שאלה די מתבקשת

ראה נא מדור26

אתה צריך להבין לשם מה ברא הקב''ה את העולם , תושבי העי שהכירו את הקב''ה ואעפ''כ סגדו לאללים, היתה להם אופציה להרים ידים לחזןר בתשובה , לפנות או לטהר את ארצם , אך הם בחרו בדרך של לחימה -כגון אנשים מסוגך שרואים ניסים גלויים במדינתנו לאורך 70 שנות מיום הווסדה שאויבנו קמים עלינו לכלותנו ורק בורא עולם שומר אותנו מהם, כאשר תנתן הוראה למלחמה כוללת באזור בודאי שחיילנו לא יבחינו בן נער לזקן , ישנם מלחמות שלא לוקחים שבויים בפרט שמדובר במלחמת מצווה ובעובדי אללים שונים למיניהם
 

קליט

New member
יש כן הוכחות

וממצאים שבני ישראל היו במצרים ובמדבר. כשהיינו במדבר היה הנהגה של התגלות כבוד ה' במצב כזה העונש הוא מיידי יותר וחמור יותר, והיה ברור ומפורש להם מה אסור ומה מותר, ברור שמי שיבוא מול המלך והוא יוציא לו לשון בלעג, אז אחת דינו לההרג בו במקום. חוץ מזה, על מי אתה מלין בדיוק ? בן אדם דתי - מאמין במה שכתוב, זה טבע האדם, אתה אולי בין הכופרים המאמינים באמונה שלימה שהדתיים דפוקים ?....
 

E טי

New member
לא זוכר שניסיתי לשכנע

דווקא ממצאים יש המון. אבל אין לי שום רצון לנסות לשכנע אותך.
 

E טי

New member
הפפירוס מתאר באופן מדהים את מכות מצרים

הוא גם מתאר אומה של עבדים שקמה על אדוניהם.
ומי בדיוק קבע מהי ה"תקופה המיוחסת ליציאת מצרים"?
 

E טי

New member
כפי שכבר אמרתי לך

אין לי שום רצון לנסות לשכנע אותך.
ביקשת ממצא וקיבלת.
אבל דבר לא יפריע לך להמשיך להאמין בצורה עיוורת.
 
אי מדור מה יהיה אתך?

הרי כתוב בתורה שגם הערב רב יצאו יחד עם בני ישראל ממצרים, כיצד יתכן שאותם הערב רב שהיו גם עבדים יצאו ללא מרד? שכל ישר מדור רק שכל ישר
 
אוי מדור מה יהיה אתך ? או שאתה מעצם ירון מדת המת

והנה לך הוכחות מפפירוס
שנתגלה , פפירוס ב-1883 נמצא בהיידם ושמה מובא , על הפפירוס הזה כתוב עדות של עיתונאי מלפני אלפיים שנה , יותר , סליחה שלושת אלפים שנה , מאז יציאת מצרים . שכותב את עשר המכות בתיאור מהמקום מהשטח . פפירוס עתיק .
היום הארכיאולוגיה מוכיחה כל צעד ושעל שמה שכתוב בתורה אמת . כל מסעי בני ישראל במדבר , כל המקומות שכתובים בתורה , כולם מאותרים וישובים יהודים והכל נמצא שם

אז אני שואל אותך שאלה , יש לנו את כל העדויות הכל , יש רק בעיה אחת אתה לא רוצה להיות יהודי . כן , אתה רוצה להשתייך לעם היהודי עם תעודת זהות אבל בפועל מה שיהודי צריך להיות יהודי , לא? . זה כמו אחד שמוכן להיות חייל , כן אני מוכן להיות שייך לצבא , אני שייך לצה``ל אבל אני אבוא איך שאני רוצה .אני אבוא בלי מדים , נעליים חצאיות , בלי כומתה , בלי סמלים , לא יושן באוהל , יושן בבית ,עושה מה שאני רוצה , שייך לצבא . שייך כזה דבר ?
 
או ירון עכשיו אתה מוצה חן בעיני

שאלה אחת שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו זה שאלת החיים:
אם באנו לעולם הזה בשביל לחיות, מדוע עלינו למות?
ואם סופנו למות, בשביל מה לחיות?
אנשים חיים יום יום ולא מתבוננים בעצם בשביל מה הם חיים, עובר יום, עוברים יומיים, חודשים, שנים ואדם קם עושה מלאכתו יום יום ולא מתבונן לאיזו תכלית, עד מתי ולמה.
אם אדם יתבונן על המציאות, יראה שהיא נוראה מנשוא בתפיסה שהוא חי.
אנשים לומדים, מוציאים תוארים, תעודות, מהנדס, דוקטור, פרופסור, מדען, נו, ובסוף מה? מאכל לתולעים.
התולעת לא איכפת לה אם אתה מהנדס, דוקטור, העיקר תגיע שלם. בשביל מה אדם טורח כל חייו? האם יתכן שאנחנו באנו לעולם הזה בשביל להיות מיקסרים? תאכל, תטחן, תוציא? איבלע, יטחן, תוציא, תתחתן עם מיקסרית שגם היא תאכל, תיטחן, תוציא? תביא מיקסרים קטנים, אחד, שתיים, שלוש, משפחת מיקסרוביץ`? גם זה לא יתכן! האם יתכן, שאנחנו נאכל כ``כ הרבה?
אתם חשבתם כמה אתם אוכלים? שתהיו בריאים, עוד שומרים על דיאטה,
אדם אוכל ליום 3 קילו בערך, עם שתיה, בשנה 365 יום, ז``א שהוא אוכל בשנה למעלה מטון, זה משאית , ואם הוא יחיה 100 שנה, אז הוא אוכל כבר אוניה, 100 טון וכמה מת השמן הזה? 60 קילו, זה לא ביזבוז? לאכול 100 טון בשביל להיות 60 קילו,
הוא אכל ב- 50,000 דולר, נשארת לו גופה של 60 סנט, איזה השקעה, ה` ירחם. ואנשים יום, יום, יום, יום, איבלע, איבלע, איטחן, לפלף, לפלף, עוד, עוד, עוד, למי אתה אוכל, בשביל מה, לעשות מזה זבל כימי? מה אתה עושה?
אבל אנשים לא מתבוננים, חיים יום אחר יום, לא מפנים על ליבם בעצם מה התכלית. זו באמת קטסטרופה, זה אבסורד, מתי? כשאנחנו מתבוננים שבעצם אנחנו רק גוף, אבל מאחר ואנחנו לא רק גוף, אנחנו גם נשמה, אז זה כבר משתנה,
אנחנו גם גוף וגם נשמה, משום ששלושה שותפים באדם, הקב``ה, האב והאם, כל אחד נותן את חלקו, הקב``ה נותן נשמה, האב והאם נותנים בשר, עצמות וגידים, שותפים, יום אחד מחליט הקב``ה לפרק את השותפות, הוא לוקח את חלקו - הנשמה וחלקם של ההורים מוטל לפניהם זו הגופה, מה שנתתם קחו, מה ששלי אני לוקח,
ה` נתן, ה` לקח, יהי שם ה` מבורך, ``כי עפר אל עפרו ישוב והרוח אל האלקים אשר נתנה``, א``כ זו הבחירה בעצם שאנחנו גם גוף וגם נשמה, זאת אומרת אני, אתם, נשמות, בעצם הגוף זה רק כלי הנשמה זה האדם,
 
אוקיי נלך לפי הקו שלך

אם אני יצטט לך מדענים שמוכיחים שיש חיים אחר המות איך תסתדר עם זה?
 
מעניין שהשבדים מדברים בעברית רהוטה ירונקל'ה


הרי גם אם יביאו לך 1000 ראיות אתה תרחיק את עדותם בטענות סרק
הרוצה לשקר ירחיק עדיו
לא שאני צריך את ההוכחות האלה , אבל ישנם רבים מאוד
אחת לוגית,
שתיים מן המקורות, שלוש על פי מדע.
נתחיל מהסוף,
על פי המדע ניתן להוכיח שיש חיים לאחר המוות על ידי מתים קליניים, על ידי סיאנסים, על ידי היפנוזה ועל ידי גלגול נשמות.
מת קליני על פי הרפואה, זה אדם שאין לו דופק אין לו נשימה ואין לו גלי מוח. אדם כזה על פי הרפואה, אם מוחו פסק לפעול שבע דקות, תאי המוח מתו ואינם יכולים להתחדש אז הוא מת, מת סופית, נגמר.
והנה הרבה מאד אנשים מתו וחזרו לחיים אחרי שעות כשהיו בהם כל התנאים של מת בקביעה רפואית וכולם חוזרים ומספרים אותו דבר.
שלושה שלבים: יציאה מן הגופה,
צפייה של הנשמה על הגופה למטה
וכניסה לתוך מנהרה מאירה או אפילה שבקצה המנהרה
הם רואים אור עצום שאינו מסנוור, משפיע אהבה וחום, הם נמשכים אליו כמו מגנט, בדרך הם נפגשים עם קרובים שבאים לקראתם, מודעים לבואם ואינם מופתעים, נוצר קשר מאין טלפתי ונאמר להם שלא הגיע זמנם להישאר והם צריכים לחזור.
חלקם מספרים שהם הגיעו למין קו דמיוני, שהם הרגישו בפנימיותם שניתנת להם הברירה להחליט אם לעבור אותו ולהישאר או לחזור בחזרה והם החליטו לחזור מסיבות השמורות אתם כגון ילדים געגועים וכו`. חוזרים בחזרה לגופה ומתעוררים לחיים ומספרים לרופאים מה התרחש במהלך המיתה שלהם ואיך הם ראו את הכל ואיך הם ראו מה עושים אתם ועם גופם בשעה שהם בעצם מתים ולא היו חוץ לגוף לכאורה.
וגם מי ששוכב עם העיניים כלפי מעלה לא רואה כלפי מטה
והם מספרים את הכל בדיוק נמרץ ויש על זה אתרים באינטרנט של אליזבט קובלרוז שניתן לראות, היא הייתה אתאיסטית, מדענית בת 50, לפני עשר שנים כבר המחקר שלה התפרסם ושהיא היום אומרת שיש לה הוכחה שיש אלוקים מכל המטופלים שהיו תחת ידיה, היא הוציאה ספר.
יש פרופסור סטיבנסון שפרסם ספר בעניין, ד``ר מודי ואחרים. יש סרטונים ביוטיוב חיים לאחר המוות עם ציטטות מכל המקורות האלה. זאת אומרת, גם המדע מודה שהחיים נמשכים גם ביציאה מן הגופה.
 
ואגב תחפש ביוטיוב ריאיון עם יוסי שריד

שבו הוא מודה לפני שמת סופית , כיצד בנסיעה עם בני ביתו נשמתו יצאה וכול' הוא מודה שהיה מת וראה הכל מלמעלה, ישנם עוד כמה מפורסמים מהתקשורת הישראלית המודים בפה מלא את חווית המוות ויציאת הנשמה מגופם.
 
אתה טופח לעצמך בכתף-כיצד זה סותר את מה שכתבתי ירונקל'ה?

מי שחוקרת כבר שנים ארוכות וברצינות רבה מאוד את הנושא היא הפסיכיאטרית האמריקאית הנודעת אליזבת קובלר-רוס. ''אני יודעת מעבר לכל צל של ספק, כי החיים ממשיכים לאחר המוות הפיזי'', כך מסכמת רוס מחקר של למעלה מ - 20 שנה.
מטבעי אני מאוד סקפטית, ועל כן בחנתי בקפידה כל היבט של החוויה הזו. גיליתי, למשל, שאנשים שמגופם נקטעו אברים, סיפרו כי כשעזבו את גופם, כנשמות שוב היו שלמים. יתר על כן, עיוורים מלידה תיארו בפני בדיוק מדהים מה לבשו האנשים שהיו בחדר בו גופם היה מונח, אילו תכשיטים ענדו ומה עשו. זה הרי בלתי אפשרי! כיצד הם יכלו לדעת זאת?'' קובלר-רוס אינה רואה כל צורך או טעם לשכנע אנשים אחרים באמיתות התופעה. ''אלו שפתוחים לשמוע - ישמעו, ואלו שאוטמים את אוזניהם - יזכו להפתעה...'' היא פוסקת.
 
כ''כ הרבה שטיות אתה כותב <<המשך

חקר תופעת ה''כמעט מוות'' מצביע על אלמנטים רבים המשותפים למיליוני עדים (30 מיליון!) מכל קצוות כדור הארץ. התיאור הראשוני והמשותף לכולם הוא ריחוף מחוץ ומעל לגוף הפיזי. העדים מספרים, כי היו ערים לכל האירועים שהתרחשו סביבם. לאחר מכן רובם מתארים הימצאות בסביבה מוארת ובעלת יופי פנימי ''וגלישה'' דרך מנהרה חשוכה לעבר אור בהיר. רבים מספרים על קול שדיבר אליהם. נכים סיפרו על תחושה של השתחררות מכבלים, וכמעט כולם ציינו את היעלמות הפחד האנושי מאותו הדבר המסתורי הקרוי ''מוות''.
חוקרי התופעה מצביעים בראש ובראשונה על העובדה, כי לא ייתכן שאלמנטים זהים יחזרו בעדויות של מיליוני אנשים, אלא אם כן אכן חוו כולם משהו אמיתי. ספר מרתק בשם ''NEBEL'' )''חיים''(, אשר ראה אור השנה בגרמניה המערבית ושובה שם לבבות צעירים ומבוגרים כאחד, טוען כי האדם המודרני, בן המאה ה-20, אומנם שואל את עצמו שאלות כמו: ''מאין אני בא'' ו''לאן אני הולך'', אולם מכיוון שנקודת המבט שלו על החיים היא חומרית בלבד, הוא נוטה להתחמק מנושא המוות ואף מפתח פחדים וחרדות בקשר לכך.
החיים הארציים, קובע הספר, הינם רק חלק מן החיים האמיתיים. הם תחנת ביניים במסע הנשמה. זוהי תקופת לימוד עבור הנשמה. כדור הארץ הוא בית הספר. הנשמה, לפי ''חיים'' חודרת לגוף הפיזי ברגע הלידה וקשורה אליו עד למוות, שאינו אלא כהסרת בגד מגוף. לעיתים הנשמה יוצאת מן הגוף, במיוחד בעת שינה עמוקה ובמצב של חוסר הכרה. אולם בניגוד למוות, במצבים אלו היא עדיין מחוברת לגוף בחוט דק של אנרגיה. יוהה שנל, תרפיסטית מגרמניה,
מספרת כי במשך 20 שנה היתה עדה לתהליכי מוות רבים, ותמיד לאחריהם היתה מסוגלת להבחין בהעתק אנרגטי של המבנה האנושי לובש צורה מעל הגוף הפיזי בו כבו החיים. ואולי המעניין מכל הוא, שהחוקרת, קובלר-רוס, עברה בעצמה חוויה של ''כמעט מוות''. ''יש הבדל גדול בין חקר עדויות של אנשים אחרים לבין התנסות אישית'', היא אומרת, ''בצחוק אני אומרת לעצמי, שהמקרה שלי היה יפה יותר מכל אותם 20000 מקרים שחקרתי.
אחרי שהיית פעם אחת בתוך האור הזה וחווית את הרוגע והאהבה, זה משנה לחלוטין את כל ערכיך ואת איכות חייך''. ועוד מן העתונות (צילום הכתבה מופיע בחוברת הנ''ל עמ' 34): ''מעלי היה האור הבהיר ביותר שראיתי אי פעם. לאחר מכן הופיעה היישות הזו וסימנה לי בלי מלים להביט למטה. שם ראיתי כדור בגודל של כדור טניס בערך, הסובב לאיטו בחלל. ידעתי שאצטרך לשוב למקום הזה. כשנעתי לכיוונו, הוא נעשה גדול יותר ויותר. לא רציתי לחזור אליו, רציתי להשאר במקום בו הייתי - בחלל, ולהמשיך הלאה. כיום אני מבין, שהיה זה כדור הארץ.
ראיתי אותו על כל צבעיו. זה היה הרבה לפני שהיו תצלומים מהחלל.'' זהו קטע מעדות אותנטית של ג'ויל פריד, קפטן בדימוס, המתועדת בקלטת וידיאו בשם''VISIONS OF HOPE'' מראות של תקווה, אשר ראתה אור בבריטניה ממש בימים אלו. הקלטת מתעדת עדויות של אנשים, אשר התנסו בחוויה של ''כמעט מוות'', הקרויה בפי חוקרים (EXPERIENCE NEAR DEATH) והמוכרת יותר לציבור הרחב בשם: מוות קליני, כלומר: מצב של כמעט מוות, בו הלב חדל לפעום, אך המוח ממשיך לחיות.
סיפורו של פריד התחיל, לפי עדותו, בערב שבת בריטי שיגרתי בשעת הצהריים. לרופא שהוזעק אל מיטת חוליו, לא נותר אלא לקבוע את מותו ולבשר לאביו את ההודעה המצערת. ''אבי סיפר לי, שהיו אמורים להעביר אותי לבית חולים כדי לבצע בגופתי ניתוח שלאחר המוות, אולם אמי, שהיא אשה יהודייה דתיה, לא איפשרה להם לעשות זאת לפני צאת השבת. ביום ראשון לפנות בוקר 'התעוררתי', והתחלתי להשמיע קולות, שהבהילו בצורה רצינית את האדם שעמד ליד גופתי'', נזכר פריד.
עדותו של פריד, שהינו אדם רציני ומהימן, היא רק אחת מעשרות העדויות המופיעות בקלטת. את ההשפעה שהיתה לחוויה יוצאת הדופן על חייו הוא מתמצת במשפט אחד: ''אני יודע שאין זו התחנה האחרונה''. טרודי לייס, עדה אחרת, סיכמה את החוויה במלים: ''כעת אני יודעת מעל לכל ספק, שאינני הגוף הזה''. עד כאן מן העתונות. ועתה מעט עדויות מתוך ספרו של ד''ר רימונד מודי מאוניברסיטת וירג'יניה ''החיים לאחר החיים'': ''קמתי והלכתי לפרוזדור כדי לקחת משהו לשתות ובשלב זה, כפי שגילו מאוחר יותר, התפוצץ התוספתן שלי.
נחלשתי מאד ונפלתי. התחלתי להרגיש מעין היסחפות, תנועה של ההוויה האמיתית שלי, לתוך ומתוך גופי, ולשמוע מוסיקה יפה. המשכתי לרחף לאורך הפרוזדור ודרך הדלת אל המרפסת המרושתת. שם נראה כאילו שעננים, בעצם ערפל ורוד, התחיל להתאסף סביבי ואז המשכתי לרחף הישר דרך הרשת, ממש כאילו לא היתה שם, אל האור השקוף כבדולח, אור לבן וזוהר. זה היה יפה וכה זוהר, כה קורן, אבל לא הכאיב לעיני. אין זה אור שאפשר לתאר אותו כאן בעולם.
לא ראיתי אדם בתוך האור הזה ובכל זאת היתה לו זהות מיוחדת, בהחלט כן. זהו אור של הבנה מוחלטת ואהבה מוחלטת''. ועוד עדות: ''ידעתי שאני גוסס וכי אינני יכול לעשות דבר בקשר לכך מפני שאיש איננו שומע אותי... הייתי מחוץ לגופי, אין שום ספק בכך מפני שראיתי את גופי שלי על שולחן חדר-הניתוח. נפשי יצאה! כל זה גרם לי להרגיש רע מאד בהתחלה, אבל אחר כך בא האור הזה, הבהיר כל כך. נראה שהיה מעורפל קצת בהתחלה, אבל אחר כך היתה אלומה ענקית.
זו היתה ממש כמות עצומה של אור, לא דומה בכלל לזרקור גדול ובהיר, אלא פשוט יותר-מדי אור. וזה הקרין עלי חום; הרגשתי תחושה חמימה. זה היה לובן-צהבהב זוהר, יותר נוטה ללבן. זה היה זוהר להפליא; אני פשוט לא יכול לתאר זאת. דומה שזה כיסה את הכל, ועם זאת זה לא הפריע לי לראות הכל סביבי, את חדר-הניתוח, את הרופאים והאחיות, את הכל. ראיתי ברור וזה לא סינוור. בהתחלה, כשהאור הופיע, לא היה ברור לי מה מתרחש, אבל אחר כך זה שאל, זה כאילו שאל אותי אם אני מוכן למות. זה היה כמו לשוחח עם אדם, אבל לא היה שם אדם.
האור הוא שדיבר אלי, אבל בקול. ''כשהופיע האור היה הדבר הראשון שאמר לי: ''מה יש לך להראות לי שעשית מחייך?'' או משהו דומה. ואז התחילו הסקירות לאחור. חשבתי ''בחיי, מה מתרחש כאן?'' כי לפתע פתאום חזרתי לאחור לילדותי. ומאז והלאה זה היה כמו הליכה מן השלבים המוקדמים מאד בחיי, הלאה דרך כל שנה בחיי ועד עכשיו.
הדברים שחזרו והופיעו, הופיעו לפי הסדר שלהם בחיי והם היו כל כך ברורים. התמונות נראו ממש כאילו שרואים אותן מבחוץ, לגמרי תלת-מימדיות ובצבע. והן נעו''. נצטט כעת מדברי ד''ר מודי: ''במקרים אחדים סיפרו לי אנשים איך הדהימו את רופאיהם או אחרים בדיווחים על ארועים שצפו בהם בזמן שהיו מחוץ לגופם. למשל, נערה אחת יצאה מגופה בזמן שהיתה גוססת ונכנסה לחדר אחר בבית-החולים שם מצאה את אחותה שבכתה ואמרה:
''קתי, בבקשה אל תמותי, בבקשה אל תמותי''. האחות הבכירה היתה נדהמת מאד כשסיפרה לה קתי מאוחר יותר היכן בדיוק היא היתה ומה אמרה במשך אותו הזמן.'' ועוד מדברי ד''ר מודי: התפיסה בגוף החדש דומה ואיננה דומה לתפיסה בגוף הפיסי.
בדרכים מסוימות הצורה הרוחנית מוגבלת יותר. כפי שראינו, תחושת התנועה (קינסתזיס) נעדרת. בכמה מקרים דיווחו אנשים כי לא היתה להם כל תחושת חום בעוד שבמרבית המקרים מדווחים על תחושה של ''חמימות'' נעימה. איש מבין המקרים שלי לא דיווח על ריח או על טעם כלשהם בזמן השהייה מחוץ לגוף הפיסי. מצד שני, החושים התואמים את החושים הפיסיים של ראיה ושמיעה הם בלא ספק ללא דופי בגוף הרוחני, ודומה שאפילו משופרים ומושלמים יותר משהינם בחיים הפיסיים.
אדם אחד אומר שבזמן שהיה ''מת'' ראייתו היתה חדה יותר במידה שלא תיאמן, ובמלים שלו ''פשוט אינני יכול להבין איך יכולתי לראות למרחק כה רב''. אשה ששיחזרה חוויה זו העירה ''דומה היה כאילו אין לחוש הרוחני הזה כל הגבלה. כאילו שהייתי יכולה להביט לכל מקום ובכל מקום''. תופעה זו מתוארת ברור מאד בקטע הראיון הבא עם אשה שהיתה מחוץ לגופה בעקבות תאונה: ''התרחשה פעילות רבה ואנשים התרוצצו מסביב לאמבולנס.
ובכל פעם שהייתי מביטה באדם כלשהו ותוהה מה הוא חושב, זה היה כמו הגדלה, בדיוק כמו דרך עדשות הגדלה, והייתי שם. אבל דומה שחלק ממני - אקרא לזה הרוח שלי - עדיין היה במקום שבו הייתי, מטרים אחדים מן הגוף שלי. כשרציתי לראות מישהו במרחק, דומה היה כאילו חלק ממני היה הולך ומתנתב אל אותו אדם. ובאותו הזמן נראה היה לי כי אילו קרה משהו במקום כלשהו בעולם הייתי פשוט יכולה להיות שם''.
ה''שמיעה'' במצב הרוחני יכולה כנראה להיקרא כך רק כאנלוגיה והרוב אומרים כי אינם שומעים ממש קולות או צלילים פיסיים. דומה כאילו הם קולטים את המחשבות של האנשים שמסביבם וכפי שנראה להלן יכולה העברה ישירה זו של מחשבות למלא
 
אוי ירונקל'ה איפה האינטלגנציה שלך

לך לרשימת האוכלוסין של העולם כולו , כיום מונים בין 7-8 מילארד בני אדם
נכון טעיתי ישנם כ6מילארד בני אדם שמאמינים בבורא עולם
 
הנה התירגום

אתה יודע שיש פפירוס בהיידן שנתגלה ב- 1888 ובו מתוארים עשרת המכות שהיו במצרים ע``י כתב עיתונאי מצרי מלפני ארבעת אלפים שנה לפי הזיהוי של הארכיאולוגים המומחים.

קריין: הפפירוס את דבריו של סופר מצרי בשם היפובר. ברוח הדברים של הכותב ניכר בעליל שאין הוא כותב שירה או נבואה כלשהי לעתיד אלא תיאור קשה של מאורעות יוצאי דופן שהוא עד להם. החוקרים הצליחו לשחזר רק חלקים מהפפירוס. אנו מביאים קצת מן ההקבלות בין פסוקי התורה לפפירוס המצרי.
ספר שמות: ויהי הדם בכל ארץ מצרים.
פאפירוס: מכות בכל הארץ, דם בכל מקום.

ספר שמות: ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם.
פאפירוס: הנהר הוא דם.

ספר שמות: ויחפרו כל מצרים סביבות היאור מים לשתות כי לא יכלו לשתות מימי היאור.
פאפירוס: האנשים נרתעים מלטעום. בני אנוש צמאים למים.

ספר שמות: הנה יד ה` הויה במקנך אשר בשדה, בסוסים, בחמורים, בגמלים, בבקר ובצאן, דבר כבד מאוד.
פאפירוס: כל החיות לבם בוכה. הבקר גועה.

ספר שמות: ועתה שלח העז את מקנך ואת כל אשר לך בשדה, כל האדם והבהמה אשר ימצא בשדה ולא יאסף הביתה, וירד עליהם הברד ומתו.
פאפירוס: ראה, הבקר הופקר, ואין איש

שיאספם יחד כל אחד מחפש רק את אלו החתומים בשמו.

ספר שמות: ויקם פרעה לילה, הוא וכל עבדיו וכל מצרים ותהי צעקה גדולה במצרים כי אין בית אשר אין שם מת. ויהי בחצי הלילה וה` הכה כל בכור בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו עד בכור השבי אשר בבית הבור, בכל בכור בהמה.
פאפירוס: אמנם כן, בני הנסיכים הושלחו לעבר הקירות. בתי הסוהר חרבו. הייתה צעקה גדולה במצרים. הנחמה נשמעת בכל הארץ, מעורבת בקינות.

ספר שמות: וה` הולך לפניהם יומם ועמוד ענן להנחותם הדרך ולילה בעמוד אש להאיר להם.
פאפירוס: ראה, האש עלתה גבוה גבוה ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ.

נמצא הצילום של הפפירוס אצל אירגון שופר ותוכל לנסוע לשוויץ ולראות אותו בעצמך שזה מעיד הוכחה שאין כמותה נוסח שדומה למה שנכתב בתורה לאחר מכן, הוא כתב את התאור שלו לפני התורה נמסרה אחרי והפפירוס הזה נתגלה, אתה מבין בכלל מה זה ממצאים ארכיאולוגים, יש חוברת שלמה שתוכל להשיג אותה בארגון ערכים ששם מביאים לך שכל ממצאי הארכיאולוגיה.
 

E טי

New member
בפפירוס לא מוזכר "מרד עבדים"

אל תיתן לו להאכיל אותך עובדות לא נכונות.
 
למעלה