אין משמעות השבת אלא הקדושה
משמעו שאין לשבת משמעות אחרת מלבד הקדושה. לא משמעות מטאפיזית (בריאת העולם) ולא משמעות סוציאלית (יום מנוחה) ולא משמעות לאומית (ברוח מאמרו של אחד העם). אותה קדושה אמנם מתגלמת במציאות האנושית בקבלת משטר חיים מיוחד שאינו נובע מצרכיו ומרצונו שלא עמדל האדם, אבל לא אותו משטר הוא המקנה לשבת את קדושתה אלא הוא נובע מקדושתה. אם תנהיג את אותו אורח חיים ביום שני, זה לא יהפוך יום זה ליום מקודש. כל זאת משום שקדושת השבת מיוחדת במינה, ועדיין לא עמדת על ייחוד זה. קרא תנ"ך.
משמעו שאין לשבת משמעות אחרת מלבד הקדושה. לא משמעות מטאפיזית (בריאת העולם) ולא משמעות סוציאלית (יום מנוחה) ולא משמעות לאומית (ברוח מאמרו של אחד העם). אותה קדושה אמנם מתגלמת במציאות האנושית בקבלת משטר חיים מיוחד שאינו נובע מצרכיו ומרצונו שלא עמדל האדם, אבל לא אותו משטר הוא המקנה לשבת את קדושתה אלא הוא נובע מקדושתה. אם תנהיג את אותו אורח חיים ביום שני, זה לא יהפוך יום זה ליום מקודש. כל זאת משום שקדושת השבת מיוחדת במינה, ועדיין לא עמדת על ייחוד זה. קרא תנ"ך.