זה רשום במשרד הרישוי - ומסמן את הרכב בצורה ברורה כ "רכב שעשה כבר יד אחת" (והיד הזו הייתה COMMERCIAL).
רכב חדש שהדילר מחזיק רק לצרכי מכירה לא עובר רישוי (הדילר משתמש בלוחיות DEALER זמניות בשביל ה TEST DRIVES.
אין שום צורה (חוקית) שבעולם שהדילר יוכל "להסתיר" את העובדה שהרכב עשה כמה אלפי מיילים לפני המכירה, או שהוא היה LOANER. למעט נסיון לבצע FRAUD (איפוס אודומטר וכיוצ"ב - שזו עבירה פלילית).

אז ברור שלו היית מתמקח על קניית הרכב הזה במקום על ליס שלו - היית מוציא אותו הרבה, הרבה מתחת ל MSRP. אתה בעצמך כותב שאת האאודי הוצאת ב 9,000$ מתחת ל MSRP כשהיה לה רק 50 מייל על המונה.
50 מייל אפשר איכשהוא עוד להחליק כ"רכב חדש" - עם סיפורים של "עשו עליו כמה TEST DRIVES". אבל 2,800 מייל ושימוש כ LOANER - אין שום דרך להחליק. ואם הוציאו לרכב הזה לוחיות COMMERICAL - זה מייד מפיל את הערך שלו.

גם במקרה של ליס - יהיה כתוב על הניירת של האוטו עם כמה מיילים הוא יצא לליס, וזה שהיו לו לוחיות COMMERCIAL בעבר.
ולכן - מחיר המכירה של הרכב הזה כ"משומש" (אחרי שאתה תחזיר אותו מהליס) יהיה הרבה יותר נמוך - אם הקונה מבין מה הוא קורא.
 

איי ל

New member
מנהל
לא.

לרכב לא היו לוחיות רישוי. כשקיבלתי את הרכב הייתי צריך לחתום על הניירות ל DMV וכשקיבלתי את לוחיות הרישוי, הייתי צריך לגשת בחזרה לדילר כי לרכב (כמו כל רכב חדש מאותו הסוג) לא היה Bracket ללוחית הקידמית.
&nbsp
בוודאות, הרכב גם לא עבר רישוי לפני שלקחתי אותו, ובטח שלא הופיע כ commercial. בנוסף, משיחה עם הדילר, התברר לי שהתנאי של רכב להיות בליסינג הוא שהוא לא החליף ידיים, ככה שאם הדילר היה צריך להעביר את הרכב רישוי, הרכב לא היה עומד בתנאי זה.
&nbsp
אני לא דילר ולא מבין איך זה עובד. היות והדילר שאיתו התעסקתי הוא דילר רשמי של מרצדס ולא סמי שירותי מכונאות בע"מ, אני לא חושש שיש פה עיגול פינות או FRAUD (מרצדס לא היו מאפשרים את זה).
&nbsp
לדעתי מדובר באיזשהו מצב שעל הרכב לעבור X מיילים/ תקופה כלשהי על הכביש לפני שהדילר מחוייב להעביר אותו רישוי. וכנראה לפני שמצב זה הגיע- הדילר מוריד את הרכב מהיצע ה Loaner ומנסה להיפטר ממנו, בין אם מכירה או ליסינג.
&nbsp
העניין הזה קצת מעניין אותי, אז אם אני אמצא זמן לקרוא בנושא אחזור לספר. אחרת, אני אשאל את הדילר בביקור הבא שלי שם.
&nbsp
 

Boston Guy

New member
הוצאת CARFAX על האוטו?

בחלק מהמדינות יש דבר שנקרא LOANER PLATES. לא יודע לגבי קליפורנייה.
אצלנו ב MA אין - והדילר צריך להוציא רישוי לכלי רכב שמשממשים כ LOANERS.
 

איי ל

New member
מנהל
לא. זה ליסינג.

רשמתי קודם שמבחינתי (ומבחינת אישתי) אנחנו מתייחסים לרכב הנהדר הזה כאל רכב השכרה. לא הרגשתי צורך לבדוק Carfax. למען האמת, גם העובדה שכל העיסקה נעשתה עם דילר רשמי בכלל לא גרמה לי להתחיל לבדוק את הנושא.
&nbsp
אם יש למישהו מנוי ל Carfax, אני אשמח לשתף את ה VIN כדי לראות מה מופיע.
&nbsp
 

danakama10

New member
איך זה יכול להיות?

זה יוצא כ- 3500 לשנה, וגם לאחר 9 שנים זה יעלה רק כ- 31000, שזה פחות מהמחיר שלה כיום (40000 לדגם לא מאובזר). אוטו כזה בן 9 עולה היום כ- 10000.
בתנאים כאלו, מדוע שמישהו בכלל יקנה אוטו? הרי גם אם מחזיקים באוטו 9 שנים, יוצא שההפסד עליו הוא לא יותר מ- 1000-2000. משהו לא מסתדר לי.
 

איי ל

New member
מנהל
מסכים איתך.

אני אמנם טוב בלהשקיע ולמצוא דילים בלתי אפשריים, אבל לא בלהסביר אותם. אני מסכים איתך שזה נראה יותר מדי טוב בכדי להיות אמיתי. אבל עצם זה שהרכב ברשותי כבר כמעט חצי שנה, מדברת בעד עצמה.
&nbsp
 

Boston Guy

New member
איך הגעת ל 9 שנים? אייל לא לקח ליס ל 9 שנים... אולי ל 3.

נתחיל מההתחלה:

לאוטו שאייל לקח לא היה סיכוי להימכר ב 40,000$. אני לא בטוח שהיה לו סיכוי להימכר ב 30,000$. בת'כלס, הסטטוס של הרכב היה "רכב משומש שהיה בשימוש מסחרי". זה מוריד את הערך שלו ב 30% כמו כלום - אולי יותר.

וגם לא יהיה לרכב סיכוי להיות שווה 10,000$ כשהוא יהיה בן 9 - יען כי יש לו לוחיות רישוי "COMMERCIAL" כרגע (אני מניח שגם אייל שם עליו לוחית COMMERCIAL, כי הוא משתמש בו לעסק שלו). זה מפיל את הערך של האוטו בצורה משמעותית, וכשהוא יהיה בן 9 הוא מן הסתם יהיה שווה חצי ממה שכתבת..

בהודעה שלך, דרך אגב, יש את עוד אחת מאותן "אשליות" שאנשים מוכרים לעצמם:
המחיר של הליס מורכב מה DOWN PAYMENT והתשלומים החדשיים.
אנשים "שוכחים" שאם הם לוקחים ליס ל 3 שנים - אז במהלך 9 שנים הם ישלמו DOWNPAYMENT 3 פעמים...
 

איי ל

New member
מנהל
לרכב יש לוחיות רישוי רגילות.

העסקה על הרכב נעשתה על שמי, לא על שם העסק.
&nbsp
 
למעלה