תשובה
הסיבה נאמרה כבר בתלמוד בסוף הסוגיה, והיא די מפתיעה (ודוקא היא מלמדת על כך שחז"ל לא טייחנים - לא לגבי התנ"ך ולא לגבי עצמם): "רבי דאתי מדוד מהפך בזכותיה דדוד"!!! כל מילה נוספת מיותרת. כפי שכבר הזכרתי בתגובה אחרת - א"א לדבר על חז"ל כחטיבה אחת. יש בחז"ל דעות קיצוניות זו מזו בפרשנות המקרא, ובמידה ומובעת דעה שברור שהיא אינה עולה בקנה אחד עם הכתוב, חכם אחר לא חושש לגלות את הסיבה לפרשנות בלתי אפשרית זו. הטיוח הוא בימינו כאשר לא מלמדים את הסוגיה עד הסוף - ולאחר שגרסה דינקותא נטמעת, כבר א"א להוציאה. בדומה (לענין כוחה של גרסא בלבד) - ישאל עצמו כל אחד את השאלה הבאה: "למה אסר ה' על דוד לבנות את בית המקדש?" ואח"כ יבחן את נאום נתן.