שאלה די מתבקשת

מדור 26

New member
אמירותיך ריקים מתוכן ומשמעות מציאותית

אין לך מה להשיב על הערותי בדבר התנהגותו המרושעת, הפרימיטיבית והאכזרית שבה האל שלך מתואר בתורה...
 

מדור 26

New member
אתה מתגאה על ריבוי העדויות לאירועים הכתובים בתורה...

אתה מסתמך על פפיריס אחד בודד שבו מתוארים עירועים במצרים, והנך מנסה להשתמש בו, בדמיונך הדתי, כדי להוכיח את המתואר בתורה... אין בתורה שום רמז ל"מרד עבדים". לא מוזכר בתורה, שום מאבק פיזי מצד העבדים, כנגד המצרים.
התוכל לגלות לי בבקשה, חלק ממצאי הארכיולוגיה הרבים, הקיימים לדבריך " על כל צעד ושעל" אשר מאמתים את תיאור יציאת מצרים לפי הכתוב בתורה?
לא, אדוני הדתי, לא אתה תקבע על פי אמונתך הדמיונית, מי הוא יהודי ומי לא - קבעו זאת הרבה לפניך, שונאי ישראל רבים, ובראשם- היטלר , יימח שמו.
 
שאלה די מתבקשת

קודם כל, חשוב מאוד לציין כדי להבהיר את העניין- אני לא מחפש את הדיון על האם אלוהים קיים או לא קיים. בסדר?
אני רק רוצה לשאול: איך אתם בטוחים שהאלוהים שכתוב בתנ"ך הוא למעשה אלוהים?
כתוב שם שהוא ברא את העולם, ברא את כל היצורים וכל זה, עשה ניסים, עזר לבני אדם וכו' אבל האם כתוב בעצם מי זה? מאיפה הוא הגיע? איך אפשר להיות בטוחים שהוא אכן ישות עליונה וטובה ולא למשל שד שהתחזה לאלוהים או בן אדם שהתעסק במאגיה שחורה? מה אם בעצם כולם מתפללים למישהו שישלח את כולם לגיהינום בכוונה?
זה לא קצת מוזר שהאלוהים שבתנ"ך כל כך היה נחוש בדעתו להוכיח שהוא השולט בעולם והפציר שוב ושוב שצריך לציית אך ורק לו? זה לא נשמע כמו תסביך אלוהים וחוסר ביטחון עצמי שאופייניים יותר לבני אדם ולא לישות שאמורה להיות נשגבת?
ולמה הוא בחר להפגין את נוכחותו בצורה כה ניכרת בתחילת ההיסטוריה של האנושות אבל כיום הוא לא נוכח בכלל? זאת אומרת, אני לא זוכר שמישהו בעת המודרנית טען שהוא שומע את אלוהים או שאלוהים הפגין בפניו ניסים כמו שהיה פעם עם הסנה הבוער והעזרה בחציית ים סוף וכל מיני כאלה. למה הוא נעלם? מה ההסבר לזה? אף אחד כבר לא ראוי שהוא יציג את עצמו בפניו?
אז בגדול אני שואל איך אתם יכולים להיות בטוחים שאלוהים הוא ישות עליונה וטובה ששייכת לעולם הבא ולא חוצנים מכוכב אחר שיצרו את כדור הארץ ועזבו אותנו כי הניסוי שלהם נגמר מבחינתם? או לחילופין הם החליטו לעזוב ולחזור אחרי כמה שנים כדי לבדוק מה מתרחש כאן אחרי שהם הפסיקו להתערב בכל מעשי בני האדם כי זה חלק מהניסוי.
אני שואל ברצינות. אני רוצה לדעת איפה כתוב, תביאו ציטוט, שאלוהים הוא אלוהים ולא מישהו או משהו אחר, מאיפה הוא בא ואיך הוא נוצר.
 

E טי

New member
היטלר יקבע לנו מיהו יהודי?!

מצאת לך אילן גבוה להיתלות בו...
&nbsp
ובפפירוס לא מופיע בשום מקום "מרד עבדים" או "מאבק פיזי מצד עבדים כנגד המצרים".
אבל זה לא יפריע לך לשקר. כנראה גם לעצמך.
 

מדור 26

New member
היטלר לא הבדיל בין דתי לחילוני

מבחינתו - גם אלה וגם אלה הוכנסו לתאי הגזים,,,
באשר ל"מרד עבדים " לא הופיע שם מרד עבדים בתורה , אז לפני שאתה מחליט מי משקר - התייחס למה שכתבתי- ולא למה שאתה מדמיין ,,,
 

E טי

New member
והיטלר יקבע לנו מי שייך לעם שלנו?

אכן מרד עבדים לא מופיע בתורה.
מישהו אמר אחרת?
 
לא ולא ירונק'ה אבל ממש לא

אנו מסתמכים אך ורק ע''פ עדויות ''יציאת מצרים ומעמד הר סיני
רק על זה אנו מסתמכים
בראשית הדיון, נצטט את קביעתו של פרופ' ע' מזר:
"דעות היסטוריונים וארכיאולוגים של תקופת המקרא מושפעות בהכרח מן הרקע האינטלקטואלי ו/או האידיאולוגי בו הם פועלים... דומה כי גם החוקרים ה"חדשנים" הללו אינם פועלים בחלל ריק, וכי הם מושפעים מהלך הדעות של ניפוץ מוסכמות העבר (Deconsructionism) המקובל בימינו על חוגים שונים...".

נוסף לכך-בני ישראל ישבו בדלתא שמצרים התחתונה - אזור שסבל הרבה משטפונות מי הנילוס. ערים שלמות נהרסו, ומאזור זה לא נשתמרו כמעט בכלל עדויות דוקומנטרים. רוב התעודות והכתובות נמצאו בקברות שבמצרים העליונה משני צדי "הפס-הפורה" של הנילוס והם בעיקרם טקסטים פונרליים (של קבורה) ואין משתקפים בהם עניינה של מצרים התחתונה.

סברה ישנה וחזקה שהועלתה כבר במאה ה-19 על ידי חוקרים אחדים, היא שאין עם בודה לעצמו מסורת על עבדות בארץ אחרת בחומר ובלבנים. אנו מכירים אגדות על היווצרות עמים. באגדות כאלו, הקדמונים היו תמיד גיבורי חיל, חצי אלים, שלידתם וגידולם ועוצם גבורתם - בארץ מכורתם. באגדה אחת הם ינקו מזאבה, באחרת בנו ונלחמו ועשו גדולות ונצורות. מדוע לו לעם ישראל לטפח מסורת של יציאה מבית עבדים? הגיוני הרבה יותר ליצור אתוס מרשים של שושלת מפוארת, כמו האתוסים שעמים אחרים עמלו כה רבות לטפח? ניתן היה להכריז שעם ישראל היה בארץ מאז ימי אברהם אבינו, ובני ישראל הם הכנענים הקדומים, טיעון שאולי היה בו כדי לחזק את זכותו של העם על ארצו. גם לגבי מצרים עדיף היה לטשטש ולמחוק כל זכר לישראל עקב המפלה שהם ספגו.
מי ימציא מלבו סיפור שכזה? איזה רעיון רוח הוא זה?
 

מדור 26

New member
סיפור יציאת מצרים, הומצא כדי לדמיין את גדולתו של האל.

יש בו הסיפור על משה הגיבור, סיפור מעשי האל אשר "ביד חזקה ובזרוע נטויה" פעל בגבורתו, " להוציא את ישראל ממצרים" הוריד על המצרים את "עשרת המכות"
שכלל גם את הרג בכורות מצרים, באדם ובבהמה הרשעים!
כינס את עם ישראל לפני הר סיני כדי להשמיע לו את "עשרת הדברות" ולהוליך אותו ארבעים שנה במדבר ולהאכיל אותו לוקשים, כדי להכין אותו לכיבוש הארץ שהבטיח לאברהם אבינו, ולנצחונות גדולים, ע"י הרג וביזה של תושבי ערי כנען ואחרים...
האין זה סיפור הרואי מרשים, הגורם למאמינים לגאווה גדולה על כך, שדווקה שאנו נבחרנו לעם סגולה, ולא עם אחר?...
 
אין עם בודה לעצמו מסורת על עבדות בארץ אחרת

סברה ישנה וחזקה שהועלתה כבר במאה ה-19 על ידי חוקרים אחדים, היא שאין עם בודה לעצמו מסורת על עבדות בארץ אחרת בחומר ובלבנים. אנו מכירים אגדות על היווצרות עמים. באגדות כאלו, הקדמונים היו תמיד גיבורי חיל, חצי אלים, שלידתם וגידולם ועוצם גבורתם - בארץ מכורתם. באגדה אחת הם ינקו מזאבה, באחרת בנו ונלחמו ועשו גדולות ונצורות. מדוע לו לעם ישראל לטפח מסורת של יציאה מבית עבדים? הגיוני הרבה יותר ליצור אתוס מרשים של שושלת מפוארת, כמו האתוסים שעמים אחרים עמלו כה רבות לטפח? ניתן היה להכריז שעם ישראל היה בארץ מאז ימי אברהם אבינו, ובני ישראל הם הכנענים הקדומים, טיעון שאולי היה בו כדי לחזק את זכותו של העם על ארצו. גם לגבי מצרים עדיף היה לטשטש ולמחוק כל זכר לישראל עקב המפלה שהם ספגו.
מי ימציא מלבו סיפור שכזה? איזה רעיון רוח הוא זה?
 
בסדר ירונק'ה רק על תתבכיין

אתה שקרן, אתה עוצם את העינים מלראות את האמת, נוח לך בהפקרות, אבל אתה תשלם על זה,
אם היו מודיעים שהמים מורעלים בשכונה, בסיכוי של עשרה אחוז, הייתם נותנים לילדים שלכם לשתות מים? לא.
ואני מתפלא למה לא? הרי תשעים אחוז סיכוי שהמים לא יורעלו רק עשרה אחוז סיכוי שהורעלו, למה לא תתנו להם לשתות? לא לוקחים סיכון, אז איך אתה חי עם מאה אחוז סיכון, לא השארת לך אפילו סיכוי אחד, כשיש למעשה לפחות חמישים אחוז סיכוי,
אתה שקרן אתה שקרן, אנשים חיים בשקר כן? אדם יודע כתוב בגמרא רשעים אפילו על פתחה של גיהנום לא חוזרים בתשובה,
אדם שהושקע בשקר חי אותו אכל אותו טחן אותו נשם אותו קשה לו לחזור בתשובה הוא רגיל לשקר,
הוא יודע שבצד שלו אין לו שום תשובה, הוא יודע שאין דרך לחילוניזם, אין לו תשובה הוא לא יודע למה הוא חי, הוא יודע שבצד השני יש תשובה, ואעפ``כ הוא בוחר בצד שאין תשובה,
רגע, אם אתה בא וטוען על הדתיים תוכיח לי תוכיח לי, מי אמר, איפה זה כתוב? אני שואל שאלה אם אתה כל כך רוצה לדעת ולחקור אני מסכים כל הכבוד, אנשים חושבים אני רואה, אנשים שבודקים זה טוב? ככה צריך להיות בשביל זה קבלנו שכל, מה ההבדל בינינו לבין החתול? שקבלנו שכל לבדוק, זה ההבדל, אבל אם אתה עם השכל לא בודק אתה גרוע מחתול, אז יחשוב האדם אם אתה בודק אצל הדתיים כל דבר איפה זה כתוב ומי אמר למה לא עשית חקירה כזאת בצד שלך שאתה נמצא איפה זה כתוב ומי אמר?
 

מדור 26

New member
ההתנפלות גסת הרוח שלך, מראה מי אתה...

אתה מרשה לעצמך להשתולל כאן ולכנות אותי "שקרן" !!! היכן מצאת "הפקרות בדברי? זאת התנהגות של אדם תרבותי ? היכן מצאת שקר בדברי? באין תשובות ענייניות לטענות שלי, השיטה שלך להתנפל על השונה ממך בדעה, ולכנות אותו "שקרן"??? בכך אתה "מגן" על האלוהים שלך???
עלוב מאד...כמו ה"אמת" שלך,,,
 
אתה כולך שקרן וצועק כמו קוזאק

הרי אינך טורח כלל וכלל להעמיק בדברי תורתנו , אתה חושב שאם קראת את התנ''ך ללא עיון והבנת הנקרא והמקרא אזי תקבל דוקטורת? חביבי תורת ישראל היא אינה סתם קריאת טקסטים בלבד כמו קריאת עיתונים , לימוד ללא מפרשי המקרא המוסמכים לה תוביל אותך לאובדן עשתונות. ולכן כל עוד שלא התעמקת עם פירושיה אזי לשקרן וסלפן תחשב
 

מדור 26

New member
בפפירוס מוזכר-

בתורה לא מוזכר שום "מרד עבדים" בסיפור יציאת מצרים.
כך שהפפירוס לא זהה למה שכתוב בתורה.
 

מדור 26

New member
הסכמתי מקודם שבפפירוס מוזכר "מרד עבדים"

עכשיו אנא תראה לי היכן בתורה, זה מוזכר...
הרי אתה הכוונת להוכיח את עמיתות התורה, ע"י הציטות מהפפיריס...
אז מה אתה מוכיח כאן?
 

E טי

New member
אבל למה הסכמת לשטות כזאת?

בפפירוס לא מוזכר מרד עבדים.
בדיוק כפי שבתורה לא מוזכר מרד עבדים.
 
אתה שואל בשאלה אחד על כל מיני נושאים

בוא נלך שלב שלב , כלומר תמקד כל פעם שאלה אחד בלבד כדי שנוכל לדטו על נושא ונושא
לשאלתך האחרונה
תשובתי היא
"וְעָבַרְתִּי בְאֶרֶץ מִצְרַיִם בַּלַּיְלָה הַזֶּה" - אֲנִי וְלֹא מַלְאָךְ
"וְהִכֵּיתִי כָּל בְכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם" - אֲנִי וְלֹא שָׂרָף
"וּבְכָל אֱלֹהֵי מִצְרַיִם אֶעֱשֶׂה שְׁפָטִים" - אֲנִי ולֹא הַשָּׁלִיחַ
"אֲנִי יְיָ" - אֲנִי הוּא ולֹא אַחֵר.
 
אני רק רוצה להבין מי זה אותו אלוהים

ולא הבנתי את התשובה שלך. מה זה אומר בעצם? שהוא לא מלאך, לא שרף, לא שליח... אז מה הוא? מי הוא? מאיפה הוא הגיע? לא הבנתי איך זה עונה על השאלה.
 
אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא

לעת נעשה בחפצו כל אזי מלך שמו נקרא, אדון עולם הוא האדון של העולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא עוד לפני שנבראו יצורים הוא כבר היה מלך מלך אבל זה לא היתה מלכות במושג של מלכות הידועה לנו כי אנחנו מכירים מלכות זה מי שיש לו עבדים, כשיש עבדים יש מלך אם אין עבדים אז הוא לא מלך על מי הוא מולך? אז לכן אומרים בטרם כל יציר נברא, לעת נעשה בחפצו כל כשנעשה כבר כל מה שהוא עושה אזי מלך שמו נקרא מבחינתנו אנו קוראים לו מלך אבל הוא מבחינתו לא זקוק לנו, המלכות שלו היא מלכות עצמית היא לא תלויה באחרים כי לפני שהיינו הוא היה הוא לא נזקק לנו.
 
הוא לא נברא ..הסבר

אם לבורא יש בורא, אז גם הוא ניברא ולכן יתווסף אף הוא לרשימה הארוכה של הנבראים.
את הבורא לא ברא בורא, כי אם לבורא היה בורא גם הוא היה נברא. ונברא, ועוד נברא, ועוד נברא, ועוד נברא... בלי בורא בהתחלה אינו אפשרי.

מתחייב הוא שחייב להיות בורא שברא ניברא ראשון אחרת אין נבראים.
ואם ישנם נבראים זוהי להוכחה כי יש להם בורא כמובן.

לא ייתכן שגם לבורא יש בורא.
כי הבורא הראשון, אם היה לו גם בורא, אז היו רק נבראים בלי בורא.
וזה בלתי אפשרי כאמור.

מוכרח הוא, שיש בורא ראשון שאינו נברא שברא לכל הנבראים...

שים לב לכל דבר מוגבל יש לו מגביל.

תישוב לדוגמא על כוס זכוכית. היא מוגבלת, הכוונה שיש לה גבולות. מישהו (``מייצר הכוס``) הגביל אותה.
השולחן מוגבל- הנגר הגביל אותו.
הבניין מוגבל- הקבלן הגביל אותו.
כדור הארץ מוגבל- מישהו הגביל אותו.
השמש, הירח ושאר כל הכוכבים מוגבלים- מישהו הגביל אותם.

יש מגביל לכל המוגבלים.
המגביל לכל המוגבלים הוא הבורא לכל הנבראים!
והוא הרי שאינו מוגבל...

כי אם הוא מוגבל, יש מגביל שקדם לו.
וזה הוכחנו כלא אפשרי!

לכן, הבורא לכל הנבראים, הוא גם המגביל לכל המוגבלים...

מי זה המגביל לכל המוגבלים? הבורא שברא את כל הנבראים. מי שברא נבראים, ברא אותם בגבולות מוגבלים, אבל המגביל הראשון אינו מוגבל. שאם הוא היה מוגבל, היה מישהו שקדם לו שהגביל אותו, וזה אמרנו שאינו אפשרי. נמצא, שיש בורא ראשון לכל הנבראים ושהוא הגביל את כל המוגבלים.
 
למעלה