רעיון שלישי

ש מים

New member
מעניין!

אתה יכול לספר לנו על עוד דרכים אלטרנטיביות לפריקת מטענים כבדים מאניות (ולא חיטה בתפזורת), שלא בעמצעות מנופים?
אני מדבר ברצינות, לא בציניות.
 
תראה...

מדובר על סוג של רכב מיוחד כמו גרר שנכנס לבטן האונייה ומוציא מכולה מכולה. כל מה שאני זוכר על זה, זה שזה פחות יעיל ממנוף אבל זול יותר ובגלל זה זה קיים בעיקר בנמלים באפריקה.
שמעתי על זה כשהייתי בתיכון ועשיתי את הבגרות שלי בגיאוגרפיה, אני לא זוכר מדוע המורה דיבר על זה ובאיזה הקשר, אבל זה נחרט לי בזיכרון. אולי בגלל שזה ייחודי...
עכשיו כשחיפשתי תמונות של זה באינטרנט, לא מצאתי כלום. יכול להיות שיצאתי קצת טמבל ואני מתבלבל בין דברים, אבל אני די משוכנע שהדבר הזה קיים.
 

ש מים

New member


לא ניתקלתי, אבל לפי התיאור שלך זו כנראה מין מלגזה גדולה והשימוש מתאים רק לאניות קטנות, עם מטען קל/קטן וממש לא לנמלים מודרניים, עם אניות כבדות ומטענים גדולים וכבדים (ראית פעם אניית מטען?? רוב המטען נמצא על הסיפון ובבטן האניה. אין בכלל אפשרות פריקה בצורה שתיארת
).
 
כל מה ש- XC כתב מדוייק

1. לא מכיר שיטה אחרת. אנא פרט. קח בחשבון שהרציף שיוקם מיועד לשרת אוניות בגודל של מעל TEU 10,000.
2. אחת הפונקציות החשובות של השדה החדש הוא להיות שדה חלופי לנתב"ג. שדה חלופי (alternate) הוא מושג תעופתי המהווה חלק מכל תוכנית טיסה המוגשת, ומגדיר להיכן יפנה המטוס אם לא מתאפשרת נחיתה ביעד המקורי. כדי שזה יוכל לקרות השדה צריך להתאים גם למטוסים גדולים, וזה אומר מסלול באורך לפחות 3000 מטרים וברוחב מתאים, כולל משפכי הבטיחות המתאימים, וכמובן כולל תשתיות מתאימות, רחבות חניה וכו'.
 
אוקיי

אני אגיב ל-2, כי כנראה שלגבי המנופים אתם צודקים...

בסקיצה שעשיתי, בחרתי במסלול באורך 3,500 מטרים, כך שהרוחב מתאים. אני לא יודע מה זה משפכי בטיחות, אבל יש מקום לרחבת חניות למשל, והתשתיות רובן כבר קיימות היום אז אני מניח שזה אפשרי גם עבור שדה גדול יותר.
ברור לי מאוד שהשדה הזה לא יוקם לעולם... אבל אני פשוט חושב שזה כן אפשרי, אם לא הולכים עם הראש בקיר. יש אולי הרבה מכשולים, אבל אפשר לפתור אותם.
 

XrayCharlie

New member
אל תשכח שבמקביל למסלול הראשי צריך להיות

גם מסלול הסעה כך שנדרש רוחב לא קטן.
 

ש מים

New member
אל תתייאש! (ותן לי לאתגר אותך)

ה-פרוייקט שלך צריך להיות תכנון הקמת אי-תשתיות. זה באמת הפתרון הנכון והטוב והנדרש ביותר, וזה גם ה-נושא החם והעדכני היום בעולם התכנון במדינה. ואחת הבעיות העיקריות (אל דאגה, יש עשרות בעיות בדות-משקל אחרות/נוספות) באה דווקא מהתחום שלך - התחום ההנדסי. אז - תן לי לאתגר אותך - קח על עצמך (יודע מה? כפרוייקט סיום? למרות שזה יותר מתאים לדוקטורט לדעתי) תכנון אי-תשתיות. ומכיוון שהנושא כ"כ מסובך וגדול, עזוב אותך בשלב זה משדה-תעופה (העונסים אדירים והבעיות ההנדסיות עצומות) ונסה אולי תחנת כח, או אפילו מסוף גז?


בהצלחה!! (ואם תרצה ייעוץ וסיוע תכנוני/תכנון עירוני וסטטוטורי, אז אשמח לעמוד לצידך).
 
אני אשמח לאתגר שכזה

לצערי, אני רק שנה ראשונה ויקח זמן עד שאצטרך להתחיל את הפרוייקט.
בכל מקרה, זה נראה לי פרוייקט מסובך ומדהים. אני אשמח לעשות דבר כזה כשיגיע הזמן. אתחיל לחקור כבר מעכשיו.
ותודה. גם על האתגר וגם על הרצון לעזור. :)

אגב אי מלאכותי, בתחום ה"רעיונות" שלי, גם ניסיתי למצוא פתרון לשדה תעופה לת"א שיהיה על אי מלאכותי, שיחזיר לחיים את התוכנית שבוטלה.
 

ש מים

New member


כמו שכתבתי, זה ה-נושא החם של השנים האחרונות (ולדעתי, ילך ויעשה "חם" ככל שעובר הזמן).
מן הסתם תמצא המון חומר זמין.
לך על זה!!

בהצלחה!
 

ש מים

New member
עוד נושא חם: בניה בתת-קרקע

אלה 2 התחומים הכי חמים והכי בוערים (לצערנו, בגלל המנהג הישראלי לחכות לרגע האחרון, אז עכשיו קצת פחות, אבל בשנים הבאות המודעוּת והדחיפות יעלו יותר ויותר).
 
אוניות גלנוע? RO-RO....

מוגבלות במשקל, מוגבלות במרכז כובד, מוגבלות טווחים, מוגבלות בסוגי מטען.
הנמל מיועד לאוניות של יותר מ- 350 מטר אורך, יותר מ- 15 מטר שוקע.
 
לפחות אני לא מדמיין דברים :)

זאת נראית אונייה ממש מגניבה...
בחיפוש ro ro ships בגוגל מצאתי כמה תמונות של אוניות שעל פניהן נראה שיש להן קיבולת דווקא די גדולה... אבל אני מניח שזה רק ראה ככה?
אגב, למרות שזה לא קשור לדיון, איך מביאים מכוניות לנמל אילת, למשל? מורידים אחת אחת במנוף?
 
זאת ספציפית מיועדת למטרה זאת...

אבל כמה שהיא גדולה, למראית עין בלבד!
המשקל הכולל, לא מתאים.
 
אם זה קורה באילת

אין מקום לרציף שכזה בנמל חיפה? למכוניות שמגיעות מאירופה או אמריקה?
 
למעלה