מה זאת אומרת "אף אחד לא יודע"?
1. אין קשר בין טקטוניקת הלוחות לנדידת האדם מאפריקה. כשהאדם יצא מאפריקה היבשות כבר היו בערך איפה שהן היום (למעט פה ושם גשרים יבשתיים צרים, הקשורים יותר למפלס פני הים).
2. לא הבנתי את "רק האדם מדבר". רק האדם מדבר בשפה שהוא מבין, כמו שרק הדולפין מדבר בשפה שהוא מבין ורק הדבורה מדברת בשפה שהיא מבינה.
אם אתה שואל למה רק האדם מסוגל לייצג מונחים מופשטים במילים, הרי שהדבר קשור ליכולות מנטליות יותר מליכולות פיזיות של דיבור, כי האדם הוא בעל יכולת מנטלית גבוהה מאוד ביחס לבעלי חיים אחרים.
עם זאת, קיימות עדויות מעוד בעלי חיים מעטים על תפיסה מנטלית מופשטת, שימפנזים, דולפינים ופילים הם דוגמאות לכך.
כמובן שאיננו יכולים להוכיח כי הם בעלי תפיסה מופשטת, כיוון שאיננו מבינים את שפתם.
בכל מקרה להגיד שרק האדם מדבר זה לא מדויק. אתה מבין רק את מה שהאדם אומר.
3. יש סברה מקובלת למדי ללמה ילדים נולדים לא גמורים. הסיבה היא מעיין "פשרה" בין גודל האגן של האישה לבין גודל הראש של התינוק.
מוח האדם התפתח בקצב אבולוציוני מהיר יחסית, כיוון שמוח גדול הקנה יתרון הישרדותי ניכר לבני אדם בזמנים קדומים.
התפתחות השלד והאגן הנשי "לא עמדה בקצב", כך שנוצר מצב בו ראש התינוק היה גדול מכדי לצאת מהרחם.
ה"פתרון" האבולוציוני היה פשוט ללדת את התינוק מוקדם יותר, כלומר "לא גמור", ולהעביר את השלב האחרון בהתפתחות אל מחוץ לרחם.
כפי שאומר מחב"ת מפורסם בפורום השכן: "זה נושא עמוק", אבל אם תרצה ללמוד עוד על כך, או שאציג בפניך את הראיות התומכות בתיאוריה זו, אשמח לעשות כן.
בהצלחה,
נציב המים