רשמים ממרכז מפנה בראש פינה

dina199

New member
אני בית שמאי
. לדעתי רובם מגיעים מאוטיזם.

 

amis12345

New member
הנסיון שלי רלוונטי בהחלט

כמו שאמרתי אני חושב שהטיפול של מפנה מתאים לכל סוג של ילד- גם לילד רגיל, גם לילד שסובל מאוטיזם וגם לילד שסובל מהפרעות תפקודיות לא פשוטות (כמו הבן שלי) שאינן בהכרח אוטיזם. הכול בהנחה שהמטרה היא לקדם את הילד ולסייע לו להשתלב בעולם. אם ההנחה היא שצריך לאפשר לו להתנהל כרצונו אז מרכז מפנה הוא לא המקום המתאים.
למען הסר ספק הבן שלי ימשיך להיות מטופל בשיטה שלהם, בבית, לפחות בחודשים הקרובים ובכך שציינתי שהוא לדעתי אינו סובל מאוטיזם אין בכדי לומר שאין לו בעיות. יש לו בעיות לא פשוטות, אבל מסוג אחר.
 

dina199

New member
חשבתי על זה ובאמת הכיוון שלי לא היה נכון.

הביקורת על מפנה (בשרשור הקודם שלך) לא היה כי לא מכירים אותם.
כבר היו שם הורים ודיווחו. אז השיטה היא מספיק מוכרת. העובדות תמיד זהות - ללא קשר אם בסוף היו מרוצים או לא.
יש ביקורת על המחיר - אבל זה באמת לא חשוב כי כולם יודעים שפרק זמון כזה עם כמות כזו של אנרים - זה יקר.
הביקרות העיקרית הייתה שאנשים דיווחו שככל שיותר זמן עבר אחרי הטיפול , כך המצב חזר להיות די דומה למצב לפני הטיפול. אני לא יודעת אם זה קרה לכולם או איך זה יהיה אצלך , אבל יש אנשים שזה קרה להם והם דיווחו על זה בפורום.. ברור שאני לא מכירה אישית, אבל זה היה על סמך דיווחים בפורום שלהורים שהיו שם.
ההבדל הוא לא במה עושים מעשית במפנה אלא רק בשביעות או אי שביעות רצון , ומה קורה לאורך זמן .
אם אצלכם לאורך זמן לא תהיה נסיגה - אז אכן הרווחתם.
 
לדעתי, בדרך כלל, בענייני שירות וטיפול

מי שיכתוב הוא הלא מרוצה.

תחשבי על רוב האנשים, שהולכים נניח למשרד ממשלתי שנוא ומרגיז.
פתאום קבלו יחס טוב, מהיר, אנושי, מעל ומעבר למה שבקשו.
האם הם יכתבו את זה באיזשהו מקום?
רובם לא.
לעומת זאת, אם נניח הגיעו, לא מצאו חנייה, הפקידה לא הייתה נחמדה, המזגן לא עבד כמו שצריך וכו'
רבים יכתבו תלונה.
כשאתה כועס, אתה יותר כותב מאשר אתה מרוצה ומקבל את מה שמגיע לך.
כי זה מגיע לך וקבלת, אז מה יש לכתוב?

אני לא מכירה את מפנה בכלל, אין לי שום דעה על מפנה בכלל - אבל זה שיש עליהם ביקורת, לא אומר שיש הורים שהם עזרו להם לאורך זמן, והם מרוצים ופשוט שוכחים לכתוב, כי הכל טוב.

גם לגבי אבחונים -
אם האבחון לא נכון לגבי אוטיזם ואומרים לילדים, סליחה, טעות, המשיכו בחייכם, לא קרה כלום.
כמה מהם יכתבו כאן?
הם ממשיכים הלאה בחייהם, אולי לטפל בקשיים שיש בכל זאת לילד, אבל אינם אוטיזם ואולי סתם ממשיכים בחייהם.
למה להם להכנס לפה ולדווח?
לא בראש שלהם.
ואילו הורה שמטרטרים אותו רוצה לשפוך את שיח ליבו, לשתף במר ליבו, כי הוא רוצה כבר אבחון, ולכן נקרא על זה יותר.

האם יש יותר אבחונים שגויים של אוטיזם מאשר פספוס של אוטיזם?
לעולם לא נדע.
אני מכירה מקרים כאלה וכאלה, לא בדקתי מה יותר ממה.
וזה גם לא חשוב.
אני חושבת שכל הורה שמקבל אבחון (לא חשוב מה האבחון) צריך לקחת לעצמו זמן להתאושש. לחזור לאבחון ולראות אם הוא שלם אתו. אם כן, אז לפעול לפי האבחון, ואם לא - או להתעמת עם המאבחן או לעשות אבחון במקום אחר.
החשוב הוא להגיע לאמת, לנקודה שממנה נגזר הכל, כדי שאפשר יהיה לטפל בקשיים של הילד.

למשל, אם הוא נמנע מיצירת קשר עם ילדים אחרים כי הוא מתבייש במשהו זה טיפול שונה מאשר אם הוא אוטיסט או כי הוא חירש. [בבקשה אל תתפסו לדוגמה הזו. זו סתם דוגמה].
 

dina199

New member
כשמשקיעים במשהו הרבה כסף ולא מרוצים,

בד"כ לא כותבים על זה.
שירות ציבורי נחשב שהוא חינם (למרות שכולנו משלמים) , שם אין בחירה (ז"א אין ארוחות חינם, תמיד משלמים במשהו). אז בשירות ציבורי התשלום הוא בחוסר בחירה ואופציה היחידה כשלא מרוצים זה להתלונן איפה שהוא.
חוץ מזה כשכן מרוצים משירותציבורי , זה כל כך נדיר שאשים כן כותבים את זה.

כשמשהו פרטי - זה משהו אחר. אדם משלם מבחירתו החושית כספו (והרבה) ומצפה לקבל את השיות הטוב ביותר. אז כשהוא מרוצה הוא משלם, וכשלא מרוצה או שלא משלם (אם יש אפשרות כזאת והיא מאוד נדירה) או שמוותר על השירות ולא לוקח אותו יותר.

אבל כשהתשלום ממש גדול והתוצאה ממש לא טובה, בד"כ לא מפרסמים זה. במפעלים ובחברות זה בגלל הכסף. אם השקיעו מיליונים ודברים לא מצליחים, הם לא הולכים אחורה . הם ממשיכים להשקיע בתקווה שההשקעה תשתלם.
ואילו אדם פרטי אם משלם סכום כסף ענק (עד בלתי מתקבל על הדעת) ולא מקבל שירות כמט שצריך פשוט יתבייש מעצמו שנפל כך, ולכן לא יספר.

ולדעתי ההודעה הפותחת בשרשור הזה כתובה בסגנון מאוד פרסומי. זו הודעת מידע לכן זה שרשור מידע ולא שרשור תמיכה , לכן אני מרשה לעצמי להגיד את זה.
הצלחה מודדים לאורך זמן . שביעות רצון מיידת של יום - יומיים אחרי שקרה המקרה של שביעות רצון לא מרמזת על הצלחה לאחר שנה למשל. למשל אם יש כאבי שיניים (כאבי שיניים זה הדוגמה האהובה עלי
) ולוקחים כדור נגד כאבם, אז כאב מפסיק ואז מאו דמרוצים. אבל אחרי כמה שעות פגה השפעת התרופה והכאב חוזר. סימן שהיתה שביעות רצון מיידת אבל לא הייתה הצלחה בטיפול . הצלחה תהיה אם ילכו לרופא שיניים, ישקיעו את כל זמן שצריך בטיפול ואז זאת תהיה הצלחה.
 
בגלל ששתינו לא ערכנו מחקר -

קשה לדעת מי צודקת.

אני מתרשמת כך מעבודת כעובדת ציבור.
הרבה אנשים אומרים לי, את כל כך נהדרת, אני אכתוב עלייך מכתב תודה. בכל שנותי, זה קרה מעט מאוד פעמים.
כי אנשים שוכחים.
אבל כשיש להם תלונה, והם נורא כועסים, הם בדרך כלל יזכרו לכתוב.

ואני רואה את זה אצל כל העובדים אצלנו.

גם תהליכי הפקת הלקחים הם בדרך כלל מדברים שלא הצליחו לרעה.
כלומר, הוצאנו מוצר ומשהו בו היה דפוק ולא נמכר טוב או כל דבר רע אחר שקרה, בודקים.
הלך נפלא - לא תמיד בודקים את הסיבה.
ולא תמיד מפיקים לקחים (זה תהליך לא פחות חשוב!).

לגבי מפנה - לא יודעת. אני ממש לא מכירה את המקום, למרות שגרתי בעברי בראש פינה בעצמי....
לא מכירה אותם ולא יודעת מה הם יחשבו בעוד שנה.
מסכימה אתך ששביעות רצון מקומית לא תמיד מלמדת מה יהיה בעוד שנה או יותר.
מצד שני, מבינה את הרצון שלהם לחלוק את זה שהיו מרוצים. זו זכותם, ואולי גם חובתם.
בואי נקווה שיחזרו עוד שנה לספר מה קורה....
 

dina199

New member
אני כבר אמרתי לא פעם ולא רק על מפנה.

אני לא מבקרת אף שיטה. כל אחר בוחר כמיטב יכולתו.
אני מבקרת את ההאדרה,את ההצגה של כל שיטה שהיא היא הפתרון האולטימטיבי, שהיא השיטה האחת והיחידה ואין בלעדיה, והיא זאת שעושה ניסים ונפלאות.
אני גם לא מתנצלת על העובדה שאני לא עושה מחקרים וסטטיסטיקות . קודם של יש בחירה חופשית של דעות ז"א חייבים להסתמך על שום מחקר. ואני גם לא מחזיקה יותר מדי ממחקרים שגם המסקנות שלהם מתהפכות כל כמה שנים . אני לא עומדת דום כשומרים לי 'מחקר מדעי' או 'שיטה מדעית'. גם המדע עוד לא פתר את כל בעיות בחים (אולי אפילו יצר יותר).
ואני חוזרת על הדעה שלי יש שוני בים שביעות רצון (או אי שביעות רצון) בין ציבורי לפרטי. מבטיחים לך לכתוב טובות עליך ולא עושים את זה. סביר,תזה מה קורה לרוב האנשים. הבטחה כזו היא לטא מחוייבות
אבל מי שמשלם על שירות פרטי , מרוצה ממנו ואותו שירות פרטי יבקש מהאדם לכתוב טובות עליו - האדם ירגיש מחוייב (אולי אותו שירות אפילו יתאמץ וייתן הנחה או משהו בסגנון) . זו דעה פרטית שלי ( שלא מגובה בשום מחקרים
) אבל היא קיימת.
 

TikvaBonneh

New member
כל יומיים נכנסים לפורום הורים לתינוקות

ולפעוטות ומספרים על שלל מיני סימפטומים והם לא מאובחנים. יכול להיות שאצל חלק מהם זה גם בעיה של חרדות
 

dina199

New member
לכן אני מסתמכת רק על איבחונים רשמיים

כי אם אני אומרת משהו בלי זה אז אומרים לי : את לא מכירה את הילד, את לא מכירה את המצב, את לא מכירה את המקרה, את לא יכולה לאבחן באינטרנט - והכל נכון. נכון שגם להסתמך על איבחונים רשמיים זה לא מושלם , אבל זה הדבר היחיד האפשרי כשנמצאים באינטרנט ובאמת לא יודעים ולא מכירים מה שיש מאחורי כל ניק.
 

Anat Shemer

New member
תודה על השיתוף

והכתיבה המפורטת והמלמדת. ונהדר לשמוע על השינויים לטובה!
 

Precious37

New member
תודה רבה על השיתוף

ועל העלאת נושא מאוד חשוב - אבחון שגוי.
הילדה שלי אובחנה באסף הרופא לפני חצי שנה של הספקטרום בתפקוד גבוה. המליצו על ABA, מנחת התנהגות ורישום באלו"ט. לא עשינו דבר מזה וגם לא רצנו לביטוח לאומי כי ידענו שהאבחון שגוי.

היא טופלה בחצי שנה האחרונה ע"י מרפאה בעיסוק, פסיכולוגית, קלינאית תקשורת וטיפול באמצעות בעלי חיים. אף אחד מהמטפלים בה (כולל התפתחות הילד) לא חושב שהיא על הספקטרום אלא על כך שהיא חרדה ממצבים מסויימים ויש לה קושי בארגון המסר (ועל כן האחור השפתי). היא התקדמה והתפתחה בחצי שנה האחרונה ללא הכר.

אני שוקלת בחיוב לפנות אליהם. נשמע תהליך מעצים ומדהים למשפחה כולה.
 
למעלה