שאלה: חבורות, מכות - מה עושים?

שאלה: חבורות, מכות - מה עושים?

אני זוכר שהיה דיון בפורום א"ל על תרופות, משחות ושאר ירקות ששמים על מקומות בגוף שחטפו מכות. אני באימוני הלחימה חוטף מכות, וגם בעבודה (עם נוער... "קשה") חוטף מכות (למעשה, מבקש אותן; אבל זה
); נראה לי שכדאי להעלות מאמר על הפתרונות לבעיה. מי יכול להרים את הכפפה?
 

בודוקאן

New member
אתה רומז על משהו? ../images/Emo3.gif

אני שמה קרח וקרח. אחר כך, כדי להתאמן, אני בונה סביב זה בייגלה כדי לא לחטוף מכה באותו מקום כי זה כואב רצח. אולי יש אמצעים יותר קובנציונלים, איפה לא ירא?
 

chinabird

New member
יש להשיג משחת ארניקה ומשחה אחרת,

טראומיל (מבוססת בין היתר על ארניקה, אאל"ט), בבתי-מרקחת. מהמעט שהשתמשתי בהן (מטעמים עדתיים, אני מעדיף לסבול בשקט ולגנוח ברעש) הן מזרזות מאוד את ההחלמה. הארניקה, אאל"ט, משמשת במיוחד כדי לאיין שטפי דם (יש בה יסוד סופח כלשהו).
 

ש מים

New member
יש אצל איגור/ווין-צ'ון

הוא מייצר תרופת פלא כזו (כבר כתבתי על זה בפורום "הישן"). אני אישית כמעט ולא משתמש בחומרים נגד כאבים ופציעות (למרות שקניתי מאיגור את החומר), כי ... (הסברים אצל בודוקאן
).
 
אצלנו

נושאים אותם בגאווה כסמל סטאטוס.לכן כשהם נמוגים מיד אצים לחדש את הסמל. גניחות?אולי בבית בשקט בחושך לבד בפינה.בדוג'ו-נשארים עם פרצוף פוקר בעל סימן קלוש לחיוך האומר מה?זה? זה לא-כלום,עד שהסבת את תשומת ליבי בכלל לא ידעתי שזה קיים. ואם האמנתם לזה,תאמינו לכל דבר. כפי שציינו:קרח,קרח,ועוד קרח.אחרי זה: חימום מניפולציות עיסוי וחבישה מגוננת עד שהנזק עובר. אמצעי עזר:יש הרבה כולם מבוססים על צמחי מאכל בנוסחאות סיניות.
 

ש מים

New member
חלק מהחומר לקח גונן שגב...

לגבי המשלוחה האחרון - אין לי קמץ של מושג (כמו שאומר הבן שלי). צריך לשאול את נועם קוט.
 

nitzano

New member
לרקוח בבית

ישנם לא מעט מרשמים לטיפול בחבלות.בד"כ נהוג למלא בקבוק אלכוהול (אורז סיני) בעשבי מרפא (יש גם איזה נחש שניים ואולי גם תולעים אם צריך) ולהשאירו לחודש חודשיים ע"מ שהחומרים המועילים יספגו באלכוהול. אני משתמש במרשם (אמור להיות סודי) שקיבלתי ממורי.חייב להודות שעד כה שימש אותי נאמנה. נצל"ש -שאלה לשומרי המסורת שביננו:האם מותר הלכתית להשתמש במשחה שנרקחה מנחשים ושאר רמצים ?
 
נדמה לי שכתרופה מותר להשתמש גם

בחלקי חזיר, אז אני מניח שנחשים למיניהם זה בסדר; אבל אני לא בטוח. כדאי לשאול דתיים שעוסקים בצמחי-מרפא, או אולי את יצחק?
 
אם הדבר מציל חיים

עד כמה שאני יודע מותר הכול אבל רק אם זה מציל חיים |סהגדש|
 
הבעיה שסתם סימן כחול או נפיחות

לא נכללים תחת ההגדרה של "קיפוח נפש" או "הצלת חיים". מצד שני, אינני בקיא בהלכה.
 
בנוגע לשומן חזיר

למיטב זכרוני, מותר לסוך את הגרון מבחוץ בשומן חזיר, אבל לא לבלוע.
 

nitzano

New member
גם אם מדובר ב :

עקרבים, תולעי משי, נדלים, לטאות, וכו....? לומר את האמת, אני לא מעז לשתות תרופה שמכילה אותם,אבל עם תרופה למריחה בעקבות חבורות אין לי בעיה כלל.
 

לא ירא

New member
דווקא לגבי הבליעה ישנה התנגדות

חריפה, בארץ ישנו מפעל נפרד שמייצר ג'לטין שלא מחלקי חזיר, רק בשביל כמוסות כשרות. וכשמגיע פסח, פתאום נזכרות כל מיני דתיות שהגלולות לא כשרות לפסח, ומתחילה התלבטות של שעות מול דלפק הרוקח... לגבי החבורות, הסימנים הכחולים יכולים בהחלט להימנע מראש/ להצטמצם ע"י שימוש בRICE מיד לאחר הפגיעה. RICE-REST, ICE, COMPRESSION, ELEVATION. בתכלס, מנוחה, קרח, חבישה אלסטית והעלאת המקום הפגוע למעל גובה הלב. אם כבר יש חבורה, אז מצטרף להמלצה על הטראומיל, משחה הומאופתית שעזרה לי ולחברי לאחר משחק פיינטבול עצבני..
אריאל
 
למעלה