מסכימה עם שניכם-
שישנם מעשים שכאשרנרצה לשפוט אותם כמוסריים/אי מוסריים-נתייחס לתקופה ולמקום.ובהחלט ניתן למצוא בהיסטורייה האנושית דינמיקה ושינוי עמדות לגבי נורמות חברתיות המבחינות בין "טוב" ו"רע". אך,דומתני שקיימים ערכי יסוד בסיסיים,אוניברסליים-המלווים אותנו מימות בראשיתנו ועד עצם היום הזה,שאלמלא הם לא היתה מתאפשרת קיומה ושימורה של חברה. ואחזיר אתכם לרגע קט לדיון שהחל באונס...והתגלגל למעשה "פילגש בגבעה"(אונס ורצח החלש ממך) בתקופת השופטים,וליתר המעשים המתוארים באותה תקופה קשה...מה אומר לכם?קשה לי להצדיק זאת על רקע הזמן והתקופה.... shukfr! דינם של מעשי חמס ורשע אינם דומים לעניינה של העבדות שהיתה מקובלת במזרח הקדום.
שישנם מעשים שכאשרנרצה לשפוט אותם כמוסריים/אי מוסריים-נתייחס לתקופה ולמקום.ובהחלט ניתן למצוא בהיסטורייה האנושית דינמיקה ושינוי עמדות לגבי נורמות חברתיות המבחינות בין "טוב" ו"רע". אך,דומתני שקיימים ערכי יסוד בסיסיים,אוניברסליים-המלווים אותנו מימות בראשיתנו ועד עצם היום הזה,שאלמלא הם לא היתה מתאפשרת קיומה ושימורה של חברה. ואחזיר אתכם לרגע קט לדיון שהחל באונס...והתגלגל למעשה "פילגש בגבעה"(אונס ורצח החלש ממך) בתקופת השופטים,וליתר המעשים המתוארים באותה תקופה קשה...מה אומר לכם?קשה לי להצדיק זאת על רקע הזמן והתקופה.... shukfr! דינם של מעשי חמס ורשע אינם דומים לעניינה של העבדות שהיתה מקובלת במזרח הקדום.