רמת החיים בישראל.

קטקטXD

New member
הבעיה שלי כספית, לא עם הבת.

עם הבת הכל בסדר ובמקרה אני באמת משלמת לה על זה שהיא עם הבן- כמובן מתוך רצון, היא לא ביקשה ולפעמים אף מתביישת לקחת, כל ששבוע אני לוקחת אותה לפחות פעם אחת לקניון לשופינג לאכול ואני תמיד עושה את רוב הדברים שציינת, אני מבינה את המצב בדיוק כמוך. וההוצאות שלי נורא בסיסיות. אני כועסת על המדינה שנותנת שיהיה בכלל מצב כזה.
 

ariri

New member
אם אין אני לי מי לי?

כל זמן שלא תקחי אחריות אין סיכוי שתצאי מהמצב הזה. ההיפך הוא הנכון את בדרך להדרדרות עמוקה יותר. אף אחד לא יפתור את בעיותייך אם את לא מבינה שאלו בעיותייך ולא בעיית המדינה. קחי שליטה לטובתך ולטובת ילדייך. תלמדי כלכלת משפחה לפני הלימודים האחרים, כי זאת השקעה המחזירה את עצמה מהר מאוד.
 

קטקטXD

New member
לא הבתני את תשובתך.

איזה אחריות עלי לקחת? אני לא רואה במה שאני עושה חוסר אחריות, אלא משהו שחיבים לעשות. כי אם אני לא יעבוד ככה- אני לא אעבוד בכלל כי אלו "כללי" העבודה- אם אני לא אעבןד לא יהיה לי כסף- אם לא יהיה לי כסף אני אכנס לברוך עמוק שקשה למצוא את היציאה ממנו. אני לא רואה מוצא. ואיך אני אמורה ללמוד כלכלת משפחה? מה זאת אמרת? ואין יל זמן ללמוד את זה ואם אני אלמד את זה מלפני שאני אלמד מה שצריך יקרה לי מה שמתואר למעלה. ואני מאוד לא רוצה שזה יקרה.
 

ariri

New member
אחריות

את כותבת "אני כועסת על המדינה שנותנת שיהיה בכלל מצב כזה" האם זאת אחריות של המדינה או שלך? מהמשפט שכתבת הבנתי כי את מאשימה את המדינה במצבך וכאן אני אומר כחי אחריות על מצבך, כנראה שעשית כמה טעויות , כמו כולנו, בניהול כלכלת המשפחה , הפסדת המון כסף לפחות אל תפסידי את הלקח. קראי מה כותבים לך החברים שרוצים לסייע לך במצוקתך, שני התנהגות, את לא יכולה להמשיך באותו אורח חיים ושהבעיות תיפטרנה מעצמן. תשאלי עכשיו את עצמך , מה אני אשנה בהתנהגותי בכדי לצאת ממצבי? ואם איני יודעת האם אפנה לעזרה מקצועית? הרי כך זה ברפואה אחרת כולם היו מרפאים את עצמם ולא הולכים לרופאים. אני מצטער אם אני בוטה, אבל אני מעמיד מראה מול ענייך ואת מסרבת לראות. שיהיה לך בצלחה
 
את צודקת שמתסכל שאת בתור רופאה לא יכולה

לשבת על זרי דפנה ולקנות כל מה שבא לך . נו אבל אורית בלי להרגיז אותך זאת המציאות . קודם כל חיסכי באוכל מצטערת זה המקום שבו לנו כעקרות בית הכי קל לחסוך ואם עושים את זה נכון הילדים לא מרגישים את זה בכלל ברמה הראשונה ומרגישים יותר כשזה ברמה יותר לעומק . כמו שהציעו לך תכנני את ימי העבודה שלך ואת הזמן שאת עם הילדים . אולי הילד יכול להיות בצהרון . אני לא רואה בזה עוול שילדים עוזרים ואישית גם לא חושבת שצריך לתת להם על זה כסף . אף אחד לא משלם לי שאחרי יום עבודה אני מבשלת ומכבסת . מבחינתי בית הוא כמו עסק כולם תורמים וכולם נתרמים על פי היכולת והצורך . אישית ילדי גם לא מקבלים דמי כיס כי אין לי מאיפה וכהם צריכים משהו עם אפשר הם מקבלים אם לא זה לא נורא לאמר לילד לא . ילדה בת 15 יכולה לעבוד בערבים מידי פעם לא על חשבון לימודים בבייבי סיטר ועוד עבודות . והכי חשוב תפסיקי להיות אכולת רגשי אשם על איך ומה את עושה לידים זה רק גורם לך לפנק אותם בקניות ושופינגים שהם מעבר ליכולת שךף זמן אכות עם ילד לא חייב להיות בילוי בקיניון הוא יכול להיות בספריה , בים סתם בגינה ציבורית או בבית על השטיח במשחק חברתי . ומצטערת לא כל מה שיש לאחרים חייב להיות לילדי . בני הבוגרים 15 ו18 קיבלו ממני עכשיו פלאפונים הפשוטים ביותר כדי שתהייה לי תיקשורת בתוך המשפחה שהיא זולה יותר וזמינה יותר . כי בחור שאני גרה ילד שיוצא עלול לחזור בטרמפים כי אין אוטובוסים . יקירתי אני דווקא מסכימה עם אריק וחושבת שאת יכולה להרשות לעצמך קורס או מאמן לכלכלת בית . כדי להבטיח את המחייה של ילדייך ואת עתידיך לעת זקנה כי מה לעשות גם לשם נגיע ועדיף לחשוב על כך היום .
 

קטקטXD

New member
לאן אני צריכה לפנות כדי לקבל קורס לכלכלת הבית

?? זה מאוד יעזור לי. אני לא אומרת שחסר לי אבל אני נותנת מה שיש. ואם היתה לי אפשרות אחרת לא הייתי משאירה את הילד עם הבת כי זה לא נכון לדעתי שנערה בת 15 (אפילו עוד לא..) תשב כל הזמן עם האח ותוותרת על ללכת לחברות ולבלות איתן זמן אכות. כי כל יום משתים ועד שבע בערך היא יושבת איתו. כי אין ברירה. ולדעתי כן נכון לתגמל אותה על זה. לגבי צהרון, אין כאן בסביבה אחד כזה שעולה פחות מ-200 ש"ח לחודש,(שאותם אני נותנת לבת שלי) ועדיף לשלם את אותו סכום לילדה שהיא יושבת איתו ואני יודעת שהכל בסדר ושהוא לא עם עוד 40 ילד ולא שמים אליו לב. זה נכון שאף אחד לא משלם לי אבל היא "מבזבזת" את כל הילדות (קצת יותר..) עליו ויושבת איתו במקול להיות עם חברות מה גם שהיא מאוד עוזרת בבית. תודה רבה לכולם על התשובות.
 

משרדית

New member
הנה אתר ששל מומחים להדרכה כלכלית...

הם גם השתתפו בטלויזיה בתוכנית להדרכה כלכלית. לדעתי, את ממש תתאימי ליעוץ כזה. וגם אם זה יקר עבורך, לדעתי, לאחר שתקבלי את היעוץ, תראי שלא היה מיותר. http://www.yevulim.com/ ***************** בכל אופן, הפסיקי באופן מיידי להחזיק את הבת בבית עם האח. אסור לך לעשות את זה. עדיף שלא הכל יהיה בתוך המשפחה. לא יקרה כלום אם הילד יהיה בצהרון ויפגוש ילדים אחרים. תתיעצי עם אמהות שיש להם ילדים בצהרון אם הן מרוצות, ולפי זה תחליטי. קבלי חלק מהעצות שנתנו לך כאן, כדי שתהיי יותר עם הילדים, ולא בקניונים ושופינג. זה ממש לא לעניין. כמו שאמרו לך, בישול יחדיו, משחקים על השטיח, משחקי קופסה, משחקי כדור בחוץ, ים, וכד' הליכה ברגל, עם הבת הגדולה למשל, נותן לכן הזדמנות לשוחח על הרבה דברים ויקרב אתכן בלי הלחץ של הבית. היא ילדה, היא לא מחליפה שלך. תניחי לה, היא יכולה למצוא לעצמה עבודה אחרת מאשר לשמור על אחיה. תתעוררי מירי ומייד, להפסיק לעשות קניות יותר מפעם בשבועיים.
 

YULI9

New member
../images/Emo45.gifאני עשיתי קורס ב'יבולים'

מומלץ מאוד.
 

ariri

New member
../images/Emo50.gif לקטי

אני שמח שהחברים הצליחו להעביר לך מסר ואת קיבלת אותו. ידע זה כח (גם כסף).
 

קטקטXD

New member
תודה רבה וגם על ההודעה בפרטי,

אבל זה לא המשתמש של מי שרשמה את ההודעתו פה. אני אמסור לה את המידע והיא כבר תדע מה לעשות. ושמה לא קטי.
 

joy4ever

New member
יש מקרים יותר קשים

אמא שלי גידלה את שלושת ילדיה כמורה שמקבלת משכורת זעומה (5000 בערך)ללא מזונות והצליחה בזאת יפה מאוד. עם קצת עזרה מהמשפחה, קצת תקווה הכל מסתדר. ילדייך מעריכים אותך ויעריכו גם בהמשך, עם המותרות ובלעדיהן. הכי חשוב זה בריאות. בהצלחה.
 

galgal21

New member
כנראה לא בחרת במקצוע טוב.

בישראל רופאים מקבלים מעט מדי. אבל את יכולה לנסות לעבור לחו"ל או לפתוח מרפאה פרטית.
 
למעלה