שאלה בקשר לביטוח לאומי...ומיסים...

תשובה ממעביד שששלי

אתה פתור ממס הכנסה למשך השנה הראשונה במידה אתה מגיע לתיקרת מס צריך לציין את זה בטופס 101 ביטוח לאומי וביטוח בריאות אתה חייב לשלם במידה ואתה לא עובד ואין לך הכנסה אתה צריך לפתוח תיק בביטוח לאומי כדאי לוור את התנאים כאשר אתה חותם אבטלה דמי הביטוח האלה משולמים מתוך האבטלה אבל אתה חייב לשלם את זה בכל מצב אתה או המדינה במצב של אבטלה או במצב של תיק בביטוח לאומי של הבטחת הכנסה ברגע שאתה עובד המעביד שלך משלם את זה מקווה שעזרתי
 

MOTYP

New member
תשובה........

בקשר למס הכנסה אם אתה עובד יש לך 2 נקודות זיכוי זה אומר בערך 400 שח בשנתיים הראשונות בלבד. על הכנסה של עד 4500 אתה לא משלם מס. בקשר לביטוח לאומי- כל אדם חייב לשלם... אם אתה מקבל דמי אבטלה אז מורידים לך אוטומטית משם.... אם לא אתה צריך ללכת לביטוח לאומי לקבל פיקס תשלוממים ולשלם בדואר... אם לא תעשה את זה הם יזכרו אחריי חצי שנה או שנים ואז תצטרך לשלם הכוווווווול.........
 

אורי-

New member
הכל פה רקוב מהיסוד.

מי שחותם אבטלה - לא משלם ביטוח , מי שעובד - צריך עוד לשלם על זה ולהיות בחובות. ועכשיו שוב תחשבו האם חייל משוחרר יכול לחתום תו"כ חיפוש עבודה , או שהוא רק צריך לחפש עבודה ותוך כדי זה לשלם כסף לביטוח לאומי , ואז להמשיך לשלם לביטוח לאומי כל חייו - אבל , אף פעם לא להשתמש בכסף של הביטוח שלו. נראה לכם הגיוני שמתוך רחמים על סוכן הביטוח שלכם לא תתבעו אותו??? אז מה הבעיה עם לקחת זכויות מהביטוח הלאומי??? אין לנו אלטרנטיבה ואנחנו חייבים לבטח את עצמנו שם. הם על תקן חברת ביטוח. כמובן שאני לא מדבר על להכנס לקטגוריה של אבטחת הכנסה ומובטלות כרונית , אבל די עם ההתחסדות הזו. לשכת העבודה היא על תקן חברת כח אדם לאומית - לא אמור להיות מצב שחברות כח אדם רגילות מצליחות פי כמה וכמה מהחברה הלאומית. ולחברה הלאומית אנחנו משלמים , לא בעלי החברות שמחפשים דרכן עובדים. אני לא רואה שום בעיה בהתייצבות בלשכת העבודה תו"כ נסיון למצוא משרה טובה , וכן , תו"כ זה מגיע לחתום בלשכת הרווחה (אחרת נקבל חובות על התקופה הזו). חוסר היעילות שלהם - זה כבר סיפור אחר לגמרי...
 

Jany

New member
תבדוק קודם..

מי שחותם אבטלה - כן משלם לביטוח לאומי, כול אזרח חייב לשלם בין אם הוא עובד ובין אם לא, שיקריץ ת'כסף איכשהו. עד שאתה מתגייס ההורים משלמים, אחרי השחרור אתה משלם, אבל אתה משלם בכול אופן לא משנה מה אתה עושה או לא עושה.
 

אורי-

New member
הוא לא משלם!! הוא מקבל פחות.

משלם ממה? מהכסף שהוא מקבל???? וזה נשאר עדיין עניין תמוה , כי לא כולם משתמשים בזה "בגלל הבושה" אבל הם מרגישים צורך לשלם.
 

Jany

New member
וואי איבדתי אותך לגמרי

אתה מסבך עניינים חבל על הזמן. בכוונה שלי שאמרתי משלם, התכוונתי שמי שחותם אבטלה מורידים לו סכום מסויים לביטוח לאומי, זה גם נקרא לשלם.
 

אורי-

New member
וזה הזמן לקרוא שוב את ההודעה שלי

ההודעה הראשונה אליה הגבת , ואז להבין. אני מאלה שכן משלמים מיסים / עושים מילואים (לכשיקראו לי) וכרגע נטול עבודה אבל לא משתמש בשרותי הלשכה (הם לא יעילים). אנחנו חייבים לשלם ביטוח לאומי , יש הגיון מאחורי זה , ברור. מה שחבל זה שאין הקלות , לדוגמא - מי שרק זמנית נמצא מחוץ למעגל העבודה , ומתכנן לחזור ולשלם מיסים כל חייו (חייל משוחרר, אדם שעבד זמן מסויים ונמצא בתקופה נטולת עבודה). אותם אנשים שזמנית מחוץ למסגרת עבודה ותשלום מיסים ממשיכים לשלם מיסים. מי שמובטל כרוני , לא משלם ביטוח לאומי - הביטוח מנוכה משכרו. ההגיון אומר , שההגינות המינימלית היא לתת לכל אותם אלו שמגדירים את עצמם כאנשים עובדים , אבל נטולי עבודה כרגע - פטור מביטוח לאומי לתקופה סבירה , אחרת הם יקבלו עוד תמריץ לנצל את הכסף אותו הם שילמו (ונדרשים לשלם גם כשאין הכנסה) ולא רק שלא ישלמו את הביטוח לאומי אלא גם יקבלו קיצבת אבטלה עד שימצאו עבודה. ולגבי לשכת העבודה: מכספי הציבור בנו גוף גדול שמיועד למצוא עבודה לכל דורש בריא בגופו ונפשו. למה חברות כח אדם מצליחות למצוא יותר מאנשי לשכת העבודה? התשובה ידועה לכווולנו , אבל אני לא מעוניין לכתוב אותה ולא רוצה להמשיך את הנושא. אני שונא שרשורים שגולשים לנושאים האלו . . .
 

PooKiPsiT

New member
כן

לשלם מהכסף שאתה מקבל גם נקרא לשלם! זה אותו הדבר גם עם אנשים שעובדים והביטוח יורד להם מהמשכורת לא? מה ההבדל..? למרות שיש משהו שלא הבנתי.. אני עכשיו מקבלת דמי אבטלה, ובפירוט האחרון היה כתוב לי שהורידו לי מהכסף על ביטוח לאומי - 16 שקלים!! זה מה שמורידים באמת? גם למי שעובד??!? ואם ככה, אז למה לעזאזל סטודנטים צריכים לשלם 100 שקלים בחודש??
 

MOTYP

New member
לא....

זה בגלל שאת מקבלת דמי אבטלה אז מורידים לך פחות אבל יכול להיות שזה לא על חודש מלא?
 

PooKiPsiT

New member
זה על חודש מלא..

וזה נראה לי קצת מוזר. אבל לא משנה. על החודש הראשון שקיבלתי, שהוא לא היה מלא, לא הורידו לי בכלל ביטוח לאומי. רק ביטוח בריאות..
 

אורי-

New member
מה ההבדל? אני אגיד.

מי שעובד - עובד בשביל הכסף , עובד קשה. למעשה רוב האנשים עובדים חודש שלם בשביל לקבל משהו כמו גג 1000 ש"ח יותר ממי שיושב בבית כל היום , ולפעמים גם עושה קצת כסף "שחור" מהצד. מי שמקבל דמי אבטלה ומתוכם "מורידים" לו את הביטוח הלאומי - לא ממש משלם כי כל מה שהוא מקבל זה כספי הביטוח. תחשבי שוב במושגים "רגילים" : חברת ביטוח שמשלמת לך כל חודש , ומתוך מה שהיא משלמת היא מורידה קצת בכדי שזה "יספסד" את זה שגם בחודש הבא תוכלי לקבל מהם כסף. חברת ביטוח כזו תפשוט רגל מזמן , לא? אז כנראה שזה לא ככה במדינה , נכון? (זה בטח מה שעובר לך בראש). ההבדל הוא שהמדינה כן קורסת , אבל יכולה לפצל תקציבים ולקצץ ב"מה שלא חשוב"... עד שיום אחד באמת לא יהיה ממה לקצץ וגם אלו שיש להם עבודה ומשלמים מיסים ייפגעו. עוד אבסורד: אין עבודה , אבל יש פועלים זרים. יותר פועלים זרים ממובטלים. מגרשים פועלים זרים ומביאים אחרים במקומם.
 

PooKiPsiT

New member
המצב עם הפועלים הזרים

הוא באמת אבסורד.. צריך להעניש דחוף את כל הקמצנים שמעסיקים אותם!!
 

אורי-

New member
קמצנים? רשעים. לא כולם , אבל המון.

קבלנים שמוכרים את הדירות בדיוק באותם מחירים כמו פעם , רק שלפועל זר הם משלמים הרבה הרבה פחות ממה שישראלי (ואפילו פועל ערבי) יקבל. והתנאים שהם מקבלים למגורים.... כמובן שישנם גם אנשים הוגנים והגונים שמתייחסים לפועלים כאל אנשים ולא כאל מכונות.
 

Jany

New member
פוקיפסית

אני לא מבינה איך הורידו לך כול כך מעט.. אני גם חותמת אבטלה, התחלתי לחתום באמצע יולי והורידו לי על החצי חודש הזה 106 שקלים... אני מפחדת לראות כמה יורידו לי על אוגוסט... :\
 

PooKiPsiT

New member
אולי..

המחשב שכח את ה0 שאמור להיות בין ה1 ל6??
 

get well

New member
../images/Emo6.gifמעניין כמה לי הורידו..

אני אלך לבדוק ואודיע לכם... זה היה לפני כמה חודשים מעניין אם אני אמצא את זה בכלל..
 

karma

New member
וואו, בילבלתם אותי לגמרי... ../images/Emo178.gif

טוב, בואו ננסה לעשות קצת סדר בבלאגן: א- איך אני יכול לראות אם באמת קיבלתי את התשלום על כל הימים שעליהם חתמתי אבטלה? האם יש איזשהוא תלוש פירוט שכזה (זה מה שהבנתי מהשרשור), שניתן לקבל בלשכת התעסוקה או בביטוח לאומי? ב- האם אתם בטוחים בכך שכל חייל משוחרר, לא משנה אם עובד, חותם אבטלה או אף אחד מאלו, חייב בתשלום לביטוח לאומי? יש מישהו עם מידע מבוסס בנושא? ג- אם התשובה לסעיף הקודם היא כן, אז מה עושה מי שלא שילם עד כה שום תשלום? הסכום באמת מצטבר? כי אז זה לא הגיוני. הם לא מודיעים ולא כלום. ד-נראה לי שזהו לבינתיים. אנא שחררו אותי מהדאגה המיותרת הזו שנכנסתי אליה עכשיו. אוף.
 

PooKiPsiT

New member
קצת תשובות...

א. מי שמקבל דמי אבטלה, פעם בחודש מקבל את הפירוט על התשלום מביטוח לאומי. את לא צריכה ללכת לשום מקום. שולחים לך את זה הביתה כל חודש. ב. כן, בטוח. כל בן אדם במדינת ישראל שעבר את גיל 18 צריך לשלם ביטוח לאומי. בצבא דואגים לשלם אותו בשבילך, אבל אחרי השחרור האחריות עוברת אליך. יש כאן בשרשור קישור לאתר של ביטוח לאומי. את יכולה לבדוק שם אם את רוצה. ג. כדאי ללכת לסניף הקרוב אליך לברר. בהרבה מקרים הם לא מודיעים לך שאת צריכה לשלם..גם אני מכירה מישהו שחשב שאם הוא לא עובד אז הוא לא צריך לשלם ואז התברר לו שיש לו חוב של 800 שקלים. את יכולה אולי גם להתקשר לשם לשאול קודם לפני שאת הולכת. או לשאול את ההורים שאלות. הם בטח מבינים בזה. ד. כדאי שתשחררי את עצמך מהדאגה המיותרת הזאת ותיבדקי
בהצלחה!
 

PooKiPsiT

New member
סליחה! ../images/Emo140.gif

חשבתי שאתה הבת................................
 
למעלה