בהחלט לא מתאים לכל אחד.
זו פעם ראשונה שעשיתי ליס לרכב, וגם זה בעקבות המלצה של רואה החשבון. אז כנראה לי (בעל עסק) זה אכן התאים. די בטוח שלא הייתי הולך על ליס ללא העסק, והסיבה היא יותר אישית- אני לא אוהב תשלומים חודשיים.
אבל זה באמת לא הנושא.
 
אתה רושם שבתכל'ס ניתן לטעון שעשיתי ליס לרכב משומש "מהשכרה". אני די מסכים איתך, למרות המיילג' המאד נמוך והריח של החדש שעדיין היה בו, הרכב אכן שימש כ loaner וככזה, המחיר שלו לליס היה מאד אטרקטיבי. והאמת? אני מתייחס אליו כמו רכב שלא שלי. אני ממילא מתכוון להחזיר אותו בסוף התקופה, אז אין לי שום "קשר רגשי" לרכב (דלק הכי זול וכ'ו).
 
אך בהמשך נראה לי שאתה טועה. לא בטוח שיכולת ההתמקחות לגבי רכישת הרכב הייתה שונה מכל רכב משומש אחר.
הסיבה? מסתבר שבשביל שרכב יהיה בליס, הוא צריך להיות רשום על שם הדילר- כלומר, כל עוד לא התבצעה בו העברת בעלות. זו גם הסיבה שניתן לעשות ליס לרכב משומש ששימש כ- "loaner", שהרי לא מעולם לא התבצעה בו העברת בעלות והוא עדיין רשום על
שם הדילר. לצורך העניין, רכב שנרכש והוחזר לדילר מכל סיבה שהיא, לא יכול לשמש לליסינג.
מאותה הסיבה, אני מאמין שאותו הרכב, בין אם שימש כ loaner או לא, יימכר באותו המחיר של רכב משומש "רגיל" ובלי שיאבד עשרות אחוזים רק כי שימש כ loaner. אני גם חושב (ואולי אני טועה?) שבניגוד לחברת השכרה, רכב ששימש כ loaner לא יופיע בשום database.
 
וכן, אני מודע לעובדה שאר המתחרים באותה הקטגורייה מציעים תחזוקה לשלושת השנים הראשונות, אבל זה לא עבד. לא מבחינת מחיר (הרבה יותר גבוה) ולא מבחינת הנוחות. המרצדס החליפה את ההאודי בת השנתיים שהחליפה את ה BMW.
 
שוב, כאדם פרטי לא הייתי הולך על ליס- בעיקר בגלל תשלום חודשי שלא נגמר, מדיניות החזרה (שריטות/הגבלת מיילים וכ'ו).
מה כן הייתי עושה?
כמו הרוב, אני אוהב רכבים חדשים. אני שונא שבשניה שיצאתי מהדילר הרכב איבד 10% מהשווי שלו. אז אם ניתן למצוא רכב "חדש אך משומש" עם מינימום מיילים, זה לדעתי הפתרון המושלם- להנות משני העולמות.
ההאודי הקודמת שלי נקנתה בשנת 2015 מדילר באריזונה כשהיו עליה בקושי 50 מיילים. כ"משומשת", המחיר שלה היה כמעט 9K מתחת למחירון.