שאלה די מתבקשת

אבל את כל זה אתה מסיק לבד? מבלי להסתמך על התנ"ך בעצם?

או שזה פשוט מה שרב כלשהו בזמן כלשהו הסיק שזה מה שמרומז בתנ"ך ואפילו לא חקרו את זה לעומק?
ולמה אי אפשר בלי שרשרת של בוראים בעצם?
לדוגמה כוס זכוכית שאמרת- אולי יש לה גבולות אבל לא רק בן אדם אחד הגביל או יצר אותה. זה שרשרת שלמה של אנשים שיצרו את הכוס.
השולחן- זה לא רק נגר אחד, זה גם כל מי שעובד עם המכונות לייצור השולחן במפעלים.
הבניין- זה לא רק הקבלן, בתהליך היו גם פועלי הבניין והאדריכלים. זה צוות שלם של איזה מאה איש.
כדור הארץ מוגבל לפי ידיעתנו כיום. אך אולי הוא לא מוגבל? וגם השמש והריח ושאר הכוכבים. אנחנו רק בהתחלה של גילויים בתחומים האלו, יש עוד הרבה לאן להתפתח.
זה שיש נבראים- אולי זה אומר שיש להם בורא אבל זה לא בהכרח אומר שזה בורא אחד ושהוא לא נברא על ידי עוד מישהו. יש גם מצב שנבראים נבראו לגמרי במקרה. בלי תכנון כלשהו. אפילו אם נניח שיש אלוהים ליקום כולו- אולי הוא לא תכנן אותנו. אולי הוא לא רצה שניברא. אולי הוא לא רצה להתעסק עם נשמות וכל העולם שאחרי המוות. אולי דווקא היה לו שקט ורגוע ונחמד להיות לבדו.
היקום הזה ככל הנראה אינסופי. הרבה יותר מעל מיליארד כוכבים, הרבה גלקסיות וחורים שחורים ואולי גם יקומים מקבילים. מה הסיכויים שדווקא בני אדם, דווקא עם אחד ספציפי מבין כל העמים, שנמצא אי שם על כדור הארץ הקטן, יקבל יחס מיוחד מהבורא? יש לו הרבה דברים אחרים להתעסק בהם בין השאר איזון היקום, שמירה על סדר במרחב הזמן שזה חתיכת עבודה. אז למה לו לגלות אכפתיות כלפינו? במה אנחנו כל כך מיוחדים? אם היו מלמדים אותנו מגיל קטן להרוג את האויבים שלנו, הרי שלא היינו שונים מהאויבים שלנו. בני אדם הם בני אדם, לא משנה כמה תנסה לשנות אותם, כמה תנסה ללמד אותם להיות טובים אחד לשני- הם עדיין יהיו אגואיסטים. ואלוהים יודע את זה טוב מאוד. הוא ידע מראש שככה יהיו כל בני האדם. הוא הרי כל יכול, הוא יודע את כל ההיסטוריה של האנושות מההתחלה ועד הסוף. הוא ידע מראש שיבגדו בו, שיזלזלו בו, שיעשו כל מיני מעשים נתעבים. אין לו טעם להתערב כי הוא יודע מראש שזה לא יעזור. תראה בפני בן אדם כסף והוא ימכור את כל המשפחה שלו.
אז בגלל זה מאוד קשה לי להאמין שהאלוהים שמתואר בתנ"ך הוא האלוהים האמיתי, הבורא האמיתי של היקום הזה. כי לאלוהים (אם הוא קיים) יש ידע מעבר להבנה האנושית והוא היה עושה מעשים הרבה יותר חכמים מאשר כל מה שמתואר שם. האלוהים האמיתי, מבחינתי, לעולם לא היה נותן לבני האדם את הכל ואז לוקח את זה מהם. הוא לעולם לא היה בוחן את בני האדם בכל מיני סיטואציות אכזריות. הוא לעולם לא היה מפריד בין כל בני האדם ובוחר רק עם מסוים אחד בלבד. זה לא נשמע כמו משהו שישות נשגבת הייתה עושה. בכלל לא.
אז אם יש לך טענות יותר משכנעות, תסביר לי אותם. אני בכיף אקרא אותם.
 
הוא גילה את זה בתורה שניתנה בסיני.

אין לנו ולא תהיה לנו גם לעתיד לבוא השגה בקב``ה.
גם למלאכים אין השגה בקב``ה.
אנחנו יכולים לדעת רק מה שהוא גילה לנו.
הוא גילה את זה בתורה שניתנה בסיני.
בסיני הוא גילה לנו איך הוא ברא את העולם,
איך הוא מנהל את העולם ומה הוא רוצה מבריותיו.
 

מדור 26

New member
לפי הכתוב בתורה, בסיני ניתנו רק עשרת הדברות ...

התורה הומצאה הרבה יותר מאוחר, חלק ממנה "נמצאה" בתקופת מלכותו של מלך יאשיהו, מלך יהודה, בבית המקדש. בזמן שבתקופה ההיא היית נהוגה בבמלכתו, עבודת אלילים בכל ארץ יהודה . זאת, כמה מאות שנים, ואחרי הזמן המיוחס למעמד סיני, ומות משה.
בספר בשם "מי כתב את התנ"ך של חוקר התנ"ך- ריצ'ארד אליוט פרידמן יש מחקר מעניין בנושא...
 
בדיוק הפוך

נתינת התורה היתה במעמד של מליונים, עשרת הדברות זה לא משה אמר, זה ה` אמר כשמשה למטה איתם והוא אומר לכולם כולל למשה אנוכי ה` אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים, ז``א אנחנו קבלנו במעמד של מליונים
לגבי המלך יאשיהו וכו' שכתבת אתה סותר את עצמך , הרי עצם אי קיום את ציוות המצוות גרם שהם עבדו ע''ז זה לא סותר כלל את מסירת התורה לעיני מיליונים במעמד הר סיני או במשך 40 שנה בשהותם במדבר סיני
 

מדור 26

New member
מה הפוך, לייבלה?

לא צויין בשום מקום בתנ"ך האים, ומתי ניתנה התורה. אני לא מצאתי וגם מלומדים ממני לא מצאו, גם אתה לא תמצא, רק הדימיון שלך מדבר...
אז תמשיך לדמיין, אם אתה נהנה מזה...
 
אוי ירונקל'ה מה יהיה אתך?


הרי כתוב ממפורש שהמעמד היה ביום החמישים מיציאתם ממצרים
 

מדור 26

New member
אוי לייבלה, אנא תראה לי מהר, היכן זה כתוב...

אני ממש סקרן לראות את זה!
 
בספר שמות ירונקל'ה בספר שמות


50 יום מיציאת מצרים בטו' ניסן ועד למתן תורה בז' סיוון.
2. קבלת הלוחות הראשונות ביז' בתמוז. לחות שניות ביום כיפור שלאחר מכן.
חטא המרגלים בשנה שניה בתשעה באב.
מות מרים י' ניסן של שנת הארבעים
מות אהרן ראש חודש אב בשנת ארבעים
מות משה רבינו ז' אדר סוף שנת הארבעים.
הברית בחורב זה מעמד הר סיני.
הכל כתוב וידוע איני מכיר את הרב הנ''ל אם בכלל הוא רב
אבל הפסוקים מעידים בעד עצמם פי מיליון מהמקורות שאתה שואב ממנו
 

E טי

New member
כי הוא הוציא אותנו ממצרים

אלוקים הוציא אותנו ממצרים בניסים גדולים, כלכל אותנו במדבר והנחיל לנו את ארץ ישראל.
וזאת הסיבה שאנחנו מאמינים בו.
 
אז רגע, אתה אומר בעצם שאין סיכוי שמישהו אחר עשה את זה?

רק אלוהים? זאת המסקנה המתבקשת מכל הסיפור? ומה אם זה מישהו שהתחזה לאלוהים? זה לא יכול להיות?
 

E טי

New member
אלוקים שעשה את כל אלה הוא אלוקים שראוי שנעבוד אותו

 
לצורך הדיון שלנו

זה לא משנה התחזה או לא , יש בורא אחד לנבראים, אבל לבורא הראשון אין בורא כי אחרת השרשרת לא תפסק , חייב ע''פ השכל הישר להיות בורא שלא נברא
 
באמת זה לא משנה אם התחזה או לא?

כלומר, מבחינתך, גם אם זה שד מהגיהינום, אתה תמשיך להתפלל אליו?
 

קליט

New member
כשאלוקים

דיבר אל משה ואל שאר הנביאים הרי שלא היה להם שום צל של ספק שמדובר בהתגלות אדירה ונוראה שרק אלוקים יכול לייצר אותה. אין כזה דבר חוצנים. יש הנהגה של ונגלה כבוד ה', ויש הנהגה של גלות. בורא עולם חפץ שנעבוד אותו ונזכה לחיי העולם הבא. כל מה שכתבתי כאן אין בו ממש, כי כדי להוכיח את היהדות יש לפנות למומחה בדבר, ולא לפורום דתיים בתפוז
 
לא מדויק

כדי להאמין למשה במאת אחוזים הם היו צריכים את מעמד של הר סיני , רק כאשר ה' נגלה לעם ישראל רק לאחר מכן האמינו בצורה ברורה שמשה אכן שליחו של הקב''ה
כמו שאומר הפסוק ויאמינו בה' ובמשה עבוד.
 
כדי להוכיח את היהדות

יש ספר הכוזרי שאני ממליץ לכל כפר כזה או אחר לקרוא ולהעמיק,אחרי קריאה של הספר בעיון רב כל אחד יהיה מומחה ליהדות.
 
היהדות קיימת מן הסתם

זה יותר שאלה של מה הופך את האלוהים של היהדות לאל האמיתי. כי בכל דת יש את האל שלה וכולם טוענים שהאל שלהם זה האל האמיתי שצריך להתפלל אליו. אבל בסדר, אני לא מנסה לגרום לך לשכנע אותי. סתם שאלתי שאלה שאני חושב שצריכה להישאל.
 

shlomo888

New member
שלנו זה האל של כל הנבראים

גם ה"אלילים" של העובדי עבודה זרה הם נבראים שלו ,
ולו אין בורא אלא הוא קדמון לכל והוא אין סופי ונצחי לעולם
 
ההבדל הוא

מה שנכתב בתורה ניתן מהבורא לא נכתב ע''י בשר ודם, זה ההבדל,
מה שנכתב אצלהם נכתב ע''י אדם , ובשר"ו שכותב יכול להכניס מה שהוא רוצה.
 
למעלה